kosten huivesting

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Bostonian2B
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2016, 23:42
Aantal x V.S. bezocht: 2

kosten huivesting

Bericht door Bostonian2B »

Hi,

In NL hanteren we volgens mij een beetje de regel dat je huur niet meer zou moeten zijn dan ongeveer 30% van je inkomsten.
Gaat deze regel in de VS ook op?
Ik krijg het idee dat huisvesting overal wel heel erg duur is, behalve wanneer je far and away in een hutje op de hei gaat wonen., dus hoe doen mensen dat? Verdienen ze gewoon heel erg veel, of maakt die verhouding woonkosten vs inkomsten ze minder uit, of hoe werkt dat?

al mijn google pogingen tonen aan dt de uur die wij waarschijnlijk gaan betalen is 2500 dollar max, en het minst dat manlief gaat verdienen is 5500.
Met het overgebleven geld moeten mijzelf en onze 2 kids worden onderhouden. En ja, ik zal tzt ook wel iets gaan zoeken, maar dat heeft geen prioriteit, dus ons uitgangspunt moet dat ene salaris zijn. Wat vinden jullie? Haalbaar of a setup for failure?

thx en groet,.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: kosten huivesting

Bericht door hemmie »

Tja, dat hangt van heel veel factoren af. Is die 5500 bruto of netto? Betaalt de werkgever een groot deel van je ziektekostenverzekering? Hoe oud zijn je kinderen? Moet je nog een preschool betalen? Als ze al wat ouder zijn, zijn de public schools goed genoeg, of moet je budgetteren voor priveschool, of een duurdere woning in een wijk met een betere school? Sport ed voor kinderen is ook duur. Heb je reiskosten?
Ik heb geen idee hoe duur Boston verder is, maar hier in relatief goedkoop TX zou je niet veel kunnen sparen, zeker niet als je nog eens op familiebezoek naar NL wil.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: kosten huivesting

Bericht door Big_Mo »

Afgaande inderdaad in welke buurt je zit down town Chicago is ook al gauw $2500 per maand excluding utilities zoals tv Internet water. Parkeer plek extra $250 per maand.
Een suburb net buiten de stad waar ik voorheen woonde $1500 twee slaapkamer storage. Persoonlijk met vier personen zou ik het best krap aan vinden.
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: kosten huivesting

Bericht door Rachel. »

Inderdaad, maak een kostenoverzicht van wat je per maand kwijt bent en wat de werkgever daarvan dekt, inclusief zorgverzekering, auto en andere verzekeringen. Tel daarbij op de kosten die je maakt wanneer je verhuist, zoals je visum, rijbewijs, kosten voor de kinderen, inrichting van het huis, verhuizing e.d. en de kosten van de leefstijl die jullie gewend zijn danwel minimaal willen hebben. Als je alles op een rijtje zet weet je man ook welk loon hij minimaal moet verdienen om de verhuizing de moeite waard te maken en gaat hij sterker zijn onderhandelingen in. Zijn bedrijf weet ook hoeveel het kost km in Boston te leven en heeft hem benaderd, dat geeft hem een sterkere positie.

Sommige locaties zijn inderdaad duurder dan we gewend zijn in Nederland, zoals New York, Bostom en diverse steden in Californië.

Ik woon in Florida en 5500 euro klinkt me nogal krap in de oren voor een gezin van vier in Boston, maar dat hangt er in grote mate vanaf hoeveel de werkgever dekt. Is de 5500 bruto of netto? Zoek uit wat de federal en state tax is, je moet namelijk die beide belastingen van je loon aftrekken.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: kosten huivesting

Bericht door Dutchess »

Trouwens,
Bostonian2B schreef: En ja, ik zal tzt ook wel iets gaan zoeken
...of dat überhaupt mogelijk is hangt van het type visum af, heb je daar al enige helderheid over?

Boston is idd een hele dure stad om te wonen. Eén van onze vriendinnen woont daar (is advocaat maar moet een flatje delen) en die deelde laatst de volgende link, om je een idee te geven:

How Much Space Does $1,500 Rent You in the 30 Most Populous US Cities?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Bostonian2B
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2016, 23:42
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: kosten huivesting

Bericht door Bostonian2B »

Hi, dank voor de reacties zo ver.
Even reactie op jullie vragen:
De 5500 is netto, dus na aftrek van alle belastingen.
mijn kinderen zijn 5 en 8, dus elementary school voor beiden, en het idee was wel public school, want private school kunnen we gewoon niet betalen lijkt me zo. Sport/hobby vind ik dan wel weer belangrijk.

En natuurlijk, dat kostenplaatje moet gemaakt worden, dat zal veel duidelijkheid geven, zodara ik weet welke posten ik erin mee moet nemen.
De baan van man zou bij Mass General zijn, een academisch ziekenhuis, dus lijkt me dat ziektekosten wel voor een deel gecovered zijn door de werkgever. Maar dat is nog niet zeker.

waar ik wel van schrik is dat jullie zeggen dat 5500 krap is, of is dat omdat jullie dachten dat dat bruto was??!!

En ja, ik weet dat ik niet vanzelfsprekend mag werken, we gaan zien wat voor visum het zou worden. We gaan er in de planning in ieder geval vanuit dat man's salaris het enige salaris gaat zijn.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: kosten huivesting

Bericht door hemmie »

Ik weet niet precies wat de belastingen zijn in Boston, maar als ik Google dan is voor Boston het gemiddelde inkomen ruim 70000 per jaar bruto, daar zitten jullie dus niet heel ver boven. In jullie geval moet daar een gezin van 4 personen van leven, en je wil ervoor naar een ander continent verhuizen, iets wat niet alleen forse kosten met zich mee brengt, maar waar je denk ik ook graag financieel iets mee wil opschieten.

Anders gezegd, wij zouden voor dat bedrag hier in TX wel prima kunnen leven, in het dagelijks leven niet veel anders dan we nu doen (en wij hebben het goed), maar waar we nu veel sparen (zowel voor korte termijn dingen als vakantie als voor later, vergeet niet dat je in NL AOW opbouw gaat missen) zou dat er dan niet echt meer inzitten. Dan zouden we dus toch echt anders moeten gaan leven. En Boston is denk ik een stuk duurder.

Als je van plan bent je kinderen naar public school te sturen, verdiep je dan ook even in de kwaliteit van de scholen. Je zou alleen naar huurprijzen moeten kijken in wijken met goede scholen (over het algemeen mag je alleen naar de school in jouw omgeving gaan), andere wijken lijken mij met 2 schoolgaande kinderen geen optie. Die wijken zijn wellicht nog wat duurder, of zijn verder naar de buitenwijken waardoor je dan wellicht weer meer reiskosten heeft. Dat zul je dus ook moeten meenemen in je berekening.

Bovenstaande klinkt vrij negatief misschien, zo bedoel ik het niet helemaal, ik denk dat het een geweldige kans is om een paar jaar in Boston te wonen. Maar, je moet wel realistisch blijven, als je vervolgens moeite hebt om rond te komen en jezelf vanalles moet ontzeggen, dan zal het toch een veel minder leuke ervaring worden.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: kosten huivesting

Bericht door goldenhills »

Wat ik zo lees op glassdoor heeft Massachusetts General Hospital vrij positieve reviews, redelijk goede benefits, maar geen ruime salarisen, geen bonussen en geen 401k matching. De salarisen voor functies waar ik een beetje idee van heb lijken inderdaad niet erg ruim. Zo is het gemiddelde jaar inkomen voor een senior programmer / analyst $80,000, en een software engineer $78,000. Een senior software engineer bij The Mathworks (ook in die regio) verdient gemiddeld $110,000, een software engineer $87,000. Vergelijken is altijd moeilijk, maar de trend lijkt me wel duidelijk.

Wellicht loont het de moeite om nog verder te onderhandelen over salaris. Weet je om welke functie het gaat?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer