Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

HELP?? Ik krijg geen visum om mijn kleinkinderen te bezoeken!!!!!

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Jans1950
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

HELP?? Ik krijg geen visum om mijn kleinkinderen te bezoeken!!!!!

Bericht door Jans1950 »

Mijn naam is Janske en ben 64 jaar, kom uit Nederland, ik heb een lieve man, zoon en schoondochter.
Ik ben sinds kort OMA geworden van mijn eerste kleinkinderen (een tweeling), jongen ILKAY en meisje ASYA, o wat was ik trots.
Het laatste en het mooiste van mij wordt door vreemde mensen van de AMBASSADE in Amsterdam afgenomen, omdat ik de visum niet krijg.
Mijn kleinkinderen waar ik jaren naar uitgekeken heb, o wat was ik trots en blij, ik wordt OMA.
Maar helaas, omdat ik geen visum of Esta krijg, mag ik mijn eerste kleinkinderen nu per foto`s zien opgroeien en ik zie ook via Skype hoe moeilijk mijn zoon en schoondochter het hiermee hebben. Ik hoor toch nu even niet in Nederland te zijn, maar bij mijn kinderen om ze bij te staan.
Twee keer afgewezen, voorlopig mag ik er niet heen, (misschien duurt dat twee jaar).

Niet aanraken of knuffelen, dus moet ik het per foto`s doen, mijn leven staat nu op z`n kop, maar ik moet verder voor mijn man, zoon en schoondochter, en bovenal voor mijn dierbare kleinkinderen, hoe langer het duurt voor ik naar Amerika kan, hoe zwaarder het wordt.
Niemand kan ons helpen, geen advocaat vanuit Nederland, ook niet vanuit Amerika. Ik wordt hier moedeloos van. (WAT NU?)
Al is het maar voor een uurtje, zodat ik mijn dierbare kleinkinderen (ASYA EN ILKAY) kan aanraken en heel even kan knuffelen. De moed valt me in de schoenen. (Wat kan een mens nog hebben?????)

Ik schrijf dit met tranen in mijn ogen en heb een stille hoop, dat er ook maar iemand op deze wereld is, die mij dat beetje hoop kan bieden, omdat ik dat kleine uurtje bij mijn kleinkinderen, zoon en schoondochter kan zijn, ik kan alleen nog maar hopen dat er iemand een gouden tip kan bieden, die ik misschien nog kan ondernemen om alsnog dat ene kleine uurtje bij mijn dierbare ASYA en ILKAY, zoon en schoondochter te kunnen zijn, want ik mis mijn kinderen zo erg.

Liefs, een verdrietige moeder en oma.

EEN NOODOPROEP, WIE KAN MIJ EEN GOUDEN TIP GEVEN ZODAT Ik ALSNOG NAAR MIJN KLEINKINDEREN MAG?????
Eduard_
Amerikafan

Re: HELP?? ik krijg geen visum om mijn kleinkinderen te bezoeken!!!!!

Bericht door Eduard_ »

Wat is de reden van de afwijzing?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Sorry, maar met dit bericht kunnen wij je ook niet helpen. Je zal echt veel meer informatie moeten geven. En dan het liefst zonder de emotie (hoe begrijpelijk deze ook is), maar enkel de feiten.
Waarom ben je afgewezen? Wat zeiden de immigratieadvocaten in de VS?

En kunnen de kleinkinderen eens hierheen komen als jij die kant niet op kan of mag?

PS: De ambassade zit in Den Haag, het consulaat in Amsterdam.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Waarom ben je niet op ESTA afgereisd?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik begrijp dit niet zo goed. Waarom een visum aanvragen? Je had toch ook gewoon op een esta kunnen reizen? Of waren er andere redenen om een visum aan te vragen? Ik weet het, gedane zaken nemen geen keer maar ik vroeg het me gewoon af.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

RiverCola schreef:Waarom ben je niet op ESTA afgereisd?
Lezen.

geen visum of Esta krijg,
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Voor een esta hoef je niet naar het consulaat, dat kan gewoon online. Dus is er iets aan de hand. En daarom ook de vraag waarom niet via esta? We zullen de feiten moeten weten voordat we überhaupt kunnen proberen met een advies te komen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Blijft de vraag: waarom geweigerd? Iets heel slechts gedaan in het verleden? Formulieren verkeerd ingevuld?

En: kunnen de kleinkinderen niet naar Europa komen? Reizen met (heel) kleine kinderen is niet makkelijk, maar lang niet onmogelijk.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Arno schreef:
RiverCola schreef:Waarom ben je niet op ESTA afgereisd?
Lezen.

geen visum of Esta krijg,
Zoals Hockey al aangeeft is die informatie wel degelijk relevant, meer dan 'niet gekregen'. Had Jans niet in de gate dat ze gewoon een ESTA aan had kunnen vragen maar is gelijk naar het consulaat (niet de ambassade!) gegaan? In dat geval kan het zijn dat ze zich niet eerst goed in de visa-regels verdiept heeft en daardoor fouten heeft gemaakt in de procedure. Of wilde Jans voor een half jaar gaan en besloot daarom een B-visum aan te vragen? Dan kan dát de reden zijn dat ze geweigerd werd. Dat vinden ze bij het consulaat vaak verdacht omdat mevrouw misschien een risico vormt om illegaal/permanent te blijven in de VS. Of is Jans in het verleden veroordeeld geweest waardoor ze geen ESTA aan kong vragen maar voor een toeristenvisum moest gaan....enzovoorts enzovoorts.

En van korte, snibberige reacties zoals hierboven van Arno wordt ik altijd zelf weer een beetje snibberig. Je ziet dat iedereen die reageerde vroeg om meer informatie. Op basis van een dergelijk emotioneel relaas kan niemand hier een rationeel antwoord geven.
Jans1950
Amerika-ontdekker

Re: HELP?? Ik krijg geen visum om mijn kleinkinderen te bezoeken!!!!!

Bericht door Jans1950 »

Ik heb in eerste instantie een aanvraag gedaan voor een 6 maanden visa, dit om mijn zoon en schoondochter het eerste half jaar bij te staan.
Niet wetende dat ze het zouden afwijzen omdat wij geen binding zouden hebben buiten Amerika.
De zoon is enig kind en woonachtig in Amerika.
gezien we hier geen eigendommen hebben is de visa 2 keer afgewezen.
Nu aanvraag gedaan voor Esta maar deze wordt afgewezen omdat ik op de vraag of er ooit een visa is afgewezen ja heb moeten antwoorden.
De vraag is hoe kom ik alsnog aan het tourristen visa Esta.
Hoop dat hierop een goede reactie komt die me verder kan helpen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Jans1950 schreef:Ik heb in eerste instantie een aanvraag gedaan voor een 6 maanden visa, dit om mijn zoon en schoondochter het eerste half jaar bij te staan.
Dit kan bovendien opgevat worden als werken, omdat normaliter voor zoiets een nanny wordt ingehuurd.
Jans1950 schreef:Niet wetende dat ze het zouden afwijzen omdat wij geen binding zouden hebben buiten Amerika.
Zijn dit de exacte woorden die ze hebben gebruikt? Welke bewijzen hadden jullie meegenomen? Hoeveel tijd zat er tussen de eerste en de tweede aanvraag? Welke bewijzen had je de tweede keer meer mee dan de eerste keer?

Je sprak in het eerste bericht over een advocaat in de VS. Daar heb ik een vraag over gesteld maar geef je geen antwoord op.
Jans1950
Amerika-ontdekker

Bericht door Jans1950 »

We hebben bij tweede visa aanvraag alle benodigde papieren en bewijzen mee genomen naar de Ambassade en een Garantie brief van mijn zoon en schoondochter, dat ze er garant voor staan dat ik weer naar Nederland zou gaan.
Helaas werden op de Ambassade al deze papieren vluchtig door gekeken en aan de kant gelgd.
We stonden in principe binnen 10 minuten weer buiten.
Jans1950
Amerika-ontdekker

Bericht door Jans1950 »

Tussen de eerste aanvraag en de tweede zaten ongeveer 3 maanden.
De advocaat in Amerika kon verder niets voor ons doen volgens de zoon van Jans.
Hier in Nederland ook niet omdat ze geen invloed hebben op de Amerikaanse wetgeving.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

edit: zie nu dat tweede aanvraag wel bij consulaat was, dan lijkt het mij redelijk onmogelijk te worden. blijft over de politieke figuur maar das ook een beetje een schietgebed verhaal.

dus als ik je goed begrijp is de eerste afwijzing op je aanvraag van een visum voor 6 maanden en de tweede de esta? je bent niet twee keer op het consulaat geweest?

het zal niet eenvoudig worden maar je kunt overwegen een tweede aanvraag op het consulaat te doen voor een kortere verblijfsperiode. je zult echter veel uit de kast moeten trekken om ze er van te overtuigen dat je heus naar huis gaat.

- werk jij, werken jullie en zo ja kan je een werkgeversverklaring overleggen dat jullie weer terug verwacht worden?
- ga je alleen of gaat je man mee?
- je hebt echt geen bezittingen om band met nl te tonen?
- heb je hulpbehoevende ouders?

het blijft magertjes als je het hier mee moet doen, zeer grote kans dat het dan nog steeds niet lukt helaas. je kunt kijken of de kinderen hun us senator of congressman kunnen benaderen en of hij/zij iets voor jullie kan/wil doen. blijft ook spannend of dat werkt maar heeeeeeeel misschien dat je daardoor een luisterend oor gaat treffen op het consulaat.

en als dat niet werkt en de kinderen kunnen niet hierheen is Canada dan nog een optie?

succes! last weten hoe het gaat!
Laatst gewijzigd door babarage op 09 jul 2014, 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik vrees dat dit niet meer op te lossen is.

Zoals je vaak ziet onderschat men de aanvraag van een visum in eerste instantie. Men denkt "ik zal het wel krijgen".

Eens het kwaad geschied wordt het nagenoeg onmogelijk dit alsnog recht te zetten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Jans1950
Amerika-ontdekker

Bericht door Jans1950 »

De tweede aanvraag was ook een 6 maanden visa.
Mijn man werkt en gaat niet voor langere tijd mee in verband met werk.
Dit alles hebben we bij het consulaat neer gelegd maar hier wed niets mee gedaan.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het enige dat je nu kunt krijgen is wijsheid achteraf. Je hebt zelf je glazen zeer doeltreffend ingegooid. Onbedoeld, maar toch.
Kort na een eerste afwijzing nogmaals aanvragen maar dan wel met de goede papieren, leidt meestal toch tot een nieuwe afwijzing.

Je hebt jezelf aangemeld als mogelijke illegale immigrant (visa-overstay) en dat poets je niet snel meer weg.
Je bent binnenkort AOW gerechtigd, dat kan in de US uitbetaald, je hebt echt weinig binding met Ned. vlgs. US maatstaven.
Hel vervelend voor jullie - maar sla je niet voor je hoofd, veel gegadigden onderschatten wat er nodig is voor een visum-aanvrage.
Velen denken dat het CONSULAAT (niet ambassade) er is om ze te helpen. Het tegendeel is waar heb je mogen ondervinden.

Je zoon&schoondochter kunnen het volgende doen:
Een brief sturen naar hun Congres-person waarin ze uitleggen
- dat de moeder/schoonmoeder in Ned. woont en graag haar kleinkinderen (en tweeling nog wel !) wil zien.
- dat de (schoon)moederdoor onwetendheid met immigratieregelgeving dacht dat het een leuk idee was een aantal maanden naar jullie toe te komen, van de kleinkinderen te genieten en ook wat te helpen door op te kids te letten, te koken enz.
- dat de (schoon)moeder vanwege kosten niet verwacht jullie met enige regelmaat te kunnen bezoeken dus dat het voorlopig een eenmalig gebeuren zou zijn en vandaar dat ze wat langer wilde komen. Dat ze niet wist hoe streng de voorwaarden zijn voor een iets langer bezoek aan de US.
- dat de visum-aanvrage is afgewezen en dat (schoon)moeder derhalve niet meer in aanmerking komt voor VWP.
- dat zoon&schoondochter daarom vragen of de Congressman kan interveniëren, kontakt laten opnemen met Dep. of State, en aub. een verzoek laten indienen bij het consulaat om toch een visum af te geven voor twee of drie maanden.

Een aantal dingen om bij te voegen:
- Je zoon/schoonzoonmoeten moeten een formulier I-134 invullen waarmee ze aangeven financieel garant te kunnen en willen staan. Bij dat fromulier moet bewijs van aaneige gelden, een baan/banen, enz. Het formulier is te vinden op de website van Dep. of State.
- Ook toevoegen alle bewijzen die jij kunt vinden en die binding met Ned. aangeven, en aan hen opstuurt. Wat in het Nederlands is geschreven moet je zoon vertalen uiteraard.
- Een verklaring dat jullie voor de hele periode gedekt zult zijn voor mogelijke ziektenkosten. Aangeven waar en hoe je dat gaat regelen en een bevestiging van de polis-aanbieding van de verzekeraar bijvoegen.

Nee heb je, ja kun je krijgen. Maar een half jaar dat kun je vergeten. (Nog afgezien van de belasting die dat voor je zoon/schoondochter zou betekenen !)

Wat ik mis is, was je man van plan mee te gaan of niet ? Zo ja dan moet zijn naam ook genoemd worden in de verzoek-brief.

Je kunt voor de rest van je leven niet meer op VWP/ESTA naar de US omdat je twee (!) afwijzingen voor visum aanvrage hebt opgelopen. Idem voor je man als die ook een visum aanvrage heeft gedaan en is afgewezen.
Ned./Belgie mogen deelnemen aan het Visa Waiver Program (VWP) - dat is een enorme gunst. Geen recht. Van die gunst had je gebruik moeten maken.
Een visum is ook een gunst, geen recht. Bovendien kun je altijd bij de grens door de immigratie ambtenaar nog worden afgewezen.

Mensen wonend in niet-VWP landen moeten altijd een visum aanvragen voor een bezoek. Moeten ook vaak ook een hele dag reizen om bij een consulaat te komen. Worden vaak afgewezen. Een collega van mijn man komt uit India. Hij en zijn Indiase vrouw kregen een kindje en ook die grootouders wilden graag het kleinkind zien. Het heeft voor hen meerdere jaren en meerdere veezoeken geduurd voor een visum werd toegestaan. En deze gegadigden hadden wel degelijk banden met thuisland.
Laatst gewijzigd door USInsider op 09 jul 2014, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Jans1950 schreef:Tussen de eerste aanvraag en de tweede zaten ongeveer 3 maanden.
De advocaat in Amerika kon verder niets voor ons doen volgens de zoon van Jans.
Hier in Nederland ook niet omdat ze geen invloed hebben op de Amerikaanse wetgeving.

De paniek in de eerste posting doet denken dat er iets heel acuuts en actueel is.
Al met al blijkt het een al langer lopend verhaal.
Met verschillende visum aanvragen en Amerikaanse advocaat
En,blijkt uit het stijl/taalgebruik verschil in de postings icm bovenstaande tekst, Jans1950 zijn verschillende personen .
Wat is er aan de hand ??

Misschien komen we daar niet achter.
Maar zeker zijn er ouders en grootouders die door dommigheid of wat voor reden dan ook niet meer bij hun kinderen en kleinkinderen op bezoek kunnen.
Als grootvader van een prachtige Californische kleindochter vind ik dat een vreselijke gedachte !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Misschien vervelend om te zeggen, maar dit is typisch een geval van: "geen slapende honden wakker maken"
Als TS de 1e keer een Esta had aangevraagd en max 90 dagen in de VS had willen blijven, dan was er waarschijnlijk niet zoveel aan de hand geweest.
Crisis ? What Crisis ?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Gebruik maken van VWP/ESTA is de beste manier om naar de US te geraken.
Helaas realiseren velen zich niet wat voor gunst ze aangeboden wordt.
Probleem is dat de meesten uitgaan van wat ZIJ willen, en denken dat die ideeen gehonoreerd zullen worden.
ALLES wat riekt naar werken, vrijwillige, helpen, enz. is een no-go.
IEDER die al enige band heeft met de US - kind/kleinkind, stage(s) gelopen, vriendschap(pen), is een potentiële visa-overstayer.
Ga je onder VWP/ESTA dan komen deze zaken niet aan de orde.
Maar zodra je een visum gaat aanvragen wordt naar deze elementen gekeken.
Er komen dan ook meer vragen op: waarom wil je langer dan drie maanden naar de US ? Hoe kun je je dat permitteren ? Waar haal je de tijd vandaan ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer