Apple Pay betalingen in States/Canada

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Steven88
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mar 2011, 17:19

Apple Pay betalingen in States/Canada

Bericht door Steven88 »

Hallo,

In Nederland betaal ik vrijwel alles via mijn telefoon of smartwatch. Ik wil nagenoeg alle transacties in restaurants/shops etc voor onze a.s. reis zoveel mogelijk met Apple Pay betalen. Weet iemand hier hoe geaccepteerd het betalen via Apple Pay is in de VS en Canada? Kom ik hier in 95% van de gevallen mee weg of is dit veel te optimistisch gedacht?

Uiteraard neem ik wel enkele fysieke bankpassen en creditcard mee als backup.

Hoor het graag!
Steven
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Apple Pay betalingen in States/Canada

Bericht door JanVoo »

@Steven88 Ik moet toegeven dat ik het niet 100% zeker weet, maar volgens mij hangt het vooral af van het betaalschema van de onderliggende kaart en dat zijn in het geval van Nederland vooral Maestro of V-pay "pin" passen. Apple Pay is slechts een soort technisch doorgeefluik (gecharcheerd gezegd).
In mijn ervaring (laatste keer in VS geweest vorig jaar) is dat Maestro passen in veel gevallen niet worden geaccepteerd.
Wanneer je echter Apple Pay hebt gekoppeld aan een credit card of je hebt een nieuwere (Mastercard debit) pinpas (uitgegeven na 1 juli van dit jaar) dan zal betalen geen probleem zijn.
Op de logootjes op je fysieke passen kan je zien welk betaalschema jouw pas (en dus jouw Apple Pay) heeft.

Mocht je enige interesse hebben in de (enigszins) technische kant van dit verhaal kan ik je dit topic op het Tweakers forum aanbevelen.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Apple Pay betalingen in States/Canada

Bericht door JanVoo »

Overigens stuitte ik nu pas op dit topic (alhier) die ook veel informatie bevat.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Steven88
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mar 2011, 17:19

Re: Apple Pay betalingen in States/Canada

Bericht door Steven88 »

Ah helder, had niet in de gaten dat in het ander topic ook over Apple Pay gediscussieerd werd. Je moet dus vooral naar de kaart verstrekker maestro / V-pay kijken. Blijkbaar zal mijn ING pas dan ook bijna nergens geaccepteerd worden in de VS want die is ook van V-pay. Gelukkig kom ik daar nu achter.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Apple Pay betalingen in States/Canada

Bericht door Coyote »

Mijn ervaringen met Apple Pay (icm Apple Watch) is dat ik met mijn Nederlandse rekeningen niet uit de voeten kan in Amerika. Met Revolut betaal ik echter vrijwel alles (waar maar mogelijk) met Apple Pay (Apple Watch) en dat is op heel veel plaatsen. Slechts een enkele keer moet ik de fysieke pas van Revolut gebruiken om te kunnen betalen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Apple Pay betalingen in States/Canada

Bericht door Galapogos »

De ontwikkelingen staan ook in de VS niet stil, maar het kwam bij ons vorig jaar toch nog vaak voor dat je in een restaurant betaalt door je creditcard mee te geven aan de bediening, en vervolgens een handtekening zet. Dat wordt toch lastig met Apple Pay. Bij de restaurantketens is het tegenwoordig vaak wel mogelijk om aan tafel contactloos te betalen, via het display dat op iedere tafel aanwezig is.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Apple Pay betalingen in States/Canada

Bericht door Coyote »

@Galapogos Klopt, bij restaurants waar je aan tafel niet betalen kunt geef ik mijn Revolut pas mee. Op mijn Apple Watch krijg ik dan keurig een melding op het moment dat ze het bedrag (excl. de tip nog) autoriseren. :wink: Op de bon die je vervolgens krijgt vermeld ik alsnog een tip waarna het eerder geautoriseerde bedrag later aangepast wordt bij Revolut.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Apple Pay betalingen in States/Canada

Bericht door goldenhills »

Hier in de SF Bay Area is contactloos betalen vrij standaard, maar we zitten dan ook een steenworp afstand van Apple, Google, etc. Vaak kun je de tip op het display kiezen, soms moet de tip op het papieren bonnetje. Soms kun je betalen via het scannen van een QR code op de rekening. Het zal inderdaad wel van de gekoppelde kaart/rekening afhangen, ik heb een Amerikaanse creditcard aan Google Pay gekoppeld en nooit problemen daarmee.
Sjoo
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2023, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Apple Pay betalingen in States/Canada

Bericht door Sjoo »

Net terug uit Florida en wat mij op viel was dat Apple pay vooral bij kleinere partijen soms niet werd geaccepteerd maar hiervoor heb ik de fysieke kaart van Revolut gebruikt. In restaurants heb ik ook vaak de kaart van Revolut meegegeven en later de tip toegevoegd zoals @Coyote al melden. Dus met Apple pay en een Revolut kaart ben je eigenlijk overal gedekt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer