J1-visum of twee visums aanvragen?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
renske96
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

J1-visum of twee visums aanvragen?

Bericht door renske96 »

Hallo allemaal,

Ik ga in 2017 studeren in Amerika. Mijn semester duurt 4 maanden. Echter, ik ben voornemens om na mijn studie twee maanden stage te lopen bij een organisatie. Dit in verband met het overbruggen van de maanden mei en juni omdat mijn vriendin pas in juli richting de US kan komen (wij gaan samen reizen).

Ik wil zowel het studeren als het stage lopen daarna combineren aangezien mijn semester eerder begint en eerder eindigt dan in eerste instantie de bedoeling was. Daardoor wil ik de maanden mei en juni een stage lopen zodat ik niet naar huis hoef en daardoor geen extra kosten maak.

Ik vraag mij af of ik met een J1 visum dit kan regelen. Ik krijg vanuit de universiteit de papieren om het visum aan te vragen m.b.t. de studie, maar is het ook mogelijk om deze in plaats van 4 maanden voor 6 maanden aan te vragen? Of heb ik twee visums nodig?

Ik heb al verschillende sites afgezocht, maar ik kan nergens duidelijk vinden of ik beide activiteiten onder 1 visum kan plaatsen.

Alvast bedankt!

Renske
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: J1-visum of twee visums aanvragen?

Bericht door babarage »

het j1 visum wordt specifiek afgegeven voor een school/universiteit/stagewerkgever. deze instanties moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen om buitenlandse studenten te ontvangen. als jij bent aangenomen bij zon instantie zoals bv de universiteit die je noemt dan sturen die je de papieren op waar je mee het visum kan aanvragen. echter dat visum wordt in principe verleend voor de duur van het semester. blijf je langer dan kan jouw visum verlengd worden zolang je bij de school ingeschreven staat en aan de urenvoorwaarden voldoet (minimum aantal uren dat je per semester college moet volgen). Zo kun je bv redelijk makkelijk een semester op dezelfde school aan je periode toevoegen. Een stage bij die universiteit, zeker als je er ook college bij volgt is dan ook eenvoudig geregeld. ga je elders stage lopen dan wordt het al lastiger. je moet in ieder geval een plek vinden bij een bedrijf dat stageplaatsen aan buitenlandse studenten mag aanbieden. eigenlijk zou ik jouw vraag voor leggen aan het bureau voor buitenlandse
studenten van de universiteit waar je heen gaat.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: J1-visum of twee visums aanvragen?

Bericht door kastelke »

Hou ook rekening met de kostprijs van een stagevisum, en de levenskosten die je hebt. Je zegt dat je geld uit wilt sparen door niet over-en-weer naar huis te moeten vliegen, maar als kostprijs belangrijk is, denk ik dat je nergens goedkoper af bent dan thuis (waar je ook een baantje kan zoeken voor die 2 maanden dat jij niets doet en je vrienden nog op school zitten).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer