Nederlandse producten

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Tinuszke
Amerikafan
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 jul 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Nederlandse producten

Bericht door Tinuszke »

+1 voor sam adams :clap:
Gast

Re: Nederlandse producten

Bericht door Gast »

USInsider schreef:Toch leuk dit alles te lezen - een variant op de vooraad aardappelen in de achterbak, waar vakantie-gangers naar Spanje vroeger bekend om stonden.
Hahaha, ja heerlijk. Geniet lekker van lokale gerechten, en laat je verrassen. :)
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Nederlandse producten

Bericht door ned in MO »

Koffie nodig? Hier koop ik al jaren mijn DE koffie. http://Www.enjoybettercoffee.com
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Nederlandse producten

Bericht door 6foot6 »

mtl schreef:Als ik zo de lijst van 6foot6 zie dan vraag ik me af of er spullen bij zitten die je niet mag invoeren in de VS? Zoals bijv plantaardige margarine?
De koffiemelk moest even in de voorschriften worden nagezocht, maar alles mocht
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
mickeyenminnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 dec 2014, 13:46

Re: Nederlandse producten

Bericht door mickeyenminnie »

Wij vinden het ook erg leuk de Amerikaanse smaken/producten te proberen. Soms ontdek je iets heel lekkers. Bijv. de honey musterd onion pretzels. En soms verdwijnt er ook zomaar iets in de prullenbak op de hotel kamer. Lekker rond struinen in de supermarkt op zoek naar de bijzonderheden van dat land . Niks leuker toch ? Wat betreft de drogisterij artikelen ook keuze genoeg. Dus geen grote flessen mee in de koffer. Ik koop het daar wel.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Nederlandse producten

Bericht door BonnyR »

Wat ik in Amerika zo heerlijk vind, is de ' Blue Cheese ' saus.... :D Zo jammer dat ik het hier eigenlijk nergens tegenkom, alleen af en toe zo'n actie bij de Lidl. Maar volgens mij is die in Amerika veel lekkerder..... :clap:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
FrankW

Re: Nederlandse producten

Bericht door FrankW »

Ik vindt dat je in de laatste 10 jaar hier in de VS veel meer keus hebt van goede koffie, bier en andere producten. Uiteraard zijn de typische Amerikaanse producten zoals Folgers, Maxwell House, Budweiser en Coors niet bekend van de goede smaak. Maar als je even verder kijkt, heb je vaak meer keus dan in Nederland. En ook veel meer variatie.

Voor koffie heb ik vaak Starbucks, Caribou, Seattle's Best Dark Intense van de supermarkt of Ikea Dark Roast. Ikea's koffie in de VS komt geloof ik uit Nederland. Ook zijn er vaak lokale koffie roasters met een uitgebreide keus. En dat lijkt de gewone Nederlandse koffie van DE gewoon saai.

En bier? De craft brewers zijn de laatste 10 jaar sterk in opkomst gekomen waarvan Sam Adams de grootste is en altijd heel goed bier maakt. En zaken gaan goed zo te lezen. http://gearpatrol.com/2015/03/11/talkin ... r-company/

In Chicago en omgeving, loop eens binnen bij Binney's. http://www.binnys.com/beer De keus aan Amerikaans (en buitenlands bier) is geweldig.

En zoals andere al vermelden... When in America, do as the Americans do... :thumbup:
Gebruikersavatar
USA2004
Amerikakenner
Berichten: 913
Lid geworden op: 16 dec 2004, 17:36
Locatie: Arlington, VA
Contacteer:

Re: Nederlandse producten

Bericht door USA2004 »

Tinuszke schreef:+1 voor sam adams :clap:
Nog een stem voor Sam Adams. Het is heel erg goed te krijgen en prima van smaak.

Sierra Nevada ook.

Maar het liefst drink ik toch nog Belgische import ;)
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Nederlandse producten

Bericht door Petra/VS »

RiverCola schreef:
bello schreef:

Die zogenaamd Goudse kaas met rare smaakjes vind ik typisch Amerikaans, dat zie je hier echt niet in de supermarkt.
Niet typisch Amerikaans, in Duitse supermarkten heb ik het ook veel gezien.
Wij hebben een lekker kaasje Edam met sambal mee uit Edam genomen ;). In de Jumbo supermarkt in Aruba hebben ze allerlei Goudse kaas met kruiden, sambal, etc. "vers" uit Nederland in plakjes gesneden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Nederlandse producten

Bericht door Petra/VS »

Wat koffie betreft heb ik menige Nederlander een kop sterke Starbucks voorgezet en werd dat erg lekker gevonden. Microbreweries met interessante bieren heb je tegenwoordig overal. Wat Elvive betreft, dat was vroeger ook altijd mijn shampoo. Ik gebruik Neutrogena Triple Moisturenu met soortgelijk resultaat. Eerlijk gezegd snap ik dat meenemen van produkten ook niet zo als je naar het noordoosten of stedelijke gebieden gaat, maar aan de andere kant is er in bepaalde delen van de VS een stuk minder keuze dan waar wij wonen. Ik neem ook het een en ander mee als we voornamelijk natuurparken en omgeving gaan bezoeken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
smittenimmigrant
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 feb 2012, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Nederlandse producten

Bericht door smittenimmigrant »

Mocht er nog iemand een goede mayo willen, dan kan ik deze van de Trader Joe's aanraden. Is ongezoete mayo, dus smaakt naar de Vlaamse / Franse variant. Ik vind 'm heerlijk :)

Let op: Not a low calorie food ;)

Qua koffie vind ik Sierra Verde (groot zwart / groen pak, bij osn te krijgen in de mexicaanse super) en de Trader Joe's French Roast (grijs pak) goed te doen. Zijn alle twee vrij grove malingen die je evt. ook in een percolator kunt gebruiken. In Nl dronken we veel IIlly.

Als je je Goudse kaas niet kunt missen: dat is een van de weinige dingen waar ik geen goede vervanging voor kan vinden, al kan ik ook wel genieten van een scherpe cheddar. Is toch anders.

Jam: Trader Joes (daar ga ik weer - ik beloof dat ik geen aandelen heb) heeft een aardbeienjam die voor mij precies hetzelfde smaakt als AH huismerk :) En hun 'all natural' pindakaas smeert wat minder handig dan Calvé, en heeft geen toegevoegd zout, maar is erg lekker. Niet te vergelijken met die hele zoete, zoals Skippy en Jif.
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Nederlandse producten

Bericht door Dbacks2 »

Big_Mo schreef:Spuitbus deo overal te vinden! Walmart, Walgreens, Target, ga zo maar door.

Nog maar pas hoor... half jaartje of zo en drie tot zes keer zo duur als in NL...
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Nederlandse producten

Bericht door bello »

Trader Joe's is al 35 jaar in Duitse handen (een direct zusterbedrijf van Aldi), dat verklaart misschien voor een deel de wat meer vertrouwde producten? Prettige combinatie van geitenwollensokken en guilty pleasures, een soort Whole Foods light (ook qua prijzen trouwens) :D
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Nederlandse producten

Bericht door nieuwenoord »

Wij slepen allerlei lekkere sauzen, kruiden en drop uit Nederland mee naar Spanje en olijfolie en wijn mee de andere kant op.

Maar wat ik nooit verwacht had, is dat we zelfs onze Spaanse koffiebonen lekkerder (én veel goedkoper) vinden dan de Nederlandse. Dus die gaat ook mee. Gelukkig gaan we met de auto :thumbup:

En ja, ik nam ook kaas en drop mee naar Amerika!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer