Ervaringen zorgverzekering

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LSchilderink
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 feb 2013, 16:27
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Boston
Contacteer:

Ervaringen zorgverzekering

Bericht door LSchilderink »

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met zorgkosten. Ik hoor namelijk vaak dat dit niet te vergelijken is met de zorgkosten in Nederland.
Klopt het dat je, indien je bent verzekerd via je werkgever, wel verzekerd bent, maar de kosten totaal niet dekkend zijn?

Welke ervaringen hebben jullie met een dokters- of tandartsbezoek en de kosten die je hiernaast nog zelf moest betalen?
En is het verstandig om jaarlijks een 'potje' al dan niet via je brutoloon apart te houden en hier zorgkosten uit te betalen?

Tnx!
Wij wonen sinds april 2016 in Boston!
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8335
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Ervaringen zorgverzekering

Bericht door Bennogr »

Verzekeringen in de VS hangen van veel dingen af. Beste is de afdeling personeelszaken van je bedrijf te vragen.

Verder zijn er speciale spaarregelingen met belastingvoordelen voor het betalen van eigen risico's. Meestal vallen tandartsen buiten een ziekteverzekering en soms oogartsen. Gewoon doorvragen dus, want bij vrijwel elke bedrijf/universiteit/organisatie is het net weer even anders geregeld.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Ervaringen zorgverzekering

Bericht door USInsider »

Er zijn hier de laatste maanden vooral aardig wat postings gedaan mbt. ziektenkostenverz. enz.
Search hier op health insurance, groepsverzekering, co-pay, deductible, flex account, PPO, HMO, ACA, en je zult lappen tekst vinden.
Hoe hoog je eigen bijdrages zijn hangt af van wat voor plan-varieteiten de wekgever aanbiedt n de keuze die jullie daaruit maken.
Kortweg: hoe lager de premies, hoe meer je mogelijk zelf moet bijbetalen.

Vraag het instituut waar je man gaat werken om het employe handbook, daarin zul je alles vinden wat voor jullie van belang is.
Ook mbt. tot andere verz. voor jullie van belang.

Ik denk dat je in jullie geval het beste mee-verzekerd kunt worden op de polis van je man.
Ga je dan werken dan wordt de verz. daar - al men benefits aanbiedt - de 'secondary insurer'.

Er zijn veel andere dingen ook te regelen, recentelijk zijn daar ook postings over geweest, search op L-1 - want dat is de werkvergunning meest afgegeven. Er zijn enkele dingen anders voor een J-1 - inderdaad mbt. belastingen en Soc. Sec. - maar als J-2 moet je wel Fed. en staatsbel. betalen en wordt Soc. Sec./MediCare voor je afgedragen. (Zo heb ik het althans begrepen.)
Maar veel andere zaken zijn hetzelfde.

Omdat er vrij recentelijk al zoveel over geplaatste is hier, graag searchen hier op AA en dat eerst lezen.
Heb je daarna nog vragen, dan horen we het wel.

Gefeliciteerd met jullie visums !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer