Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Problemen als je direct terugreist met ESTA?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
dimona
Amerika-expert

Re: Problemen als je direct terugreist met ESTA?

Bericht door dimona »

Old Faithful schreef:Je krijgt het advies een B2 visum aan te vragen. Maar dat vind je te veel gedoe? :shock:
Ik vind het ook een hoop gedoe hoor, zeker als je ver van het consulaat af woont. Als welke overheid dan ook mij het advies zou geven om een hele dag te besteden aan allerlei formaliteiten voor iedere keer dat ik naar het buitenland wil reizen, dan zou ik ook wel even rondvragen hoe serieus ik dat moet nemen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Dat is nou juist het leuke aan een B2. Als je dat visum eenmaal hebt, ben je lange tijd van 'dat gedoe' af.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Zes maanden (180 dagen) geldig toch? In de praktijk zullen er niet veel mensen zijn die in een half jaar meer dan één keer met zo'n visum op en neer reizen; vooruit, Taxcrawler misschien twee keer, dat scheelt weer...
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Visum zelf is 10 jaar geldig. Dat half jaar is het maximum dat bij binnenkomst gegeven kan worden. In het land kun je, met goede reden, je verblijfsvergunning laten verlengen tot een heel jaar.

Gr., Flipje
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ah kijk, dat wist ik niet. Tsja, dan zie ik eigenlijk niet veel reden om géén visum aan te vragen. En dat geldt eigenlijk voor iedereen die twijfelt over wel of geen visum.
texcrawler
Amerika-newbie

Bericht door texcrawler »

bedankt voor de reacties..........even ter aanvulling
Ik ben 59 jaar met brugpensioen.........dus vrije tijd genoeg, ga gewoon op bezoek bij een excollega die toevallig amerikaan is
ik werkte jaren voor een amerikaans bedrijf en dat ging sluiten..............geen enkele criminele achtergrond, dus ik heb geen idee waarom die immigratie officer me eruit haalde.......ik vind me een gewone toerist die het adres van die collega als basis heeft voor mijn motor ritten.
kon ook gewoon geld laten zien wat ik meehad en 2 kredietkaarten.
het gedoe bij die b2 visa vind ik een paar rare vragen
ben je getrouwd en/of gescheiden, zo ja wanneer en van wie?
heb niets te verbergen...............een gewone man die geniet van de vrijheid en het reizen
texcrawler
Amerika-newbie

Ik wil ook helemaal niet de bijdehand gaan uithangen.........ik schreef wat ik meemaakte, meer niet
de vraag of iemand iets weet over termijnen tussen bezoeken is ook een heel gewone vraag
als ik het wist zou ik het tenslotte niet vragen...........en over die b2 visa...............ik moet in nederland papieren opvragen bij de gemeente...............dan ook in belgie omdat ik daar woon..............en dan naar brussel met alles in de hoop dat je niets vergeet
en dat allemaal omdat ze een beetje doorgedraaid zijn....................maar et tis een mooi land om te bezoeken
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Voor het B2 visum kijkt men vooral naar de binding die de aanvrager heeft met het eigen land. Dus: getrouwd is een pre, want dan is de kans groter dat je terug komt - denkt men. Eigen huis, idem. Een baan, idem - en die heb jij dus niet meer.
Zonder echtgenote, zonder baan, ben je een wel erg vrije vogel in de ogen van USCIS. En zeker met kontakten hier dankzij werk voor een US bedrijf, ziet men je al snel in de US belanden om niet meer weg te gaan.

VWP is een gunst van de US overheid - en de immigratieambtenaar aan de grens heeft het laatste woord.
Men is beducht voor potentiele overstayers. Was je in een jaar twee maal drie, vier weken gegaan dan had je waarschijnlijk geen problemen gehad. Maar mensen die hun VWP bijna helemaal opmaken en dan snel terug komen, die worden inderdaad argwanend bekeken. Dat heeft je denkelijk al 'gevlagd' - een verblijf langer dan 'normaal' en korte tijd daarop al weer in de rij voor een bezoek.

Als je van een EU vliegveld vertrekt, gaan je gegevens al naar USCIS - die hebben dan een aantal uren om uit te vogelen wie ze eventueel wat nader aan de tand willen voelen. Dat kan nu dankzij snelle computers waarvoor slimme algorithmes geschreven worden.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@texcrawler, als ik nu zo jouw verhaal lees en ook dat je vaker die kant op wil gaan denk ik dat een B2 inderdaad verstandig is. Jij bent een "risicogeval", want jouw banden met Nederland/België zijn niet heel sterk, en die met de VS zijn niet veel zwakker. Tevens ga je steeds naar dezelfde plek toe, en wil je voor langere tijd daar blijven. In de ogen van Immigrations zal je een risicogeval blijven en vaker eruit gepikt gaan worden. Misschien heb je geluk en kan je dit nog tig keer doen, en misschien heb je pech en wordt je volgende keer nog meer het vuur aan de schenen gelegd, tot je uiteindelijk een keer wordt teruggestuurd.

Of, je moet jouw reizen gaan aanpassen. Kortere periodes periodes per keer, dan wel meer tijd ertussen.

=====
Nog 2 dingetjes.

1)Je zegt dat ze een beetje zijn doorgedraaid. Dat klopt niet, want veel meer landen hebben dergelijke regels. Voor mensen die naar Europa komen gelden ook dergelijke regels.
2) Je meldt dat je geen enkele criminele achtergrond hebt. Ten eerste dat weten ze niet (wat zowel gunstig als ongunstig is) en ten tweede dat is ook helemaal niet van belang voor Immigrations in de zin dan ook mensen zonder criminele achtergrond de immigratieregels kunnen overtreden.

==========
Nog even een aanvulling op mijn bericht:

@texcrawler, wellicht dat andere mensen die hier reageren een andere mening hebben dan ik over de vraag of je een B2 visum moet aanvragen. Besef je dat mijn mening niet telt als je eenmaal bij Immigrations staat in de VS, en hun mening ook niet. Dus wat je ook beslist om te doen, of je wordt toegelaten tot de VS daar hebben wij geen invloed op, alleen Immigrations. Wij kunnen alleen maar een mening geven.

En mijn persoonlijke situatie, ik ga 2x per jaar naar de VS, voor zo'n 2 weekjes per keer. Elke keer naar LAX, om mijn vriendin te bezoeken. Wat Immigrations betreft ben ik ook een risicogeval. Ondanks mijn korte bezoeken en 6 maanden tijd tussen elk bezoek. Een vaste harde regel aangaande hoe vaak en hoeveel tijd tussen elk bezoek is er dus niet.
Ik ben er nog nooit uitgepikt om naar een kamertje te gaan, maar moet me aan de "balie" wel verantwoorden voor mijn bezoek en beloven niet te gaan trouwen.
texcrawler
Amerika-newbie

nogmaals bedankt voor de reacties
Voorlopig blijf ik maar in europa............over een 6 maanden ga ik nog wel eens en dan voor een kortere periode
Ik heb geen enkele behoefte om me te vestigen in de usa, maar dat weten zij natuurlijk niet
goed..............dank allen
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik zie wel waar het fout is gegaan denk ik. Jij bent 59; een leeftijd waarop men in de VS nog lang niet denkt aan pensioen. Het is dus in de ogen van een immigration officer best raar om zo veel te reizen én om daar genoeg geld voor beschikbaar te hebben terwijl je niet werkt. Vermoedelijk heb je door de persoonlijke situatie meer dan één red flag getriggerd en ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om toch maar eens dat visum te overwegen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik denk ook dat je beter voor een B-2 visum kunt gaan, dan het risico lopen aan de grens teruggestuurd te worden.
Dat gezegd, je moet wel goed beslagen ten ijs komen, want als een visum aanvrage wordt afgewezen, wordt het allemaal nog moeilijker. Die afwijzing moet je nl. bij iedere volgende aanvrage vermelden.

Dus, als je voor B-2 gaat, lees zoveel mogelijk van de recente onderwerpen daarover die op dit forum staan. Je moet goede bewijzen aanleveren van je binding met Ned. Zoals Dimona al aangaf, je leeftijd - relatief jong - gekoppeld aan het niet meer hebben van een vaste baan maakt dat men je als een potentiele illegale werker ziet.

Veel succes !
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hockey schreef: Ik ben er nog nooit uitgepikt om naar een kamertje te gaan, maar moet me aan de "balie" wel verantwoorden voor mijn bezoek en beloven niet te gaan trouwen.
Hoe zit dit eigenlijk? Wat zijn de regels omtrent trouwen in de VS? Waarom zou je niet mogen trouwen in de VS (en hoe zou je dat dan wél moeten aanpakken als je wilt trouwen)?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Blijkbaar wordt trouwen niet gezien als toeristische (of zakelijke) activiteit. :wink:
Als je wilt trouwen, moet je volgens mij een K1 visum aanvragen.
Groet,

Old Faithful
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Zouden al die toeristen die in Las Vegas trouwen dat dan ook moeten doen?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik denk dat de alarmbellen niet afgaan bij twee Nederlanders die in Amerika gaan trouwen. Maar een Nederlander die in de USA naar zijn Amerikaanse liefde gaat kan het gevaar oplevereren dat hij gaat trouwen en wil blijven.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nee, dat denk ik ook niet, maar ik vraag me af wat de regels zijn. (Ik vraag het in verband met een Nederlandse citizen zonder green card die wil trouwen met een B2 visum houder.)
Laatst gewijzigd door dimona op 22 okt 2012, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik probeer me de situatie voor te stellen. Een Nederlandse komt onder V.W.P. naar Amerika om te trouwen met een niet Amerikaan, die daar al is met een B2 visum?
Ik denk dat er geen enkel probleem is als het twee niet Amerikaanse ingezetenen betreft, die geen plannen hebben om zich in de V.S. te vestigen en die binnen de gestelde tijd het land weer verlaten. Een petekind van mijn vrouw is zo in Las Vegas getrouwd. Trouwen lijkt me sowieso geen probleem. Dat zou pas aan de orde kunnen komen als één van de twee op basis van dat huwelijk een verblijfsvergunning aan zou vragen. Ik ben echter geen expert op dit gebied.
Groet,

Old Faithful
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nee, de Nederlandse citizen met non-immigrant status woont in de VS.
Laatst gewijzigd door dimona op 22 okt 2012, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik durf onvoldoende een hard en sluitend antwoord te geven. Maar bij mijn weten is trouwen geen probleem, mits je maar weer weggaat uit de VS. Kom je echter op VWP de VS binnen trouwt daar en wil vervolgens blijven, daar zijn ze niet zo blij mee. Alhoewel volgens de advocaten die ik heb gesproken je er wel mee wegkomt of misschien beter gezegd, mee weg kan komen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer