Biscayne NP?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Biscayne NP?

Bericht door annet2009 »

September 2014 staat bij ons een rondreis Florida en Deep South op de planning.

Onze route voor de eerste dagen is als volgt:
dag 1 aankomst Miami
dag 2 Miami
dag 3 Miami - Key largo
dag 4 Key Largo - Key West
dag 5 Key West - Florida City
dag 6 Everglades NP

Nu vraag ik me af of het de moeite waard is om Biscayne NP te bezoeken op weg van Miami naar Key Largo.
Het is niet veel extra rijtijd, maar naast het visitor center, een boottour of een snorkeltour is daar denk ik niet veel te doen, tenzij je er meer tijd voor uittrekt.

De glass bottom boat trip lijkt me wel leuk (hoewel ik veel slechte recensies op internet ervan lees),
maar misschien kunnen we die net zo goed, of beter, in John Pennecamp Coral Reef SP doen.

Wat is aan te raden? Biscayne NP bezoeken? Of overslaan en meer tijd aan John Pennecamp Coral Reef SP en Key Largo besteden?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Biscayne NP?

Bericht door annet2009 »

Niemand iets te zeggen over Biscayne NP?

Dat zegt misschien al genoeg, waarschijnlijk rijden de meesten er voorbij.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Biscayne NP?

Bericht door PSVwally »

Laat ik het zo zeggen. Ik wist wel dat het stuk oceaan daar Biscayne Bay heet, maar ik hoor nu pas voor het eerst dat het een NP is. Ik ben eigenlijk ook niet verder gereden dan de tennisbanen van key biscayne.
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Re: Biscayne NP?

Bericht door wiepster »

Ik ben er 3x geweest; persoonlijk vind ik het een relaxed plekje, vergeleken met de rest van Miami. Overal aan de kust van Florida vind je echter wel meer van zulke plekken. Het restaurantje had destijds lekker eten, vnl Cubaans en veel visgerechten, kan echter inmiddels veranderd zijn.
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Biscayne NP?

Bericht door annet2009 »

Heb je het niet over Key Biscayne in plaats van Biscayne N.P. als je het over een restaurantje hebt?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Biscayne NP?

Bericht door Amikix »

Mag ik vragen waarom je maar één nacht in Key West blijft? Het is best een poos rijden om er te komen (mensen hebben de neiging om langzaam te rijden op US 1, en je kunt soms een hele poos niet inhalen), en om dan na één nachtje alweer te vertrekken is jammer van alle reistijd die je eraan besteed hebt denk ik.
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Biscayne NP?

Bericht door annet2009 »

Amikix schreef:Mag ik vragen waarom je maar één nacht in Key West blijft? Het is best een poos rijden om er te komen (mensen hebben de neiging om langzaam te rijden op US 1, en je kunt soms een hele poos niet inhalen), en om dan na één nachtje alweer te vertrekken is jammer van alle reistijd die je eraan besteed hebt denk ik.
Ik heb zitten twijfelen: of 1 nacht Key Largo en 1 nacht Key West, of 2 nachten Key West.
Als ik verhalen van mensen lees lijken de leukste/mooiste dingen onderweg te zijn, vandaar deze keuze.

Bij 2 nachten Key West zouden we bijvoorbeeld al extra heen en weer moeten rijden als we naar het strand van Bahia Honda zouden willen.
Op deze manier houden we de vrijheid onderweg meer tijd te besteden, of juist een halve of hele dag in Key West te blijven.
Is er in Key West zelf zoveel te doen dat dit te kort is? Ik dacht zelf aan zonsondergang op Mallory Square, rondlopen door het plaatsje en naar het huis van Hemingway.

Met dit schema hebben we, afhankelijk of we de ochtend van dag 3 nog in Miami doorbrengen of gelijk gaan rijden tweenhalf of drie dagen voor de Keys.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Biscayne NP?

Bericht door PSVwally »

Als je veel verslagen hebt gelezen zul je merken dat de meningen over Key West zeer verdeeld zijn. Het hangt m.i. vooral af van wat je er zoekt.

Ik heb door de voorlopers van een tropische storm een beetje gekleurd beeld van deze kant van Florida en ben na een paar uur al teruggereden naar Miami omdat het echt beestenweer zou gaan worden. Zelfs de foto van de boei die het zuidelijkste puntje van de USA aan moet geven vanuit de auto gemaakt..
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Re: Biscayne NP?

Bericht door wiepster »

annet2009 schreef:Heb je het niet over Key Biscayne in plaats van Biscayne N.P. als je het over een restaurantje hebt?
Inderdaad, ik bedoelde dus het State Park, sorry voor de verwarring. Die bereik je idd via Key Biscayne, het is aan het einde van het schiereiland.
Het national Park is aan de andere kant, zie kaartje:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Biscayne NP?

Bericht door Amikix »

annet2009 schreef:
Amikix schreef:Mag ik vragen waarom je maar één nacht in Key West blijft? Het is best een poos rijden om er te komen (mensen hebben de neiging om langzaam te rijden op US 1, en je kunt soms een hele poos niet inhalen), en om dan na één nachtje alweer te vertrekken is jammer van alle reistijd die je eraan besteed hebt denk ik.
Ik heb zitten twijfelen: of 1 nacht Key Largo en 1 nacht Key West, of 2 nachten Key West.
Als ik verhalen van mensen lees lijken de leukste/mooiste dingen onderweg te zijn, vandaar deze keuze.

Bij 2 nachten Key West zouden we bijvoorbeeld al extra heen en weer moeten rijden als we naar het strand van Bahia Honda zouden willen.
Op deze manier houden we de vrijheid onderweg meer tijd te besteden, of juist een halve of hele dag in Key West te blijven.
Is er in Key West zelf zoveel te doen dat dit te kort is? Ik dacht zelf aan zonsondergang op Mallory Square, rondlopen door het plaatsje en naar het huis van Hemingway.

Met dit schema hebben we, afhankelijk of we de ochtend van dag 3 nog in Miami doorbrengen of gelijk gaan rijden tweenhalf of drie dagen voor de Keys.
Daar kan ik dan ook wel weer inkomen :-). Het is alleen dat ik me herinner dat het voor mijn gevoel echt zó lang duurde voor we Key West bereikt hadden dat ik niet de volgende dag al terug had willen rijden. (Er was van dat zeer traag rijdende verkeer op de weg à la 15 mph langzamer dan mocht en daardoor schoot het helemaal niet op.)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer