Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Buitenlandse partner meenemen op vakantie naar VS
Buitenlandse partner meenemen op vakantie naar VS
Hallo, ik van plan op niet al te lange termijn weer eens op vakantie te gaan naar de VS. Ik ben zelf in Nederland geboren en getogen en kom dus altijd gewoon via de Visa Waiver het land binnen. Ik wil deze keer echter mijn Oekrainse vriendin meenemen. Zij heeft wel een visum voor 5 jaar voor Nederland waarbij ze vrij is te werken en reizen, maar geen Nederlandse nationaliteit. Zij heeft dus een toeristenvisum nodig. Echter, ik ben de kostwinnaar. Zij is pianiste, en dat is nou niet echt vast werk en op jaar basis verdient ze niet echt veel. Kan ik bv een paar duizend euro op haar rekening storten zodat zij kan aantonen dat ze financieel het verblijf kan betalen? En op wat voor andere manieren zou zij kunnen aantonen weer terug te gaan naar Nederland aan het eind van haar verblijf? Wij hebben een partnerschap registratie, maar ik weet dat dit niet als wettelijk verbindtenis wordt gezien door immigratie.
Bedankt
Maarten
Bedankt
Maarten
-
- Amerika-expert
Re: Buitenlandse partner meenemen op vakantie naar VS
Je vriendin moet gewoon een visum aanvragen bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Die kunnen haar precies vertellen wat nodig is om als Oekrainse een vakantievisum voor de VS te krijgen en wat ze precies moet kunnen laten zien.
Op het consulaat zitten de echte deskundigen, wat wij hier zeggen kan alleen maar speculatie zijn.
Op het consulaat zitten de echte deskundigen, wat wij hier zeggen kan alleen maar speculatie zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
Re: Buitenlandse partner meenemen op vakantie naar VS
Geld op haar rekening plaatsen heeft weinig zin, als "niet al te lange termijn" niet >> 3 maanden is. Heeft zij een doorlopend huurcontract met haar naam erop? Heeft ze opdrachten klaarliggen als ze terugkomt naar NL? Heeft ze andere, directe, familie in NL?
Gr., Flipje
Gr., Flipje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht