DV2017-winnaar: ADEO1

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gast

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door Gast »

Het zuidoosten valt dan ook af want daar heb je altijd een goede kans op hurricanes.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door ADE01 »

Inmiddels in December eindelijk bericht en een interview datum gekregen! Direct een afspraak voor de medical check gemaakt en dat verliep allemaal prima. Alleen nog 1 probleem. Volgende week hebben we het interview maar ik mis mijn VOG nog. Het is blijkbaar niet helemaal goed gegaan bij mijn gemeente, 100x excuses gekregen en nu een spoed procedure opgestart. Waarschijnlijk komt het wel goed maar als ik die nog niet heb is het dan verstandig het interview te verplaatsen of toch gaan en is er dan de mogelijkheid deze later aan te leveren? Verder hebben we alles en zijn we er qua plannen ook al redelijk uit.
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door Ataturk007 »

Ik zou het gewoon uitstellen, dan hoef je geen spoedprodecure aantevragen en kun je gewoon op een rustig manier verder plannen en zonder stress naar je interview gaan. Succes ermee
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door ADE01 »

Thanks, uiteindelijk is het gewoon op tijd binnen gekomen en hebben we het interview niet verplaatst. Het interview is eigenlijk gewoon een gesprek aan een balie. Vrij klinisch allemaal. We hebben alles ingeleverd en vervolgens bleek dat we nog 1 document misten. Een beetje onverwacht, maar onze situatie is zoals eerder aangegeven iets anders aangezien mijn vrouw gewonnen heeft en zij uit een land komt met aparte internationale verhoudingen. Nu hebben we een brief meegekregen waar op staat dat we dit document nog aan moeten leveren en dan is alles prima. Dat document is geen enkel probleem om te verkrijgen, verder was alles prima in orde en is het enkel een kwestie van tijd voor we weer een stap verder kunnen. :D
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door Dude »

proficiat :thumbup:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door ADE01 »

Thanks, alles is nu rond. Visum staat in onze paspoorten en we gaan het 1 en ander plannen nu. Even voor de zekerheid, we reizen voor het eindigen van de datum van dit tijdelijke visum naar de VS met sealed package, enzovoorts. Als alles goed gaat krijgen we vervolgens een tijdelijk visum in ons paspoort (?) waarmee we weer uit het land kunnen reizen om nog het 1 en ander in Nederland af te handelen? Hoe lang kunnen we dan weer uit het land reizen? De greencards kunnen we later verwachten op het door ons aangegeven adres in de VS. Is dat allemaal correct?
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door Anneke66 »

Van harte proficiat met jullie volgende stap. Ik volg jouw verhaal met argusogen, want wij lopen in heel onze procedure een stapje achter op jullie :wink: Zo weet ik precies waar we aan toe zijn. Bedankt en nog veel succes verder!
Gebruikersavatar
Dbacks
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 03 mei 2013, 14:06
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Arizona

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door Dbacks »

ADE01 schreef:Als alles goed gaat krijgen we vervolgens een tijdelijk visum in ons paspoort (?) waarmee we weer uit het land kunnen reizen om nog het 1 en ander in Nederland af te handelen? Hoe lang kunnen we dan weer uit het land reizen? De greencards kunnen we later verwachten op het door ons aangegeven adres in de VS. Is dat allemaal correct?
Nee, het stempel in je paspoort (je tijdelijke greencard) blijft het visum voor heen en weer reizen totdat je de echte greencard hebt. Let wel dat deze stempel maar 6 maanden na medical of interview (blijkt te verschillen bij mensen) geldig is.
Never give up!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door ADE01 »

Anneke66 schreef:Van harte proficiat met jullie volgende stap. Ik volg jouw verhaal met argusogen, want wij lopen in heel onze procedure een stapje achter op jullie :wink: Zo weet ik precies waar we aan toe zijn. Bedankt en nog veel succes verder!
Dank je. Mocht je vragen hebben stuur me een berichtje.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door ADE01 »

Dbacks schreef:Nee, het stempel in je paspoort (je tijdelijke greencard) blijft het visum voor heen en weer reizen totdat je de echte greencard hebt. Let wel dat deze stempel maar 6 maanden na medical of interview (blijkt te verschillen bij mensen) geldig is.
Thanks, daar twijfelde ik nog over. Dan wordt het iets lastiger dan ik had verwacht. Ik wil niet met haast al mijn bezittingen hier verkopen, dat zou zonde zijn. Dan kan ik of binnenkort heen en weer om te activeren en dan nog een keer heen en weer om mijn green card op te halen. Of kan ik iemand (een bekende) de greencards mee laten nemen of desnoods met UPS/koerier onze greencards laten verzenden?
Gebruikersavatar
Dbacks
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 03 mei 2013, 14:06
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Arizona

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door Dbacks »

Officieel mag je de greencard niet meer uit handen of opsturen, alhoewel ze hem zelf wel met de post naar je toe sturen :-).

Ik was ruim binnen de 6 maanden terug om mij definitief in Arizona te vestigen maar mijn vrouw en kinderen kwamen net (3 dagen) buiten de 6 maanden op hun stempel greencard binnen en die hebben toch echt de les gelezen gekregen dat dat toch echt niet de bedoeling was.

Blijkt dat ze je kunnen weigeren en/of een flinke boete kunnen geven vanwege het niet bij je hebben van je greencard, uiteindelijk waren ze de vermoeide kinderen denk ik zat en mochten ze door zonder sanctie.
Never give up!
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door Dude »

Wij hebben interview gehad in februari, zijn in mei gaan activeren 'op vakantie' en in oktober verhuisd op de greencard, verstuurt vanuit de us naar Belgie en dus in oktober mee terug ingereisd op die greencard.

Je kan ons verhaal lezen in dit topic : viewtopic.php?f=12&t=53052
of op onze blog : http://bartenevy.blogspot.com/2014_04_01_archive.html

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door ADE01 »

Dude schreef:Wij hebben interview gehad in februari, zijn in mei gaan activeren 'op vakantie' en in oktober verhuisd op de greencard, verstuurt vanuit de us naar Belgie en dus in oktober mee terug ingereisd op die greencard.

Je kan ons verhaal lezen in dit topic : viewtopic.php?f=12&t=53052
of op onze blog : http://bartenevy.blogspot.com/2014_04_01_archive.html

Bart
Ik had toevallig een heel stuk van je verhaal gelezen na mijn post van gisteren avond. Het viel mij direct op dat je qua schema ongeveer op dat van ons liep en toch in Oktober pas bent gegaan. Dat is dus wel een optie. Ik ga je blog zeker nog eens lezen wanneer ik tijd heb, alhoewel we nu naar alle waarschijnlijkheid voor Florida (Orlando/Tampa) gaan kiezen lijkt Tucson AZ ons ook geweldig.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door ADE01 »

Dbacks schreef:Officieel mag je de greencard niet meer uit handen of opsturen, alhoewel ze hem zelf wel met de post naar je toe sturen :-).

Ik was ruim binnen de 6 maanden terug om mij definitief in Arizona te vestigen maar mijn vrouw en kinderen kwamen net (3 dagen) buiten de 6 maanden op hun stempel greencard binnen en die hebben toch echt de les gelezen gekregen dat dat toch echt niet de bedoeling was.

Blijkt dat ze je kunnen weigeren en/of een flinke boete kunnen geven vanwege het niet bij je hebben van je greencard, uiteindelijk waren ze de vermoeide kinderen denk ik zat en mochten ze door zonder sanctie.
Vrouw en kids waren 3 dagen over de expiration date van het paspoort visum? Dat ga ik niet riskeren :D
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door Anneke66 »

Hey Adeo
Ik lees dat jullie overwegen om naar Florida, Orlando of Tampa te komen. In Orlando is erg veel werkgelegenheid... Wij gaan ook die kant uit! :) Jullie zijn alvast welkom bij ons!!
Even concreet enkele vraagjes: we zijn het medical exam gepasseerd :thumbup:
Begin maart hebben we ons interview: ik lees dat je geen electronic devices mag meenemen naar de ambassade; wil dat zeggen ook geen gsm? Is een handtas toegelaten? Misschien triviale vragen, maar wij gaan naar Brussel met de trein en we kunnen dus nergens iets onderbrengen. En regels zijn regels :D
De $330 (per persoon) aan fees op de ambassade, is dat cash of per credit card?
En dan als laatste: in de instructies staat dat wanneer je de green cards gaat activeren, moet je de X-rays meenemen. Is het dan voldoende om een brief met de codes mee te nemen? Wij hebben geen fysieke platen; alleen codes.
Ik ben benieuwd hoe jullie verhuisverhaal verder gaat! :thumbup:
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door Rachel. »

Nee, ook geen GSM bij de ambassade. Het hangt af van hoe vriendelijk de beambte aldaar zich voelt hoeveel moeilijkheden de GSM je oplevert. Bij mijn eerste bezoek voor J1 visum in 2013 moest ik twee uur wachten, iedereen zonder GSM voor laten gaan en heb ik uiteindelijk de GSM afgegeven bij een school aan de overkant...wat de beambte me niet in dank af nam, want toen had ik de buren lastiggevallen moest ik de telefoon PER DIRECT weer ophalen.

Bij mijn tweede bezoek voor CR1 visum had ik de GSM dus in de auto gelaten, maar de beambte was die dag een stuk milder. Mensen met telefoon moesten nog steeds langer wachten, maar de uiteindelijke rij viel mee en de telefoon konden ze gewoon bij de balie afgeven. Snap sowieso niet waarom daar zo moeilijk over wordt gedaan. Mijn advies: achterlaten in een kluisje op het station (maar die zijn er niet op het dichtst bijzijnde, Amsterdam Zuid geloof ik) of ergens bij een museum, of iemand meenemen die buiten kan blijven staan met je telefoontje. Een handtas is geen probleem, zolang er maar geen electronica in zitten, dus ook geen mp3 spelers of dergelijke dingen.

Waar hebben jullie je medische examen gedaan? In Amsterdam krijg je nl. een verzegelde envelop mee met de resultaten. Als jullie bij een arts zijn geweest die vaak visumkeuringen verricht zou hij moeten weten wat er nodig is.
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door Anneke66 »

Waar hebben jullie je medische examen gedaan? In Amsterdam krijg je nl. een verzegelde envelop mee met de resultaten. Als jullie bij een arts zijn geweest die vaak visumkeuringen verricht zou hij moeten weten wat er nodig is.
We hebben ons medisch examen in Antwerpen gedaan en we hebben inderdaad een verzegelde enveloppe meegekregen. Ik las alleen in de instructies van de Brusselse Ambassade: "You must carry the x-rays with you when you travel to the US for the first time". Alleen... x-rays hebben we niet; alleen codes...
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door Dutchess »

Forumlid PBBI schreef laatst dat je per 1 januari wel je telefoon mee naar binnen mag nemen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door ADE01 »

Anneke66 schreef:Hey Adeo
Ik lees dat jullie overwegen om naar Florida, Orlando of Tampa te komen. In Orlando is erg veel werkgelegenheid... Wij gaan ook die kant uit! :) Jullie zijn alvast welkom bij ons!!
Even concreet enkele vraagjes: we zijn het medical exam gepasseerd :thumbup:
Begin maart hebben we ons interview: ik lees dat je geen electronic devices mag meenemen naar de ambassade; wil dat zeggen ook geen gsm? Is een handtas toegelaten? Misschien triviale vragen, maar wij gaan naar Brussel met de trein en we kunnen dus nergens iets onderbrengen. En regels zijn regels :D
De $330 (per persoon) aan fees op de ambassade, is dat cash of per credit card?
En dan als laatste: in de instructies staat dat wanneer je de green cards gaat activeren, moet je de X-rays meenemen. Is het dan voldoende om een brief met de codes mee te nemen? Wij hebben geen fysieke platen; alleen codes.
Ik ben benieuwd hoe jullie verhuisverhaal verder gaat! :thumbup:
Leuk! Ja, het wordt zo goed als zeker die omgeving. Enkel een goede baan voor mijn vrouw of mijzelf kan ons er van weerhouden om daar heen te gaan. We houden contact!

Wij zijn in Amsterdam geweest. Een GSM was daar toegestaan, ze wilden hem werkend zien en vervolgens moesten we de batterij er uit halen. Verder geen probleem. Een handtas was ook ok, gaat meer om wat er in zit. Een laptop komt er echter niet in, iemand voor ons had er 1 bij zich en werd vriendelijk verzocht die weg te brengen voordat hij verder mocht. Ik weet verder niet hoe het in Brussel is maar van wat ik hier gelezen heb zijn ze daar vaak vriendelijker. Maar wij vonden het in Amsterdam al enorm relaxed, tenminste voor ons dan. Iedereen was al aan de beurt geweest, 1 van de beveiliger zag ons lang zitten en is gaan vragen waarom wij nog niet aan de beurt waren. Zonder wat wij er op aandrongen natuurlijk. Toen werden we vrijwel direct opgeroepen om onze documenten in te leveren. Iedereen voor ons kreeg vrij pittige vragen; je kunt daar meeluisteren met anderen. Het zijn loketten zoals bij een oud postkantoor. Maar wij kregen amper vragen, alleen over de echtheid van een bepaald document. Ze dachten dat het een kopie was terwijl het een echt document was. Die moesten ze even nakijken en dat is allemaal goed gekomen. Voorderest geen vragen over hoe, waar, waarom, geld, werk, enzovoorts. Niet dat we daar moeite mee hadden gehad, maar daardoor was het voor ons wel een aangename ervaring. Je moet maar net geluk hebben denk ik.

Fee kan in cash of credit card in Amsterdam - maar is volgens mij overal hetzelfde.

Wat betreft de x-rays; ik heb ze ook niet. Ik dacht eerlijk gezegd dat ze in het gesealede pakketje zaten wat we van de ambassade hebben gekregen. Daar ga ik nog even over bellen. In Amsterdam krijg je geen envelop meer mee, ik heb het specifiek gevraagd na de scan.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV2017-winnaar: ADEO1

Bericht door ADE01 »

Anneke66 schreef:
Waar hebben jullie je medische examen gedaan? In Amsterdam krijg je nl. een verzegelde envelop mee met de resultaten. Als jullie bij een arts zijn geweest die vaak visumkeuringen verricht zou hij moeten weten wat er nodig is.
We hebben ons medisch examen in Antwerpen gedaan en we hebben inderdaad een verzegelde enveloppe meegekregen. Ik las alleen in de instructies van de Brusselse Ambassade: "You must carry the x-rays with you when you travel to the US for the first time". Alleen... x-rays hebben we niet; alleen codes...
Kleine update. Het blijkt dat we een CDROM hebben gekregen met de x-ray fotos bij het pakketje dat je thuisgestuurd krijgt na het interview. Dus alles weer in orde :)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer