Bedrijf starten , de juiste branche?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Marciano
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2011, 11:16

Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Marciano »

Hallo medelezers,

Ik ben nieuw hier, zal me nog voorstellen in het juiste topic.
Ik werk bij een groot zonweringsbedrijf in Apeldoorn, nu wil ik een bedrijfsplan gaan schrijven en een marktonderzoek proberen te houden.
Ons plans is om het zonweringsbedrijf in een staat in amerika te starten, en dan diverse producten te importen en te plaatsen.

Het product betreft, zonwering van exclusieve kwaliteit en met hoogwaardig materiaal.
Nu mijn vraag, wat zou de vraag in amerika zijn naar speciale zonweringsproducten zoals screens, rolluiken, knikarmen terrasoverkappingen.

Merken zoals, Stobag, Lumenguard, Weinor etc. etc.

MVG,
Marciano Balk
Gebruikersavatar
Aquell
Amerikakenner
Berichten: 409
Lid geworden op: 05 sep 2010, 10:13
Locatie: Lexington, KY

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Aquell »

Marciano,

allereerst hartelijk welkom op dit forum.

Ten tweede, is het niet jou job om uit te zoeken of de Amerikaanse markt intressant is voor jullie bedrijf?
Ik weet dat er via fenedex groep export marketingplannen op te vragen zijn die gericht zijn op Amerika. Mocht je dit voor elkaar krijgen dan heb ik er nog wel eentje.
Wellicht is het een idee dat je die een keer doorleest om te kijken hoe men die opgezet heeft. Daarnaast kun je ook een exportboek aanschaffen en naar de exportdagen van de kvk in Apeldoorn gaan!
Ik weet verder niet wat je gestudeerd hebt, maar er zijn nogal wat dingen die je moet onderzoeken.
Ik wil je best links en rechts advies geven als je eenmaal begonnen bent!

Succes en veel plezier op het forum!
Laatst gewijzigd door kastelke op 12 jul 2011, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Marciano
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2011, 11:16

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Marciano »

Bedankt voor de snelle reactie,

Mijn baas heeft mij de opdracht gegeven om uit te zoeken hoe ik ons bedrijf groter kan krijgen, doordat ik nu momenteel diverse detailhandel opleidingen doe en ook een kantoorfunctie uitoefen weet ik wat er in de nederlandse markt gaande is.
Nu zouden wij kunnen proberen een bedrijf op te zetten met hetzelfde concept in Amerika, dus het asembleren en monteren van zonwering.
De vraag alleen, wat is de vraag erna!

Doordat ik momenteel diverse plannen wil gaan uitwerken voordat ik dit aan mijn baas doorgeef, heb ik me aangemeld hier op het forum en een passie heb voor dit land.

mvg,
Marciano
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Texas Boy »

Als je een demo huis zoekt in Texas, zon zat hier :wink:
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Hockey »

Vraag 1 lijkt me of het soort producten wat jullie verkopen überhaupt wel verkocht wordt in de VS.
Je zegt dat jij een passie hebt voor de VS, ben je er ooit geweest en zag je er toen producten zoals jullie die verkopen?
Marciano
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2011, 11:16

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Marciano »

Geachte heer,

ik ben 1 keer in de VS geweest, en daar zag ik af en toe zonwering.
Doordat er diverse staten zijn waar het warm is, is de vraag van hoeveel is de vraag naar zonwering.
Gebruikersavatar
USA2004
Amerikakenner
Berichten: 913
Lid geworden op: 16 dec 2004, 17:36
Locatie: Arlington, VA
Contacteer:

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door USA2004 »

Je zou je vraag ook kunnen stellen bij het NBSO:

http://www.hollandtrade.com/matchmaking ... ives/nbso/
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Texas Boy »

[youtube]FBaMfUiTq-E[/youtube]
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Hockey »

Heel veel Amerikanen vertrouwen op de airco om het huis koel te krijgen en te houden. Wellicht zou een goede insteek zijn dat je middels jullie zonwering de energiekosten kan verlagen en iets goeds voor het milieu kan doen.
Volgens mij heb ik 1 keer in de VS zonwering gezien, bij mijn schoonmoeder, en zij is van origine Nederlands. Volgende keer dat ik in de VS ben zal ik er op letten en mijn bevindingen met je delen.
Marciano
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2011, 11:16

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Marciano »

Hockey schreef:Heel veel Amerikanen vertrouwen op de airco om het huis koel te krijgen en te houden. Wellicht zou een goede insteek zijn dat je middels jullie zonwering de energiekosten kan verlagen en iets goeds voor het milieu kan doen.
Volgens mij heb ik 1 keer in de VS zonwering gezien, bij mijn schoonmoeder, en zij is van origine Nederlands. Volgende keer dat ik in de VS ben zal ik er op letten en mijn bevindingen met je delen.

Bedankt voor uw reactie,
Airco zorgt inderdaad voor koelte, maar hoe behoud je die?
Doormiddel van zonwering, bijvoorbeeld een rolluik die deels inbraak vertragend is en wanneer deze overdag dicht is blijft het ook koel in huis.
Daarbij is zonwering heel uitgebreid, doormiddel van motoren die door Iphone's kunnen bestuurd worden en zo compleet met een huis kan comuniceren etc.

Als ik op internet rondkijk zie je veel 'canopies' een soort markies, maar de knikarmen zie je niet met armen boven het terras inplaats van ernaast.

Mvg,
Marciano
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Hockey »

Het is niet zozeer de insteek van het behouden van koelte, want ook een huis met zonwering warmt op. Maar wel veel minder, waardoor de airco minder hoeft te koelen en dus minder energie verbruikt en er daardoor dus minder kosten zullen zijn voor het gebruik van de airco.
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Dento »

Zonwering zie je hier inderdaad niet vaak, en de eerste keer dat ik de reclamespot die Hans (Texas Boy) plaatste stond ik er verbaasd van te kijken hoe dit als een revolutioneel en absoluut uniek iets in de markt wordt gezet. Deels zal het inderdaad te maken hebben met het feit dat airco hier wordt gebruikt om het huis koel te houden, maar voor de rest? Is het onbekend maakt onbemind? Is het omdat het te duur is als je toch al airco hebt? Is het omdat de constructie van de huizen het hier moeilijker maakt om die dingen aan de gevel te bevestigen? Geen idee...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Hockey »

Toch nog even een respons. Waarom willen jullie naar de VS toe? Wat is de motivatie daarvoor?
En als je naar de VS gaat, laat je Nederlandse gedachte varen. Benader de markt niet alsof je aan Nederlander verkoopt, maar dan in een andere taal. Nederland heeft een gematigd klimaat, de VS niet. In de VS heeft bijna iedereen airco, in Nederland niet. De markt hier is klein qua aantal inwoners, maar het land is ook klein en een reclamecampagne op tv bereikt heel Nederland, in de VS niet.
Als jij in de VS tegen een Amerikaan zegt dat hij met een zonwering zijn huis koel kan houden zal zijn respons zijn dat hij daar al een airco voor heeft. Is hij toch geïnteresseerd en ga je hem uitleggen dat veel mensen in Nederland het gebruiken, en hij vraagt door loop je tegen klimaatverschillen aan. Kom jij aanzetten met je "ja in Nederland wordt het wel eens 35 graden", zit je net met een Texaan te praten, of iemand uit Nevada. 45 graden is heel gebruikelijk daar in de zomer. Koelt het dan nog steeds is zijn vraag, en hoeveel koelt het dan.

Zet dus goed voor jouw bedrijf op een rijtje waarom de VS, welke verschillen met Nederland zijn er, probeer je alles te bedenken wat nodig is om jullie product succesvol te verkopen.
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Joke »

Ik woon net buiten Phoenix, dus 's zomers heel heet. Ik heb solar screens aan de buitenkant van m'n ramen (http://www.qualitysolarscreen.com/produ ... reens.html) en plantation shutters aan de binnenkant. Alletwee waren ze er al toen ik dit huis kocht, en volgens mij helpen ze heel goed om het huis koel te houden want m'n electra rekening is laag vergeleken met anderen hier.

In Denver ben ik m'n zonweringen verloren in een hagelstorm, dus toen nooit meer.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18763
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door kastelke »

Zonnewering werd hier ook afgeraden omwille van de te sterke winden, je ziet het hier amper en ik hoorde dat ze vaak aan flarden vliegen.

Airco dient niet alleen voor koeling, airco haalt ook het vocht uit de lucht. En in delen van de US is het een vochtige warmte, dus moet je dat vocht uit je huis houden. Kan door airco aan te zetten (die je toch al hebt). En als je geen airco hebt, dan koop je een dehumidifier van een paar honderd dollar.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2592
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Bushmaster »

lijkt me ook lastiger om die "hollandse knikarm schermen" aan de "typische" amerikaanse huizen te bevestigen.
daarbij het meer vrijstaande karakter van de amerikaanse huizen, zodat de wind meer vrij spel heeft.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1536
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door dutch_in_seattle »

Google 'ns op 'awnings'.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Bandido »

Ik heb hier niet zoveel zonweringen aan de buitenkant van woningen gezien. Wel aan de binnenkant, wij hebben bv ook van die "plantation shutters" door het hele huis. Verder zijn ramen in dit deel van de VS ook veel kleiner dan in NL en het type "doorzonwoning" is hier dan ook zo goed als onbekend. Licht is het namelijk toch wel in huis. Maar ik vind het toch lastig om antwoord te geven op de eerste vraag, want het is zo'n enorm land en de klimaatverschillen zijn navenant groot.

Wel heb ik veel ervaring met buitenlandse bedrijven die hier in de VS (en in mijn geval Georgia) de Noord-Amerikaanse markt willen veroveren. En het valt of staat inderdaad met goede voorbereiding: marktonderzoek (en dat doe je dus al), maar ook markttoegang (hoe dicht zit je bij je Amerikaanse klanten en waar wonen die), wet- en regelgeving (veiligheid, certificaten), belastingen, registratie, immigratie (er zal meestal één of meer werknemers worden uitgezonden) etc etc. Heel belangrijk is ook marketing, je kunt de VS niet benaderen als NL, of zelfs Europa. En je moet dus inderdaad je marketingmateriaal daarop aanpassen en ik raad dan vaak aan om een marketingbureau in de arm te nemen. Ja, daar komen kosten bij, maar het valt vaak reuze mee. En in de VS worden veel zgn "service providers" gebruikt, meer dan in NL heb ik het idee.

Een fout die veel gemaakt wordt is dat men niet meteen de distributie vanuit de VS doet, maar vanuit Europa blijft doen. En een lange leveringstijd is iets waar je in de VS niet mee wegkomt. Zaak is om een opslag bij je Amerikaanse vestiging te creeren, waardoor je dit vanuit de VS kunt doen. Vergeet niet dat land en gebouwen veel goedkoper zijn dan in NL en die kosten zijn vaak veel redelijker dan NLers denken, afhankelijk van waar in de VS je zit natuurlijk. Mocht je zo ver zijn dat je je daadwerkelijk in de VS wilt vestigen, shop dan ook een beetje rond in verschillende staten. Afhankelijk van het aantal banen dat je schept, zijn er vaak hele voordelige "incentives" te krijgen. Amerikaanse staten zijn niet zoals EU-landen gebonden aan allerlei regels en de sky is wat dat betreft echt de limit.
"Keep Georgia On Your Mind"
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Texas Boy »

Bandido schreef:Een fout die veel gemaakt wordt is dat men niet meteen de distributie vanuit de VS doet, maar vanuit Europa blijft doen. En een lange leveringstijd is iets waar je in de VS niet mee wegkomt. Zaak is om een opslag bij je Amerikaanse vestiging te creeren, waardoor je dit vanuit de VS kunt doen. Vergeet niet dat land en gebouwen veel goedkoper zijn dan in NL en die kosten zijn vaak veel redelijker dan NLers denken, afhankelijk van waar in de VS je zit natuurlijk. Mocht je zo ver zijn dat je je daadwerkelijk in de VS wilt vestigen, shop dan ook een beetje rond in verschillende staten. Afhankelijk van het aantal banen dat je schept, zijn er vaak hele voordelige "incentives" te krijgen. Amerikaanse staten zijn niet zoals EU-landen gebonden aan allerlei regels en de sky is wat dat betreft echt de limit.

Heb al een aanbod gedaan, distributie vanuit Buffalo, TX, the awning State :mrgreen:
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: Bedrijf starten , de juiste branche?

Bericht door Staceybeesie »

Je kan ze volgens mij gewoon bij de Homedepot kopen.

Herstel ze zijn gewoon bij de Homedepot te koop. (de Gamma zeg maar)

http://www.homedepot.com/webapp/wcs/sto ... ogId=10053

Wat hier vaak gedaan wordt is zon refelecterende folie op de ramen. En wij hebben ook door het hele huis shutters.

Zelf heb ik niet zo heel erg het idee dat ze hier veel geven om het isolatie verhaal of iets dergelijks.
Denk niet dat dat een reden zal zijn om een awning te kopen. Het is meer om er onder uit de zon te zitten.
Wij zetten bijv. in de winter onze shutters open zodat het zonnetje het huis een beetje kanhelpen opwarmen. Heb dit bij nog geen 1 buurtje gezien. Alles blijft potdicht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer