American Express card KLM

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Anonymous123

American Express card KLM

Bericht door Anonymous123 »

Hoi iedereen,


Ik heb gezocht, maar niks gevonden dat over dit onderwerp gaat.
Ik werd laatste tijd nogal vaak gebeld door KLM of ik interesse had in de American Express card.
Wie heeft hier ervaring mee? Je hebt een gratis kaart, een silver en een gold kaart.
Op zich heb ik nog wel een extra kaart nodig voor onze reis in september/oktober/november, dus met jullie hulp zou ik eventueel deze kaart als optie kunnen zien.
Uw belangrijkste voordelen van de Gold card:

U spaart tot 1,5 Award Mile per bestede euro met uw kaart, ook als u niet vliegt. Een volgend vliegticket komt hiermee sneller binnen bereik.
U spaart 1,5 Level Mile per euro voor elke transactie met uw kaart bij KLM en AIR FRANCE. Sneller sparen voor een hoger -of behoud van- uw huidige Flying Blue - deelnemersniveau heeft u dus zelf in de hand.
4 kwalificerende vluchten per jaar cadeau.
De geldigheid van uw Award Miles wordt verlengd bij elk kaartgebruik.
Betaalt u uw reis en/of verblijf met uw kaart, dan maakt u meteen gebruik van een reis- en annuleringsverzekering*.

Bedankt voor de moeite
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: American Express card KLM

Bericht door bedeve »

@ Vimo ; wat is je vraag ?

Wil je punten sparen ?
Wil je een jaar gratis een credit card ?
Wil je je Air FRance- KLM tickets in 3 delen betalen ?
B
Welk voordeel beoog je tav bijv de Naionale Ǹederlanden Visa Card, de Mastercar Gold of de ANWB Visa Gold ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Anonymous123

Re: American Express card KLM

Bericht door Anonymous123 »

Of iemand hier ervaring mee heeft, is het voornaamste en wat deze persoon voor ervaringen hiermee heeft?
Ik heb al een ING creditcard, maar heb nog een extra nodig, dus misschien interessant.
Moet ook nog al mijn hotels boeken voor 35 dagen dus dat is ook een mooi bedrag voor Miles te sparen denk ik.

Punten sparen zou mooi zijn, als je er ook nuttige dingen voor kan doen die ook nog wel haalbaar zijn natuurlijk.

Wist niet dat je je ticket in 3 delen kan betalen, leuk, maar niet nodig haha
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: American Express card KLM

Bericht door bedeve »

Ik heb de Flying Blue Silver Card.
Gebruik hem met name in California om te tanken .
Door de credit card fraude kun je steeds minder zonder allerlei gedoe met een buitenlandse creditcard zomaar betalen.
En de Amex wordt gezien als een USA creditcard
Dat vind ik de enige toegevoegde waarde van de Amexcard
In Nederland gebruik ik m eigenlijk nooit.
Te weinig plekken om te kunnen gebruiken.
en ik vlieg nooit KLM

In Europa gebruik ik de MasterCard VisaCard combinatie.
De Mastercard Gold heeft reisgebonden verzekeringetjes
De ANWB Visa Gold en de NN Visa heeft autohuur gebonden verzekeringetjes.
Alle drie zijn het producten van ICS Cards.
Goed online en in App te volgen.
Afhankelijk van het product is de standard credit limiet 2500 of 5000 euro
Maar die limiet is eigenlijk niet van belang; bij de ICS kaarten kun je gewoon tot 100.000 Euro bijstorten.
en dat levert je meer rente op dan bij de bank
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: American Express card KLM

Bericht door Frasi »

Ik heb een Flying Blue AmEx.
Altijd handig om eerdere CC's te hebben (voor als er een kwijt of geblokkeerd raakt). En AmEx heeft als voordeel dat er geen bestedingslimiet op zit. Dus geen gedoe dat de (autohuur-)borg en andere reserveringen je uitgaven in hotels of winkels in de weg zit.
Als je Flyng Blue lid bent maar niet zoveel met Skyteam vliegt, is het handig dat alle bestedingen met de Amex kaart ook Award miles opleveren; elke aankoop verlengt de houdbaarheid van je punten. Al moet je flink uitgeven om van deze punten een award ticket te kunnen betalen.
Dat je KLM/Air France tickets in 3 delen (kosteloos) kan betalen weet ik uit theorie: in de praktijk wordt bij mij altijd het hele bedrag in een keer afgeboekt (heb nog niet kunnen vinden hoe je deze tickets in delen kan betalen). Bij mij wordt het maandbedrag altijd rond de 13e/14e van de maand afgeboekt (incasso); niet persé handig bij grote vakantieuitgaven omdat dit niet de week is met mijn hoogste banksaldo :cry: . Dus zelf opletten dat er genoeg op de rekening staat (bij ANWB Visa kan je zelf de incasso sturen; dus net na de salaris bijschrijving)
Sinds kort is er een Android app waarmee je je bestedingen kan bijhouden, nog niet zo mooi als de ANWB-VISA app, maar een stap voorwaards.
Eerste jaar is inderdaad gratis, daarna kost hij echter €75,= jaar (zilver, de gold card is €170/jaar!!). Een stuk duurder dan een VISA of Mastercard.... In de VS is de acceptatie wel OK, in Europa een stuk minder dan Visa/Masterard.
Zelf afwegen of dit de voordelen waard is. Maar je kan het eerste jaar gratis proberen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Anonymous123

Re: American Express card KLM

Bericht door Anonymous123 »

Misschien een gekke vraag, maar kan ik ook bijvoorsbeeld een upgrade voor mijn vriendin(en mij natuurlijk) kiezen als ik genoeg punten heb? Of mag alleen de persoon die op de cc staat iets met die punten doen? zou gek zijn als we samen vliegen en er maar 1 een upgrade kan krijgen.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: American Express card KLM

Bericht door Hinko »

Het in 3 termijnen betalen werkt prima hoor, tenminste bij mij. Werkt alleen als je rechtstreeks bij KLM / Air France boekt en het moeten losse tickets zijn.
Online kun je dan deze betaling aangeven als gespreid betalen. Vervolgens wordt het bedrag opgedeeld in drie termijnen.
Bij mij wordt het de laatste paar dagen van maand afgeschreven.
Ook hier goede ervaring met vooral ook het tanken, werkte altijd prima.
Je kunt je kaart ook koppelen aan je Paypal en zo spaar je dus miles en verlies je je punten niet.

Als je maar genoeg punten hebt mag je volgens mij gerust ook voor iemand anders kopen.
Ik heb er bijna 40k :thumbup:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: American Express card KLM

Bericht door bedeve »

Het Fly now Pay later is hier uitgelegd ;
https://www.americanexpress.com/nl/cont ... .html#faq2

Ik ga de komende tijd frequent vliegen op Spanje.
Vanwege de vluchttijden zal dat mn met KLM zijn.
Denk er over om dat Fly now ... te gaan gebruiken om voor een fixed bedrag per maand te vliegen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: American Express card KLM

Bericht door Harry »

Wij hebben de kaart al zolang hij bestaat, en vinden het een prima kaart. We hebben een tijdje de gold gehad ivm de reisverzekering maar nadat ze daar de voorwaarden van verslechterd hebben weer gewoon de silver card.
Mijn man vloog zo'n 10 jaar geleden erg vaak met KLM naar China in business class en van al die mijlen zijn we 4 keer business class naar de VS gevlogen voor vakantie.
Nu vliegt hij niet meer zo vaak, maar gebruikt wel zakelijk de kaart voor alle Europese uitgaven. Daarvan kunnen we ongeveer elke 3 jaar met mijlen naar de VS vliegen. Afgelopen jaar hebben we een trans-Atlantische cruise gemaakt en de mijlen gebruikt voor de enkele vliegreis, dat kost niets extra aan mijlen, gewoon de helft van wat een retour ticket kost.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: American Express card KLM

Bericht door Stan.Gobien »

Ook een belangrijk punt, maar hier nergens vermeld, hoe is de vreemde munt conversie, hoeveel commissie rekenen ze?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: American Express card KLM

Bericht door Ing »

Mijn vader had een Flying Blue Amex en ik had daarvan een 2e (gratis) kaart (waarvan dus de kosten van zijn rekening gingen, maar ook de miles naar zijn account). Hij vond het een fijne extra creditcard (had ook een VISA via de ANWB en een Mastercard via Rabo) om dingen in de VS mee te betalen en om dus die miles te sparen. Hij kreeg toen hij hem afsloot ook 50 euro KLM tegoed en 50 euro Hertz tegoed, dus was een goede deal toentertijd. Hij werd ook steeds gebeld en dus er wat extra zaken uitgetrokken, haha. Ik vond zelf mijn Amex kaart nog onhandig, omdat je in NL vrij weinig kunt betalen ermee. Zeker webshops e.d. (waar ik dus met name m'n creditcard voor gebruik) accepteren geen Amex.

Wat wel een extra voordeel kan zijn: je krijgt vaak toegang tot pre-sale van concerten bij Mojo en Live Nation met je American Express Card. Mijn vader was nogal een concertfanaat, dus die vond dat een groot voordeel.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: American Express card KLM

Bericht door roelb »

Stan.Gobien schreef:Ook een belangrijk punt, maar hier nergens vermeld, hoe is de vreemde munt conversie, hoeveel commissie rekenen ze?
2,3%.. In dat opzicht is het dus een dure kaart. Heb me er van de week nog aan gebrand door tickets bij CZ te kopen in Yuan, EUR 28 conversiefee. Als ik dezelfde vluchten op 074 had laten boeken was het in euro's afgeboekt + EUR 20 boekingskosten. Was goedkoper geweest :-)

Maar goed, ik heb er dus ook een (silver), naast mijn Visa gold.

De kaart kost (na het eerste gratis jaar) 75 euro per jaar, maar met een regelmatige uitgave op die kaart hoef ik me geen zorgen meer te maken over de houdbaarheid van mijn Flying blue miles (wat niet mijn primaire programma is en dus niet zoveel activiteit heeft). Ik had overigens liever een kaart gehad gekoppeld aan mijn Skymiles account, maar dat aanbod geldt alleen voor US residents. En andersom: een US resident kan dus geen Flying blue Amex krijgen.

Maar goed, het geeft mij vooral peace of mind op om twee kaarten bij je te hebben als je regelmatig ver en wat langer van huis bent. En dan is de Amex zonder vastgestelde bestedingslimiet wel een prettige kaart om er als tweede kaart bij te hebben.

Als het je ook om de award miles gaat: hoe duurder de kaart, des te meer award miles per uitgegeven euro. Met een gold of platinum card spaar je ook level miles voor aangekochte tickets bij KLM. Helaas niet voor andere uitgaven of voor tickets bij skyteam partners.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: American Express card KLM

Bericht door bedeve »

Stan.Gobien schreef:Ook een belangrijk punt, maar hier nergens vermeld, hoe is de vreemde munt conversie, hoeveel commissie rekenen ze?
Dat is in het verleden de aanleiding geweest tot een polemiek tussen Harry en mij.
Ik zal binnenkort de actuele valutaopslagen van de diverse creditcards eens op een rijtje in een thread plaatsen.
Hoe duur maakt het de credit card ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Anonymous123

Re: American Express card KLM

Bericht door Anonymous123 »

Wij zijn ook muziekfanaten, dus wanneer we vroeger kunnen boeken met deze kaart is het ook wel een pluspunt.

Wat houden de 2(silver) of 4(gold) qualifying flights per jaar in???

Het mailtje wat ik heb ontvangen is wel wat onduidelijker in vergelijking met wat er op de KLM site staat, daar staat dat je per uitgegeven euro 1 award miles spaart en in de staat TOT 1.5x per euro....(wanneer heb je recht op die 0.5 extra dan, behalve als je een ticket koopt bij KLM)
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: American Express card KLM

Bericht door Hinko »

Die 2 en 4 vluchten zijn van belang voor je status in het FB programma.
Je bent Ivory, voor Silver heb je 15 vluchten nog. Je krijgt er dus al twee of vier kado.
Anonymous123

Re: American Express card KLM

Bericht door Anonymous123 »

Hoe zit het verder met het bereiken van Silver, Gold en Platinum?
Als ik het goed lees krijg je, als je binnen een maand minimaal 1 euro betaald met de pas een kado van 1000 award miles.
Als je binnen 3 maanden 750 betaald krijg je 20.000 extra award miles.

Nu zie ik, als ik op de webiste kijk van KLM, dat je gold kan behalen bij 40.000 award miles of 30 gekwalificeerde vluchten..Dat ga ik dus never nooit halen! Misschien dat ik Silver haal aangezien je die 20.000 en 1.000 krijgt en je dan ook nog wat hotels moet boeken in Amerika.

Als je eenmaal een niveau bereikt hebt, kan je hem net meer kwijt raken?? En Gold bereik je echt alleen maar als je aan bovenstaande voldoet of heeft die AMEX kaart dan nog wat voordelen hierin?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: American Express card KLM

Bericht door Hinko »

Op 31 december gaan alle tellers weer op nul, behalve je award miles die verlies je niet. Je moet dan wel eens per 18 maand (geloof ik) een gekwalificeerde vlucht maken of een aankoop doen met je FB Amex kaart.
Je level miles, net zoals het aantal vluchten worden dus op 31 december weer op nul gezet.

Je status kun je dus weer kwijt raken, ben je zilver dan moet je in dat jaar wel weer aan de zilver voorwaarden voldoen om het jaar daarop zilver te behouden. Heb je dus een FB AMEX gold kaart heb je dus al 4 kwalificerende vluchten. Dan hoef je er nog maar 11 :lol:
Anonymous123

Re: American Express card KLM

Bericht door Anonymous123 »

Als je dus maar 2 of 3 keer per jaar op vakantie gaat, dus eigenlijk niet echt te doen...Ik geef ook geen 25.000 euro per jaar uit met de kaart, dus verlies ik mijn status toch wel :)
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: American Express card KLM

Bericht door Hinko »

Nou je kunt natuurlijk ook award miles sparen voor bv vluchten, kan even duren maar ja.
Elke maand zijn er promo awards, Nu bv retour SFO, vertrek tot 1 april voor 37.500 miles.
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: American Express card KLM

Bericht door Emootje »

Ik heb de FB Amex Gold card, een jaar gratis. Ook ik werd gebeld en vond het wel een mooie manier om (snel) aan extra Award-miles te komen. Er zijn diverse sites waar je gebruik van kunt maken zodat het wat sneller gaat (Pointshound bijvoorbeeld). Wij zijn zeker geen frequente vliegers, vorig jaar 1x naar Berlijn en dit jaar weer, maar met de juiste promoties kun je dan toch leuk sparen.
Verder weet ik niet of ik hem ga verlengen. We gaan in 2018 voor 3 weken (voor het eerst) naar ZW Amerika en ik weet niet of het de 170 euro waard is. Wellicht krijg ik mooie punten wanneer ik ze bel dat ik hem misschien op wil zeggen, eind van het jaar. Ik heb eens ergens gelezen dat ze zomaar 20.000 punten geven als je wil blijven, en dat dat toch een waarde van 200 euro heeft.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer