Ik kom heel vaak op dit forum uit omdat ik, zoals velen van jullie, de droom koester naar Amerika te verhuizen. Ik ben een meisje van bijna 20 en ik heb tot nu toe Amerika al voor 4 keer bezocht. Die 4 keren dat ik er was, was ik o.a. ook bij familie en zat ik er ook ietsjes langer dan een maand. Ik denk dat ik een klein beetje begin te snappen hoe een 'Amerikaans leven' eruitziet. Nou heb ik altijd al graag naar Amerika willen verhuizen, zelfs al vóórdat ik Amerika ooit had bezocht. Maar na alle reisjes begint dat gevoel steeds sterker te worden. Ik zit er echt heel erg mee dat het emigreren zo ongelooflijk moeilijk is!
Ik weet alleen niet hoe en wát ik allemaal moet doen? Ik zat te denken om mee te doen aan de Green Card lottery, maar:
1) Maak je dan wel genoeg kans als je alleen je mavo en havo diploma hebt?
2) Ik zoek me rot op internet, maar kom alleen uit op de uitslag of zoiets voor 2014 (en daarvoor had je al vorig jaar al mee moeten doen), hebben wij dit jaar ook dezelfde loterij? En zo ja, wanneer is dat ongeveer? Ik zou graag mee willen doen dit jaar!
Ik heb mijn mavo diploma gehaald, heb vervolgens 2 jaartjes havo gedaan en gehaald. Nu wil ik nog 2 jaartjes vwo gaan doen. Ik wil heeeeeeeeel erg graag mijn opleiding in Amerika doen. Ik zie het echt niet zitten om hier nog na de 2 jaartjes op vwo, nog 4-6 jaar een opleiding doen. Dat zou me echt kapot maken denk ik.
Ik vraag me alleen af: is het eigenlijk wel 'nodig' om mijn vwo diploma te halen? Of is dat compleet overbodig? Aangezien je dat niet in Amerika hebt, vraag ik mij af of ze dan überhaupt gaan letten op wat voor niveau ik heb gedaan. Vinden jullie het niet raar/dom om eerst mijn vwo diploma te halen om vervolgens naar Amerika te gaan? Of maakt dat wel degelijk verschil?
Het enige wat ik weet is dat ik een oom heb in de VS die het financieel ontzettend goed heeft en die mij ook bereid is te helpen. Ik kom nu waarschijnlijk echt heel dom over (ik weet het
Ik weet dat dit een beetje een onsamenhangend verhaal is met een heleboel vage vragen, maar ik vraag me echt af wat jullie denken! Echt heel erg bedankt alvast!