Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een visum krijgen via je ongehuwde partner!

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Een visum krijgen via je ongehuwde partner!

Bericht door kastelke »

We hebben op het forum al een paar keer meegemaakt: iemand krijgt een J-visum voor de USA, maar heeft een ongehuwde partner die dan niet mee kan. Toch krijgt die persoon dan een B2 visum uitgereikt, zodat ook hij/zij mee kan gaan met die partner.
Zoals bijvoorbeeld hier: viewtopic.php?f=13&t=35346

Ik vroeg me dan af of dit eerder regel dan uitzondering was. Want als je zelf in die situatie verkeert, dan wil je vooraf wel weten of je aanvraag kans van slagen heeft, en onder welke voorwaarden de aanvraag van dat B2 visum kans van slagen heeft.
Het blijkt dus een regel te zijn, geen uitzondering! Tenminste, als je aan bepaalde voorwaarden voldoet.
B 2 CLASSIFICATION FOR COHABITATING PARTNERS

2. Posts frequently encounter cases involving longterm nonimmigrants in various categories (A/G/NATO, F/J/M, E/H/I/L etc.) who have a cohabitating partner who wishes to accompany the "principal" alien to the U.S. As explained in 9 FAM 40.1 N1.2, unless the relationship Is recognized under law as being fully equivalent in all respects to a traditional legal marriage and grants the parties all the same rights and duties as a traditional marriage, the cohabiting partner cannot qualify for derivative status. However, such aliens may be classified as B-2 visitors, provided they are otherwise qualified for B classification. This is true for both opposite and same-sex partners.
http://travel.state.gov/visa/laws/teleg ... _1414.html

Over de denials van INA 214 (b): http://travel.state.gov/visa/frvi/denia ... _1361.html

Let op: het gaat hier over TIJDELIJKE visa.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
goldenhills
Amerika-expert

Re: Een visum krijgen via je ongehuwde partner!

Bericht door goldenhills »

Da's goed om te weten; de soepelheid van deze regel verbaast me wel eigenlijk. Dan ben ik overigens wel benieuwd of het in die gevallen ook altijd ging om samenwonende stellen, of dat een duurzame relatie (en niet samenwonen) al voldoende was.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

"cohabitation" duidt volgens mij op samenwonen. Dus ik denk dat je aan zal moeten kunnen tonen dat je samenwoont (gemeenschappelijke rekeningen, ingeschreven staan op hetzelfde adres, gemeenschappelijke aankoop van meubels,...).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
pluym
Amerika-newbie

Bericht door pluym »

Ik heb een L-1 visum en niet getrouwd. Betekent dit dan ook dan mijn ongehuwde partner via een B-2 visum naar de US kan?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

In principe is het antwoord ja. Maar de uiteindelijke beslissing ligt bij de consul.
Ik weet ook niet of je op die manier de hele periode van je L1 kunt overbruggen, vijf/zes jaar.
Een B visum kan iedere keer maar beperkt verlengd worden, en bij iedere verlenging loop je gevaar van afwijzing.
Plus op een B visum mag niet gewerkt worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer