Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het highschoolyear van Applejuice

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Applejuice
Amerikafan
Contacteer:

Het highschoolyear van Applejuice

Bericht door Applejuice »

Al tijden wil ik een jaar highschool doen, en nu eindelijk is de knoop doorgehakt: gisteren heb ik me ingeschreven bij Travel Active, en het schooljaar 2008-2009 zal ik in the USA doorbrengen :D
Alleen heb ik nog 1 dilemma: Travel Active biedt een gratis regiokeuze aan, en ik heb echt geen idee welke regio ik moet kiezen!

Dit zijn de regio's:
Afbeelding

En even in een linkje de hele pagina, waarin staat welke staten allemaal tot welke regio horen:
*klik*

Ik weet natuurlijk dat het mijn eigen keus moet zijn, maar ik vind het ontzettend moeilijk. Regio 8 lijkt me hardstikke leuk en mooi, maar ik vraag me af of de winters daar niet een beetje té koud zijn? Regio 6 trekt me ook wel, maar ik heb van mijn lieftallige tante gehoord dat het daar vooral leeg en kaal is.
Verdere regio's die me wel trekken zijn 7 en 4, maar dit is dan vooral om het weer :lol:

Aangezien de meeste van jullie al veel van Amerika hebben gezien, zou ik graag jullie mening horen. Een mooi weertje is natuurlijk leuk, maar het gaat me vooral om de mensen daar. Het liefst kom ik in een gebied waar de mensen gastvrij en vriendelijk zijn.

Oja, de staten met een rood kruisje vallen sowieso af. Ik ben dan namelijk 18 jaar oud, en deze staten accepteren alleen exchangestudents tm 17 jaar.
:cry:
Een hele hoop vragen, ik weet het, maar ik hoop dat jullie me ietsje verder kunnen helpen!

Alvast heel erg bedankt,
Sabine

Edit: Oja, ik wist niet zeker in welk subforum ik dit topic moest plaatsen...sorry als hij niet goed staat! :oops:
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het zijn allemaal nogal grote regio's waar binnen de regio nogal wat verschil in kan zitten. Ieder heeft zijn charmes, moeilijke keus. Ik denk dat je overal een geweldige tijd kunt hebben.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ben het met Annemiek eens. Jammer, dat regio 3 afvalt, daar woon ik en is het zeker leuk :D . Succes met de keuze!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jvinch
Amerikakenner

Re: Regiokeuze Highschool

Bericht door jvinch »

Applejuice schreef: Aangezien de meeste van jullie al veel van Amerika hebben gezien, zou ik graag jullie mening horen. Een mooi weertje is natuurlijk leuk, maar het gaat me vooral om de mensen daar. Het liefst kom ik in een gebied waar de mensen gastvrij en vriendelijk zijn.
Sabine,

In regio 5 valt onder andere Chicago maar in zijn algemeenheid wordt de Midwest geroemd om zijn "down-to-earth vriendelijkheid". Ik zou het wel weten.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi nichtje,

Moeilijk hè om te kiezen als je het land nog niet kent.
Misschien kun je het beste een regio kiezen die pas in juni Graduation heeft, zodat ik je kan komen opzoeken daar?
Het is maar een idee hoor :D :wink:

Nee hoor Sabine, ik denk dat je gewoon een geweldige tijd zult hebben, waar je ook terechtkomt.

Groetjes Marjon
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Mijn regio is er nog (8, Pacific Northwest + Montana, Utah volgens mij), en ik ben daar een grote fan van, maar er is naast per staat ook nog een ontzettend verschil in of je binnen een staat in een stad of een buitenplaats zit, bijv Seattle vs Bellingham. Heb je meer info over waar de scholen zijn? Ook het weer is anders binnen een bepaald gebied. Moeilijk hoor. Het Midwesten heeft volgens mij de koudste winters, echt zo koud dat je niet naar buiten kan (voor mijn gevoel). Ik zou er niet kunnen wonen. Maar hele volksstammen wonen er wel, dus........
SEEING IS BELIEVING
Applejuice
Amerikafan
Contacteer:

Wow, bedankt voor de reacties allemaal!

@Doreennicole: ik heb geen informatie over de scholen. De organisatie gaat binnen de regio op zoek naar een gastgezin. Als dat gastgezin is gevonden, dan moeten ze nog een school vinden die een exchange student aanneemt. Het kan nog maanden duren voordat ik weet waar ik precies terecht kom! :( De meeste studenten komen terecht in dorpen of kleine steden. Midden in een grote stad kom je meestal niet (zijn minder gastgezinnen te vinden denk ik..)

@Petra: Nouja, niet de hele regio valt af heh, alleen Virginia! Maar hoe meer staten er afvallen, hoe kleiner de kans een gastgezin te vinden..

Het blijft gewoon zo moeilijk! Ik neig denk ik naar regio 8, alleen staat het idee dat ik dan misschien in Alaska terecht kom me een beetje tegen :wink: Ik had zelf nooit echt over het noordwesten nagedacht, maar dat klinkt toch ook wel aantrekkelijk. Ik ben wel een beetje een koukleum, maar als de mensen daar over het algemeen vriendelijker en gastvrijer zijn, dan is dat wel een grote plus.

Maar jullie hebben natuurlijk ook gelijk dat die regio's erg groot zijn. Het verschilt natuurlijk ook weer van staat tot staat, van dorp tot dorp... :shock:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vriendelijke mensen vind je in het hele land, niet alleen in het Noordwesten. Waar ik denk ik wel rekening mee zou houden, is, dat religie een veel grotere rol speelt in het zuiden en minder in het noorden.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Applejuice
Amerikafan
Contacteer:

Oja, dat is inderdaad ook nog een belangrijk punt!

Ik ben namelijk absoluut niet gelovig. Ik sta wel overal voor open hoor, en als mijn gezin naar de kerk gaat, wil ik best een keertje meegaan. Maar zelf geloof ik dus helemaal niet.

Alleen kan het misschien weer lastig zijn met de plaatsing: er zijn misschien wel streng gelovige gezinnen die liever een Christen in huis hebben, dan een niet gelovige..

Er zijn zoveel dingen om rekening mee te houden ook! Lastig :?
Lola
Amerika-ontdekker

Bericht door Lola »

Vreemd ook dat Utah volgens dit systeem onder het Midwesten valt, terwijl dit hier (in Utah zelf, waar ik woon) toch echt als Zuidwesten wordt gezien, behorende bij de regio Nevada-California. Ook wel belangrijk gezien het religie-punt: ik weet niet of je bij Mormonen in huis zou willen wonen....en in Utah is die kans best groot.
Libertad o la Muerte!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik weet niet hoe selectief je kan zijn maar ik zou zuidelijk gaan. Kan je veel meer ondernemen in de winter.
Probeer ook om in een wat grotere plaats te komen.
Op het platteland kan het wel eens boring zijn omdat er weinig te doen is.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

ned in MO schreef:Ik weet niet hoe selectief je kan zijn maar ik zou zuidelijk gaan. Kan je veel meer ondernemen in de winter.
Nou ja, dat hangt er maar van af. Mijn schoonvader woont in West-Michigan en daar kun je in de winter heel wat doen, van schaatsen op het meer tot ijsvissen tot snowmobielen tot skien. Kou is niet per definitie slecht! Vergeleken bij een Nederlandse winter zijn de winters in de meeste gebieden in de VS veel leuker. Of ze zijn warmer, of veel kouder en sneeuweriger. Ik vond (en vind) de enorme sneeuwstormen met een halve meter sneeuw nog altijd een heel avontuur!
Lola
Amerika-ontdekker

Bericht door Lola »

Dat lijkt mij ook. Het kan wel een belangrijke overweging zijn of je een rijbewijs hebt of niet. Op sommige plekken, en met name het platteland, kom je niet ver zonder. En dat is weer vanuit mijn eigen ervaring in Utah ;)
Libertad o la Muerte!
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Petra/VS schreef:Nou ja, dat hangt er maar van af. Mijn schoonvader woont in West-Michigan en daar kun je in de winter heel wat doen, van schaatsen op het meer tot ijsvissen tot snowmobielen tot skien. Kou is niet per definitie slecht! Vergeleken bij een Nederlandse winter zijn de winters in de meeste gebieden in de VS veel leuker. Of ze zijn warmer, of veel kouder en sneeuweriger. Ik vond (en vind) de enorme sneeuwstormen met een halve meter sneeuw nog altijd een heel avontuur!
Helemaal mee eens, Petra. De kids in de buurt hebben afgelopen winter een heel iglodorp gebouwd, een aantal in elke tuin, en dan met de snowmobile van de ene naar de andere.... wie zegt dat een winter saai is! (Ja ik weet het ;) :lol: ). Komende winter ga ik het snowboarden proberen. :shock:

Applejuice, regio 2 is ook heel mooi, en dan vooral Ohio. :)
Serieus trouwens. Heel veel mensen slaan Ohio over omdat het een beetje tussen de 'spectaculaire' attracties in ligt, maar het is een erg mooie staat. Je kan er ook van alles vinden, van steden tot platteland, en dat allemaal vrij dicht bij elkaar, zodat je ook gemakkelijk eens kunt afwisselen. Niet bar koud in de winter maar wel meestal een echte sneeuwwinter (wegen blijven overigens goed begaanbaar) en in de zomer heerlijk warm, maar niet bloedheet.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik ben zelf helemaal fan van New England. We hebben daar een jaar gewoond, en ik kan het je zeker aanraden. Het is in de winters bar koud (maar hier in het zuiden is het zomers daarentegen weer bijna niet uit te houden), maar het is er verschrikkelijk mooi. Ook is het, met uitzondering van misschien Maine en sommige delen van Vermont, redelijk dicht bewoond, dus jij hebt, in vergelijking met bijvoorbeeld Texas of Montana (om maar eens twee staten te noemen) minder de kans dat je in de the middle of nowhere terecht komt. Ook op cultureel gebied is er veel te doen, en sommige plekken hebben zelfs een betrouwbaar openbaar vervoer systeem.

Hou er inderdaad rekeniing mee dat hier in het zuiden alles heel erg ingesteld is op de kerk. De meeste families gaan niet alleen op zondag naar de kerk, maar gaan ook doordeweeks naar allerlei socials georganiseerd door diezelfde kerk.

Ik ben zelf ook uitwisselingsstudent geweest, en ik kan je wel vertellen dat at the end of the day het geen barst uitmaakt in welke staat je zit...het gaat er om dat je ene leuk gezin hebt, en leuke vrienden, en die kun je echt overal vinden.

Maar goed, toch succes met kiezen...en laat je weten wat het geworden is?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Petra/VS schreef:
ned in MO schreef:Ik weet niet hoe selectief je kan zijn maar ik zou zuidelijk gaan. Kan je veel meer ondernemen in de winter.
Nou ja, dat hangt er maar van af. Mijn schoonvader woont in West-Michigan en daar kun je in de winter heel wat doen, van schaatsen op het meer tot ijsvissen tot snowmobielen tot skien. Kou is niet per definitie slecht! Vergeleken bij een Nederlandse winter zijn de winters in de meeste gebieden in de VS veel leuker. Of ze zijn warmer, of veel kouder en sneeuweriger. Ik vond (en vind) de enorme sneeuwstormen met een halve meter sneeuw nog altijd een heel avontuur!
Sneeuwstormen zijn leuk. Daarna met de 4x4 door de sneeuw ploeteren. maar na drie dagen mag het wel weer smelten.
IJsvissen leuk? Zou best kunnen maar ik doe het toch liever met een aangenaam temperatuurtje.
Snowmobielen lijkt mij wel leuk en skieen vind ik fantastisch.(alleern met -20?)
het probleem als highschool student is dat je veelal afhankelijk bent van anderen voor vervoer en ook heb je een gelimiteerd budget.
Als je geluk hebt kom je bij een gezin dat van skieen houdt en sneeuwscooters heeft en jou overal heensleept.
daarom zou het mij beter lijken als je dus meer kan ondernemen.
Hoe het is om te wonen in het noorden weet ik niet want daar woon ik niet.
ik zit in missouri en dat is wel het noordelijkste waar ik wil wonen denk ik.
de carolinas is een gebied waar ik wel zou willen wonen
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Laat je niet bang maken voor als je "in the middle of nowhere" terecht komt. Wij wonen zo'n 8 mijl buiten de stad, en dat wordt door veel Europeanen al als in de booneys gezien. We hebben ook gastdochters gehad (en nu nog) en die schrokken in het begin als ze hoorden dat we een eind buiten de stad woonden, zeker degenen die uit een grote stad kwamen. Er zijn echter genoeg activiteiten op school en erbuiten, en ze hebben allemaal een goede tijd gehad. Transport is altijd prima gelukt.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Mijn schoonzusje zat in the boonies in Arkansas en dat was maar ook omdat het gastgezin niet zoveel deed
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

In Amerika is al snel iets ' the boonies', omdat je bijna altijd een auto nodig hebt om ergens te komen. Als je dus geen rijbewijs/auto hebt, is zelfs wonen in een suburb soms enorm lastig. Meestal maak je op school wel vrienden met auto's/rijbewijzen, en dan lost het zich vanzelf op.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Applejuice
Amerikafan
Contacteer:

Bedankt voor alle reacties! Wat leuk dat er zoveel gereageerd is! :D

Poeh, ik twijfel nog steeds heel erg, maar ik hoop dat ik er toch nog uitkom ;)

Wat voor mij een vrij groot nadeel aan het zuiden is, is toch de religie. Ikzelf ben dus helemaal niet religieus, dus ik weet niet of ik me dan wel helemaal thuis zal voelen daar...
Voor mij gaat het nu een beetje tussen regio 8 (met de mogelijkheid in Alaska terecht te komen, wat ik niet helemaal zie zitten..), en een van de Noord-Oostelijke regio's..

Heel erg bedankt voor alle reacties in ieder geval, ik heb er heel veel aan :)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer