Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

H1B limiet voor 2013 naar verwachting snel bereikt

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

H1B limiet voor 2013 naar verwachting snel bereikt

Bericht door USA2004 »

Volgens dit nieuwsbericht verwacht de USCIS dat de H1B limiet voor dit jaar binnen 5 dagen zal worden bereikt. Aanvragen kunnen worden gedaan per 1 april, naar verwachting zal de limiet van 65,000 aanvragen per 5 april worden bereikt.

Mocht je een H1 willen aanvragen dit jaar, moet je dus alles goed geregeld hebben.

http://www.murthy.com/2013/03/18/newsfl ... il-5-2013/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: H1B limiet voor 2013 naar verwachting snel bereikt

Bericht door kastelke »

Het staat zelfs op de site van USCIS zelf. Ze denken dus weer eens over te gaan naar het loterij stysteem, zoals ze dat in 2008 ook gedaan hebben:
If USCIS receives more petitions than it can accept, USCIS will use a lottery system to randomly select the number of petitions required to reach the numerical limit. USCIS will reject petitions that are subject to the cap and are not selected, as well as petitions received after it has the necessary number of petitions needed to meet the cap. The lottery for the H-1B cap was last used in April 2008.
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRD

Maar hoe zat dat ook al weer? Het is niet dat ze dan onbeperkt inschrijvingen blijven ontvangen he? Ze sluiten het na een paar dagen af, en gaan daar uit loten, dacht ik.
(idem in Canada: sinds juli kon je geen aanvragen meer indienen, en nu lanceren ze -weer eens- een nieuw systeem, ook weer met cap. Vorig jaar waren sommige categorieen dus ook binnen de week al vol. Je kan dat omzeilen door een goedgekeurd werkaanbod te hebben, maar net als in de US gaat nu de regel gelden dat zelfs voor tijdelijk werk (!!!!!!!!!!) men aan moet kunnen tonen dat er geen Canadezen of permanent residents te vinden zijn die dat werk kunnen doen)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Toevallig las ik onlangs over een onderzoek gedaan door Duke bij CFO's over een periode van 68 maanden.
http://www.bizjournals.com/triangle/blo ... matic.html
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Kreeg vannacht dit mailtje van mijn advokaat:

Dear "max",

Today we filed your employers' H-1B petition in your behalf with the U.S.
Citizenship and Immigration Services (USCIS), for delivery to USCIS
tomorrow.
Let's afwacht!
LA, LA, LA....
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat is dus waarschijnlijk net op tijd, aangezien op diezelfde dag dit bericht is geplaatst:
USCIS Reaches FY 2014 H-1B Cap

U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS) announced today that it has received a sufficient number of H-1B petitions to reach the statutory cap for fiscal year (FY) 2014. USCIS has also received more than 20,000 H-1B petitions filed on behalf of persons exempt from the cap under the advanced degree exemption. After today, USCIS will not accept H-1B petitions subject to the FY 2014 cap or the advanced degree exemption.
Hoe het dan verder gaat:
USCIS will use a computer-generated random selection process (commonly known as the “lottery”) for all FY 2014 cap-subject petitions received through April 5, 2013. The agency will conduct the selection process for advanced degree exemption petitions first. All advanced degree petitions not selected will be part of the random selection process for the 65,000 limit. Due to the high number of petitions received, USCIS is not yet able to announce the exact day of the random selection process. Also, USCIS is currently not providing the total number of petitions received, as we continue to accept filings today. USCIS will continue to accept and process petitions that are otherwise exempt from the cap.
USCIS will provide more detailed information about the H-1B cap next week.
Het is duidelijk dat de US echt weer in trek is!
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRD
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Gerald
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Gerald »

Zijn er meer forumgebruikers die momenteel nagelbijtend aan het wachten zijn op de H1B loterijuitslag? Na mijn stage vorig jaar in Californië ben ik na mijn afstuderen aangenomen bij het bedrijf waar mijn toenmalige manager nu werkt. Meteen een H1B aangevraagd en toen vertelde het advocatenbureau nog dat ze heel positief waren over mijn kansen. Nu met de loterij weet ik het niet zo goed meer, ik zit in de Regular Cap zonder Premium Processing en dus heb ik slechts 60% kans op een visum (en moet ik nog lang wachten op duidelijkheid ook)...

Trouwens, voor de grap moet je hier de reacties eens lezen: http://redbus2us.com/uscis-received-124 ... e-results/ dan raak je helemaal gestressed!
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Nagelbijten? Nee. Dan ga ik volgend jaar wel op een L1.

Ben wel benieuwd uiteraard, dat snap je.
LA, LA, LA....
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Een van de redenen waarom het hele H-1B programma op de helling moet - samen met alle andere non-immigrant visas. Er wordt al jaren misbruik gemaakt van H-1B's door een aantal bedrijven mn. de 'staffing' co.'s. Gevolg: toenemende werkloosheid onder USers.
De bedoeling van H-1B was dat een werkgever voor een bepaalde baan een werknemer mag aannemen van buiten de US als die aan kwalificaties voldoet. Hoe kan dit waargemaakt worden als werkgevers op de resulatten van een loterij moeten wachten ?
Grotere bedrijven dienen een paar duizend petities in en zien dan wel wat ervan komt. Zo is H-1B niet bedoeld. Hoe eerder dit wordt afgeschaft hoe beter. Echter dankzij invloed van lobbyisten en bijdrages aan her-verkiezings-fondsen voor politici is er grote kans dat het aantal H-1B's de komende jaren opgehoogd gaat worden.

Gerald, als ik het goed heb begrepen is premium processing op dit moment suspended vanwege het grote aantal H-!B aanvragen. Je had sneller antwoord gehad uiteindelijk maar ik denk niet dat het je kans vergroot had. Ik zal ook voor jou duimen want het zou wel heel jammer zijn als je de kans misliep.
Zit je op dit moment op OPT zoals dat heet ? Het je genoeg tijd voor evenrueel een aanvrage opnieuw volgend jaar ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik dacht dat gelezen te hebben dat die aanvragen via premium processing eerst antwoord zouden krijgen (dus: 'pech, volgende keer beter' of 'je bent bij de gelukkigen').
Elke
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ja dat dacht ik ook, sneller antwoord, maar niet meer kans. Maar je hebt gelijk: niet suspended, maar adjusted:
As announced on March 15, 2013, USCIS has temporarily adjusted its premium processing practice. To facilitate the prioritized data entry of cap-subject petitions requesting premium processing, USCIS will begin premium processing for H-1B cap cases on April 15, 2013.
Gerald
Amerika-newbie

Bericht door Gerald »

Nee, ik studeer(de) gewoon in Nederland en woon hier nu ook in afwachting van hopelijk mijn eerste baan in Amerika. Een H1B is dus ook zo'n beetje de enige reele mogelijkheid voor mij om naar Amerika te emigreren. Ik zal ook aan de slag gaan bij een start-up dus een in-company transfer zit er ook niet in, haha. Verder zou de eerst volgende mogelijkheid de de green card lottery zijn en dan volgend jaar weer H1B, maar zolang kan ik ook niet echt thuis zitten.

De enige keer dat ik dus al in Amerika was, was ruim een jaar geleden voor ongeveer vier maanden met een J1 visum als master-stage.

Het stomme is dat je gewoon nergens kunt vinden van de tijdsspanne wanneer je zeker kunt weten dat je niet geselecteerd ben. Voor regular processing zeggen ze alleen maar dat het wel tot ongeveer acht weken kan duren voordat je hoort of je door bent, maar je zou toch verwachten dat het terugsturen van de niet geselecteerde brieven een stuk sneller gebeurd?
Gerald
Amerika-newbie

Bericht door Gerald »

Oh oh, ik ben nog echt geselecteerd ook... Ik kreeg vannacht een email van de immigratieadvocaat dat ik een case-nummer heb gekregen. Dit betekent dus dat ik rond 1 oktober dus echt moet/ga emigreren! Dan wordt het opeens wel heel "echt". Plotsklaps ook honderden vragen erbij, maar gelukkig heb ik dus al een account op dit forum! :thumbup:
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Gerald schreef:Oh oh, ik ben nog echt geselecteerd ook... Ik kreeg vannacht een email van de immigratieadvocaat dat ik een case-nummer heb gekregen. Dit betekent dus dat ik rond 1 oktober dus echt moet/ga emigreren! Dan wordt het opeens wel heel "echt". Plotsklaps ook honderden vragen erbij, maar gelukkig heb ik dus al een account op dit forum! :thumbup:
Congrats !

Groeten

Kingair
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Gefeliciteerd Gerald!
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Ik las vorige week wel een artikel in de LA Times dat men het quota van de H1B zou verhogen naar 185000 stuks
Men is eigenlijk redelijk fel bezig met de immigratiewet aanpassingen in de VS.

Ofwel moeten we allemaal gewoonweg Mexicaan worden :lol:
Betreffende hun immigratie regularisatie moeten ze aantonen hoelang ze al in de VS (illegaal) verblijven en moeten ze van die jaren taxes betalen alvorens ze een GC/Citizenship krijgen.

Verder stond er ook in dat ze blijkbaar heel fel op zoek zijn naar mensen in de veehandel / melkwezen, etc
Deze moeten aantonen hoelang ze reeds in deze sector werken en afhankelijk hiervan kunnen ze al na 3 jaar hun GC verkrijgen
Dus gratis is het ook niet en goed voor de schatkist

Het waren wel voorstelen dus wat er effectief uit de bus gaat komen ?

Groeten,

Kingair
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Er zijn grote aantallen desperaten nodig voor wat USers zo leuk meat packing noemen maar wat slachthuizen zijn. Er is een film over FastFood nation die een ieder die zo enthousiast is over de US eens zou moeten bekijken.
Verder zoekt men migranten die bereid zijn hard te werken onder slechte omstandigheden voor weinig geld in de AG (ik woon in de central valley en alles is hier AG) en de dairies.
Als je tv. kijkt zie je reclame voor CA zuivelprodukten waarbij moeder koe plus grootmoe koe plus kalfje vrolijk door de wei keutelen en zo boij zijn hun melk te mogen geven voor de aardige Californians. De realiteit is koeien die maar een paar jaar mee gaan en dan 'versleten' zijn. Als je zoals wij een paar uur langs de 99 moet rijden om ergens te komen zie je de mega-dairies. Koeien staan boven op lekaar onder een soort afdages in de modder en de viezigheid. Geen grasspriet te bekennen. Tegen de hitte worden ze met misters bespoten maar in de zomer vallen er toch grote aantallen dood van de hitte. De karkassen gaan naar renderingsbedrijven waar ze uit elkaar gerukt worden en verwerkt. Zeep bestaat nog voor een groot deel uit dode koe heb ik begrepen.
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Kleine tegenvaller van deze kant, ik ben uitgeloot voor een H1-B visum. Ingeleverd op 4 april, maar toch niet gelukt. Verhuizen zit er voor dit jaar niet meer in dus. :(

Vanmorgen overleg gehad met People Ops, en we gaan zeer waarschijnlijk voor een L1-B visum. Hiervoor zal ik nog wel even moeten wachten, maar alas, dan hebben we iig de tijd om ons huis te verkopen (dat is momenteel toch iets waar je een beetje zenuwachtig van wordt). Ik ben 1 april in dienst getreden, dus het zal snel zomer 2014 worden.

Heeft ook een voordeel voor mijn vrouw, ik heb begrepen dat een "spouse" van een L1 vrij is om werk te zoeken een baan te accepteren.

Nog even geduld dus...
LA, LA, LA....
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bah, niet zo erg. Ik denk dat je beter vanuit een L1-b visum kan vertrekken dan vanuit een H1b. Als ik mocht kiezen zou ik het weten.
En ja, je vrouw mag dan werken.
Elke
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Daar heb je gelijk in. de reden dat wij aanvankelijk voor H1-B wilden gaan was vooral omdat we het enthousiasme vast wilden houden ipv lang moeten wachten. Maar goed, die keuze is er nu niet meer...

:)
LA, LA, LA....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer