Winnaar DV-2014 : Dbacks

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

Jaaaa Dbacks is SUPER!!! Dat vinden wij ook!!
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door RiverCola »

Ik laat hier ook maar eens een berichtje achter, na jullie in de afgelopen tijd gevolgd te hebben. Ik wil geen post meer missen! Heerlijk schrijfwerk :D En veel geluk de komende tijd!
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door SophiaB »

Ja julie hebben beslist schrijverstalent! Gaan jullie een blog houden? Dit soort verhalen zijn juist uitstekend geschikt om later nog eens door te lezen :)
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Annie »

Leuk een up-date van jullie te lezen.
Gebruikersavatar
Doockles
Amerika-expert
Berichten: 2383
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:57
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wilrijk - België

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Doockles »

Leuk om nog een paar updates te lezen! :-)

Veel plezier nog daar. :blob4:
BibiS
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 01 jun 2011, 00:55
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door BibiS »

Heerlijk die updates. Je schrijfstijl leest heerlijk weg! Veel succes met alles, en in vele dingen het positieve zien herken ik terug bij mijzelf.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

*** alweer een week voorbij ***

Als we hier waren voor vakantie dan was de koek nu op en moesten we terug naar huis. Nu zou dus ook een misschien wel een logische tijd zijn om 'nu is het wel even genoeg' te voelen... Maar ik geloof niet dat iemand dat heeft.

Wat zijn onze kinderen dapper!! Ik bedoel, we hebben het er echt wel met z'n allen over gehad, maar wij als ouders hebben toch maar het besluit genomen...
Twee kinderen hebben inmiddels hun nieuwe school gezien en zijn ontzettend hartelijk ontvangen. Maar wat een papierwerk zeg!!! Tot en met hun geboortegewicht aan toe :shock:
Gelukkig is het wel steeds hetzelfde setje, dus ik hoef maar 1 keer het wiel uit te vinden. Het schoolsysteem komt af en toe een beetje ouderwets en streng over...maar toch pakt het precies die pijnpunten aan waar ik in NL tegenaan liep. Daar was ik de superstrenge (niet in de ogen van onze kinderen) ouder. Ik wil gewoon een bepaald gedrag zien: vriendelijk, verdraagzaam, geduldig... en werken naar een inzicht dat leren niet is voor ouders of leraren maar toch echt voor jezelf!! En zo zwoeg ik dus soms mee op Franse woorden die je toch niet gaat gebruiken en leg ik 70 keer een som uit en vertel waarom je moet kunnen rekenen. Geen of veel minder kans hier om een mode- en/of make-up show van school te maken... na schoolse activiteiten die een verkapte vorm van na-schoolse opvang zijn en het zelf weten, maar liever in school dan op straat.. Dat laatste geld natuurlijk voornamelijk voor gezinnen waar ouders noodgedwongen allebei 1 of meerder banen hebben..
Dinsdag de laatste spruit en dan nog een aantal introductiedagen en 12 augustus het echte werk! (update volgt)

Boodschappen gaan iedere keer iets makkelijker. Het lijkt zo simpel :? Er wonen hier ook mensen en die doen allemaal boodschappen. In de vakanties ging het natuurlijk prima, maar dan hoefde ik ook nooit te koken. Zak(je) chips, gebraden kip, snoepjes die we nog niet kenden... dat soort dingen kwam uit de supermarkt. Tuurlijk keek je ook wel naar een aanbieding, maar je haalde nooit zoveel dat het een halszaak was als je gewoon pakte wat je nodig had...

Maar dat voelt nu wel anders! Kostte de coca cola vorig week nog 88 cent een fles, nu is de goedkoopste 2 voor 3 dollar (gek word je in het begin van al die labels en prijzen... maar het went snel) Pfff da's bijna 2 keer zoveel :shock: Goed kijken dus en hamsteren... en couponing!!! Je bent een dief van je eigen beurs als je niet eerst googled voor een kortingsbon of code.
Als de kinderen het al ergens moeilijk mee hebben is het met het eten/ mijn kookkunsten. Ik vervloek dagelijks het elektrische koken... ik was inductie gewend :sadcry: en dat kookt zooo fijn. Nou DIT NIET!!! Ik heb zelfs al een gebakken ei met een nog net eetbare (of eigenlijk net niet meer eetbare) onderkant afgeleverd...
Heus... vier kinderen en al 35 jaar aan het koken en bakken en ik sta erbij als een kleuter... (wordt hopelijk niet vervolgd, maar met goed gevolg afgesloten... SNEL graag..)

Verder zwemmen we en winkelen en gaan naar de bank...
Bij die laatste werd ons toch fijntjes vertelt dat ze graag tijd voor ons wilden hebben... nou... eigenlijk bedoelden ze " je staat hier nu dus vooruit maar, maar niet meer zonder afspraak verschijnen!!!"
Oeps dat wisten we niet. Mijn uitleg dat je in NL alleen voor heel belangrijke/ingewikkelde dingen een afspraak maakt geeft ons gratie, maar wordt met opgetrokken wenkbrauwen beluisterd.
Tijdens het , voor de derde keer, spellen van ons oude straatadres voel ik me iets teveel op mijn gemak en wordt de uitkomst een rommeltje...
Ik leg uit dat zij onze A klank niet kennen maar dat hun A onze E is en hun E onze I... de jongen in opleiding zie je denken ' waarom doen ze dat in vredesnaam' en hij schuift me een papiertje toe voor een tel nr dat op drie plaatsen moet worden ingevuld.. dan kan hij dat niet meer vergeten (hij bedoelt... dan hoef jij niet zolang na te denken over dat nieuwe nummer...). Ik schrijf het op (hoe internationaal zijn cijfers nou wel niet??!!) en hij maakt van mijn acht (en echt ik heb een net handschrift) prompt een 0 (een O met een streep erdoor dus). Gompie wat zijn er een verschillen!!
Maar we komen eruit en met hernieuwd wederzijds begrip staan we bijna drie uur later, maar met alles wat we wilden weer buiten!

En zo rijgen de dagen zich aan elkaar. Na een laatste 'grote dingen-rit' naar Ikea is de basis inrichting klaar, de rest komt wel (of niet... in ons oude huis hebben we de trap definitief geverfd toen we het gingen verkopen :mrgreen: ).
Tegen vrienden heb ik wel gezegd: 'we wonen straks op vakantie' ...
Veel konden meevoelen daarin, maar vaak kreeg ik ook te horen dat het me nog wel zou gaan tegenvallen als er gewoon gewerkt en schoongemaakt moest worden... en ja... ik weet het, de serieuzere of pessimistischer of voorzichtiger mensen zullen zeggen dat ik het nu nog niet mag/kan zeggen... maar wij wonen op vakantie... echt waar! Het zwembad is open van 05.00 tot 22.00 en het mooie weer zelfs nog langer :mrgreen: De bergen, de ruimte... wat is dit genieten! (oooo en de vogeltjes, oa kolibrietjes en hagedisjes en en en..)

Wat ik trouwens uit Nederland mis (en dit is de laatste keer dat ik meld dat familie en vrienden uiteraaaaard gemist worden... maar dat het gaat om wat daarna komt..) is de mi leuke tv. Al die docu's en real life dingen en lekker suffe kwisdingen. Burenruzies, rijdende rechter, je zal het maar hebben, Een tegen 100, jongens tegen de meisjes... dat soort dingen. In NL maakte ik een leuke mix van Bones en CSI en NL Tv... dat heb ik hier nog niet gevonden. Gelukkig hebben we ook amper tijd om te kijken en bestaat er uitzending gemist en hun soortgelijken van de diverse zenders.

Wat ik me wel steeds realiseer is dat emigreren met een smartphone toch wel heel anders is dan in vroeger tijden... de meeste mensen reizen in onze tas mee. En dat is heel gezellig en dierbaar!
Gebruikersavatar
Aquell
Amerikakenner
Berichten: 409
Lid geworden op: 05 sep 2010, 10:13
Locatie: Lexington, KY

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Aquell »

Heel herkenbaar verhaal Dbacks2.

Voor mij was eten vier jaar geleden ook echt het moeilijkste. Je wilt gewoon een lekkere boterham voor lunch en dan loop je een jimmy johns of Subway in en krijg je een miljoen vragen over of je dit wilt of dat en wat voor dressing etc.

Mijn vrouw shopt heel prijs bewust. Ze weet wat de actie prijzen en de normale prijzen zijn voor de spullen die wij kopen en daar speelt ze mee. Als de paprika's in de aanbieding zijn weet ik dat ik een week op paprika dieet zit, lol. Dit is voornamelijk gekomen omdat ik een paar keer mee ben geweest en erg schrok bij de kassa. Je had een paar spullen in je karretje en je kon $100 afrekenen. Dat moest anders. Dus wij letten dus wel op wat we kopen. Ik doe het ook met brandstof. Benzine is in KY binnen drie weken van 3,89 naar 3.34 gedaald (ik gebruik de gasbuddy app). Ik heb gisteren benzine gehaald, dan gebruik ik onze Kroger punten voor 0.10 korting en betaal ik met een debit card voor nogeens 0.05 korting. Als ik met een cash back card betaal krijg ik slecht 0.034 korting lol. Ik haal dus gerust benzine als ik nog een halve tank heb. Het is redelijk makkelijk om toch best veel geld te sparen met minimale inspanning. Het is namelijk niet zo dat wij hele boeken met coupons hebben en voor een dubbeltje 10 km omrijden. Maar waar we makkelijk kunnen besparen laten wij het zeker niet na. Toen mijn vrouw zwanger was heb ik veel geld vanuit mijn salaris direct naar mijn Health Savings Account gestort, daar betaal je namelijk geen belasting over. HR kwam toen na mij toe en vroeg of ik het bedrag wat ik iedere paycheck wilde storte wel goed was, of had ik me toch een nulletje vergist.... Scheelt toch weer +/-35% als je de ziekenhuis rekening met de HSA betaalt ipv met je gewone bankrekening.

Ik kan me wel ergere aan het bank systeem hier trouwens. Allemaal zo ouderwets. Je krijg nul rente op een spaarrekening moet betalen voor checks... ja niet echt mijn dingen. Wij gaan binnenkort trouwens van bank wisselen. Van US BANK gaan we naar PNC bank. Mijn vrouw heeft daar gewerkt en die hebben toch iets meer te bieden.

Ik miste de Nederlandse televisie ook erg en ik vond de amerikaanse televisie (TWC) veel te duur. Wij hadden gebruik gemaakt van een promotie anderhalf jaar geleden en hadden internet, tv en een VDR voor $85. Toen de promotie afliep vertelde ze mij dat het omhoog zou gaan naar $160 per maand. Toen heb ik de jongenman aan de andere kant van de lijn gevraagd of een stijging zoals die normaal was. Hij vond van wel, ik vond van niet. Ik heb dus alleen internet voor $35 en ik heb een antenne gekocht ($85) om 15 kanalen uit de lucht te halen. Daarnaast hebben we apple tv en heb ik uitzending gemist en RTL Xl op mijn Ipad. Die kan dus gewoon streamen naar de tv. Ook heb ik $55 betaald voor een Nederlandse VPN (strong VPN) en kan zo via nos.nl live de tour kijken en kon ik de wedstrijden van het Nederlands elftal zien en alle verder regio restricted programma's.

Een smartphone is inderdaad super handig. Ik was zo blij toen Apple met Imessage kwam. Ik had namelijk bijna een blackberry gekocht vanwege de BBM. Je kunt als je wilt gewoon facetimend over straat lopen tegenwoordig. Een foto of filmpje maken en een seconde later kun je die met je familie en vrienden in Nederland delen en dat zonder extra kosten!

Goed te horen dat de rest allemaal bevalt. Ik wens je heel veel plezier daar en vooral veel zwem plezier!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door USInsider »

Ik begrijp het nog steeds niet. Betaalt/betaalde(?) je ziektenkostenverz.verzekering via de werkgever dan niet voor een bevalling ?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dutchess »

Ik denk dat ze een flinke deductible hebben, en daarna is er nog 10% of 20% of 30% coinsurance. Voor zowel de deductible as de overige out-of-pocket kosten (zoals coinsurance) kan je de HSA gebruiken, wat inderdaad een behoorlijk belastingvoordeel op kan leveren.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door USInsider »

Je moet toch een vrij hoge belastingcategorie zitten voor echt voordeel. Veel USers betalen 15 % Fed. income tax.
Plus als je een groot bedrag aan inleg moet betalen vanwege copays/deductables ben je dan niet gelijk uit aan wat je situatie geweest zou zijn met een 'gewone' PPO ?

Overigens ik dacht dat voor HSA/HDP nu ook de limieten gelden zoals door ACA verplicht gesteld ?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dutchess »

15% is toch ook al mooi meegenomen? Als je een deductible hebt van $1500, bespaar je $225 in belasting.

In principe is het natuurlijk zo dat hoe lager de out-of-pocket (deductible & coinsurance/copays), hoe hoger de premie (of dat nou een HMO of PPO is - en ik begrijp niet helemaal wat jij bedoelt met een "gewone" PPO - PPOs hebben ook deductibles en coinsurance). Het hangt helemaal van je individuele situatie af wat voordeliger is, en helaas kun je dat niet altijd voorspellen.

Maar we gaan hiermee nogal :offtopic:

Dbacks & Dbacks2, ik vind het heel leuk om jullie ervaringen te lezen!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

Mag ik hier even het verkeer in Phoenix prijzen!!!

Heb net keurig mijn weg naar High School gevonden (de goeie High School !) en vervolgens de Barnes & Noble en de weg terug naar huis.

Helemaal geen probleem dus?? Nou... :mrgreen: :mrgreen: ik moest nog ergens anders naartoe en ipv eerst naar huis te rijden en dan weer van huis te vertrekken... heb ik besloten om in 1 keer door te rijden. Alleen besefte ik me toen ik hopeloos verdwaald was dat ik twee wegen parallel aan elkaar had bedacht die in werkelijkheid haaks op elkaar staan :shock:

Dus we zijn snelweg op en af, U turn hier en daar gegaan...nou in NL had ik de auto aan de kant gezet tot ik een route beschrijving van Dbacks had gekregen (wat ik aan wegen-begrip tekort kom heeft hij 100 keer over...dus samen vind hij de weg altijd :mrgreen: ) Maar hier kun je echt nog gewoon blijven rijden en zoeken. Alles kachelt een beetje en wil je toch naar de andere kant dan is daar ruimte en tijd genoeg voor...

En ik weet hoe laat het is... tijd om de kaart te leren, nog beter op te letten als Dbacks rijdt en om ruimte vrij te maken voor de tom tom app op mijn telefoon...

zouden die noord/zuid dingen die sommige auto's in de spiegel hebben ook los te koop zijn??
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18765
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door kastelke »

GPS! Ik denk dat ik dat de 2de dag al aangekocht heb.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Simon_Says
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 17 mei 2014, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Simon_Says »

Dbacks2 schreef: zouden die noord/zuid dingen die sommige auto's in de spiegel hebben ook los te koop zijn??
Ja zo'n ding, een kompas heet dat dan, kan je al een jaar of 500 kopen :mrgreen:

http://www.amazon.com/b?node=15735441

Maar eerlijk gezegd, voor wat zo'n TomTom nog kost tegenwoordig, zou ik daar eerder mijn geld aan uitgeven.
Ik had 10j geleden al zo'n TomTom voor Europa, dan voor een reis naar de US voor 50EU of zoiets de USA kaart gekocht en die erop gezet.
Sindsdien gewoon op de iPhone de TomTom kaarten, daarop zit levenslang free update. 70EU kostte dat, geloof ik.

EDIT: Hier heb je zo'n TomTom GPS met levenslange updates voor minder dan 100$:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Gast

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Gast »

Ja, routenavigatie maakt je leven een stuk gemakkelijker. Ik heb destijds gelijk een TomTom live aangeschaft. Volgens mij toen nog geen 80 dollar in de aanbieding. Maak er nog steeds dankbaar gebruik van.

Qua eten is het idd aanpassen. Koop Amerikaanse kookmagazines en ga vanuit daar koken. Je vindt dan ook ineens alle ingredienten in de supermarkt (nu ik dit typ, bedenk ik me dat ik je volgens mij al eerder die tip heb gegeven :?: ) Electrisch koken is idd een drama, maar gelukkig is het tijdelijk toch? Ik was ook inductie gewend en moest weer erg wennen aan gas.

Heel herkenbaar ook al die bezoekjes aan Ikea. Mijn man weigert om nog 1 voet in die winkel te zetten, zo vaak zijn we er geweest :lol:
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

Cinci, van jouw tip maak ik inderdaad gebruik! Alleen heb ik de kinderen nog niet over de streep om Amerikaans eten te nuttigen dat niet uit een restaurant komt... Buiten de deur eten ze prima, maar dat was de eerste jaren op vakantie ook een ramp.

SimonSays... hihihi dat heet een kompas :mrgreen: Ik heb werkelijk nog nooit zo'n kompas (van jouw link) in een auto zien zitten; alleen hadden sommigen huurauto's er eentje in de spiegel. Mijn ervaring met de kinderkompassen is dat het noorden nog wel eens wil veranderen... hoop dat dat met deze gadgets beter is.

We hebben de tomtom app voor op de telefoon.... alleen zit mijn telefoon chronisch vol met boeken, luisterboeken en foto's. Gelukkig is mijn computer nu aangekomen en kan ik er weer dingen afhalen en ruimte maken voor de app :wink: Denk dat ik 'm wel vaker nodig zal hebben....

Laatste rondje schoolpapieren en de laatste school vandaag! Dan nog 'even' wat vertalen voor de high school voordat oudste zoon dingen over moet gaan doen die niet nodig zijn. Volgens mij heeft ie al bijna alle credits..

En dan zit voorlopig het grootste regelwerk erop en ga ik aan de SAT verder, gewoon voor mijn eigen lol om te kijken hoever ik kom en om in de toekomst de kinderen te kunnen helpen. Tot nu toe valt het me alles mee.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door LittlePhoenix »

O ja, het koken hier! Toen we naar Utah verhuisden heb ik regelmatig dat elektrische kreng vervloekt, terwijl ik in Duitsland ook elektrisch kookte. Maar koken op gas vind ik hier tegenvallen, is niet hetzelfde als in Nederland. Was zo blij toen we in dit huurhuis een gasfornuis bleken te hebben, maar het lijkt wel of het hier niet zo warm wordt als ik in Nederland gewend was. Water koken duurt een eeuwigheid!

Dat van de bank herken ik trouwens niet. In Texas, Utah, en zelfs hier in Florida heb ik alleen maar fijne ervaringen met de bank. Enig probleem wat we in Utah hadden was dat mijn bankpas 2 keer gecanceld werd zonder duidelijke reden, maar dat werd heel netjes en heel vriendelijk opgelost. We hebben trouwens Wells Fargo, maar dat is eigenlijk alleen omdat m'n man daar eeuwen geleden mee begonnen is, en geen zin heeft om over te stappen.

En moest lachen om je handschrift, ik heb hier een Duitse kennis die daar heel erg tegenaan loopt. Haar Duitse 1 lijkt teveel op een 7 en dat gaat meestal mis. Spellen geeft ook vaak problemen, ondanks dat ze heel duidelijk spreekt. Ik heb hier ook af en toe problemen met spellen, maar dan meestal met buitenlanders. En zo maf, ik moet m'n naam hier vaker spellen dan in Duitsland! Terwijl het een heel normale Engelse naam is.

Kwam er vandaag ook weer achter dat mijn richting gevoel niet altijd klopt. Of beter gezegd, mijn richtingsgevoel was prima, maar de weg liep niet waar ik dacht dat ie liep. In de meeste Amerikaanse steden gaan straten noord-zuid en oos-west. Hier niet, hier heeft iemand een bord spaghetti laten vallen en besloten dat dat een leuke wegenkaart maakte. Ben dan altijd blij dat ik een nav-sys in m'n auto heb.

Blijf het leuk vinden om de verhalen te lezen van nieuwkomers en er dingen van 'vroeger' in te herkennen.
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door bello »

We want more! We hebben zelf geen enkele aanvechting om (permanent) in de VS te wonen, maar ik vind jullie verhalen om te smullen, ik zie alles helemaal voor me! :thumbup:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door USInsider »

LittlePhoenix, ik heb ook het idee dat gas hier minder 'calorische waarde' heeft. Het is ook een reden waarom je induurdere huizen vaak die pro of semi-pro kookgebeurens aantreft. Die schijnen meer hitte te geven heb ik me laten vertellen.
Overigens had mijn man een prima oplossing voor mijn ergernis mbt. het lange wachten tot het theewater kookte. Hij kocht een el. waterkoker voor me. Ik gebruik die ook om water te koken nodig voor rijst en aardappelen en spaghetti enz.

Ik herken ook het doorrijden in de veronderstelling dat je parallel rijdt maar een heel eind de andere kant uit blijkt te gaan. Gelukkig ben ik met de auto en niet op de fiets denk ik dan maar....

Ik laat getallen en namen altijd teruglezen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer