Ik ben nieuw op dit forum en hoop veel op te kunnen steken ivm met mijn huidige plannen om te emigreren naar de USA.
Dit jaar hoop ik te kunnen trouwen met mijn Amerikaanes vriend die in Californie woont. We kennen elkaar nu 7 jaar bijna en zijn het op en neer reizen zat

Ik ben 50 jaar jong en heb MS ( Multiple Sclerose). Gelukkig een hele milde vorm en het ziekenhuis heb ik al in geen 8 jaar bezocht. Maar toch moet ik derhalve een goede zorgverzekering hebben. Dit zou mij dan ongeveer zorg1000 dollar per maand aan premie kosten in de USA/californie.
Is er een mogelijkheid om je nederlandse ziektekostenverzekring voort te zetten in de USA? En bij welke zorgverzekeraar?
Zo niet, wie weet een goede ziektekostenverzekering die enigzins betaalbaar is USA cq Californie? Of heeft daar ervaring mee?
We weten natuurlijk al dat healthcare systeem in USA een ramp is.l we hopen dan ook dat Obama misschien wat verandering daar in kan aanbrengen in de toekomst

verder hebik nog meer vragen maar die zal ik met een nieuw kopje openen anders wordt het zo een lang verhaal!!!
alvast heel erg bedankt !!!!!
groetjes
sisi63