I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Bambolina
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door Bambolina »

Ben ik weer :angel:

Ik ging voor de grap is mijn I-94 records bekijken gezien ik bij mijn laatste reis bij aankomst mee moest voor extra vragen en vroeg me af of je daar iets terug van zou kunnen vinden. Dat is niet het geval, wel zag ik tot mijn verbazing dat er voor mijn laatste reis helemaal geen vertrek informatie staat geregistreerd. Van mijn vorige reis in 2014 staat wel aankomst en vertrek, van 2016 dus alleen aankomst (ben begin juni aangekomen en eind juni vertrokken). Voor zo ver ik weet is die I-94 electronisch als je 'gewoon' over de lucht reist. Nu maak ik me natuurlijk weer een beetje zorgen :P en vroeg me af of het vaker voorkomt dat de I-94 travel history niet klopt, of dat voor problemen kan zorgen, en of ik dan toch op verder onderzoek uit moet.

Dank voor de hulp vast weer! :)
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door 6foot6 »

Wat zijn I94 records (vwp-esta is I94w)?
Waar zijn die records in te zien?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Bambolina
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door Bambolina »

Het is een registratie van alle keren dat je de VS in en uit bent gegaan. Je kan zelf je reisgeschiedenis opzoeken op https://i94.cbp.dhs.gov/I94/consent.html met je paspoort informatie
Mijn schrik is een beetje dat de CBP officiers dan ook niet kunnen zien dat ik netjes binnen 90 dagen het land weer uit ben gegaan, en ik vond éen bezoek aan het wachtkamertje van immigratie wel genoeg voor de rest van m'n leven :D Dus wil graag alles netjes op orde hebben voor toekomstige reizen.
Golf
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2016, 23:56

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door Golf »

Het kan misschien helpen als je nog een boarding pass, e-ticket, of ander document hebt om aan te tonen dat je de ontbrekende reis wel degelijk hebt gemaakt.

Toen ik vorig jaar van Schiphol naar de VS reisde, werd ik bij de gate uit de rij gehaald omdat er geen stempel in mijn paspoort stond van m'n vertrek uit de VS naar Nederland, twee weken eerder vanuit Houston. Ze vroegen toen naar m'n boarding pass van die vlucht, die ik ook niet meer had. Gelukkig waren ze uiteindelijk tevreden met een uitgeprinte email met m'n reisschema, inclusief die vlucht naar Nederland.

De keer daarop toen ik de VS verliet hoefde ik (opnieuw) niet langs een paspoortcontrole op de luchthaven vanaf waar ik het land verliet (Houston), omdat ik daaraan voorafgaand een binnenlandse vlucht had. Toen ben ik in Houston opzettelijk naar buiten gelopen en terug door de paspoortcontrole gegaan, en zag ik dat ze weer geen stempel in m'n paspoort zetten. Ik vroeg of ik een stempel kon krijgen, en de beambte vertelde me dat ze dat niet doen.
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door bello »

Ik wist helemaal niet dat je dat zelf kan controleren: handig zeg! Nu zie ik dat ons vertrek over land (VS > Canada) vorig jaar correct is geregistreerd. Dit ondanks de Canadese grensbeambte, die het papiertje ergens op een stapel in een hoekje van zijn bureautje mikte.

@ Bambolina: Ik zou op mijn eerstvolgende reis voor de zekerheid een print van je boardingpass/incheckbewijs meenemen, of als je die niet meer hebt je bevestigings e-mail van je reisbureau/luchtvaartmaatschappij.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Bambolina
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door Bambolina »

Baal als een stekker dat ik geen papier bewijs van mijn reis heb bewaard.. heb wel mijn boardingpass op de mail staan, maar hoe bewijs je dat je ook daadwerkelijk op het vliegtuig bent gestapt en niet alleen bent ingecheckt.. Ik moest de dag na aankomst in Nederland meteen aan het werk op locatie, zou een bevestiging van mijn opdrachtgever/baas helpen? Online lees ik dat je zo'n fout kan laten rectificeren bij 'your nearest CBP office'. Zou dat in NL de ambassade zijn?
Een stempel bij het verlaten van het land heb ik trouwens beide keren niet gehad..

Edit: even met visumcentrale gebeld gezien die er wellicht wel verstand van zouden hebben - al hakkelend en stotterend werd me uitgelegd dat ik geen problemen zou moeten ondervinden zolang ik een geldige esta heb, want in mijn paspoort stond toch zeker wel een stempel (uh, nee dus, alleen van aankomst). Op mijn vraag hoe ik kon bewijzen dat ik geen overstay had 'gepleegd' zei ie: dan had je een boete moeten krijgen. Ik: dus zolang er geen boete op de mat ligt is het ok? hij: nee, die had je in Amerika moeten krijgen bij vertrek uit het land. Ik: maar ik ben wel tijdig het land uit gegaan, alleen is daar dus geen bewijs van. Hij: dan kunnen ze dus ook geen overstay bewijzen.
Maar hoe ik het recht zou kunnen trekken geen info over dus. Erg irritant.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door kastelke »

Die wist dus ook niet waar hij over aan 't praten was... :shock:

Wij hebben ooit dit moeten doen (maar toen was het nog een ander adres):
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... ve-my-i-94

Hier staat niet echt wat je in de topicstarter zijn situatie moet doen:
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... 4%20update
maar aan de rechterkant staat wel een optie om je vraag te emailen....
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bambolina
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door Bambolina »

Ja, bizar he.. ben blij dat ik het er niet bij heb laten zitten, want zojuist stuitte ik zelf idd ook op een aantal mail adressen, en laat nou net precies de CBP in Los Angeles (waar ik heen was) een proef aan het doen zijn met het rectificeren van i-94 via e-mail (normaal gesproken zou je naar het kantoor moeten komen)... die proef loopt tot, jawel, 30 september! :wtf: Dus ik heb als een malle een mail gestuurd en hoop dat het daarmee opgeklaard wordt, zo niet heb ik in ieder geval weer een bewijs stukje dat ik het op z'n minst geprobeerd heb.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door RiverCola »

Wat een raar verhaal dit! En van die website wist ik ook niets af.

Wat me opviel, de laatste keer dat ik naar de VS reisde (aug 2014) had ik een nieuw paspoort, de 3 keren daarvoor reisde ik dus op een ouder paspoort. Die eerdere reizen vind ik dan ook niet terug op deze site, enkel de laatste die ik met mijn huidige paspoort ondernam. Natuurlijk weten ze bij Immigrations altijd wie je bent, ongeacht je paspoortnummer, maar deze site koppelt die informatie blijkbaar niet. Anyway, ik zou me er niet bijzonder druk om maken maar de volgende keer wel zorgen dat je een bewijs ergens bij je hebt (digitaal of geprint) dat je de vorige keer bent uitgereisd, inderdaad in de vorm van een bevestigingsmail van de luchtvaartmaatschappij met je tickets. Misschien kun je niet bewijzen dat je die vlucht daadwerkelijk hebt genomen, maar aan de andere kant: als jij op dat moment voor ze staat kunnen ze ook niet bewijzen dat je gebleven bent (want je staat dan immers voor ze met een vlucht vanuit Nederland) :lol: .

Ook bijzonder: wij vertrokken destijds met het vliegtuig vanuit Orlando Sanford, maar de vlucht maakte een stop op Miami (om passagiers van boord te laten gaan en andere passagiers mee terug te nemen naar NL vanuit Miami). Wij zijn tijdens die wissel van passagiers in het vliegtuig blijven zitten. En tóch is geregistreerd dat wij het land via Miami verlaten hebben. Zo werkt dat blijkbaar....
Bambolina
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door Bambolina »

Ja, t is inderdaad vrij bijzonder allemaal. Heb een automatische mail terug gehad van CBP met een extra formulier om nog in te vullen, in die mail staat wel nog dat de info die wij kunnen zien alleen een 'tool for the public' is. Heb ook begrepen dat de info die je zelf kan zien beperkt is, en zij wel meer info van je hebben, maar durf er dan toch niet vanuit te gaan dat het dan wel goed is. Misschien kunnen ze niet veel voor me betekenen maar niet geschoten altijd mis! Ga vanavond dat documentje in orde maken en opsturen, laat wel weten hoe het verder verlopen is..
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door RiverCola »

Ik vind het echt heel raar dat je nooit een stempel hebt gehad. Ik heb bij al mijn uitreizen een stempel gekregen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door PSVwally »

Ik heb wel eens een stempel gehad die amper zichtbaar was en dat ik echt even moest zoeken op welke pagina die stond
Bambolina
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door Bambolina »

Zou dat van die stempels per vliegveld kunnen verschillen? Of omdat ik op een elektronische ESTA reis ik geen stempel nodig heb, dat het dan voldoende is dat het elektronisch geregistreerd is (er vanuit gaande dat dat daadwerkelijk is gebeurd dan :D)?
Maar inderdaad én geen stempel, én blijkbaar niet geregistreerd bij CBP gaat toch problemen veroorzaken. Kan prima bewijzen dat ik op aangegeven dag terug was in Nederland, ga ook zeker bewijs mee nemen op de volgende reis, maar als ik gedoe bij de grens op deze manier kan voorkomen, dan graag, heel graag :P
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door Vito »

Wij hebben nog nooit stempels bij vertrek gehad, die krijg je toch alleen bij binnenkomst met een datum tot wanneer je mag blijven? Ik heb echt geen stempels van uitreizen in mijn paspoort.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door mtl »

Ik ook nooit. Ik zou ook niet weten van wie je zo'n stempel krijgt. Met de US Immigrations heb je niks van doen als je de USA verlaat.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door RiverCola »

Ik heb toch echt van alle vier mijn reizen een uitreisstempel gekregen. Die staat steeds naast of in de buurt van de inreisstempel. Wij zijn twee keer vanaf LA vertrokken, 1 keer vanuit SF en 1 keer vanuit Orlando.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door mtl »

Van wie heb je die stempels dan gekregen?
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door RiverCola »

Ik ben het toch even gaan checken. Laat ik voorop stellen dat ik van alle andere landen die ik bezocht heb (een greep: Israel, Thailand, Maleisie en Singapore, en zélfs de autonome provincie Sarawak in Borneo) zowel inreis- als uitreisstempels heb. Die staan telkens naast elkaar.
Bij de VS lijkt het toch anders. In mijn oude paspoort heb ik enkel de inreisstempels en daarnaast de restanten van het groene papiertje (nietje met stukje papier van het uitscheuren). In mijn nieuwe paspoort zie ik dat papiertje - of het feit dat het er gezeten heeft - niet meer, maar lijkt er een stempel met vertrekdatum recht over de originele stempel met inreisdatum te staan.
Bambolina
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door Bambolina »

Heb het zooitje verstuurd, nu maar afwachten.. die proef loopt tot morgen, maar dan zouden ze dicht moeten zijn, dus ben benieuwd wat dat betekent voor mijn applicatie - of ze die dan nog afhandelen.. ze sturen alleen wat terug als ze meer info willen, anders is het gewoon afwachten en zelf checken of het gerectificeerd is. Ben benieuwd.
Bambolina
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: I-94 - geen vertrekdatum geregistreerd..

Bericht door Bambolina »

Maar even een kleine update: Ik heb niks terug gehoord en het is niet aangepast. Wel na nog veel google werk ergens in een hoekje gelezen dat departure records sowieso niet worden aangepast. Er is dus waarschijnlijk zo goed als niks wat ik verder nog kan doen. Wel heb ik net even met een behulpzame Lufthansa medewerker gebeld en krijg van hun via de mail een bevestiging dat ik daadwerkelijk aan boord van het vliegtuig ben gegaan.
Dat dus als bewijsje mee op de volgende reis met grote kans dat het niet eens nodig is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer