Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over reis naar Orlando

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
fransje
Amerika-ontdekker

Vragen over reis naar Orlando

Bericht door fransje »

hoi allemaal
ik ga 19 dec met mijn dochter van 15 jaar naar florida orlando voor 16 dg.
ik zoek alle info die nodig is om deze reis te laten slagen.
zoals , ik wil een paar keer zelf koken , mag ik macaronie of soep in pakje meenemn.
ik wil graag vanuit tampa met de bus verder naar clearwater, welke bus moet ik nemen en hoe gaat dit in z n werk .
ook wil ik graag naar cocoa beach met de bus .
ik kan weinig of niks vinden op internet om met de bus te reizen.
ik heb kaartjes voor busch garden, seaworld en aquatica wat kan ik verwachten ?
klopt het dat ik mijn koffer niet op slot mag doen voor de vliegreis?
kan ik met mijn pinpas pinnen in orlando of moet ik een creditcard aanvragen bij mijn bank.
graag wat tips en als je me meer kan vertellen heel graag.
bedankt anita
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 02 nov 2011, 01:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst uit Mededelingen forum en titel gewijzigd
Hockey
Amerika-expert

Re: Vragen over reis naar Orlando

Bericht door Hockey »

Etenswaren als soep of macaroni zou ik gewoon in de VS kopen en niet meenemen. Dit meenemen kost je ruimte en gewicht die je voor andere zaken kan gebruiken.

Koffer mag wel op slot, maar de douane mag deze openbreken als het nodig is. Het is daarom beter het niet op slot te doen. Je kan een band kopen om je koffer dicht te houden. Op Schiphol hebben ze kofferbanden te kopen met goedgekeurd TSA slot. Daarmee kan je cijfercombinatie instellen die nodig is om de band te openen, maar de douane kan de band ook openen middels een sleutel.

Ja je kan pinnen aldaar. Een credit card is echter wel handig en wordt vaak gevraagd voor borg.
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Anita

Neem aan dat jullie een auto huren, daar je vanuit Orlando komen naar Tampa :?
Hoewel je over een pinpas schrijft zul je toch een creditcard nodig hebben indien je al wel een auto hebt besproken of de intentie hebt om een auto te huren in Orlando.
Waarom zou je de bus willen nemen? Clearwater beach is super eenvoudig aan te rijden vanuit Tampa :thumbup:
Wat je kunt verwachten in de parken.....ik zou hier maar eens gaan rondneuzen bij de reisverslagen in Florida.
Je wilt af en toe zelf koken?? Waar verblijven je dan? En zoals eerder aangehaald...waarom zou je spullen mee willen nemen zoals soep?
De supermarkten hebben een enorme keus en vaak nog veel goedkoper ook!
Je vragen zijn vrij summier en daarom niet makkelijk te beantwoorden.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even een aantal vragen om het een en ander voor mij te verduidelijken:

Alle info zoeken om de reis te laten slagen? Zorg voor een goed humeur, hoop, ook al is het december op lekker weer en dat je vooraf een beetje weet wat je planning is, zodat je niet voor verassingen komt te staan. Ik zeg specifiek globale planning, want het is ook leuk om gewoon dingen te ontdekken, maar plan bv de dagen van de parken in.
Heb je op internet al gezocht naar informatie/verhalen over de parken? gewoon google.nl en dan reisverhaal (parknaam) intikken en je krijgt een rits met info waar je bang van word.

- Vertel eerst eens waar je zit in Orlando? Heb je een villa/huisje gehuurd of zit je in een hotel? Dit, omdat er vanuit een hotel vaak makkelijker evenementen geregeld kunnen worden, anders moet je zelf dingen regelen. (bij hotels kunnen ze je vast makkelijker een antwoord geven of je wensen en vragen mbt clearwater en cocoa per bus nl.) Hotels regelen vaak ook tours. Als het voor ons duidelijk is waar je ongeveer zit in Orlando of bv Kissimmee kunnen we je ook beter helpen met bv het zoeken naar de dichtstbijzijnde shopping mall voor boodschappen ;)

- je wilt met de bus een aantal dingen doen, clearwater en cocoa? Heb je geen rijbewijs, want dan zou ik echt een auto huren. Al is het maar voor bv 3 dagen. De allerkleinste auto's zijn al goed genoeg en het kost je wrs nog geen 100 euro voor een paar dagen.Wil je naar Cocoa of wil je naar kennedy Space Center? Aangezien je het steeds over busreizen hebt denk ik nl dat je geen rijbewijs hebt...Dit is wel een beetje lastig. De meeste hotels regelen zelf gratis vervoer naar de Disney Parken, seaworld en universal studios. Ik durf het voor aquatica en vooral Busch Gardens, wat in/bij Tampa ligt (iets meer als een uur vanaf de oprit van highway 4 bij Kissimmee).
Misschien kun je op de volgende site wat meer info halen over het openbaar vervoer in en om Orlando http://www.cityoforlando.net/transporta ... tindex.htm

- pinnen en credit card
Pinnen kan volgens mij nogsteeds alleen bij de ATM automaten (pinautomaat). In winkels, restaurants ed. kun je daar 9 vd 10 keer NIET mee betalen. Met je Credit Card kun je bijna overal betalen, ook in winkels. Ik zou ten alle tijden een credit card aanschaffen als je naar Amerika gaat. Ik weet niet bij welke bank je zit, maar daar zou ik als 1e eens gaan kijken. Mijn eigen als voorbeeld. Ik heb een rabo pinpas en een rabocard. Deze staat een beetje gelijk als Mastercard, dit staat er ook op, en daarmee kun je bijna overal betalen. Zorg iig dat je VISA of MASTERCARD hebt! In mijn geval heb ik een bepaalde limiet erop staan die ik per maand kan 'betalen' met mn creditcard en aan het einde van de maand wordt dit van mijn lopende rekening afgeschreven. Let wel op dat je niet zomaar pint met je credit card (dit kan wel nl, wel een andere pincode dan je normale pinpas, maar dit kost vaak wat extra geld!!)

- Zelf koken
Ondanks de fastfood cultuur hebben ze gewoon net als hier supermarkten en de soup die zij hebben is net zo goed als onze soep ;) Dus gewoon hier halen, of moet je een speciale soort soep hebben??

- ik heb kaartjes voor busch garden, seaworld en aquatica wat kan ik verwachten ?
ehh, pretpark 1 ga je voornamelijk voor de achtbanen (megacoasters) en de safari
pretpark 2 is gewoon alles over het zeeleven, van plankton tot orka's, schitterend
pretpark 3 ben ik zelf niet geweest, maar volgens mij is dat het zwemparadijs van seaworld met allerlei zwembaden, glijbanen, golfbaden ed.

--------------------------------------------
Ik heb even 2 minuten gegoogles voor je en als je de volgende pagina even naar beneden scrollt heb je bv een idee over wat een bustours kosten naar bv kennedy of clearwater http://www.orlando-tours.com/?event=off ... BUS&mpt=30

hetzelfde voor cocoa http://www.cocoabeachtours.us/?event=of ... BUS&mpt=30
fransje
Amerika-ontdekker

Bericht door fransje »

kendor schreef:Anita

Neem aan dat jullie een auto huren, daar je vanuit Orlando komen naar Tampa :?
Hoewel je over een pinpas schrijft zul je toch een creditcard nodig hebben indien je al wel een auto hebt besproken of de intentie hebt om een auto te huren in Orlando.
Waarom zou je de bus willen nemen? Clearwater beach is super eenvoudig aan te rijden vanuit Tampa :thumbup:
Wat je kunt verwachten in de parken.....ik zou hier maar eens gaan rondneuzen bij de reisverslagen in Florida.
Je wilt af en toe zelf koken?? Waar verblijven je dan? En zoals eerder aangehaald...waarom zou je spullen mee willen nemen zoals soep?
De supermarkten hebben een enorme keus en vaak nog veel goedkoper ook!
Je vragen zijn vrij summier en daarom niet makkelijk te beantwoorden.
toppie deze site.
het is me duidelijk dat ik gewoon alles daar kan kopen wat ik nodig zou hebben.
met de creditcard beb ik bezig en heb die aangevraagd.
ik wilden eigenlijk van de bus gebruik maken omdat ik toch maar een paar dagen op eigen gelegenheid ergens heen wil .
met de kaarten die ik heb voor de pretparken worden we gehaald en gebracht (zit er bij in ).
we verblijven in een hotel vlakbij international drive, we hebben er een studio waar alles in in zit wat keuken betreft.
dank je voor je antwoord.
gr anita
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Alleen al om boodschappen te doen, heb je een auto nodig. Tenzij je hotel vlak naast een supermarkt zit. Tenminste... dat is mijn ervaring. (Openbaar) Busvervoer is niet te vergelijken met Nederland.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

fransje schreef:met de kaarten die ik heb voor de pretparken worden we gehaald en gebracht (zit er bij in ).
Bedoel je gewoon een shuttlebusje van het hotel? Of worden jullie echt privé steeds gehaald en gebracht op de tijden welke jullie zelf willen?
Mijn ervaring met een shuttlebusje is dat ze maar summier rijden en dat je dan gebonden bent aan tijden. Wil je langer blijven in een park, gaat dat niet...
Met een auto ben je veel flexibeler natuurlijk.

Maar als je echt elke dag gehaald en gebracht wordt op de tijden welke je steeds zelf aangeeft, is dat natuurlijk wel erg relaxt (alhoewel het ook weer niet handig is om 's ochtends al te moeten weten welke tijden je dan terug zou willen, of bel je dan gewoon 's avonds?)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
fransje
Amerika-ontdekker

Bericht door fransje »

ja we worden elke dag of waneer wij maar willen naar de parken gebracht .(vanuit het hotel)
hoe de tijden zijn van halen en brengen zal ik daar wel horen.
zodoende dacht ik , als ik toch naar tampa gebracht word hoef ik toch niet perse naar een park te gaan maar kan van daaruit met de bus naar clearwater.
fransje
Amerika-ontdekker

Bericht door fransje »

Heleen72 schreef:Alleen al om boodschappen te doen, heb je een auto nodig. Tenzij je hotel vlak naast een supermarkt zit. Tenminste... dat is mijn ervaring. (Openbaar) Busvervoer is niet te vergelijken met Nederland.
we verblijven aan de international drive een drukke weg geloof ik.
daar zullen toch wel winkels genoeg zijn neem ik aan.
hoezo is busvervoer niet te vergelijken met ned, ik kan me toch wel met een bus laten vervoeren, ze lopen daar toch niet achter.
misschien is het handig me te laten weten wat je precies bedoeld.
als je me meer kan vertellen zou ik het erg op prijs stellen
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je zou met google maps eens kunnen kijken of er inderdaad winkels zijn waar jij verblijft. Het is niet iets waar je automatisch van uit kan gaan. En in de USA lopen ze wel degelijk achter op Nederland als het gaat om het OV. Lokale streekbussen kennen ze haast niet in de USA.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Hier kun je meer vinden over het openbaar vervoer in Florida. En ook als je in google intikt "openbaar vervoer florida" vind je een schat aan informatie.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

fransje schreef:we verblijven aan de international drive een drukke weg geloof ik.
daar zullen toch wel winkels genoeg zijn neem ik aan.
Fransje, je vragen blijven heel erg summier en je antwoorden nog summierder. Daarmee is het zeer lastig je te helpen.
Zo ook bij deze. Waar precies aan de international drive verblijf je? Welk hotel? Ik heb in Google maps gekeken en vind een supermarkt in de buurt. Alhoewel in de buurt. het is vanaf International Drive 2,8 kilometer lopen. Google maps geeft aan dat je daar 33 minuten voor nodig hebt.
Zie hier
fransje schreef:hoezo is busvervoer niet te vergelijken met ned, ik kan me toch wel met een bus laten vervoeren, ze lopen daar toch niet achter.
Amerika is zeer uitgestrekt. Wellicht vergelijkbaar met Almere. En het land kent een auto cultuur. OV is onderontwikkeld. De locatie waar jij verblijft ligt langs 2 snelwegen. Een buitengebied, waar het OV, als het er al is, slechts zeer af en toe zal rijden en dan moet je vaak nog flinke afstanden lopen.

Als je wat zoekt in de link van Heleen72 kan je ook iets vinden over de International Drive in Orlando. Zie hier. Deze weg is volgens het artikel ruim 15 kilometer lang. Waar je dan precies zit is erg belangrijk voor de vraag of er winkels in de buurt zijn.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zat op de bronson memorial highway, een 'straat' (net als international drive meer een doorgaande weg eigenlijk) waar heel veel hotels ed aanliggen. Dit was in Kissimmee, net onder disneyworld. Ik zat ook een dikke 2 a 3 km van een supermarkt af. Er zitten wel wat winkels, maar ze verkopen niet alleen levensmiddelen he!
Vanuit mijn hotel reden ook busjes naar de diverse parken, maar de keuzes waren heel makkelijk. Of je vertrekt 's ochtends heel vroeg, of je vertrekt op een tijd dat je de 1e uren in het park mist. En ook 's avonds moest je of optijd het park uit (voor de finaleshows) of je kon daarna nog een uur met 1000-en mensen op een parkeerplaats wachten.

Ik weet niet of je geen rijbewijs hebt, of dat de evt paar 100 euro extra kosten mss in de financieen niet uitkomen, maar als je al die delen van florida wilt zien, huur aub een auto, zodat je alles in je eigen tempo en op het gemakt kunt zien. In en om Orlando is 's avonds gewoon goed te rijden in het donker! Nu je ook een creditcard gaat aanschaffen gewoon ook die huurauto doen. Voor de parken zijn die shuttlebusjes soms wel handig hoor, maar voor al die andere bezichtigingen absoluut niet met het OV gaan.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Openbaar vervoer stelt in de USA gewoon niet veel voor. Ik zou er iig niet mijn vakantie op plannen.
Ik heb het in Orlando 1x in 2004 geprobeerd. Je komt wel helemaal tot rust :) Maar je ziet zoveel meer met een eigen auto.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Het is wel al een tijdje terug, maar in 2000 zaten wij ook zonder auto in Orlando. Wij zouden een shuttle hebben vanaf de luchthaven, maar er stond aldaar geen vervoer. Zoeken, bellen etc, uiteindelijk maar een taxi genomen wat best duur was.
Zie de int drive niet zoals een gemiddelde straat bij ons, want vaak ontbreekt er een voetpad. Het is er gewoon niet op ingericht dat je lopend komt(en daardoor vaak gevaarlijke situaties als je het wel doet). Na deze vakantie hebben wij gezegd " nooit meer zonder huurauto door Amerika". Sindsdien huren we hem vanaf het vliegveld tot het vliegveld, want het geld wat we uitspaarden kostte ons bijna 2 vakantiedagen aan tijd wat we aan van alles kwijt waren.
Heb je geen rijbewijs dan heb je natuurlijk geen keuze, maar heb je die wel dan zou ik je echt een auto aanraden. Zonde van een dure reis om je zo te moeten behelpen qua vervoer. Maar dat is mijn mening, misschien zijn er anderen die er bij zweren alles te voet of met bussen te doen daar.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

butterfly schreef:Heb je geen rijbewijs dan heb je natuurlijk geen keuze, maar heb je die wel dan zou ik je echt een auto aanraden. Zonde van een dure reis om je zo te moeten behelpen qua vervoer.
Absoluut mee eens.

Wat m'n mannetje Njit al zei, wij zijn er in 2004 geweest zonder auto. Wij zaten destijds, net als PSVwally, op de 192 (bronson memorial highway). We hadden ook shuttlebussen vanaf het hotel, maar je verliest hierdoor zoveel vrijheid.
fransje schreef:ja we worden elke dag of waneer wij maar willen naar de parken gebracht .(vanuit het hotel)
hoe de tijden zijn van halen en brengen zal ik daar wel horen.
Bovenstaand snap ik niet echt. Mag je nu wel of niet helemaal zelf je tijden bepalen? In je eerste zin zeg je van wel, maar uit de tweede zin maak ik juist op dat zij de tijden bepalen...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik lees het als 'we kunnen élke dag of net wanneer we willen met de Shuttlebus naar de parken'. Daarmee bedoeld hij dat hij ook een keer wat anders mag doen als naar de parken gaan :)

Tijden zijn in het algemeen vast.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hmm, ik las Fransje als vrouw, niet als man. Ik denk dat Fransje bedoelt dat zij elke dag naar de parken kan, en de shuttlebus elke dag rijdt, en in die zin, dus aangaande dag die ze kiest vrij is. Maar de tijden liggen dan nog wel steeds vast dat zo'n busje rijdt.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ah zo... dan ben je dus inderdaad totaal niet flexibel en heb je kans dat je de finaleshows mist... Dit hebben wij dus destijds in 2004 ook gehad. Totaal niet prettig!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Er is nog een andere optie. Met het shuttlebusje heen, en met de taxi terug. Maar ook daar zullen kosten aan verbonden zijn.

Met wat creatief denken zijn er wel opties te verzinnen waarbij je geen auto nodig hebt. Zoals de al genoemde taxi. Maar continu de taxi nemen zou wel eens duurder kunnen zijn dan een gehuurde auto.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer