Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2014 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
klaasdj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

DV-2014 Slow Chat

Bericht door klaasdj »

Ik zat dat er nog geen Slow Chat geopend is, vandaar bij deze.

Ik stel voor dat we bij het meedoen aan dit topic als introductie onze motivatie en wat-te-doen-bij-winst uitleggen:

"Ik doet dit jaar voor het eerst mee, maar volg de gang van zaken rond de DV's al een paar jaren. Ik wilde al heel lang weg, maar het is voor het eerst dat ik ook echt weg kan, ik ben namelijk laatstejaars student. Het liefst ga ik ieder jaar wel een keer naar de VS, en sinds 2011 doe ik dat ook. Volgend jaar: Westkust(?). Nederland ben ik niet zat, en ik zie ook in de VS niet specifiek betere mogelijkheden, maar het avontuur van het leven in de VS, de overweldigende natuur en de drang naar vrijheid zijn voor mij overtuigend geweest."

"Mochten de goden me welgestemd zijn en ik 'win', dan ga ik me waarschijnlijk eerst vestigen in Grand Rapids, Michigan, alwaar ik vrienden heb, maar eigenlijk trekt de westkust me veel meer. Allereerst wil ik een baan zoeken in de agrarische sector (ik kom uit een van de meest agrarische provincies van Nederland) om daarvan een Amerikaanse master te kunnen betalen. En anders? Dan blijf ik gewoon lekker in Europa, of ik doe een working holiday in Canada or Australië. Daar ben ik ook niet vies van."

Dit was de openingspost uit het topic van vorig jaar:
jastsali schreef:The online registration period for the 2013 Diversity Visa Program (DV-2013) will begin on Tuesday, October 4, 2011, at noon, Eastern Daylight Time (EDT) (GMT-4), and conclude on Wednesday, November 2, 2011, at noon, Eastern Standard Time (EST) (GMT-5). Check back later for the DV-2013 instructions, which are not yet available.

**Ik heb van dit topic maar de jaarlijkse slow chat voor de loterij gemaakt. Hier kan je dus gewoon wat losweg babbelen over de loterij.
Als je echte vragen hebt, dan kan je die best in een apart topic stellen. Gebruik eerst de zoekfunctie om te kijken of er al topics zijn rondom jouw onderwerp, en zo niet: open een nieuw topic. **
Voor 2014: "Our State Department Web site for the 2014 Diversity Visa program (DV-2014) is now open. The entry submission period for DV-2014 is from 12:00PM EDT (GMT -4) on October 2, 2012 to 12:00PM EDT (GMT -4) on November 3, 2012."

Babbelse!
Amerikanist!

'94: ON, NY
'07: MI, IN, IL, NY, KY, OH
'11: IL, IN, MI, ON, NY, PE, MD, DC, DE, NJ
'12: NY, NJ, PE, MD, DC, VA, NC, ON, VT, NH, ME, MA, RI, CT
'23: NY, NJ, CO, RI, MA, ON, PE, WV, VI, MD
'24: GA, AL, TN
Jeffero
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: DV-2014 Slow Chat

Bericht door Jeffero »

Ik doe dit jaar mee,voor de eerste keer.
Sinds 2008, mijn eerste keer Amerika( Boulder City. NV in de omgeving Vegas) wist ik dat ik naar Amerika wilde.
Natuurlijk hadden mijn ouders zoiets van "ga er eerst maar eens een jaar wonen, dan horen we je wel anders piepen."
Groot was de verbazing niet (bij mijn vader tenminste) toen ik aan kwam zetten met een brochure van Travel Active voor een high school year.
In augustus 2009 vertrok ik richting Bowling Green,KY (of all places) en daar woonde ik een jaar bij een gastgezin.
Helaas klikte het niet altijd met het gastgezin en 2 dagen voordat mijn ouders mij zouden ophalen voor een vakantie in Tennessee ontplofte de bom.
in de vroege ochtend ben ik heel stilletjes begonnen met het inpakken van mijn spullen.
Nadat mijn gastouders naar hun werk vertrokken waren heb ik Mary gebeld.
Mary is de moeder van Emily, een meid die bij mij in de wijk woonde en met wie ik behoorlijk bekend ben geraakt.
Tegen het einde van mijn tijd in Amerika kwam ik steeds vaker bij de Hyde's over de vloer, Mary vond het altijd fantastisch als ik er was en ik spendeerde dus veel tijd "down the street".

Nadat het helemaal fout was gegaan in het gastgezin belde ik mijn community rep (die twee uur rijden verderop woonde in Tompkinsville) en legde de situatie uit.
Direct vroeg Diana (mijn CR) of ze mij moest komen halen.
Ik vertelde haar dat ik eerst mary zou vragen of ik bij haar kon verblijven voordat ik haar liet rijden vanuit T-ville.
Nadat ik beloofde haar direct terug te bellen met het resultaat ging zij akkoord en belde ik Mary.
de moed zonk mij in de schoenen toen ik hoorde dat zij aan het werk was, want als Diana naar Bowling Green moest komen rijden was de kans groot dat mijn gastouders thuis zouden komen om te lunchen terwijl ik daar juist mn zooi stond in te laden, iets waar ik geen trek in had.
Gelukkig bleek Dennis (mary's man) thuis te zijn die dag en ze vertelde me dat ik naar haar huis moest gaan en dat zij dennis zou bellen.

Toen ik aankwam bij Dennis legde ik het verhaal uit, hij kon niet anders dan zeggen dat hij t aan had zien komen (met de fameuze woorden: "i told you they're crazy")
Nadat ik al mijn spullen in dennis' Trailblazer had geladen en we aangekomen waren bij Mary's huis belde ik met Regional Manager Jody.
Jody sprak met dennis en keurde mijn tweedaagse couch-surfing avontuur goed.

Tegen de tijd dat ik twee dagen later weer bij mijn eigen familie was kon Mary haar tranen niet meer inhouden.
Gedurende de tweede helft van het jaar, waarin ik steeds meer onderdeel van Mary's gezin werd ipv mijn gastgezin hadden we namelijk behoorlijk wat meegemaakt.

Sinds 2010 ben ik 2 keer in de zomer terug geweest voor een maand.
Deze zomer in Kentucky kon ik een nacht niet slapen en slenterde ik een beetje door de wijk met een knoop in mijn maag.
Wat er daarna gebeurde lijkt bizar veel op een scene uit een film.
Ik zette mijn koptelefoon even af en haalde een diepe teug lucht door mijn neus.
Met mijn ogen gesloten voelde ik hetzelfde als toen ik 2 weken eerder de deur uitstapte bij Nashville Int'l Airport.
De geur van de omgeving, de warme lucht en de politiesirene op de Interstate iets verderop lieten net als in Nashville maar 1 gevoel achter.
Ik voelde mij ineens rustig, en terwijl ik uitademde voelde ik maar 1 ding; ik was thuis.

Die nacht veranderde iets in mij, voor het eerst was ik er 1000% van overtuigd dat ik naar dit land wilde verhuizen, en dat ging ik ook,binnen uiterlijk 10 jaar.

Dat is dus het verhaal achter mijn deelname aan de DV lottery 2014.
mocht ik winnen dan eist mijn amerikaanse moeder dat ik bij haar intrek totdat ik een eigen huis kan betalen, iets waar ik heel blij mee ben aangezien je met een luttele +/- 2000 euro de Consul er niet van gaat overtuigen dat je geen public charge word. oftewel, ik vertrek dan naar the home of the Chevrolet Corvette: Bowling Green, Kentucky

We will now return you to your regularly scheduled programming.
2008: Boulder City,NV 2009-2010: High School in Bowling Green,KY op een J-1 Visa 2011: Bowling Green,KY ("familie" bezoek) 2012:Bowling Green,KY (wederom "Familie" bezoek) OCT 2012: ingeschreven DV-2014 2013: X weken BG,KY
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Voor iedereen die weer meedoen heel veel succes.

Ik zelf doe voor de 3e jaar op rij niet mee! :mrgreen:
Maar volg alle ontwikkelingen nog steeds op dit gebied omdat ik me erg goed kan inleven in de deelnemers (zelf 3 keer meegedaan).
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Eve88 »

Ik schrijf me dit jaar niet in, maar volg het ook met veel interesse! Plan is om me vanaf volgend jaar zelf ook in te schrijven.
Succes allemaal!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ook wij doen nu voor de 3de keer (denk ik) niet meer mee. Maar een collega in mijn cursus heeft zich wel ingeschreven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
JDS1978
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JDS1978 »

Ok, van mijn kant ook even een korte uiteenzetting !

Ik ben 34, getrouwd en heb 2 kids (6 en 11). Ik ben zelfstandig en mijn echtgenote werkt in de zorgsector.
Ik ben al sedert mijn 15-16 jaar een grote fan van alles wat ook maar met de VS te maken heeft, rond mijn 18e is dit geëvolueerd naar alles wat met de zuidelijke staten had,
ik vond er echt mijn gading zowel in "the way of life", de muziek, etc ...
Nog een paar jaar later ontdekte ik een specifiek muziekstijl, nl. Cajun ... deze muziekstijl sprak mij zo hard aan dat ik er echt alles over wilde weten en zo kwam ik terecht bij
de staat Louisiana, die me ook heel erg aansprak en waar ik ook weer alles over wilde weten.
Mijn ouders delen mijn passie voor de muziek en de levensstijl van de Cajuns, daar mijn pa op pensioen is en mijn ma gemakkelijk een maandje verlof kon nemen zijn zij vorig
jaar voor een maand op reis getrokken naar Louisiana. Toen ik hun ervaringen en foto's zag stond mijn standpunt vast ... ik wou daarheen en niet enkel op reis, maar ik wou er
wonen en werken ! Dankzij de muziek ken ik er al heel wat mensen en hoe meer ik met hun praat over het leven daar hoe meer ik ernaar verlang om daar te wonen !
Vorig jaar hebben wij dus op de valreep onze eerste deelname ingevuld aan de DV, helaas tot dusver zonder succes (fingers crossed voor 22/10 :wink: )
en dit jaar deden we dit dus opnieuw !

Wat ik zou doen als ik win ?
Ik zou eerst en vooral moeten uitzoeken wat ik zou doen met mijn 2 bedrijven, verkopen of runnen vanuit de States. Gelukkig heb ik hier een zeer goede en betrouwbare rechterhand
die de zaken hier zou kunnen opvolgen.
Vervolgens zou ik me daar willen vestigen ergens in de buurt van Lafayette of Eunice en daar een nieuw bedrijfje starten of zelfs in loondienst gaan werken, wat me eigenlijk niet zoveel
uitmaakt, zolang ik maar daar kan wonen en werken. Ik heb zelfs al een paar ideetjes over het soort bedrijfje dat ik daar kan opstarten.
Maar ja, zolang ik niet de verlossende boodschap op mijn schermpje zie, blijft dit natuurlijk een droom. Dus verder werken aan onze Belgische toekomst is de boodschap en als het dan
ooit zover komt kunnen we onze droom waarmaken. Je mag niet bij de pakken blijven zitten en enkel daar op focussen, als het dan nooit lukt heb je hier ook niets opgebouwd.

Zo dit was in een notedop mijn verhaal en mijn visie en ik ben benieuwd om die van jullie ook te lezen, in ieder geval als je ook hebt meegedaan aan de DV Lottery ... veel succes !
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

kastelke schreef:Ook wij doen nu voor de 3de keer (denk ik) niet meer mee. Maar een collega in mijn cursus heeft zich wel ingeschreven.
Dat weet ik wel zeker! We zijn het zelfde jaar gestopt met inschrijven 8)
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Leuk om jullie verhalen te lezen! @ Jeffero: enne.. die Emily is geen potentiële liefde waar je mee kan trouwen? Heb je gelijk een GC :wink:

Wij doen dit jaar natuurlijk ook weer mee. Even nog een goed moment vinden om foto's te maken en alles in te vullen!
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Je woont al in de US toch? Mag ik weten waarom je meedoet?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

We zijn er op een non-immigrant visum, een tijdelijk gebeuren dus.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ah op die manier :wink: Hopen dat jullie mogen blijven dan :)

Vanavond gaan we naar een professionele fotograaf, wat een eisen worden er gesteld aan de foto! :shock:
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Zo'n foto maken is eigenlijk best simpel om zelf te doen. Sterker nog, onze eigen foto's zagen er beter uit dan de foto's die ik hier bij de plaatselijke fotograaf had gemaakt. Dit jaar wordt het voor ons dus ook weer zelf doen dus!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV-2014 instructies en deelnemers

Bericht door ned in MO »

Misschien is het leuk als de leeftijd van de deelnemers vermeld wordt? Krijg je een beetje een idee of het meer jongeren (onder 30) of de wat ouderen die toch al wat meer established zijn in nederland maar toch de stap wagen.
Weedwacker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Weedwacker »

Ik ga dit jaar voor de 2e keer meedoen, denk dat ik zaterdag even naar een fotograaf ga. De reden om voor mij te vertrekken is simpel, ik houd van anoniem zijn, het is me te klein hier en ik heb gewoon helemaal niets met dit land, dat zit volgens mij in de familie want iedereen wilt geloof ik emigreren naar een ander land. Ook vind ik Amerikaanse mensen gewoon spontaner, aardiger en je zit elkaar ook niet zo op de lip. Elk voordeel heeft z'n nadeel natuurlijk maar mijn vakantie van 2 weken geleden heeft me weer helemaal overtuigd. Ik kwam aan in Amerika en ik voelde me meteen thuis, hoefde me amper aan te passen en nu heb ik gewoon een beetje het gevoel dat ik hier op vakantie ben. :lol:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik weet niet wat het is maar ik zie steeds reclame banners van deze organisatie voorbij komen op het forum:

http://html.usagc.org

Mag dit?

edit: ah hier ken ik ze vaag van http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 2&p=654300
Jeffero
Amerika-ontdekker

Bericht door Jeffero »

@ semjes
Emily niet,is echt een zusje voor me....Emily's goede vriendin Stephanie daarentegen probeer ik nog steeds voorzichtig te paaien ;)
2008: Boulder City,NV 2009-2010: High School in Bowling Green,KY op een J-1 Visa 2011: Bowling Green,KY ("familie" bezoek) 2012:Bowling Green,KY (wederom "Familie" bezoek) OCT 2012: ingeschreven DV-2014 2013: X weken BG,KY
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV-2014 instructies en deelnemers

Bericht door kastelke »

Dat is inderdaad een geweldig goed idee!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Het veld leeftijd is toegevoegd bij de oplijsting van de deelnemers.
Zouden diegene die zich reeds gemeld hebben, hun leeftijd nog willen doorgeven.
Groetjes,
Carine
Amerikanist
Amerikafan

Bericht door Amerikanist »

Het probleem met zelf deze foto's maken is bij mij altijd de belichting. Ik ga dit weekend maar weer even langs de fotograaf.
FMNederland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door FMNederland »

Ik betaal ook gewoon liever iets te veel geld en dat ik weet dat het goed gebeurd dan dat ik een halve dag aan het photoshoppen ben :D

Eigenlijk een kleine vraag, ik zit de entry info zo eens door te lezen - maar zo veel hoeft er toch niet te gebeuren? Eigenlijk alle persoonlijke gegevens en een correcte foto en dat is het?? Of moet ik ook al allemaal verklaringen en bewijzen etc. gaan meesturen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer