(Tijdelijk) wonen in New York City

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
DanielWol
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2024, 20:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

(Tijdelijk) wonen in New York City

Bericht door DanielWol »

Hallo mensen,

Ik ben nieuw op het forum dus ik stel mij zelf even kort voor. Ik ben Daan en ik ben momenteel 19 jaar oud. Ben bezig momenteel met mijn eigen bedrijf (nog startende fase) omtrent het maken van video's. Ik ben videograaf dus. Qua onderwijs heb ik (helaas alleen maar) mijn HAVO afgerond en verder het certificaat 'Technasium' hieruit mee kunnen nemen bij het slagen. Ik ben single dus dat zou verder natuurlijk een rol kunnen spelen in het proces.

Mijn droom is om sowieso in mijn 20's door te kunnen brengen in New York City, dit is altijd al een kinderdroom die toch steeds groter wordt waar ik nu op het punt uitkom het echt uit te zoeken.
Nu ben ik nog redelijk nieuw met het mezelf informeren over alle aspecten die komen kijken met het verhuizen/emigreren naar Amerika. Wat ik het liefst nu zou willen is het kunnen wonen in NYC voor zo'n 5-8 jaar om daar verder mijn dromen rondom film uit te kunnen breiden. Ik neig er naar om hierna ook verder in de US te blijven wonen maar wellicht op een andere plek.

Waar het mij vooral om gaat is dat ik graag die aantal jaren in NYC wil doorbrengen. Ik wil hier dus kunnen wonen maar ook zeker kunnen werken.
Nu heb ik natuurlijk al wat informatie opgezocht en er achter gekomen dat dit niet zomaar gaat.

Nu vraag ik mij af wat jullie mij kunnen aanraden qua visums.
Ik ben bereid om naast mijn bedrijf voor de komende tijd (hoelang dat ook maar zou moeten duren) een andere baan erbij te nemen. In de toekomst verder zou dit altijd een mogelijkheid kunnen blijven als dit het proces zou kunnen versimpelen. Wel lijkt het mij het leukst en is dat ook mijn droom om mijn bedrijf dusdanig te laten groeien zodat ik hier helemaal van kan leven.

Nu Is natuurlijk zomaar een bedrijf vinden die mij zou willen sponsoren niet gemakkelijk, toch zou ik willen weten of jullie hier ideeën in hebben? Het liefst zou een een baan omtrent video/media/camera/tv/films het leukst zijn. Maar als er een andere weg makkelijker is sta ik hier ook volledig voor open (heb momenteel ook een kantoorbaan ernaast). Zoals ik eerder heb gemeld heb ik helaas niet een verdere studie gedaan en dus mis is wel ''het speciale'' wat mijn kansen makkelijker zouden kunnen maken.

Ik ben wel redelijk op de hoogte van de grote lijnen in het visum verhaal, een vrouw zoeken, via werk sponsoring, investering, verdere familie en bijvoorbeeld de Green card Loterij. Maar toch wil ik vragen of jullie tips hebben die het best bij mijn situatie zouden passen.

Ik ben bereid hard te werken hiervoor, voor het gehele proces die wellicht komen gaat maar ook voor een toekomstige baan die zou kunnen komen.
Wat ik belangrijk vind is om daar te kunnen wonen maar vooral echt daar te kunnen werken. Ik houd van werken en zou mezelf op de een of andere manier het niet kunnen veroorloven om daar te wonen zonder te mogen werken. Dus dat vind ik belangrijk.

Dus samengevat, ik zou heel graag jullie tips willen aanhoren omtrent mijn situatie qua het verkrijgen van een visum:)
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: (Tijdelijk) wonen in New York City

Bericht door bedeve »

Heb jij dat mooie , alle mogelijkheden verduidelijkende, plaatje nog bij de hand @Hockey ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: (Tijdelijk) wonen in New York City

Bericht door Old Faithful »

Jij bedoelt dit?
Immigration.jpg
Als ik zijn post lees, lijkt Daniel al vrij aardig op de hoogte van de (on)mogelijkheden. Alleen denkt/hoopt hij dat er een weg is waar een wil is en hoopt hij die weg hier te vinden. Meestal blijkt dat echter een doodlopende weg te zijn.

@DanielWol Welkom op het forum. :hello2:
Misschien komt Hockey nog met zijn overzichtelijk lijstje van reguliere mogelijkheden voor immigratie in de V.S. Kijk of je één van die mogelijkheden in de toekomst kunt benutten.

Ik wens je daarbij veel succes.
Groet,

Old Faithful
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: (Tijdelijk) wonen in New York City

Bericht door kastelke »

Met jouw huidige achtergrond gaat de loterij je kans zijn (of het vinden van een partner).
Misschien kan je eerst proberen om in je huidige land noemenswaardig te worden met je werk. Dan kan je via een O-visum proberen.

Als je een job zoekt, in je eigen land, en meer nog daar buiten, moet je je altijd afvragen wie je competitie is, en wat jij hebt dat zij niet hebben (want dat moet er voor zogen dat ze jou aanwerven in plaats van de 100(den) anderen die voor diezelfde job solliciteren. Buiten een 'ik wil dit graag', heb je, eerlijk gezegd, blijkbaar nog niet veel te bieden. Je competitie is tienduizenden die al in Amerika wonen (dus waar de werkgever niet duizenden dollars en maanden wachten voor over moet hebben om ze naar de US te krijgen). Deze Amerikanen hebben vaak al een professionele achtergrond en een mooi portfolio. Ze hebben vaak al connecties (netwerk is een belangrijke manier om een job te vinden in Noord-Amerika). Ze hebben een professionele opleiding aan een instituut waar de werkgever vaak al vertrouwd mee is. Pas als jij een porfolio weet op te bouwen waar je die competitie mee in het niets laat verdwijnen, gaat men bereid zijn om extra tijd en geld te investeren om jou daar te krijgen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: (Tijdelijk) wonen in New York City

Bericht door Nagini »

Onderschat de Greencard lottery niet! Ik ben een DV2020 winnaar en sinds 2021 in de VS. Inschrijven kan 1x per jaar in de Herfst (Oct-Nov) en is gratis. Gebruik geen diensten die je tegen betaling 'helpen', dat zijn oplichters en in het slechtste geval verpesten ze je kansen om te winnen permanent.

Wat betreft werkvisa's; er zijn speciale visa's (meestal O) voor bijvoorbeeld Nederlandse TV als zij een programma in Amerika willen maken. Dit zijn geen permanente visa, maar het kan een manier zijn om tijdelijk in Amerika te werken. Als videographer reis je dan mee met 'uitzonderlijk talent' onder bijvoorbeeld een O-2 visum. Dat doen met een eigen bedrijf zal lastig zijn omdat je geen grote namen hebt waar je je aan kunt verbinden. Is het een optie om werk/reiservaring op te doen via meer mainstream media? Een andere optie is de journalistiek (video gerelateerd?), via een I-visum. Ik ben met dit visum verder niet bekend.

De andere werkvisas, HB-1 en L1 (intracompany transfer) hebben meestal de harde eis van minstens een bachelor. Gezien de populariteit van jouw type werk ook in de VS is deze route denk ik vrijwel kansloos, zelfs als je een bachelor zou behalen. Mocht je erg rijk worden met je eigen bedrijf, kun je via een investeerdersvisum de VS in.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: (Tijdelijk) wonen in New York City

Bericht door Hockey »

@bedeve , dank je. Hierbij mijn lijstje:

1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
4) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
5) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
6) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.

Bekijk verder ook dit plaatje en deze twee topics.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8335
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: (Tijdelijk) wonen in New York City

Bericht door Bennogr »

Heb je contacten met Nederlandse of Belgische media? Dan is misschien een journalisten (I) visum mogelijk. Maakt het leven/de VS binnenkomen een stuk makkelijker.
Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: (Tijdelijk) wonen in New York City

Bericht door IngridUSA »

Ook deze nieuwe gelukszoeker is zoals zovelen na een paar teleurstellende reacties niet meer ingelogd…
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer