Amerikanen zijn fake people

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Disney-Golf »

Als (ex) villa verhuurder snap je anders heel goed waar die term vandaan komt hoor!
Grapje hoor! @Terpies :wink: :D :lol:
Gast

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Gast »

@Disney-Golf waren vast veel Zeeuwen :clap: :clap:
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door RaphaelB »

Terpies schreef:
27 sep 2021, 23:45
Assumption is the mother of all fuckups. Zo dom was zijn opmerking dus niet, wat @Kasteelke al aangaf. Jij neemt aan dat hij niet aan jou hoorde dat je niet uit Canada komt (!?) en voor jou is er maar 1 Ansterdam: verschil in referentie kader en dus niet per definitie dom.
Doe niet zo bijdehand. Dat de gemiddelde Amerikaan denkt dat Nederland in Rusland ligt, daar kan ik met mijn pet al niet bij. Maar een tandarts die 20 universitaire diploma’s en certificaten in zijn praktijk aan de muur heeft hangen, en die nog nooit van een wereldstad als Amsterdam heeft gehoord is al helemaal raar. Zelfs toen ik hem uitlegde waar het ligt in Europa. Had ie nog nooit van gehoord. Het is wel duidelijk waar al die andere steden met dezelfde naam in de wereld naar zijn vernoemd, naar Amsterdam in NL. Zelfs New York heette vroeger New Amsterdam, maar die geschiedenis kennen ze ook al niet. Als iemand zegt dat hij uit Parijs komt, dan denk je ook niet zo snel aan dat dorp in Turkije wat toevallig ook Parijs heet toch.

Mijn punt is, ik vind Amerikanen niet fake. Het zijn gewoon vriendelijke respectvolle mensen over het algemeen. Ze zijn in ieder geval gelukkig niet zo bijdehand en cynisch zoals de gemiddelde Nederlander ;)

Maar de algemene ontwikkeling van de gemiddelde Amerikaan is gewoon heel slecht. Dat kan je niet ontkennen, het is gewoon ontzettend raar hoe weinig ze weten over de rest van de wereld.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gast

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Gast »

Bijdehand? Nee hoor, ik blijf erbij dat het een verschil in referentie kader is zoals ik al aangaf. Dat hij een ander Amsterdam kent dan jij geeft niets aan over zijn wereldbeeld. Dat jij Amsterdam een wereld stad vindt kan, maar als je nog nooit buiten de US geweest bent of plannen hebt, hoe relevant is dat dan?

Kun jij 12 steden in Turkije, Zweden of Bulgarije opnoemen? Het lukt je waarschijnlijk wel om 12 steden in de US op te noemen. Wat zegt dat over jouw algemene ontwikkeling? Kortom: interesse en referentie kader.

Dat wij als Nederlanders vrijwel overal binnen een uur het land uit kunnen rijden is dat in de US wel anders. De meeste Amerikanen reizen in de weinige vrije tijd die ze hebben gewoon binnen hun eigen land, sterker nog: de meesten kunnen niet eens het land uit want ze hebben geen paspoort (maar reizen op hun ID/birth certificate naar de landen waar dat mogelijk is).
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door boonens »

Los van de discussie over deze ene tandarts; er zijn talloze studies die aantonen dat t.o.v. andere westerse landen het gemiddelde opleidingsniveau en kennisniveau van de Amerikaan opvallend laag is. Talloze studies die aantonen dat ze laag scoren op het gebied van geletterdheid en rekenkundige vaardigheden en dat de kwaliteit van het onderwijs aanzienlijk slechter is dan in Noord- en West-Europa.

Als het om algemene kennis gaat, dan heb ik persoonlijk wel eens het gevoel dat wij Europeanen heel breed zijn onderwezen (maar daardoor minder diep) en dat dit voor Amerikanen omgekeerd is. Alsof zij zich veel eerder toespitsen op specifieke gebieden die belangrijk zijn voor hun toekomstige richting/werk. Mooi, maar dan krijg je dus wel de situatie dat zelfs een Amerikaan met een academische graad naar Australië wijst op de vraag waar Nigeria ligt en denkt dat de zon in 24 uur om de aarde draait.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door FlipjeBTiel »

Terpies schreef:
27 sep 2021, 23:52
En Pennsylvania Dutch heeft in tegenstelling tot wat veel mensen denken weinig met Nederland(s) te maken…net zoals “going Dutch”
Gaat om het accent, niet het "Dutch."
boonens schreef:
10 okt 2021, 12:46
Talloze studies die aantonen dat ze laag scoren op het gebied van geletterdheid en rekenkundige vaardigheden en dat de kwaliteit van het onderwijs aanzienlijk slechter is dan in Noord- en West-Europa.
Okay ... laatste PISA resultaten (2018) van de OESO: https://www.oecd.org/pisa/PISA-results_ENGLISH.png

VS: lezen: 505; wiskunde: 478; wetenschap: 502
NL: lezen: 485; wiskunde: 519: wetenscap: 503

Strookt niet echt met je opmerking. Ja, dat vooroordeel ligt er, omdat als er ook maar één Europees land hoger scoort of meer stijgt, dan is dat meteen aanleiding voor de media hier om artikelen te schrijven dat de VS verdoemd zijn. Is meer een lokale hobby dan wat anders.
boonens schreef:
10 okt 2021, 12:46
Mooi, maar dan krijg je dus wel de situatie dat zelfs een Amerikaan met een academische graad naar Australië wijst op de vraag waar Nigeria ligt en denkt dat de zon in 24 uur om de aarde draait.
Er was vroeger een programma op TV, "De Vakantieman", waar NLers op bestemmingen zoals de Spaanse kust gevraagd werd op een kaart aan te wijzen waar ze waren. Hilariteit volgde. Is vast nog wel te vinden op YouTube ofzo. Geen idee natuurlijk of dat volk allemaal een academische graad had, maar we hebben het hier in dit draadje ook maar over 1 anecdote.

En over breed opgeleid ... dat is juist is wat mij van het NLse onderwijs erg tegengevallen is. Nooit wat geleerd over Zuid-Amerika of Afrika; heel weinig over Azië; USA en Rusland alleen vanaf WO-I. Aan de andere kant is mij wel op het hart gedrukt en in het hoofd gestampt dat Floris de Vijfde vermoord was; en dat Elsschot kaas lekker vond (nu ja, echt geen idee meer waar het over ging; maar het boek was dun, dus iedereen las het). Kan zijn dat jij wel de namen van de provincies in China geleerd hebt, of 12 grote steden in China kunt noemen, omdat je naar een betere school ging dan ik, maar dat was voor mij allemaal kennis dat pas later kwam.

Gr., Flipje
Gast

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Gast »

Gaat om het accent, niet het "Dutch."
Het benoemde Pennsylvania Dutch is eigenlijk Deutsch: de oorspronkelijke taal van de Amish en de afsplitsingen en heeft weinig met Hollanders te maken. De Duitsers hebben van Going Dutch volkssport nummer 1 gemaakt: getrennt bezahlen…
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6140
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Old Faithful »

Schotten zijn gierig
Belgen zijn dom
Italianen zijn chaotisch
Duitsers zijn grondig
Nederlanders zijn assertief, wordt ook wel lomp genoemd :wink:
Fransen stinken

Amerikanen zijn fake past best in dit rijtje. De vraag is hoeveel waarde je daaraan moet hechten.
Groet,

Old Faithful
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door knaapje »

Terpies schreef:
10 okt 2021, 23:28
Gaat om het accent, niet het "Dutch."
Het benoemde Pennsylvania Dutch is eigenlijk Deutsch: de oorspronkelijke taal van de Amish en de afsplitsingen en heeft weinig met Hollanders te maken. De Duitsers hebben van Going Dutch volkssport nummer 1 gemaakt: getrennt bezahlen…
Ik heb voor een company uit Philadelphia gewerkt.
Binnen de staf daar barstte het van de Duittse familie namen. Heilg, Krallinger enz.
Ook veel namen op gevels en van straten deden Duits aan.

Zal toch wel te maken hebben met hele vroege immigranten.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Bennogr »

Bij de besprekingen over het oprichten van de VS, in Philadelphia, is serieus gedebatteerd over de vraag of Engels of Duits de landstaal moest worden. Het resultaat weten we.

En wat Pennsylvania Dutch betreft: ik heb dat wel eens geprobeerd, maar het is Duits noch Nederlands, volgens mij een versie van een ZeitserDuits dialect. O feen vorm van 'platt Deutsch' waar zelfs hoog-Duits sprekenden niet mee kunnen.

O ja, en de wijk waar ik woon in Philadelphia heet 'Germantown'. Maar weinig Duits te vinden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door FlipjeBTiel »

Och jeetje. :)

Denk niet dat die tandarts zover doorgedacht heeft. Ging er alleen maar om dat Pennsylvania en omstreken (Canada ;) ) geografisch dichter in de buurt liggen dan A'dam in NL, dus als 'ie Europa nog niet op een wereldbolleke kan aanwijzen ...

Dat gezegd, eerste keer dat mij zulks overkwam was bij een BBQ in de buitenwijken van Genf (over "wereldsteden" gesproken ...), dus die Amerikaan had geen excuus, gezien dat NL om de hoek lag. (Of een Schwyzertüütsch accent, nog dichter bij.)

Voor Old Faithful: NL-ers zijn "direct." :)

Gr., Flipje
Billy Bob
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mei 2016, 01:16
Locatie: Oregona

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Billy Bob »

Betreffende de opmerking van @Bennogr over Duits als de officiele taal van de Verenigde Staten: https://en.wikipedia.org/wiki/Muhlenberg_legend
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Big Al »

Old Faithful schreef:
11 okt 2021, 12:58
Schotten zijn gierig
Belgen zijn dom
Italianen zijn chaotisch
Duitsers zijn grondig
Nederlanders zijn assertief, wordt ook wel lomp genoemd :wink:
Fransen stinken

Amerikanen zijn fake past best in dit rijtje. De vraag is hoeveel waarde je daaraan moet hechten.
Je bent "Nederlanders zijn gierig/zuinig" vergeten. :wink:

Het probleem met het eerste bericht van dit onderwerp is dat het alle Amerikaanse regio's over één kam scheert. Zo van "Europeanen doen elke middag een dutje" omdat je dat in Spanje gezien hebt.

Ik woon nu meer dan een kwart eeuw in de VS en we hebben in drie staten gewoond: MA, CO en VA. Het verschil tussen de staten is ontzettend groot, maar ook binnen de staten zijn er enorme verschillen. Neem Gloucester, MA. Het is op een eiland gevestigd dat met een brug met het platteland verbonden is. Wij woonden technisch gezien in Gloucester, maar niet op het eiland. Derhalve hoorden we er volgens de mensen uit Gloucester (op het eiland) niet bij. Maar mensen uit Gloucester zelf gingen ook niet bij elkaar op bezoek.

We hebben ook in andere steden in MA gewoond. Heel gezellig, op straat groetten mensen elkaar, mensen gingen bij elkaar op bezoek, etc.

De tollenaars (op de tolwegen) in NJ en MA hebben een welverdiende reputatie dat ze onvriendelijk zijn. Maar in Maine maken ze zelfs al snel een (kort!) praatje me je.

Ik heb echter nog nooit gemerkt dat het mensen hier over het algemeen voornamelijk om geld gaat. Het komt wel voor, maar dat zijn toch uitzonderingen.
Geert-43
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2016, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Geert-43 »

Gerard-1992 schreef:
19 sep 2021, 00:27
Woon nu 5 jaar in Amerika .Op verschillende plaatsen gewoond .Alles draait om geld anders hoor je er niet bij .Vrienden zijn ver te zoeken .In de 5 jaar dat ik er woon geen vriendenkring. Opgebouwd .Op werk zijn het collega's. Maar buiten het werk om zijn het vreemden. Gelijk naar huis eten slapen en werken .Amerika is van buiten mooi maar van binnen is het fake
Ik herken het zelfde dus wat je zegt klopt .Had afgelopen week nog bij een zwembad bij de hotel .Dachten ook dat het vrienden waren ze wilde uit eten na het zwemmen. zelfde leeftijd als ons alles uitgewisseld facbook enz .Dag later hoor je er niets weer van. Dus wat jij hier schrijft klopt 100% . Fake people
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 354
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door JeroenB »

Woon nu een aantal maanden in Florida en ervaar toch hele andere dingen. Wonen in een leuke gezellige wijk en ons stukje van de wijk is er erg veel contact tussen de buren. Wordt op elkaars woningen gelet en als iemand hulp nodig heeft staan de buren gelijk klaar.

Ook hebben we leuk contact met een aantal serveerders in restaurants, zowel als we daar eten maar ook daarbuiten.

Ook hebben we enorm leuk contact met eigenaren waarvoor we de rentals managen, waarvan een deel Amerikaan is maar uit andere staten komt.

Denk dat het dus ook heel erg ligt aan waar je verblijft en vooral ook hoe je jezelf opstelt.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Dutchess »

Gezien het taalgebruik en de interpunctie vermoed ik dat Gerard-1992 en Geert-43 dezelfde persoon zijn.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7780
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door mtl »

@Gerard-1992 zit al jaren in Amerika en @Geert-43 was bezig met immigratie. Er zijn raakvlakken.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1260
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door IngridUSA »

Gezien de eerdere berichten van Geert (en geen enkele reactie meer daarop) vind ik het op z’n minst bijzonder dat je eerste post in 5 jaar er dan zo een is.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Pete.Z »

Dezelfde trol die zich weer verveelt. :clap:
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Big Al »

JeroenB schreef:
13 mei 2024, 04:51
Woon nu een aantal maanden in Florida en ervaar toch hele andere dingen. Wonen in een leuke gezellige wijk en ons stukje van de wijk is er erg veel contact tussen de buren. Wordt op elkaars woningen gelet en als iemand hulp nodig heeft staan de buren gelijk klaar.

Ook hebben we leuk contact met een aantal serveerders in restaurants, zowel als we daar eten maar ook daarbuiten.

Ook hebben we enorm leuk contact met eigenaren waarvoor we de rentals managen, waarvan een deel Amerikaan is maar uit andere staten komt.

Denk dat het dus ook heel erg ligt aan waar je verblijft en vooral ook hoe je jezelf opstelt.
@Geert-43 en @Gerard-1992 hebben al besloten hoe het in de VS is en zullen niet op andere gedachten gebracht kunnen worden.

Als de ervaringen van @Gerard-1992 inderdaad kloppen zou ik hem aanraden om te verhuizen en/of een andere baan te zoeken. Genoeg plekken (ook in de VS) waar het niet om "eten-werken-slapen" draait.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer