Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door sharon-vb »

Tijdens onze reizen door zowel Amerika als door andere landen op de wereld zijn wij mooie pareltjes tegen gekomen die wij toevallig tegen het lijf liepen. ÓÓk heb ik vele 'prachtige' industrieterreinen gezien maar dat is een ander verhaal hahaha. Ik ben erg benieuwd naar jullie mooie plekken of leuke plekken die niet in de standaard rondes zitten maar door bijv een verkeerde afslag bezocht zijn maar ook voor een ander zeer de moeite waard zijn.
Richard033
Amerikafan
Berichten: 205
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door Richard033 »

Walnut canyon, vlak bij Flagstaff. Waren op weg naar Wupatki en kwamen een bord, tegen toch maar even wezen kijken. Indrukwekkend om te zien hoe de oorspronkelijke bewoners daar leefden. Wupatki bleek achteraf gesloten te zijn door bosbranden.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1523
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door pumi1000 »

Leuk topic, maar weinig reacties.....ik hou wel van die cowboystadjes, dus ik vond Virginia City onderweg naar Lake Tahoe erg leuk. Zo ook de weg naar Oatman (sitgraves Pass) en het stadje zelf met die ezels. Kanaraville falls ook leuke wandeling door het water.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door marcie216 »

Misschien niet helemaal wat er bedoeld wordt met dit topic, maar ik vind de pareltjes juist dingen die je van te voren niet verwacht had dat het zo leuk/lekker zou zijn ook al is het al een bekend iets.

Voorbeeld hiervan is de Robert was here in Florida, waar je je eigen smoothie/milkshake kan laten maken met veel verschillende fruit opties. We hadden er al veel over gelezen maar dit is iets waar we nu na 4 jaar nog over praten om een keer terug te gaan.

Hetzelfde als Kifa Koffeehouse (ook van dit forum) en de Pie's in Capitol reef. Gaan we dit jaar heen en we hopen dat dit ook een geweldige ervaring is
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door Pete.Z »

https://www.idahostatesman.com/news/nat ... BdZvsks_0w


Ik weet het, flauw, maar onverwachte pareltjes kan je beter niet meer delen….
En nu worden er vast weer mensen boos op me. :wink:
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door Robbie&Irene »

Jammer dat ze het gebied nu afgesloten hebben, stond nog op mijn to-do-list. Maar de argumenten die gebruikt worden vanwege vervuiling en alcohol gebruik betwijfel ik persoonlijk of dat alleen "toeristen" zijn. Het is Natives grondgebied, dus hun goed recht. Misschien wordt het een betalende toeristen attractie, verdienen ze er goed aan en dat gun ik ze van harte.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door Martin & Marianne »

sharon-vb schreef:
01 mar 2023, 21:22
Tijdens onze reizen door zowel Amerika als door andere landen op de wereld zijn wij mooie pareltjes tegen gekomen die wij toevallig tegen het lijf liepen.
Ik ben wel benieuwd naar die pareltjes in Amerika. :wink:

Wij komen niet zo vaak onverwachts pareltjes tegen, we proberen ons meestal goed in te lezen dus weten wat we kunnen verwachten.
Tijdens onze laatste reis zijn we in Colorado wel onverwachte leuke dingen tegengekomen zoals de.Hanging flume, langs de Unaweep Tabeguache Scenic Byway. Ook een aanrader, die weg! Zie ons 2019-verslag daarvoor, bij 15 september.

Marianne
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door Tipsy_1 »

Jammer van Chocolate Falls. Ik betwijfel of touristen daar veel overlast gaven trouwens, het is best wel afgelegen en ik heb er NOOIT ook maar een andere toerist gezien. Staat ook een groot deel van het jaar droog. Gek genoeg is het net in native-gebied dat er altijd veel afval ligt - sorry. Hoewel sinds 2-3 jaar valt het ons op hoe mensen die in RV's en campervans rondtrekken en er in lijken te leven het overal in afgelegen woestijngebieden nog bont maken Was inderdaad zo een pareltje. Ik betwijfels of je het echt goed kan afsluiten want er gaat een weg dwars door de rivier en die picnicplaats stelde nooit veel voor.
Ik heb nog niet gereageerd op dit topic omdat er zo veel pareltjes zijn, ik moet er al mijn fotoalbums voor afgaan. :lol:
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door Pete.Z »

Ach, de meeste pareltjes zijn best te vinden op internet, en ik deel er altijd wel, maar alleen de bekendere.
Darwin Falls in Death Valley bijvoorbeeld, of Aguereberry point daar.
Absolute pareltjes.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door ClaireVHaut »

Ik weet niet of het valt onder pareltjes..

Wij wilden graag de Antelope Canyon bezoeken , maar omdat we zo last minute gingen, was er geen plekje meer te vinden. Wij kregen toen via ons hotel een tip voor de Waterhole Canyon. Dit is een minder toeristische variant en was enorm mooi.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 668
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door Corv »

Ik vind rijden over country roads op zich al een pareltje, en de beste manier om nog mooiere pareltjes te vinden. Die niet op internet of in reisboeken staan. Gewoon toevallig tegen komen en je verbazen en genieten.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door Almere vak V »

Tsja, wat is een pareltje?? Is dat een natuurgebied, een stad, een dorp, een huis, een restaurant, een winkel, een evenement, een strand, een combinatie van die factoren. Ik denk dat ik tot een onuitputtelijke lijst zou kunnen komen...
Erniebert
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 sep 2014, 18:52
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door Erniebert »

Of het contact met knotsgekke Amerikanen? Voor mij toch altijd weer een hoogtepunt van al mijn Amerika reizen, de mensen!
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3217
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door goldenhills »

Corv schreef:
07 mar 2023, 15:38
Ik vind rijden over country roads op zich al een pareltje, en de beste manier om nog mooiere pareltjes te vinden. Die niet op internet of in reisboeken staan. Gewoon toevallig tegen komen en je verbazen en genieten.
Inderdaad. Maar ik mag graag het toeval helpen door naar de kaart te staren (bij voorkeur satellietkaart) en een gebied uitkiezen wat er interessant uitziet. Of een niche boek zoals The Field Guide to the San Andreas Fault, dat je langs kleine obscure plekjes leidt.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 668
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door Corv »

@goldenhills

Bedankt voor de tip! Ik heb tijdje terug 'The Lincoln Highway, the great American road trip ' van Michael Wallis en Michael S Williamson gekocht.
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door sharon-vb »

Martin & Marianne schreef:
05 mar 2023, 10:33
Ik ben wel benieuwd naar die pareltjes in Amerika.
De mooiste pareltjes kwamen wij tegen toen we verkeerd reden. Zowel in New England in het Noord-Oosten als in Californië tussen Yosemite en SF. Prachtige weggetjes en natuur waar we anders nooit zouden zijn gekomen.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 668
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door Corv »

sharon-vb schreef:
15 mar 2023, 21:20
De mooiste pareltjes kwamen wij tegen toen we verkeerd reden. Prachtige weggetjes en natuur waar we anders nooit zouden zijn gekomen.
Yep!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door Almere vak V »

sharon-vb schreef:
15 mar 2023, 21:20
De mooiste pareltjes kwamen wij tegen toen we verkeerd reden.
Wat wij in het begin heel veel gedaan hebben toen we hier een huis kregen. Is gewoon in de auto stappen, navigatie uit, en rijden maar. Kijken wat je tegenkomt. We hebben onze ogen uitgekeken!! En heel af en toe de navigatie weer aan als we naar huis probeerden te komen en tot de conclusie kwamen toch wel een tikkie de weg kwijt te zijn.

Nou snap ik dat dit niet altijd een optie is als je met vakantie bent. Maarja, dan kan je wel is een keer (positief) verrast worden...
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door sharon-vb »

Hahaha, nee zeker geen optie tijdens de vakantie. Alhoewel het vast wel weer per ongeluk zal gaan gebeuren met alle onverwachte mooie plekken als gevolg.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4378
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Welke onverwachte pareltjes ben je tegen gekomen?

Bericht door Ruud2004 »

Ik sla even aan op het woord "navigatie". In de VS reizen wij met een TomTom en zetten die wel eens op de "kortste route". Of je dan "pareltjes" tegenkomt is een lastige vraag, maar je route voert wel langs plekjes waar je met de snelste of aanbevolen route niet zo snel terecht zal komen. Soms zeer verrassend waar je allemaal terecht komt en je echt moet vertrouwen op je navigatie dat je uiteindelijk wel op je plaats van bestemming aankomt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer