Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1580
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

Toppie :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Voor onze vakantie heb ik ook een Revolut rekening geopend in de app en een kaart naar mij thuis laten sturen.
Deze week heb ik geprobeerd om met Ideal geld over te maken, maar dat mislukte. Ik kreeg de melding "Status ongedaan gemaakt. Geld toevoegen is mislukt, je geld wordt binnen 5 werkdagen teruggestort."

Eerst dacht ik nog dat dit kwam omdat ik mijn BSN niet had toegevoegd. Dus dat heb ik alsnog gedaan. Vanmorgen stond het geld weer op mijn Rabo rekening dus heb ik het nogmaals geprobeerd. Maar ik krijg dezelfde melding. In de app staat op de openingspagina onder het kopje "nodig vrienden uit" : Ideal Top-Up en dan staat €1000 doorgestreept.

Ik heb 2 rekeningen met Euro en Dollar. Maar de Euro staat op primair.
Ik doe iets fout maar heb geen idee wat ik niet goed doe. Iemand wel een idee hoe dit kan?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

Lukt het je wel om rechtstreeks van je Rabo naar Revolut over te maken? Dus niet via iDEAL maar een rechtstreekse SEPA overboeking. Op die wijze doe ik het het altijd en dat werkt prima. Probeer dat eerst eens met een kleiner bedrag. Het geld zou direct op je Revolut rekening moeten staan.

Overigens staan bij mij de EUR en USD beide op primair. Is altijd zo geweest nooit zelf aangepast.
FamMandersGoesUSA schreef:
19 apr 2024, 20:22
Eerst dacht ik nog dat dit kwam omdat ik mijn BSN niet had toegevoegd.
Hoe kun je die achteraf pas invullen? Bij het aanmelden heb je toch ook een IDBW geüpload en al je gegevens ingevuld?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Op het moment dat ik de app had gedownload had ik mijn BSN niet bij de hand maar er stond een optie dat je die later kon toevoegen binnen 90 dagen.

Inmiddels heb ik geprobeerd om een klein bedrag over te maken met Apple Pay en dat lukte wel. Ideal nog altijd niet.
@Coyote: Dank voor jouw tip, zo kwam ik er achter dat Apple Pay dus wel werkt. Ik wil graag jouw andere tip van de bank overschrijving ook nog proberen. Ik zie alleen ook nog een andere optie nl. Easy Bank Transfer
Weet je misschien wat het verschil is met de normale bankoverschrijving?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

@FamMandersGoesUSA Waar zie je dat staan 'Easy Bank Transfer'? Ik zie dat zo niet staan.

Maar een gewone bankoverschrijving naar je Revolut IBAN werkt ook. Gisteravond nog bij iemand geprobeerd die ook Revolut genomen heeft. Eerste storting via Apple Pay gedaan en daarna als test een SEPA betaling rechtstreeks naar het nieuwe IBAN van Revolut gedaan en het stond er direct op (Instant Payment).

Zij moest overigens ook BSN invullen bij het aanmelden maar hoe kon je die niet bij de hand hebben? Je moest immers ook een geldig IDBW uploaden?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@Coyote Als ik in de app kies voor het plusje met "geld wisselen" dan kan ik bovenaan kiezen hoe je geld wil toevoegen.
Daar staat onder bij "overige" de volgende opties:
Easy Bank Transfer
Normale bankoverschrijving
Apple pay
Ideal
Debet of creditcard

Heb inmiddels ook geld overgemaakt met de normale bankoverschrijving. Dank!

Over je andere vraag: Ik heb de app gedownload onder het mom van "alvast even kijken hoe het werkt". Toen er werd gevraagd om BSN had ik die niet bij de hand dus heb ik gekozen voor later toevoegen. Maar toen ik merkte hoe makkelijk het allemaal ging, dacht ik: laat ik het meteen doen en doorpakken en toen moest ik idd alsnog mijn ID halen. Ik heb mijn nummer toen niet meer toegevoegd, maar inmiddels staat alles ingevuld :thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

FamMandersGoesUSA schreef:
21 apr 2024, 14:37
Als ik in de app kies voor het plusje met "geld wisselen" dan kan ik bovenaan kiezen hoe je geld wil toevoegen.
Aha, staat dat daar. Die optie gebruik ik alleen als ik EUR naar USD wil omwisselen. :D

Mooi dat het via een gewone overschrijving nu ook gelukt is! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door HillBillies »

Ik wil even checken met jullie of ik het zo goed heb begrepen mbt de Revolut card:

16 juli a.s. vertrekken we voor een maand naar Amerika en omdat ik het risico mbt betalingen wil verspreiden heb ik Revolut kaart aangevraagd met standaard plan en die zojuist is gearriveerd.
Zojuist even een overboeking gedaan van €1000,- vanuit mijn Rabo rekening, direct omgezet naar dollars, dat werkt allemaal zoals verwacht.

De Revolut is een Mastercard en daarnaast heb ik nog een Visa Rabocard+pinpas en twee Rabo pinpassen van een andere rekening en nu zit ik even te denken wat ik het beste kan doen:
De borg van de camper ($1500,-) gaat sowieso niet met een prepaid card, dus die moet van de Rabocard.

Het overgrote deel van de overnachtingen en alle excursies heb ik hier al betaald en ik verwacht in Amerika nog ongeveer het volgende uit te geven:
$1000,- restantbetaling overnachtingen + nationaal parken pas
$2000,- Brandstof/propaan
$9000,- daggeld voor eten/drinken/boodschappen
+ ==========
$12000,-

Bij het standaard plan kan ik nog twee keer $1000,- gratis wisselen voordat we terug zijn met het standaard plan (dus $3000 totaal), daarboven betaal ik 1%.
Als ik nu upgrade naar het plus plan (€48/jaar) kan ik $3000 per maand wisselen, dus $9000 in totaal, daarboven betaal ik 0,5%.
Voor de extra $6000,- dollar betaal ik bij het standaard plan €60,- en dus heb ik de jaarkosten er al ruim uit.

Bij de Rabocard betaal ik sowieso 2%.

Voor contante geldopnamen in de USA geldt:
Revolut Standaard: €200 per maand of 5 opnames gratis, daarna 2% valutaconversie als reeds gewisselde dollars op zijn + 1% fair-use fee + 2% van het opnamebedrag
Revolut Plus: €200 per maand gratis, daarna 2% valutaconversie als reeds gewisselde dollars op zijn + 0,5% fair-use fee + 2% van het opnamebedrag
Rabocard: €4,50 + 2% van het opnamebedrag

Het upgraden van het Revolut Standaard plan naar Plus is dus al heel snel rendabel en sterker nog, eigenlijk zou ik het geld voor alle te verwachten betalingen erop moeten zetten/tot $9000,- converteren en de Rabocard enkel gebruiken voor de borg van de camper en als backup, of zie ik nu iets over het hoofd?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Elendan »

Gratis Revolut kaart op naam van je partner aanvragen, dan kun je al € 2000 per maand wisselen. Hebben wij ook gedaan.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
cvr
Amerikafan
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door cvr »

@HillBillies klopt als een bus. Wat contant betreft, veel forumleden gebruiken losse dollars voor tips en kleine uitgaven. Dat is eigenlijk de enige reden dat je cash nodig hebt, verder kun je alles met Revolut doen.

Wij doen vrijwel alle uitgaven in de US met Revolut.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door HillBillies »

@Elendan

Haha ja dat kan natuurlijk ook nog:
Dan kan ik $6000,- zonder kosten wisselen en betaal ik over de resterende $3000,- (die overblijft tussen het standard (2x3x$1000) en plus plan (3x$3000) ipv $48,- jaarkosten en 1 kaart --> $30,- (1%) met 2 kaarten en dan heb ik $9000,- omgezet van € naar $ en €18,- + bespaard en heb ik 2 kaarten ipv 1.
Over de resterende ($12000 - $9000 =) $3000 betaal ik dan bij de twee standaard rekeningen $30,- (1%) ipv $15,- (0,5% bij plus) en is de winst nog 3,-!

Haha dat is natuurlijk wel een lachwekkende "winst" maar ja, je hebt wel weer een kaart extra dus gunstig voor de risico-spreiding echter moet ik dan wel 2 kaarten in de gaten houden mbt het dollar saldo. Als ik het goed heb gelezen kun je wel kosteloos geld overboeken van de ene naar de andere Revolut rekening dus is dat geen probleem.

Ik had al gelezen dat de cashback optie bij bijv. de Walmart door veel leden wordt gebruikt om contant geld te krijgen, dus alles bij elkaar genomen kan ik beter mijn wederhelft zometeen direct een standaard Revolut kaart aan laten vragen, deze maand nog €1000,- storten en omzetten naar dollars voordat de kaart fysiek binnen is.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Elendan »

ik zou inderdaad nog snel een kaart erbij doen.

We maken ook veel gebruik van de cashback optie aan de kassa, dat werkt prima. Maar meestal alleen met je debetcard dus niet met je creditcard.

We hebben nog een N26 rekening (gratis) en met die passen betaal ik ook veel (zeker voordat we Revolut hadden) N26 rekent ook geen bankkosten maar zet de euro's nog wel om naar dollars. Je kunt dus last hebben van koersverschil t.o.v. de Revolut kaart.

De koers op dit moment is niet zo goed als eerder dit jaar en ik heb al $ op mijn Revolut staan en die dus tegen een betere koers gekocht dan nu het geval is. Ik bekijk tijdens de vakantie via een appje wat de koers is en besluit dan welke kaart ik pak.

Als de koers stijgt tijdens mijn vakantie (boven de koers van de reeds door mij aangekochte dollars, staat op je rekeningoverzicht) op Revolut dan betaal ik met N26 en als de koers daalt tijdens de vakantie onder de koers van de reeds door mij aangekochte dollars dan betaal ik met Revolut.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

@HillBillies Heb je nog geen melding in de app dat je iemand een referral kunt sturen? Revolut biedt daar mooie financiële vergoedingen voor. Je kunt dan bijv. je partner een referral sturen.

Deze week nog gedaan. Afgelopen zaterdag een vriend een referral gestuurd. Diegene heeft zich direct aangemeld (gratis pakket) en een fysieke pas besteld. Vervolgens geld op de rekening gezet en op 3 verschillende dagen ermee betaald (minimaal € 5) in winkels met Apple Pay. Eergisteren (woensdag) kreeg ik al een melding van Revolut dat alle stappen voltooid waren door die persoon en direct werd er EUR 80 bijgeschreven bij mij. 8) Dat was snel en makkelijk verdiend door mij. :D (Dit alles moest binnen 7 dagen plaatsvinden na aanmelden).

Bovenstaande zou je kunnen gebruiken om voor jezelf een duurder pakket te bekostigen zonder dat het je een cent kost. Voor mij is het weer een motelovernachting in Amerika. :wink:

Oh ja, wie van mij een referral wil mag mij een PB sturen. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door HillBillies »

Bedankt voor de tips!

Gisterenavond mijn vrouw via mijn referral al een kaart aan laten vragen, nu nog even 3 betalingen doen.
Het stuk dat dit moet gebeuren binnen 7 dagen heb ik gemist, ze heeft het hele proces zelf gedaan.

Maar dan moet het verplicht via Google Pay in ons geval omdat de kaart nog niet binnen is dus? Gebruiken we nooit namelijk.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

@HillBillies Ja, Revolut toevoegen aan Google Pay (heb daar geen ervaring mee maar ga ervan uit dat je net als bij Apple Pay een wallet hebt met je betaalpassen??). Dan met Revolut op 3 verschillende dagen er minimaal EUR 5 mee betalen en dan zou het goed moeten komen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door HillBillies »

@Coyote

De bonus is in the pocket, €10,-!!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1865
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door asv60 »

Heeft iemand zich al aangemeld voor het RevPoints loyaliteitsprogramma van Revolut?
Zie het net voor het eerst staan, heb het doorgelezen maar vraag me af of ik er echt iets aan heb.
Aan de andere kant, het sparen is gratis, dus misschien toch maar doen?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer