Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Langekortedikkelange
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2018, 23:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door Langekortedikkelange »

hoi, ik heb een paar jaar geleden een visum moeten aanvragen als student voor een uitwisseling met een Amerikaanse universiteit. Nu had ik ook een strafbaar feit, namelijk belediging van ambtenaar in functie. Ik heb dat netjes aangegeven en heb mijn visum uiteindelijk gekregen. Nu vraag ik me af als ik weer wil afreizen naar de VS, of ik gewoon een ESTA kan invullen en nee kan invullen?

Dit met oog op het volgende citaat van Amerikakenner:

“Ten tweede zal niet elk delict tot een weigering leiden. Een veroordeling zonder "moral turpitude" is bijvoorbeeld niet relevant. Een voorbeeld van zo'n delict zou kunnen zijn belediging van de Koning, of godslastering. Deze "delicten" uit het Nederlandse strafrecht vallen in de V.S. onder de freedom of speech”
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door Dakloze »

Langekortedikkelange schreef:hoi, ik heb een paar jaar geleden een visum moeten aanvragen als student voor een uitwisseling met een Amerikaanse universiteit. Nu had ik ook een strafbaar feit, namelijk belediging van ambtenaar in functie. Ik heb dat netjes aangegeven en heb mijn visum uiteindelijk gekregen. Nu vraag ik me af als ik weer wil afreizen naar de VS, of ik gewoon een ESTA kan invullen en nee kan invullen?
In de VS is belediging van een ambtenaar in functie niet strafbaar. Je moet dus gewoon op ESTA kunnen reizen aangezien je niet inadmissible bent. Zie ook hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Contempt_of_cop

Dit artikel gaat weliswaar over politie functionarissen, maar het principe is hetzelfde. Het 1st amendment beschermt je.
--
I route, therefore you are.
Anoniem01
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2019, 21:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door Anoniem01 »

Langekortedikkelange schreef:hoi, ik heb een paar jaar geleden een visum moeten aanvragen als student voor een uitwisseling met een Amerikaanse universiteit. Nu had ik ook een strafbaar feit, namelijk belediging van ambtenaar in functie. Ik heb dat netjes aangegeven en heb mijn visum uiteindelijk gekregen. Nu vraag ik me af als ik weer wil afreizen naar de VS, of ik gewoon een ESTA kan invullen en nee kan invullen.
Hoe is het afgelopen? Ik ben namelijk verdachte mbt drugs. Op de green card wordt gevraagd of je ooit bent gearresteerd of veroordeeld voor een overtreding of misdrijf ... heb je daar ook ja aangegeven nadat je je ESTA hebt ontvangen?
Galatico
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2019, 20:41

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door Galatico »

Vandaag is mijn visum aanvraag afgewezen. Bijna 9 jaar geleden Opiumwet overtreden. Een taakstraf van 40 uur gekregen. Alle procedures netjes opgevolgd, maar zonder opgaaf van reden krijg ik geen visum toegekend.
Galatico
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2019, 20:41

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door Galatico »

Galatico schreef:
12 apr 2019, 20:53
Vandaag is mijn visum aanvraag afgewezen. Bijna 9 jaar geleden Opiumwet overtreden. Een taakstraf van 40 uur gekregen. Alle procedures netjes opgevolgd, maar zonder opgaaf van reden krijg ik geen visum toegekend.
Ik dacht, zal alles volgens het boekje doen.... Eerlijkheid wordt niet altijd beloond....
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7780
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door mtl »

Je krijgt toch altijd een reden waarom je visum afgewezen is? Om wat voor visum ging het?
Galatico
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2019, 20:41

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door Galatico »

mtl schreef:
12 apr 2019, 20:58
Je krijgt toch altijd een reden waarom je visum afgewezen is? Om wat voor visum ging het?
Het gaat om een nonimmigration visum voor een vakantie van 10 dagen.

Dit krijg ik als reactie:(1ste alinea)

This is to inform you that you have been found ineligible for a nonimmigrant visa under Section 214(b) of the U.S. Immigration and Nationality Act. A denial under Section 214(b) means that you did not meet the requirements of the classification of the nonimmigrant visa for which you applied.
Galatico
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2019, 20:41

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door Galatico »

Galatico schreef:
12 apr 2019, 21:11
mtl schreef:
12 apr 2019, 20:58
Je krijgt toch altijd een reden waarom je visum afgewezen is? Om wat voor visum ging het?
Het gaat om een nonimmigration visum voor een vakantie van 10 dagen.

Dit krijg ik als reactie:(1ste alinea)

This is to inform you that you have been found ineligible for a nonimmigrant visa under Section 214(b) of the U.S. Immigration and Nationality Act. A denial under Section 214(b) means that you did not meet the requirements of the classification of the nonimmigrant visa for which you applied.
Dit is de rest van de reactie....
Today’s decision cannot be appealed. However, you may reapply at any time. If you decide to reapply, you must submit a new application form and photo, pay the visa application fee again, as applicable, and be interviewed by a consular officer. If you choose to reapply, you should be prepared to provide information that was not presented in your original application, or to demonstrate that your circumstances have changed since that application.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7780
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door mtl »

Je bent afgewezen omdat jij in hun ogen immigration intent hebt. Dat is wat section 214(b) betekent.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door Queste »

Galatico schreef:
12 apr 2019, 21:11
A denial under Section 214(b)
*Section 214(b) of the United States Immigration and Nationality Act requires that Consular Officers must assume that every visa applicant intends to leave his or her home country and immigrate to the United States. The applicant must convey during the interview that this presumption of immigrant intent is not true.
214(b) is dus onvoldoende banden met je thuisland. Wat is de rest van je situatie naast je drugs probleempje?
https://globalnation.inquirer.net/11793 ... 14b-denial
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Galatico
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2019, 20:41

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door Galatico »

Queste schreef:
12 apr 2019, 21:23
Galatico schreef:
12 apr 2019, 21:11
A denial under Section 214(b)
*Section 214(b) of the United States Immigration and Nationality Act requires that Consular Officers must assume that every visa applicant intends to leave his or her home country and immigrate to the United States. The applicant must convey during the interview that this presumption of immigrant intent is not true.
214(b) is dus onvoldoende banden met je thuisland. Wat is de rest van je situatie naast je drugs probleempje?
https://globalnation.inquirer.net/11793 ... 14b-denial
Ik woon samen met mijn vriendin, heb een vaste baan. Ik had kopieeen van arbeidscontract en salarisstroken meegenomen, ook hotelreservering en vluchtgegevens.
Ik had alleen geen vonnis, dus daarvoor naar rechtbank gegaan en zelfs beëdigd laten vertalen..
Galatico
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2019, 20:41

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door Galatico »

Galatico schreef:
12 apr 2019, 21:30
Queste schreef:
12 apr 2019, 21:23


214(b) is dus onvoldoende banden met je thuisland. Wat is de rest van je situatie naast je drugs probleempje?
https://globalnation.inquirer.net/11793 ... 14b-denial
Ik woon samen met mijn vriendin, heb een vaste baan. Ik had kopieeen van arbeidscontract en salarisstroken meegenomen, ook hotelreservering en vluchtgegevens.
Ik had alleen geen vonnis, dus daarvoor naar rechtbank gegaan en zelfs beëdigd laten vertalen..
In alle papierwerk werd geen interesse getoond, ik moest zorgen voor mijn vonnis, dat was belangrijk.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door sanook »

:offtopic: Je kunt je berichten ook editten, dan hoef je niet iedere keer (onnodig) te quoten.
Gast

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door Gast »

Blijft de open vraag welk visum je hebt aangevraagd? B1?

Of ben je in dewar met een ESTA (wat sowieso geen visum is) en heb je ergens een vraag afwijkend beantwoord?
Galatico
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2019, 20:41

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door Galatico »

Terpies schreef:
12 apr 2019, 21:51
Blijft de open vraag welk visum je hebt aangevraagd? B1?

Of ben je in dewar met een ESTA (wat sowieso geen visum is) en heb je ergens een vraag afwijkend beantwoord?
Een B2 heb ik aangevraagd, nee ik heb geen esta aanvraag ingediend. Ik heb €144 betaald om een afspraak te kunnen krijgen bij Consulaat.

B1 = zaken
B2 = toerisme ??
Gast

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door Gast »

Waarom vraag je überhaupt een visum aan als je voor 10 dagen naar de US wilt gaan? Wat is er mis met een esta en gewoon een beetje onder de radar te blijven, juist gezien je verleden?

Een esta aanvraag kun je nu sowieso vergeten, dus je kunt nu alleen nog maar een hernieuwde aanvraag voor een B2 visum doen, maar de vraag is of je dit nog (op korte termijn) gaat lukken.

Uit je post lees ik dat je je tickets al geboekt hebt?
Galatico
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2019, 20:41

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door Galatico »

Terpies schreef:
12 apr 2019, 22:03
Waarom vraag je überhaupt een visum aan als je voor 10 dagen naar de US wilt gaan? Wat is er mis met een esta en gewoon een beetje onder de radar te blijven, juist gezien je verleden?

Een esta aanvraag kun je nu sowieso vergeten, dus je kunt nu alleen nog maar een hernieuwde aanvraag voor een B2 visum doen, maar de vraag is of je dit nog (op korte termijn) gaat lukken.

Uit je post lees ik dat je je tickets al geboekt hebt?
Tickets en verblijf zijn inderdaad geboekt en betaald.
Mijn reisgezelschap bestaat verder uit nog 3 anderen, die alle van mening waren dat ik eerlijk moest zijn en dus geen esta kon aanvragen.

Een hernieuwde B2 aanvraag is enige optie en wederom €144 betalen.
Gast

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door Gast »

En gebaseerd op welke kennis hebben zij jou kunnen overtuigen niet gewoon een esta aan te vragen?

Ik zou je tickets gauw proberen te annuleren en ik hoop dat je annuleerbare hotelovernachtingen hebt gereserveerd, want ik denk dat je voorlopig niet naar de US kan afreizen.
Galatico
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2019, 20:41

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door Galatico »

Dat Amerika kan zien dat ik een strafblad heb, dat ze getraind zijn om mensen eruit te pikken, dat ik zwetend zenuwachtig sta te doen bij de douane.....

Ik heb er weinig vertrouwen meer in en eigenlijk al geaccepteerd dat het niet doorgaat.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Strafblad en visum/ESTA hoe het nu zit (2016)

Bericht door sanook »

Galatico schreef:
12 apr 2019, 22:31
douane
@Marcopstal kom er maar in...

Maarre: 40 uur taakstraf krijg je toch niet voor roken van een joint of het in bezit hebben voor eigen gebruik ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer