Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winnaars DV-2012: SemJes. Gewonnen tijdens J1/J2 visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
SemJes
Amerika-expert

Winnaars DV-2012: SemJes. Gewonnen tijdens J1/J2 visum

Bericht door SemJes »

Eindelijk kan ik een beetje normaal typen. Na een onrustige nacht, dan toch om 5 uur in de nacht (EST) maar eens gekeken hier of de uitslagen al bekend waren. Toen al waren er 3 of 4 mensen die gewonnen hadden. Dus toch maar mijn man die nog wel goed kon slapen wakker gemaakt, en de laptop aangezet. Eerst mijn confimatie nummer ingevoerd, en ...
Dear ...,...

You are among those randomly selected for further processing in the Diversity Immigrant Visa Program for the fiscal year 2012 (October 1, 2011 to September 30, 2012). Selection does not guarantee that you will receive a visa because the number of applicants selected is greater than the number of visas available. Please retain this letter and take it with you to your visa interview.

Approximately 100,000 individuals were registered for further processing. Therefore, it is most important that you carefully follow instructions to increase your chances of possible visa issuance. You must visit the Department of State website at http://www.dvselectee.state.gov where you will find instructions for completing the required processing steps.

Please be advised that your case may not be scheduled for an interview appointment until a visa number is available. You will only be contacted by the Kentucky Consular Center when a visa appointment is scheduled.

If it should be necessary to contact the Kentucky Consular Center, you must always refer to your name and case number as they appear below. Your case number should be clearly written in the upper right hand corner of all documents and correspondence sent to the Kentucky Consular Center.

Case Number: 2012EU000028xx
Principal Applicant Name: ..,..
Preference Category: DV DIVERSITY
Foreign State Chargeability: NETHERLANDS
Wow. Totaal ongeloof. Natuurlijk hoop je erop, maar echt dit bericht krijgen is toch weer wat anders. Ik was totaal in shock, nu nog eigenlijk. En toen maar mijn man's casenumber ingevoerd. Weer kregen we het Congratulations scherm te zien. Nu alleen met mijn man's naam, en met een casenumber van 2012EU000012xx. Nu geloofden we het gewoon niet. Hoe groot is de kans dat we allebei zouden winnen? ZO klein! Gauw probeerden we nog een keer in te loggen om te zien of we weer het bericht kregen. Zucht, "session timed out". Andere browser dan maar, en ja hoor... ook hier kregen we te zien dat we gewonnen hadden.

Nu het "probleem". We zitten hier op een J1 en J2 visum, en hebben de 2-year home coming rule natuurlijk gekregen. We moeten dus gauw een waiver hiervoor aan zien te vragen. En ik neem aan dat het niet nodig is dat we allebei ons "eigen" GC aanvragen aangezien we getrouwd zijn. Ik denk dat we dus mijn winning ticket niet gaan gebruiken, aangezien mijn man een lager casenumber heeft.
Ik bel morgen naar Kentucky om ons adres te veranderen (we hadden het adres van mijn moeder gebruikt voor de aanvraag) naar het adres in de VS. Ik hoop zo erg dat alles goed gaat. We willen dit zo erg graag! Ik weet niet meer of we vandaag nog aan iets anders kunnen denken. Jeetje wat een geweldig moment.
Mijn moeder is hier nu op vakantie voor een weekje, en het was leuk dat we dit ook gelijk met haar konden delen (ze vond het niet eens erg dat we haar wakker maakten :P).
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: DV-2012 gewonnen op J1/J2 visum

Bericht door Raafje87 »

SUPER Gefeliciteerd, wat ontzettend fijn voor jullie!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ook voor jullie: proficiat! Geweldig dat jullie droom uit kan komen én dat jullie nog eens een aantal medewinnaars hier op het forum hebben. Wat zullen jullie allemaal veel te praten hebben de komende tijd.
guernsey69
Amerika-ontdekker

Bericht door guernsey69 »

Van harte gefeliciteerd beide ! allebei ingeloot - wat een toeval. :thumbup:
Veel succes met het uitzoeken en regelen van je Waiver etc.

Ps advies: maak notities met wie je telefonisch gesproken hebt, en/of vraag bevestiging per e-mail.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Heel erg bedankt! Ik hoop deze week te kunnen beginnen met het regelen van de waiver (heb hier al een handig AA topic over gevonden). Ik weet ook niet of we terug naar Nederland moeten voor het interview en de medische tests, of dat we dit hier moeten doen, of dat het in een heel ander land ook kan (voor ons is Canada 5 min rijden).
Wat een spanning. Ik hoop echt niet dat er een of andere fout is gemaakt, er zijn zoveel mensen op het forum die gewonnen hebben. Normaal wint er misschien 1 iemand die al lid is, en dan volgen er meerdere die zich na de tijd aanmelden. Maar nu zijn er al zoveel winnaars. Ik ben heel benieuwd hoeveel Nederlanders er uiteindelijk gewonnen hebben. Zijn die cijfers er eigenlijk al?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Van Harte. :wav:
Groet,

Old Faithful
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Van harte gefeliciteerd allebei! Echt fantastisch nieuws, en what are the odds dat je allebei hebt gewonnen!

Ik heb geen verstand van die waiver, maar je kunt vast via hier antwoord krijgen op je vraag. Ik denk dat we wel contact zullen houden met elkaar en elkaar helpen waar nodig met onze ervaringen!

Heel veel succes en alsnog gefeliciteerd!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Mijn vriendin is afgelopen jaar op een studentenvisa voor een half jaar naar Amerika afgereisd. Hier heeft ze ook de coming home rule gekregen.
Echter is dit onterecht als je de regels gaat doorlezen want dit applied alleen als je een beurs krijgt van de overheid NAAST de standaard studiebeurs.

Ik vraag me af of ik nu, sinds wij allebei de DV hebben gewonnen. ook een waiver voor mijn vriendin moeten aanvragen in Washington.

Gefeliciteerd trouwens! :thumbup:
Laatst gewijzigd door newengland op 01 mei 2011, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Heel erg bedankt! We zullen elkaar absoluut kunnen helpen. Grappig dat we ook allemaal van die lage casenumbers hebben he..
newengland schreef:Ik vraag me af of ik nu, sinds wij allebei de DV hebben gewonnen. ook een waiver voor mijn vriendin moeten aanvragen in Washtington.
Wat leuk zeg, jullie hebben ook allebei gewonnen. Jij hebt geen 2-year rule gekregen? Dan hoeft deze waiver dus alleen voor haar aangevraagd te worden. Als jij er wel een hebt moet je het beide doen.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Gewoon allebei winnen!!! Toppie!
Gefeliciteerd!
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

SemJes schreef:Heel erg bedankt! We zullen elkaar absoluut kunnen helpen. Grappig dat we ook allemaal van die lage casenumbers hebben he..
newengland schreef:Ik vraag me af of ik nu, sinds wij allebei de DV hebben gewonnen. ook een waiver voor mijn vriendin moeten aanvragen in Washtington.
Wat leuk zeg, jullie hebben ook allebei gewonnen. Jij hebt geen 2-year rule gekregen? Dan hoeft deze waiver dus alleen voor haar aangevraagd te worden. Als jij er wel een hebt moet je het beide doen.
Inderdaad, ondanks dat ik de trekking al volg vanaf 2003 (en dit het eerste jaar is dat we echt meedoen) zullen we nog veel vragen hebben.

Ik heb zelf nooit gestudeerd in amerika alleen mijn vriendin zit dus met de Home coming rule. Ik zal vanavond de topics weer eens uitspitten want ik was al op de hoogte dat ik een waiver moest aanvragen echter dacht ik dat ik ergens gelezen had dat de home coming rule alleen van toepassing was op hetzelfde visa en dus niet op de DV.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Winnaars DV-2012: SemJes. Gewonnen op J1/J2 visum

Bericht door kastelke »

Proficiat! :3some:

Wat een geweldig nieuws. En al helemaal omdat jullie beiden gewonnen hebben!

Geen idee of je terug moet naar Nederland voor het finale interview, ik meen me vaag iets te herinneren van niet, maar echt zeker ben ik daar niet van. Het moet wel ergens terug te vinden zijn op de website van uscis, dus daar maar eens gaan graven?

Ik ga jullie dus snel in het winnende groene kleurtje plaatsen in het overzicht van winnaars van de DV-2012! Heeft je man nog een lager case number dan EU28xx? Kan je dat dan even vermelden, dan pas ik het aan.

Logischerwijze ga je met 1 casenumber verder. Anders zijn de kosten ook dubbel natuurlijk. Maar controlefreak als ik ben, denk ik dat ik misschien toch zou overwegen om de twee casenumbers te doen. Stel dat er ergens onderweg iets mis loopt... Maar ach, wat zou er mis kunnen lopen? Zeker als je de waiver krijgt. Anders voor de zekerheid toch maar op jouw casenumber verder doen. Met 28xx ben je er gegarandeerd bij hoor ! En al heeeel erg snel. Met wat chance heb je dit jaar nog je visum op zak!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
guernsey69
Amerika-ontdekker

Bericht door guernsey69 »

http://www.dvselectee.state.gov/)
1. Formulier DSP-122 (gedateerd op formulier zelf 01-2010)
2. Formulier DS-230 Part I & II (gedateerd op formulier zelf 05-2009) (gekopieerd uit info+deelnemers DV-2011)

Ik heb geen idee of jullie dezelfde type formulieren moeten opsturen als vorig jaar, maar in DSP-122 kun je bij vraag 4
aangeven waar je de application geprocessed wilt hebben. Dit kan ook in de USA.
Mijn broer heeft een greencard door marriage en heeft alle medische tests+vingerafdrukken in de US gedaan, en is voor zijn interview naar Detroit geweest.
Hij woont in de staat Michigan.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ook van mij van harte gefeliciteerd!!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Wat geweldig voor jullie, ook van mij van harte proficiat!
"Keep Georgia On Your Mind"
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Aangezien je man al daar zit op een visum, kan hij gewoon in die job blijven als je green card houder bent?
Zijn jullie van plan om daar te blijven nu je ook meer vrijheid krijgt van waar je naartoe wilt gaan? Kan hij langer blijven?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Van harte gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws!
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Bedankt allemaal, leuk dat jullie zo meeleven :) We durven nauwelijks blij te zijn door alle zenuwen (zal het goed gaan met de waiver etc.).
@ NewEngland: Nee, de twee jaar regel is juist van toepassing op het emigreren. Je vriendin zou dus wel op een J-1 of F-1 terug mogen (en natuurlijk als toerist), maar voor het emigreren heb je een waiver nodig.
@Elke: Geloof dat ik in mn openingpost van dit topic het wel had staan, zijn casenumber is 12XX, erg laag dus! En ja, ik zal me gaan informeren hoe het zit als een echtpaar beide gewonnen heeft. Ik wil echt niet dat er iets mis gaat. Ik zie alleen niet hoe het mogelijk is dat als onze aanvraag afgekeurd wordt (om wat voor een reden dan ook), we dan niet afgekeurd zouden worden op mijn aanvraag. Weet ook niet of het mogelijk is om beide te activeren. Misschien wel, maar dan zou je waarschijnlijk moeten aangeven dat je in je eentje gaat emigreren (?).

Verder, ik heb ook gelezen dat er een Adjustment of Status mogelijkheid is voor DV-lottery winnaars. Dit is voor mensen is die "eligible" zijn, en ik weet niet of wij dat (zonder waiver) zijn. Goed uitzoeken dus.

Ik hoop gewoon dat het allemaal goed komt. Zag in een ouder topic dat er bij het invullen van de waiver papieren gevraagd wordt om een reden waarom je de 2 jaar regel "ge-waived" wil hebben. Mensen gaven hier dan (voor een H1B) een reden op als; om werkredenen. Maar kunnen wij invullen dat we dit doen omdat we de DV gewonnen hebben? Of is dit geen valide reden? Zucht, ik maak me waarschijnlijk te veel zorgen... maargoed, beter te veel voorbereidingen treffen dan te weinig.

We zullen vroeg aan de beurt zijn voor het interview, en we blijven in ieder geval tot februari 2012 in Buffalo. Misschien nog wel wat langer, om een spaarpotje op te bouwen. Uiteindelijk zouden we het liefst wat zuiderlijker zitten. De cost of living is erg erg laag hier in Buffalo, dat is een groot voordeel van deze regio.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Gefeliciteerd! Wat ongelooflijk dat jullie -allebei- gewonnen hebben..wow! (Je zou denken dat dat nooit voorkomt, maar het is een vriendin van mij en haar vriend dus vorig jaar ook overkomen). Wat moeten jullie nu zitten shaken zeg...

Wat betreft die waiver - ik heb daar geen ervaring mee persoonlijk, maar van wat ik hier gelezen heb krijgt bijna iedereen die em aanvraagt dat ding zonder probleem. Maar kan me goed voorstellen dat je toch zenuwachtig bent (zou ik ook zijn). Succes met alle voorbereidingen!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

SemJes, van harte gefeliciteerd!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht