Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Miami...leuke plaats om te wonen?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
LittlePhoenix
Amerika-expert

Miami...leuke plaats om te wonen?

Bericht door LittlePhoenix »

Dachten we eerst nog dat we naar Nebraska zouden verhuizen, kreeg hubby vandaag een telefoontje dat het waarschijnlijk toch Miami wordt. Hubby blij want op dezelfde basis werkt een man waar hij ontzettend graag weer voor wil werken. Hij heeft zelf meteen een kennis gebeld over informatie voor huurhuizen!

Maar ehm....Miami!? Dat ken ik alleen van CSI! Dat is een enge stad waar de meest vreemde moorden worden gepleegd! Toch? Of zijn er ook betere buurten? Kan me er weinig bij voorstellen en zie het niet echt zitten eigenlijk. Wie heeft ervaring met Miami en hoe zou het zijn om daar te wonen?
Dutchess
Amerika-expert

Re: Miami...leuke plaats om te wonen?

Bericht door Dutchess »

Geen ervaring met Miami maar het zal in ieder geval héél anders zijn dan het gat waar je nu woont! :)
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Wij gaan af en toe naar Miami, vinden het een heel leuke stad, maar het is wel echt een metreool met veel culturen. In ieder geval heel anders dan waar je nu zit....en dat is een understatement.... :mrgreen:
Laat je goed voorlichten voor een huis, je hebt er leuke buurten en ook hele foute.
Vlakbij zitten allerlei randgemeenten, waar je ook leuk kan wonen, als Miami zelf te hektisch is, afhankelijk van waar de basis is.
Misschien dat speakingtongues ook kan antwoorden, hij woont in deze omgeving.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Mijn vriend woont nu zo'n jaar of 5 in Sunny Isles Beach (North Miami Beach) en dat vind ik zelf een erg prettige omgeving. Hij heeft een appartement bij Plaza of the Americas, op ca 5 minuten lopen van het strand, winkels, restaurantjes, supermarkt Milan's Market en CVS. In de directe omgeving (een paar minuten met de auto, maar je zou het ook kunnen fietsen) is er een huisartsenpost, dierenarts en-asiel, beautysalons, bioscoop, postkantoor, WinnDixie, Walmart, verschillende banken en kerken en eigenlijk alle voorzieningen die je graag in de buurt zou willen hebben. Ik kan hier al vrouw alleen makkelijk op alle uren van de dag (en nacht) over straat lopen zonder lastig te worden gevallen of dat ik bang hoef te zijn dat ik word beroofd. Ik heb me in ieder geval nog geen moment onveilig gevoeld. Er zijn veel hotels en toeristen en er is ook een grote Russische gemeenschap. Het is een levendige, bruisende omgeving, maar er zijn ook genoeg leuke huizen die wel centraal liggen, maar omdat ze een soort van 'gated community' zijn, toch erg rustig zijn, zodat je niet het idee hebt midden in het drukke Miami te zitten en je heerlijk kan ontsnappen aan de hectiek van alle dag. Er is een gratis shuttle die door Sunny Isles, Golden Beach en Aventura rijdt en er gaan ook voldoende bussen richting Downtown en South Beach.

Een vriendin van mij woont in Hollywood, wat ik ook een fijne woonomgeving vind. Ik vond Miami nooit een fijne stad, het is een stad die zeker nare buurten heeft, maar ik moet zeggen dat ik North Miami Beach, Hollywood en Fort Lauderdale en omgeving toch als zeer prettig ervaar. Ik zou het ook zeker verkiezen boven Nebraska.

Veel succes met de verhuizing!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik zou gaan voor Naples ! Miami was leuk, maar zou er niet willen wonen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Welke buurten we precies kunnen wonen weet ik nog niet. We moeten binnen een bepaalde afstand van de basis blijven maar hopelijk kunnen we dan toch een goede buurt vinden. M'n man heeft het al over een gated community...jeminee, dat is nogal een verschil met ons kleine stadje zeg!
Wel fijn om te lezen dat er dus ook buurten zijn waar je gewoon kan lopen/fietsen. Lijkt me toch wel belangrijk voor een gezin met kinderen.

Nou ja, eerst maar eens afwachten of hij die baan echt krijgt en dan is er nog tijd zat om nerveus te worden....eigenlijk zie ik Miami niet echt zitten maar goed, het zou een goede stap zijn voor z'n werk en ik pas me wel aan zolang we in een veilige buurt kunnen wonen en de kinderen naar een goede school kunnen sturen. En misschien valt het me wel heel erg mee en vind ik het een leuke stad.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

wij vonden Coral Gables en Coconut Grove erg leuk/mooi maar of daar ietwat betaalbare woningen te vinden zijn, betwijfel ik.

Succes!
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer