Ik stel voor dat we bij het meedoen aan dit topic als introductie onze motivatie en wat-te-doen-bij-winst uitleggen:
"Ik doet dit jaar voor het eerst mee, maar volg de gang van zaken rond de DV's al een paar jaren. Ik wilde al heel lang weg, maar het is voor het eerst dat ik ook echt weg kan, ik ben namelijk laatstejaars student. Het liefst ga ik ieder jaar wel een keer naar de VS, en sinds 2011 doe ik dat ook. Volgend jaar: Westkust(?). Nederland ben ik niet zat, en ik zie ook in de VS niet specifiek betere mogelijkheden, maar het avontuur van het leven in de VS, de overweldigende natuur en de drang naar vrijheid zijn voor mij overtuigend geweest."
"Mochten de goden me welgestemd zijn en ik 'win', dan ga ik me waarschijnlijk eerst vestigen in Grand Rapids, Michigan, alwaar ik vrienden heb, maar eigenlijk trekt de westkust me veel meer. Allereerst wil ik een baan zoeken in de agrarische sector (ik kom uit een van de meest agrarische provincies van Nederland) om daarvan een Amerikaanse master te kunnen betalen. En anders? Dan blijf ik gewoon lekker in Europa, of ik doe een working holiday in Canada or Australië. Daar ben ik ook niet vies van."
Dit was de openingspost uit het topic van vorig jaar:
Voor 2014: "Our State Department Web site for the 2014 Diversity Visa program (DV-2014) is now open. The entry submission period for DV-2014 is from 12:00PM EDT (GMT -4) on October 2, 2012 to 12:00PM EDT (GMT -4) on November 3, 2012."jastsali schreef:The online registration period for the 2013 Diversity Visa Program (DV-2013) will begin on Tuesday, October 4, 2011, at noon, Eastern Daylight Time (EDT) (GMT-4), and conclude on Wednesday, November 2, 2011, at noon, Eastern Standard Time (EST) (GMT-5). Check back later for the DV-2013 instructions, which are not yet available.
**Ik heb van dit topic maar de jaarlijkse slow chat voor de loterij gemaakt. Hier kan je dus gewoon wat losweg babbelen over de loterij.
Als je echte vragen hebt, dan kan je die best in een apart topic stellen. Gebruik eerst de zoekfunctie om te kijken of er al topics zijn rondom jouw onderwerp, en zo niet: open een nieuw topic. **
Babbelse!