Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Concept rondreis Florida 2015

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Concept rondreis Florida 2015

Bericht door Mads2010 »

Hallo allen,

Ik zou graag jullie op- en aanmerkingen willen vragen op de conceptroute die wij hebben opgesteld voor de zomer van 2015 (we zijn er graag vroeg bij :wink: ).
Alles is discutabel, we willen in ieder geval camper combineren met minicruise en vervolgens nog een week in Orlando e.o. verblijven (privéhuis).
We reizen met twee volwassenen en onze zoon van (dan) vijf jaar.
Miami zullen we de eerste dagen in hotel verblijven (Miami Beach?? Hoteltips?)
Vervolgens cruisen met (waarschijnlijk) Royal Caribbean
En dan de camper ophalen (Moturis), goede ervaringen mee.
Vervolgens met de camper op pad en vervolgens inleveren in Orlando en daar een auto huren.
Graag willen we ook de voors en tegens voor een privéhuis versus een condo. Wij neigen naar het laatste, wel met zwembad.
Voorwaarde is in ieder geval dichtbij de pretparken.

Voor de indeling van dagen en lengte is er nog wel wat speling, de richting ligt min of meer vast.
Exacte dagen staan er wel bij maar is optioneel.

Dank alvast voor de reacties!

Dag 1 Vlucht naar Miami - Aankomst Miami 21.00 uur
Dag 2 Miami (Beach)
Dag 3 Miami (Beach) - 17:00 vertrek cruise
Dag 4 Cruise
Dag 5 Cruise
Dag 6 Miami - 07:00 aankomst Miami
Dag 7 Miami - Key Largo
Dag 8 Key Largo - Bahia Honda
Dag 9 Bahia Honda - op en neer naar Key West
Dag 10 Bahia Honda - Flamingo Everglades NP
Dag 11 Flamingo Everglades NP
Dag 12 Flamingo Everglades NP - Shark Valley Loop
Dag 13 Shark Valley Loop - Naples
Dag 14 Naples - Sarasota
Dag 15 Sarasota - Madeire Beach
Dag 16 Madeira Beach - Orlando
Dag 17 Orlando
Dag 18 Orlando
Dag 19 Orlando
Dag 20 Orlando
Dag 21 Orlando
Dag 22 Orlando
Dag 23 Orlando- Brussel/Amsterdam
Dag 24 Aankomst Nederland
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Concept rondreis Florida 2015

Bericht door eddepet71 »

Je vindt het leuk om zoveel mogelijk vervoersvormen in 1 vakantie te stoppen. :D
Persoonlijk zie ik het nu niet zo van een camper in Florida, zeker voor de korte tijd dat je er gebruik van wilt maken.
Ik zou het met een kind van 5 allemaal wat rustiger aan doen, dan geniet je tenslotte veel meer en ben je ook nog uitgerust als je thuis komt.
Mads2010
Amerikafan

Bericht door Mads2010 »

Dank Eddepet voor de reactie.
We vinden zelf dat het uitermate relaxed is...
Verder geen aanmerkingen van anderen op dit mooie forum??
jessicaenfam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jessicaenfam »

Ik vind je route prima te doen, heb ook een rondje Florida gedaan met een kind van 4, en dat was prima te doen. Reizen met een camper doen de meeste in Florida niet. Bijv in Flamingo wemelt het in de zomer van de muggen, lijkt me niet echt prettig om daar dan in een camper te zitten. Wij bezochten de Everglades vanuit een hotel in Florida city.
In Orlando hadden we een villa met eigen zwembad, dat was echt heerlijk. Toen ik ging zoeken hadden de meeste condo's een zwembad om met anderen te delen en een prive zwembad is toch wel veel lekkerder. Een condo is dan meestal wel weer wat goedkoper, t is waar je voorkeur ligt.
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Wij zijn tot nu toe twee keer met een camper naar de US / Canada geweest, en vinden dat helemaal top. Toch hebben we er dit jaar voor gekozen om Florida met auto/ hotels te doen. Ik ben benieuwd hoe ons dat gaat bevallen. Ik kan het je over een maand of 3 vertellen! Inzake de route; lijkt me relatief veel tijd in Everglades en rel. weinig op de Keys.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Mads2010
Amerikafan

Bericht door Mads2010 »

Wij zijn tot nu toe twee keer met een camper naar de US / Canada geweest, en vinden dat helemaal top. Toch hebben we er dit jaar voor gekozen om Florida met auto/ hotels te doen. Ik ben benieuwd hoe ons dat gaat bevallen. Ik kan het je over een maand of 3 vertellen! Inzake de route; lijkt me relatief veel tijd in Everglades en rel. weinig op de Keys.
Dank voor de reacties. Idd zijn we zelf nog niet zeker over lengte van verblijf op Key West t.o.v. Everglades. Willen ook graag dag naar Dry Tortugas, maar dan moeten we de dagen wel opnieuw indelen. Camper is voor ons zeker geen discussiepunt, we zijn inmiddels drie maal met de camper op pad geweest.
Voor ons de mooiste manier om de USA te bereizen, zeker met een kleine erbij die zich nu alweer verheugd op de hoogslaper... :wink:
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Ik zou ook een dag korter in de Everglades verblijven en die dag bij de Westkust stoppen of bij de Keys. Lekker bij de kust waar je een briesje hebt en waar ook meer dan genoeg is te zien en doen.

Je hoort het inderdaad niet vaak dat mensen met een camper door Florida reizen, maar dat betekent niet dat je het niet moet doen! Ik heb ooit eens (ruim 20 jaar geleden) midden in de zomer met een groep jongeren in Florida gekampeerd. Ik weet nog dat ik op Key Largo en bij Lake Okeechobee helemaal ben lek geprikt door de muggen, en dat het in de Everglades best afzien was om daar in een tentje te slapen. Maar over het algemeen was het een super ervaring die ik graag nog eens zou willen herbeleven! Op de campsites stonden ook genoeg RV's, sommige long term en anderen voor een paar dagen. Dit is natuurlijk wel erg lang geleden, maar hedendaags zijn er ook genoeg mensen die met een camper reizen. En waarom ook niet.... je zal het mooie Florida op een heel andere manier beleven dan wanneer je enkel in hotels verblijft.

Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
CharissaE
Amerika-ontdekker

Bericht door CharissaE »

Ik haak even in over het onderwerp Camper. Wij overwegen ook om in de meivakantie van 2015 2 weken naar Florida te gaan. En ivm de leeftijd vd kids (dan 5 en bijna 7) leek een camper ons ideaal. Niet teveel wisselingen van hotels ed. Ook dacht ik dat een camper huren in verhouding goedkoper is dan een huis huren en steeds verschillende hotels. Of zit ik er helemaal naast? Ik vind het zo lastig om te bepalen hoeveel geld we moeten reserveren voor 2 weken Florida in mei. We willen overigens niet naar de pretparken.
Mads2010
Amerikafan

Bericht door Mads2010 »

Grofweg kun je stellen dat het qua kosten niet veel uitmaakt t.o.v. hotel. Het één heft het ander weer op. Daarbij moet ik wel aantekenen dat dit voor onze vorige reizen gold per camper. Wij hebben ook een keer met auto en hotels een reis gemaakt. Voor ons is echter de camper dé ideale reismethode ondanks dat we totaal geen diehard kampeerders zijn, integendeel...
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Enige voordeel wat ik zie in een camper is dat je je bagage niet elke keer in en uit de auto hoeft te halen, voor de rest vind ik zelf een camper nadelig ivm het parkeren wat niet overal mogelijk is met een camper of dat je met een camper verder weg staat van hetgeen je naar toe wilt. Reken er bv op bij grotere winkelcentra dat je je camper moeilijker kan parkeren. Ik zie in Florida eigenlijk weinig echte parkeerplekken voor campers bij winkelcentra en pretparken.

Hotels zijn er in alle prijsklassen en ligt ook een beetje aan wat je van een hotel verwacht, hotels in Florida zijn over het algemeen wel goedkoper dan als je ze vergelijkt met de andere kant van Amerika zoals California.

Ik denk dat je de plussen en minnen tegen elkaar moet afwegen.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij zijn al een aantal malen in Florida geweest, maar je ziet er maar weinig campers, terwijl in het westen veel meer campers rijden. Wij hebben alleen per auto gereisd. Ik zie dat jullie voor beide kiezen camper en auto op het laatst. Hotels zijn over het algemeen goedkoper in Florida (vooral Orlando) dan in het westen. In Miami hebben we een keer in Miami zelf overnacht en ook een keer er net buiten, Florida City wat ook weer gunstig lag om naar the Keys te gaan en je was ook zo met auto in Miami zelf. Gaat een leuke trip worden!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Mads2010
Amerikafan

Bericht door Mads2010 »

dank voor alle reactie! Graag nog wat meer informatie over het inhoudelijke deel! Met name het gedeelte rondom Tampa is nog enigzins onbekend.
Mads2010
Amerikafan

Bericht door Mads2010 »

Inmiddels weer enige tijd verder en een verdere invulling van de diverse dagen en regio's. Graag weer julie comments!

Vlucht naar Miami Aankomst Miami 21.00 uur
Miami (Beach)
Miami (Beach)
Miami (Camper ophalen) John Pennekamp Coral Reef SP
John Pennekamp Coral Reef SP Bahia Honda
Bahia Honda op en neer naar Key West
Bahia Honda Flamingo Campground (Everglades_
Flamingo Campground Homestead (Shark Valley Loop)
Homestead Naples
Naples
Naples Sanibel Island
Sanibel Island Myakka River SP
Myakka River SP Anna Maria Island
Anna Maria Island- Busch Gardens (via Sunshine Skyway Bridge)
Hillsborough River SP
Hillsborough River SP
Hillsborough River SP Winter Haven
Winter Haven Orlando
Orlando
Orlando
Orlando
Orlando
Orlando
Orlando
Orlando-AMS
Aankomst Nederland
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij zijn twee keer in Florida geweest en daar zie je inderdaad minder campers dan ergens anders in de USA. Hotels zijn er in alle prijsklasse en mijn ervaring is dat het in Florida goed betaalbaar is om via hotels te reizen. Zoals hier al is geopperd, een villa huren in de omgeving van Orlando is ook super, juist aan het einde van jullie reis is dit heerlijk, even wat extra ruimte voor iedereen en dan het privé zwembad maken het helemaal top. Ik zou dit zeker overwegen want een villa huren in Florida is zeer betaalbaar.
Wanneer je in de buurt van Tampa bent zou ik zeker Sanibel island bezoeken, prachtig eiland met leuke strandjes waar je leuk naar schelpen kunt zoeken. Clearwater is dan ook aan te raden, hier kun je dolfijnen spotten, een leuke trip kun je dan maken met The Little Toot, is echt super leuk. http://www.littletoot.us
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik zie dat jullie ook naar het Myakka River State Park gaan. Probeer vroeg te gaan en koop één van de 30 permits om naar de "Deep Hole" te wandelen. Wij kwamen er helaas te laat achter (zie reisverslag), maar als je ergens Alligators kan zien, dan is het daar!

" onclick="window.open(this.href);return false;
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Mads2010
Amerikafan

Bericht door Mads2010 »

Na vele tips en napluizen van topics begint onze route voor 2015 een definitief karakter te krijgen. We zullen vertrekken op 25 juli en terugkeren op 19 augustus. De route zal er als volgt uit gaan zien:

Vlucht Dusseldorf - Miami Aankomst 13.00 plaatselijke tijd
Miami (Beach)
Miami (Beach)
Miami (Camper ophalen, Cruise America C30) - John Pennekamp Coral Reef SP
John Pennekamp Coral Reef SP - Bahia Honda
Bahia Honda (met dagje Key West)
Bahia Honda - Flamingo Campground (Everglades NP)
Flamingo Campground - Homestead (Shark Valley Loop)
Homestead - Naples
Naples
Naples - Sanibel Island
Sanibel Island - Myakka River SP
Myakka River SP - Anna Maria Island
Anna Maria Island- Busch Gardens (via Sunshine Skyway Bridge)
Hillsborough River SP
Hillsborough River SP
Hillsborough River SP - Winter Haven
Winter Haven - Orlando (auto ophalen: Alamo full SUV, Highgate Park Davenport)
Orlando (Highgate Park Davenport)
Orlando - Fort Myers
Fort Myers - Dusseldorf

We hebben bewust extra dag Fort Myers toegevoegd omdat de vlucht terug vanuit Fort Myers voor drie tickets bijna €200 goedkoper was dan terug via Miami. We hebben natuurlijk wel one-way kosten voor de auto maar die hadden we ook als we retour Dusseldorf-Miami hadden gevogen. Oorspronkelijk waren we van plan om terug te reizen vanuit Orlando. Dat was echter prijstechnisch zeer ongunstig. Dankzij de vele berichten van "tickethunters" op de diverse fora was deze optie de beste keuze...En een extra nachtje in Fort Myers Beach is ook geen vervelende bezigheid vonden wij :wink:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik snap alleen de nacht Homestead niet zo goed. De Shark Valley loop ligt op weg naar Naples. Het is niet logisch om dan weer terug te rijden naar Homestead. Je kunt dus beter deze doen op de dag dat je naar Naples rijdt en de nacht Homestead skippen. Kun je deze tijd weer ergens anders inplannen.
Mads2010
Amerikafan

Bericht door Mads2010 »

We gaan van Flamingo naar Homestead, vervolgens rijden we de volgende dag naar Naples en kunnen we vroeg in ochtend naar de Shark valley loop. Vervolgens rijden we door naar Naples. Het is dus puur een tussenstop omdat we niet direct van Bahia Honda door willen rijden naar Naples, vinden we te ver. Daarnaast willen we ook nog wat wandelen onderweg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer