Forumlid Centrino verwijst naar de voorgestelde hervormingen in de Immigratie wetgeving: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 00#p813796
Niet alleen zou dat het einde van de Diversity Lottery betekenen, er staat ook interessant nieuws in over H1b: veel meer visa + in sommige gevallen zouden de partners ook een werkauthorisatie krijgen!
Voor sommige werkgevers gaat het wel duurder worden om een H1b-er aan te trekken omdat ze hogere fees moeten gaan betalen en omdat ze hogere lonen moeten gaan uitbetalen. De jobs moeten dan ook eerst aan Amerikanen aangeboden worden vooraleer men een H1b werker mag aanwerven...).
Bij DOL zou er tevens een database komen met H1b type jobs. Dat maakt het jobzoekers een stuk makkelijker om de jobs te vinden (idem voor de Amerikanen, en zij komen eerst ).
Bron: http://www.aila.org/content/default.aspx?docid=44052 pagina 9+10
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Hou me hart vast.... Na de sprong van deze maand in het visa bulletin voor EB3 is er wat aan het broeien.
Onze priority date is nu na al die jaren wachten een half jaar weg. En moet zeggen dat ik punt 1 van het legal immigration deel in je genoemde link prettig vind om te lezen. Maar zoals ik al zei, ik hou me hart vast voor wat de reform nu verder voor ons gaat beteken.
Staceybeesie schreef:Hou me hart vast.... Na de sprong van deze maand in het visa bulletin voor EB3 is er wat aan het broeien.
Onze priority date is nu na al die jaren wachten een half jaar weg. En moet zeggen dat ik punt 1 van het legal immigration deel in je genoemde link prettig vind om te lezen. Maar zoals ik al zei, ik hou me hart vast voor wat de reform nu verder voor ons gaat beteken.
Ik sluit me daar bij aan Staceybeesie , ik vermoed ook dat er wat aan het broeden is, wat we natuurlijk niet weten of het in ons voordeel gaat spelen, de jump van deze maand is natuurlijk prettig maar er staat ook bij als er genoeg demand is het weer kan gaan vertragen of zelfs stilvallen binnen een paar maand, wat als ze dan weer een retrogresie doen? dan zijn we terug bij af.........en blijven we weer ter plaatse trappelen
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
Jouw broeden klinkt al beter dan mijn broeien
Ben erg benieuwd of het in deze vorm ook werkelijk helemaal doorgevoerd zal gaan worden.
We wachten maar af en duimen voor niet weer een retrogressie of misschien erger.
Lees ik onderstaande goed of neemt mijn verbeelding een loopje met mij?
The bill repeals the Diversity Visa Program. Aliens who were or areselected for diversity
immigrant visas for fiscal years 2013 or 2014 will be eligible to receive them.
Were slaat op 2013 maar slaat are dan op 2014?
Zoals ik het lees is de uitloting al gebeurd!?
En dan selected bedoelen ze diegene die hun aanvraag correct gedaan hebben of zij die uitgeloot zijn?
Zelfde vraag; is de loting dan al gebeurd?
Ik geloof dat je er veel teveel in leest. Were selected (in 2013 maar die nog geen interview hebben gehad bijvoorbeeld) or are selected (in 2014) oftewel die "geselecteerd zullen worden voor 2014" zullen nog in aanmerking komen.
Maar het zou best kunnen dat de loting al gedaanis, dat wil niet zeggen dat de resultaten ook al opvraagbaar zijn. Maakt het iets uit dan?
Niet echt maar ik dacht te lezen dat iedereen die meegedaan had uitgeloot was omdat het de laatste keer was dat de lottery gehouden werd.
De illegalen nu zijn (vermoedelijk!?) laaggeschoold en naar de toekomst willen ze enkel nog hoog opgeleiden, kwestie van een evenwicht te houden.
Maar 't zal wel aan mij liggen...
Disney-Golf schreef:Niet echt maar ik dacht te lezen dat iedereen die meegedaan had uitgeloot was
Waar heb je dat gelezen? Ik denk niet dat ze zomaar 6 of 8 miljoen green cards in 1 keer gaan uitdelen. (bovenop de regularisaties van de illegalen die er al zijn)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Wat ik ervan begrepen heb is dat er geloot is en dat deelnemers vanaf 1 mei kunnen checken of ze mogelijk bij de winnaars horen.
Ik moet nog zien dat de DV lottery wordt afgeschaft. Dems zijn er gek op en hebben vaak voorgesteld de aantallen te verdubbelen.
Ik moet nog zien gebeuren dat de situatie van H-4 (en O-3 visa) houders echt gaat verbeteren. Ik heb voorstellen gelezen dat je na een aantal jaren zou mogen werken - kom maar eens om een baan na zoveel jaar thuis zitten. En nu las ik een voorstel dat men werken zou toestaan het je thuisland een soortgelijke regeling heeft. Ben je niet alleen van de clowns hier afhankelijk maar ook van de bozos thuis. Leuk is anders.
Ik heb ook geen enkel voorstel gezien om 'age-out' tegen te gaan voor non-immigrants en sommig permanent immigrants.
Kortom, wat er ook verandert, het is vooral in het belang van een aantal grotere werkgevers en hun lobbyisten, niet in het belang van USers, en het is in het belang van de politici. Want ze zien allemaal grote aantallen stemmen aan de horizon voor de partij die zich het meest 'iimmigrant-vriendelijk' voordoet. Immigrant vriendelijk dan voor degenen die na een paar jaar citizen kunnen worden en dus stemmen gaan opleveren.
Hoe kun je in 's hemelsnaam aantallen werkers ophogen als er zoveel USers met een enorme studie-schuld werkloos rondlopen ? En ja afgestudeerd in exact hetzelfde als waar de werkgevers zeggen dat er zo'n tekort is. Het tekort is nl. niet aan werkers, het is aan werkers die bereid zijn zich laten uitbuiten.
Laatst gewijzigd door USInsider op 19 apr 2013, 02:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Disney-Golf schreef:Niet echt maar ik dacht te lezen dat iedereen die meegedaan had uitgeloot was
Waar heb je dat gelezen? Ik denk niet dat ze zomaar 6 of 8 miljoen green cards in 1 keer gaan uitdelen. (bovenop de regularisaties van de illegalen die er al zijn)
Nergens Elke, maar "selected" kon voor mij zowel slaan op winners als op applicants.
In aantal zal het wel wat schelen denk ik...
Er zijn inderdaad miljoenen 'applicants', maar slechts weinigen die 'selected' worden.
(het zou wel een geweldig afscheidsgeschenkje zijn: iedereen die deelgenomen heeft krijgt de green card. )
Elke
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.