Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Esta weigering en nu?
Re: Esta weigering en nu?
Hij kan zijn dat hij een naam heeft die gelijk is aan, of lijkt op die, van iemand die op een 'zwarte lijst' staat. De re-dress procedure zou daar mogelijk uitkomst kunnen brengen.
Als ik hem was zou ik:
nogmaals checken of er niet iets is dat ESTA heeft verhinderd,
vervolgens een ander Ned. paspoort aanvragen,
opnieuw een ESTA verzoek indienen,
wordt dat afgewezen via redress proberen dat te veranderen.
Lukt dat allemaal niet en is er nog steeds verlangen naar de US te gaan, dan kan geprobeerd worden een visum aan te vragen. Maar dan moeten er aantoonbaar sterke banden met Ned zijn. Plus er moet een gedetailleerde itinerary zijn en bewijs dat het geld om het te bekostigen op de bank staat.
Als ik hem was zou ik:
nogmaals checken of er niet iets is dat ESTA heeft verhinderd,
vervolgens een ander Ned. paspoort aanvragen,
opnieuw een ESTA verzoek indienen,
wordt dat afgewezen via redress proberen dat te veranderen.
Lukt dat allemaal niet en is er nog steeds verlangen naar de US te gaan, dan kan geprobeerd worden een visum aan te vragen. Maar dan moeten er aantoonbaar sterke banden met Ned zijn. Plus er moet een gedetailleerde itinerary zijn en bewijs dat het geld om het te bekostigen op de bank staat.
Vraag me af waar die info om 10 dagen te wachten komt. Dit staat op site van de Ambassade in Londen.
I HAVE BEEN DENIED AUTHORIZATION TO TRAVEL. IS THERE ANY POINT IN TRYING AGAIN AT A LATER DATE?
You may reapply after 24 hours, but unless your circumstances have changed, you will not receive authorization to travel. It is important to note that applying with false information could make you permanently ineligible for travel to the U.S.
I HAVE BEEN DENIED AUTHORIZATION TO TRAVEL. IS THERE ANY POINT IN TRYING AGAIN AT A LATER DATE?
You may reapply after 24 hours, but unless your circumstances have changed, you will not receive authorization to travel. It is important to note that applying with false information could make you permanently ineligible for travel to the U.S.
Ik kan die bron waar 10 dagen stond nu ook niet meer vinden.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
In de ESTA procedures zijn nog wel al eens zaken doorheen de tijd lichtjes gewijzigd. Mogelijks dit ook.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ja, ik had het voor iemand anders overgenomen uit de FAQ op de website van ESTA:
Can I re-apply for a Travel Authorization if I was not approved the first time?
Yes, but you must wait at least 10 days and your circumstances must have changed. Note that applying for a Travel Authorization with false information will make you permanently barred from ever visiting the United States. A US embassy or consulate cannot help you to get an approved Travel Authorization.
Maar dat is dus blijkbaar veranderd. Tegenwoordig staat er bij zo'n reapplication niks meer van een termijn. Uiteraard wel nog dat de omstandigheden veranderd moeten zijn. Vreemd, maar mijn antwoord toen stamde nog van de "vorige" ESTA's, met slechts de vijf ja/nee-vragen.
Can I re-apply for a Travel Authorization if I was not approved the first time?
Yes, but you must wait at least 10 days and your circumstances must have changed. Note that applying for a Travel Authorization with false information will make you permanently barred from ever visiting the United States. A US embassy or consulate cannot help you to get an approved Travel Authorization.
Maar dat is dus blijkbaar veranderd. Tegenwoordig staat er bij zo'n reapplication niks meer van een termijn. Uiteraard wel nog dat de omstandigheden veranderd moeten zijn. Vreemd, maar mijn antwoord toen stamde nog van de "vorige" ESTA's, met slechts de vijf ja/nee-vragen.
Bezorg je de link voor die info eens, dank
Is dat tegen mij? Want ik zeg toch net dat het er nu niet meer staat?
IDD, laatste stukje niet goed gelezen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht