Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

aanvraag werkvisa

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Cindsel
Amerika-ontdekker

aanvraag werkvisa

Bericht door Cindsel »

Goedenavond,

3 weken geleden hebben mijn man en ik sollicitatie gesprek gehad met de baas van het bedrijf waar mijn zwager werkt. ze bieden ons werk aan en de aanvraag is verstuurd naar immigration. Verder weten we of horen we nog niks. Mijn mag zal daar als service monteur gaan werken met ervaring kassenbouw scherminstallatie en elektra. Ik zal op kantoor met excel gaan werken. Heeft iemand enig idee wat voor soort werkvisa wij zullen krijgen en hoelang ongeveer de aanvraag bij immigration zal duren? Ze hebben op dit moment onderbemand enorme druktes te verwerken in de kas dus kan ook niks aan mijn zwager vragen. Wie weet hier wat meer van?

groetjes

cindy
Hockey
Amerika-expert

Re: aanvraag werkvisa

Bericht door Hockey »

Heeft de baas van het bedrijf geen contact gehad met een immigratieadvocaat? Ik zie in wat je beschrijft qua werk niet echt een H1-B of L1 visum.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Hey Cindy Dit gaat helemaal toppy !Ik zeg er heen gaan en verder geen zorgen . Op naar het land van de onbegrensde (tsja)mogelijkheden !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

L1 kun je vergeten, tenzij dat bedrijf ook een NL'se vestiging heeft, en tenminste een van jullie daar minimaal een jaar werkt.

Dat wordt dus wsl een H1 visum. Hou er in dit geval rekening mee dat er voor H1 visa meer aanvragen zijn dan er per jaar verstrekt worden, een loterij dus. En misschien lukt het maar om voor 1 van jullie een H1 te krijgen, dat krijgt de ander een H4. En daarmee mag je niks. Niet werken, geen vrijwilligers werk, niet remote werken in Nederland.

Kan dus nog tricky worden...

Enne, de mogelijkheden zijn zeker niet onbegrensd!
LA, LA, LA....
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Als de functies niet een Bachelor niveau vereisen (en dat vraag ik me hier af), is zelfs een H1 geen optie volgens mij.
Sowieso moeten dit soort aanvragen altijd via een immigration lawyer lopen, dat is zelf niet te doen. En die kan aangeven wat de opties zijn en wat de status is.
Terug in Texas!
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

bevede is vergeten om af te sluiten met: /s :roll:

Cindsel, ik hoop dat het bedrijf weet wat ze beloven, en dat ze de goede weg bewandelen. Ik sluit me aan bij de twijfels die anderen uiten...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Cindy, ik ben nog even gaan kijken naar jouw oude berichten en toen kwam ik dit topic tegen van april 2015. Toen was je ook al bezig met het regelen van een werkvisum. Ook toen is al het advies gegeven om contact op te nemen met een immigratieadvocaat, iets wat schijnbaar niet gebeurd is, anders had je deze vraag niet gesteld.
Gebaseerd op wat je toen schreef denk ik dat het antwoord op jouw vraag is: geen visum. De baan die je beschrijft voldoet niet aan H1-B voorwaarden.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien dit?:
https://www.uscis.gov/working-united-st ... al-workers
Maximaal 1 jaar verblijf.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Om maar even cynisch te zijn: je kunt natuurlijk 'gewoon' in de kas gaan werken, tussen andere niet-gedocumenteerde (om het maar netjes te zeggen) arbeiders door. Ik vermoed dat je dan ook een andere taal (waarschijnlijk Spaans) zal moeten leren om met je mede werkers te kunnen communiceren. De landbouw is namelijk bij uitstek een werkplek waar niet zozeer op de juiste papieren gelet wordt. Vooral in de zomer, als het druk is en er echt veel geoogst/gewerkt moet worden

Maar het lijkt me geen prettig leven: je zult voortdurend achterom moeten kijken of er geen controle is door immigratie-ambtenaren. Je kunt elk ogenblik opgepikt en het land uitgezet worden. Je hebt niets te zeggen, want als je teveel protesteert tegen lage lonen en slechte werkomstandigheden, dan kan je baas (hoe goed de vriendschap met haar ook) eventjes een telefoontje plegen en je zit in de gevangenis te wachten tot je eindelijk op het vliegtuig naar huis gezet wordt (en Amerikaanse gevangenissen zijn bepaald geen hotel, ik ben laatst als tolk in een paar gevangenissen in New York geweest, zal me nu echt nog meer angstvallig aan de wet houden).

En dan heb ik het nog niet eens over de jaren nadat je niet meer kunt werken: geen recht op een uitkering, geen ziekteverzekering, geen voedselbonnen, niks. En je bent voor elk jaar dat je buiten Nederland woont ook nog eens 2% van je AOW kwijt.

Zoals al vaak tegen je gezegd: NEEM EEN IMMIGRATIE ADVOCAAT IN DE ARM. GA NIET AF OP BELOFTEN VAN AMERIKANEN DIE DAT WEL EVEN VOOR JE ZULLEN REGELEN. ZE HEBBEN ECHT GEEN MOER VERSTAND VAN DE REGELS VOOR WETTIGE IMMIGRATIE!

Succes, zei hij, nog steeds cynisch.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
goldenhills
Amerika-expert

Ik denk dat we moeten oppassen met invullen wat het nivo van de baan van haar man zou zijn. Techniek in kassen kan behoorlijk compliceerd zijn, van automatisering en weersverwachting gestuurde klimaatregeling tot het koppelen van lokale warmtekrachtcentrales. Laat Cindy eerst maar eens wat meer info geven...
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

^^ met Golden Hills

Zou maar zo kunnen dat dit een baan is waarvoor je minimaal MTS met 10 jaar werkervaring nodig hebt. Tja, en kom je dicht in de buurt van Bachelors....
LA, LA, LA....
Cindsel
Amerika-ontdekker

Bericht door Cindsel »

Ze hebben ook de papieren bij een immigratie advocaat daar neergelegd. Er is geen nederlandse vestiging maar er werken meerdere nederlanders in het bedrijf. Mijn man zijn kwaliteiten zijn gewild en hij zal met best veel gecompliceerde techniek te maken krijgen daar. Dus dat is toch positief?
Hij heeft al 11 jaar ervaring op zijn vakgebied.
goldenhills
Amerika-expert

Dat er al Nederlanders werken is een goed teken, dat weten ze waarschijnlijk meer van immigratieprocedures. Dan mag je verwachten dat ze inschatten dat je man aan de eisen voldoet. Wat ik wel raar vind is hoe weinig je blijkbaar van hen aan informatie hebt ontvangen. Je hoort eigenlijk direct met de immigratieadvocaat te kunnen communiceren, zodat je daar vragen kan voorleggen. Het lijkt er bijvoorbeeld op dat je man een H1B gaat krijgen (als het allemaal lukt), en dan mag jij voorlopig niet werken (niet voordat een eventuele greencardprocedure wordt gestart). Dan is het aanbod om op kantoor te werken erg raar. Maar misschien is er een verklaring voor, en die kan alleen de advocaat geven. Ik zou toch contact opnemen met het bedrijf en de contactgegevens van de advocaat vragen, zodat je die kan laten uitleggen wat de procedure is, het tijdpad, en of je inderdaad mag werken.
Cindsel
Amerika-ontdekker

Bericht door Cindsel »

Bedankt! Ik ga dat zeker even voorleggen want ik wil inderdaad ook gewoon wat meer informatie. Ik vind het ook niks dat we zo weinig weten.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Cindsel schreef:Ze hebben ook de papieren bij een immigratie advocaat daar neergelegd.
Dit roept verwarring op. Heeft die immigratieadvocaat de aanvraag volledig ingevuld en ingediend, of was zijn betrokkenheid veel minder?
Cindsel schreef: Er is geen nederlandse vestiging maar er werken meerdere nederlanders in het bedrijf. Mijn man zijn kwaliteiten zijn gewild en hij zal met best veel gecompliceerde techniek te maken krijgen daar. Dus dat is toch positief?
Hij heeft al 11 jaar ervaring op zijn vakgebied.
Het eerste kan positief zijn, zoals Goldenhills al schreef; het tweede maakt niets uit, het derde maakt alleen uit als de baan daardoor H1-B waardig wordt in ogen van immigrations en het 4e maakt ook alleen uit als hierdoor de baan meer H1-B waardig wordt.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik kan het mis hebben, maar is het ook niet zo dat een H1 aanvraag 1 april moeten worden ingediend om dan (als je geluk hebt en het visum krijgt) in oktober te beginnen? Dus dan zou het, in het geval van H1, oktober 2017 worden voordat jullie zouden kunnen gaan.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik zie dat er inderdaad vorig jaar door Cindy dezelfde vraag is gesteld en dat ik daar twee uitgebreide antwoorden op heb gegeven.
Daar heeft C. niet op gereageerd, geen aanvullende vragen gesteld. Ze heeft zo te lezen ook niets gedaan met de informatie.
Het afgelopen jaar hadden de relevante vragen aan de potentiele werkgever/een immigratie-advokaat gesteld kunnen worden.

Dat er Nederlanders in de kassen werken zegt me weinig als er niet bij staat op wat voor visum ze zijn gearriveerd. Ik woon in een AG gebied en heb - tot mijn verbazing - ontdekt dat hier aardig wat Nederlanders illegaal verblijven/werken, via een Dutch Connection.

Voor de BAAN moet een BACHELORS DEGREE vereist zijn. Indien het werk in de praktijk plus vocational onderwijs kan worden geleerd, komt het niet in aanmerking voor een H-1B visum.
De WERKNEMER moet BACHELORS NIVEAU hebben. Daar kan werkervaring - indien de carriere aantoonbaar in verantwoordelijkheden/funkties een oplopende lijn vertoond - edukatie vervangen. Waarbij grofweg drie jaar werkervaring staat voor een jaar studie. De evaluatie moet worden gedaan door een onafhankelijk iemand/instituut met deskundigheid op het vakgebied waar het om gaat.

Hemmie, inderdaad. Aanvrages nu gedaan worden na 1 april volgend jaar verwerkt en indien een petitie wordt goedgekeurd kan de werknemer na 1 oktober 2017 aan de slag. Dit jaar kreeg USCIS zo'n 233.000 aanvrages. Er zijn 65.000 visums (plus 20.000 with 'degree exemption') beschikbaar voor H-1B werkers. De kans dat een petitie inderdaad wordt geaccepteerd voor verwerking is dus gezakt naar tussen de 25-30%.

Cindy, de issues mbt. het H-4 visum hebt je hopelijk begrepen ?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Cindsel heeft sinds 29 juni niet meer ingelogd, waardoor we dus ook niet weten wat het antwoord van de advocaat was.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Of C. na 29 juni niet meer heeft ingelogd kan ik niet zien - en ik dacht jij ook niet. Nog afgezien van het feit dat iemand ook als 'gast' even kan lezen wat aan een draad is toegevoegd, daar hoeft men niet voor in te loggen. C. heeft na 29 juni geen antwoord meer gegeven, dat klopt.

Het is een patroon. In 2015 wordt de vraag gesteld, er komt niet het antwoord op dat de vraagsteller hoopt te krijgen. Derhalve (?) vernemen we niets meer.
In 2016 wordt het idee/voorstel opnieuw aangekaart. Wederom is het antwoord niet zo bemoedigend, dus ik vraag me af of we dit maal nog iets zullen horen.
Misschien komt er in 2017 een nieuwe ronde ?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als je op iemand's profielnaam klikt kan je zien wanneer iemand voor het laatst heeft ingelogd, mits die persoon die optie niet heeft uitgezet.

De laatste alinea die je schreef bedacht ik me ook al.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer