Retourvlucht naar Nederland met overstap

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
KrekelJapie
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2023, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Retourvlucht naar Nederland met overstap

Bericht door KrekelJapie »

Wij vliegen vanuit Orlando naar Amsterdam met een korte overstap op Washington Dulles airport. Waarschijnlijk is de aankomende vlucht en vertrekkende vlucht op Dulles in terminal C.

Ik lees veel informatie over de heenvlucht, maar niet veel over de terugvlucht.

- Hoe lang voor de vlucht is het verstandig om in Orlando op het vliegveld te zijn?
- Moeten we in Dulles nog door security?
- Moeten we in Dulles de koffers opnieuw inchecken?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1922
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Retourvlucht naar Nederland met overstap

Bericht door Frasi »

@KrekelJapie Welkom op dit forum!

Er is een (groot) verschil in een overstap in de VS op de heenreis vs. de terugreis.
De terugreis is vergelijkbaar met een overstap in Europa.
In Orlando check je in voor beide vluchten: je krijg de boardingpassen van beide vluchten en je bagage wordt doorgelabeld tot je eindbestemming. Je haalt je koffers pas in Amsterdam van de band.
In Washington Dulles blijf je airside en kan je dus direct van je aankomst gate naar je vertrek gate lopen; geen nieuwe security check en zelfs geen paspoortcontrole. Wel vaak wisseling van terminal (doorgaans zitten de internationale vluchten afzonderlijk van de binnenlandse vluchten).
Je vlucht van Orlando naar Washington is een binnenlandse vlucht met alle bijbehorende checks en controles. Afhankelijk van de te verwachten drukte is het toch aan te raden daar >2 voor vertrek aanwezig te zijn.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5021
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Retourvlucht naar Nederland met overstap

Bericht door harryh »

@KrekelJapie Ik vlieg regelmatig op en van Orlando. Als je geen priority status of TSA Pre/Global Entry hebt, moet je er op tijd zijn. Om je koffer in te checken kan het daar bij Delta bijvoorbeeld 30min tot soms 1u duren. Voor Security reken met 30-45min. Het is ook wel even lopen vanuit de car rentals naar de vertrekhal. Ik zou 2,5u voor vertrek aanhouden. Tanken kan trouwens op 10min van het vliegveld.
Over Dulles is alles al gezegd.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 249
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Retourvlucht naar Nederland met overstap

Bericht door tanteto »

Wel goed opletten in Dulles dat je niet door de exit loopt, anders moet je weer door de security check.

Je kunt het altijd even vragen aan de persoon bij de balie als je uit de slurf komt in Dulles. Die kan je dan de goede kant opsturen.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Retourvlucht naar Nederland met overstap

Bericht door dutch_in_seattle »

harryh schreef:
28 apr 2023, 16:02
Als je geen priority status of TSA Pre/Global Entry hebt, ...
Gewoon uit nieuwsgierigheid, kan een Nederlander TSA Pre-Check hebben? Ik heb dat als "Neder-Amerikaan" vanwege mijn Nexus-kaart, maar ik dacht dat dat niet voor toeristen is.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5021
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Retourvlucht naar Nederland met overstap

Bericht door harryh »

Yep, ik heb als NLer Global Entry en daar zit TSA Pre ook bij.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2169
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Retourvlucht naar Nederland met overstap

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn op dit moment bezig met de Global entry aanvraag. Dit hebben we 26/4 gedaan en mijn man is gisteren al "conditionally approved" . Ik heb nog niets gehoord. Hij heeft de Nationale Politie als laatste werkgever (nu pensioen) gehad en is daarvoor stevig gescreend. Mogelijk is het daardoor zo snel klaar. Afwachten wanneer ze mij ontleed hebben. Dan nog het interview en dan ben je in principe echt approved.
KrekelJapie
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2023, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Retourvlucht naar Nederland met overstap

Bericht door KrekelJapie »

Frasi schreef:
28 apr 2023, 13:29
@KrekelJapie Welkom op dit forum!

Er is een (groot) verschil in een overstap in de VS op de heenreis vs. de terugreis.
De terugreis is vergelijkbaar met een overstap in Europa.
In Orlando check je in voor beide vluchten: je krijg de boardingpassen van beide vluchten en je bagage wordt doorgelabeld tot je eindbestemming. Je haalt je koffers pas in Amsterdam van de band.
In Washington Dulles blijf je airside en kan je dus direct van je aankomst gate naar je vertrek gate lopen; geen nieuwe security check en zelfs geen paspoortcontrole. Wel vaak wisseling van terminal (doorgaans zitten de internationale vluchten afzonderlijk van de binnenlandse vluchten).
Je vlucht van Orlando naar Washington is een binnenlandse vlucht met alle bijbehorende checks en controles. Afhankelijk van de te verwachten drukte is het toch aan te raden daar >2 voor vertrek aanwezig te zijn.
Dank voor de info. Deze info is zeer bruikbaar. We zorgen dat we tjdig op Orlando Airport zijn. Wanneer ik kijk naar de vluchthistorie van onze vluchtnummers de afgelopen tijd is terminal C voor inkomend en uitgaand op Dulles de meest voorkomende optie. Dat zou het extra makkelijk maken. Een enkele keer wordt uitgeweken naar terminal D.
harryh schreef:
28 apr 2023, 16:02
@KrekelJapie Ik vlieg regelmatig op en van Orlando. Als je geen priority status of TSA Pre/Global Entry hebt, moet je er op tijd zijn. Om je koffer in te checken kan het daar bij Delta bijvoorbeeld 30min tot soms 1u duren. Voor Security reken met 30-45min. Het is ook wel even lopen vanuit de car rentals naar de vertrekhal. Ik zou 2,5u voor vertrek aanhouden. Tanken kan trouwens op 10min van het vliegveld.
Over Dulles is alles al gezegd.
Dank voor de info. We zorgen dat we op tijd op Orlando Airport zijn. We vliegen met United en gaan met de LYNX OV-bus naar het vliegveld. We stappen voor terminal A uit en we hoeven niet langs de rentals.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Retourvlucht naar Nederland met overstap

Bericht door d_vdploeg »

@KrekelJapie hoeveel overstap heb je op Dulles? Ja een overstap in de VS naar NL is minder spannend dan vanaf NL naar de VS. Maar ongeveer een uur is toch wel handig. Wij hadden de laatste keer 1:15u en dat was mooi om rustig te lopen vanaf vliegtuig naar nieuwe gate en nog even korte stop bij een bekende Chinese keten :wink:

Bedenk dat je soms ook een stukje moet lopen vanaf gate naar gate en soms kom je aan op A en moet je naar D bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 02 mei 2023, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
KrekelJapie
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2023, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Retourvlucht naar Nederland met overstap

Bericht door KrekelJapie »

d_vdploeg schreef:
01 mei 2023, 20:40
@KrekelJapie hoeveel overstap heb je op Dulles? Ja een overstap in de VS naar NL is minder spannend dan vanaf NL naar de VS. Maar ongeveer een uur is toch wel handig. Wij hadden de laatste keer 1:15u en dat was mooi om rustig te lopen vanaf vliegtuig naar nieuwe gate en nog even korte stop bij een bekende Chinese keten :wink:

Bedenk dat je soms ook een stukje moet lopen vanaf gate naar gate en soms kom je aan op A en moet je naar D bijvoorbeeld.
De geplande overstaptijd is 1,5 uur. De laatste week is er regelmatig vertraging in de vlucht vanuit Orlando naar Dulles Even afwachten hoe snel we moeten overstappen. We zitten ook achterin het vliegtuig.
Laatst gewijzigd door KrekelJapie op 02 mei 2023, 13:08, 3 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5021
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Retourvlucht naar Nederland met overstap

Bericht door harryh »

Dat klopt, het is het seizoen van stormen in de middag in Florida en dan is er vaker en langer vertraging, zowel voor binnenkomende als voor vertrekkende vluchten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer