Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gps Smartphone USA
Gps Smartphone USA
Zijn er tegenwoordig goede GPS-android-app's te vinden om te gebruiken in de USA? Ik heb Navfree gevonden, maar ik heb hier geen ervaring mee.
Groeten,
Raf
Groeten,
Raf
Re: Gps Smartphone USA
Probeer die dan? Ik heb alvast goede ervaringen met die app.
Kijk ook even in dit draadje:Rafke schreef:Zijn er tegenwoordig goede GPS-android-app's te vinden om te gebruiken in de USA? Ik heb Navfree gevonden, maar ik heb hier geen ervaring mee.
Groeten,
Raf
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=51916
Ikzelf gebruik MapFactor https://play.google.com/store/apps/deta ... ator&hl=en super basic maar heeft mij al een paar keer goed uit de brand geholpen
Ok, bedankt! Ik had niet lang genoeg gezocht op dit forum.
Raf
Raf
- Hawkery
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb sygic gebruikt om naar Frankrijk en Spanje te reizen met de auto
Ben er heel tevreden van!
Of het in Amerika ook goed is, weet ik niet...
Ik vraag me trouwens het volgende af:
Is het mogelijk om een data sim kaart daar te kopen en google maps als navigatie te gebruiken?
Ben er heel tevreden van!
Of het in Amerika ook goed is, weet ik niet...
Is het mogelijk om een data sim kaart daar te kopen en google maps als navigatie te gebruiken?
Zie dit draadje voor antwoord http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=52484Hawkery schreef:
- Hawkery
- Amerika-ontdekker
Volgens de link naar de coverage maps ziet het er naar uit dat ik best niet vertrouw op google maps...
Ik ga de westkust doen en merk dat ik op de wegen die ik ga nemen toch redelijk veel zonder data ga zitten.
Dus het is dan toch aan te raden om een gps app zoals Sygic te gebruiken ? of een TomTom te kopen?
Ik ga de westkust doen en merk dat ik op de wegen die ik ga nemen toch redelijk veel zonder data ga zitten.
Dus het is dan toch aan te raden om een gps app zoals Sygic te gebruiken ? of een TomTom te kopen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eigenlijk is voor het zuidwesten een papieren kaart voldoende (er zijn maar weinig wegen en alles staat goed aangegeven), en misschien voor de steden nog navigatie erbij. Maar ook daar doen wij het altijd met een kaart en soms met een printje van googlemaps om ons hotel te vinden. Het is hoe dan ook aan te raden om een papieren kaart mee te nemen want zeker bij de parken willen navigatiesystemen je wel eens in de steek laten.
Marianne
Marianne
- Hawkery
- Amerika-ontdekker
Ook navigatie systemen die enkel op gps werken? (dus geen internet nodig hebben)Martin & Marianne schreef: Het is hoe dan ook aan te raden om een papieren kaart mee te nemen want zeker bij de parken willen navigatiesystemen je wel eens in de steek laten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, je wordt wel eens ongewild via dirt roads gestuurd. Zie bijvoorbeeld hier de waarschuwing op de site van Death valley. En zo zijn er meer voorbeelden.
Marianne
Marianne
Heeft de GPS niet zo iets als Route Avoidance? Ik heb dit ooks een gehad dat de GPS mij naar een ferry stuurde. Had niet in de gaten dat dit een optie was in mijn GPS. Zelf heb ik de Garmin Nuvi 40LM en deze heeft de optie route avoidance.
Van de Garmin site:
Available avoidances:1
U-Turns – The U-Turns avoidance will avoid taking you on a route that requires a U-turn
Highways or Motorways – The Highways or Motorways avoidance will avoid highways, Interstates, freeways, motorways, and other major routes
Toll Roads or Tolls and Fees – The Toll Roads or Tolls and Fees avoidance will avoid toll roads and certain specified congestion zones
Traffic – The Traffic avoidance will route you around traffic problems if a quicker route is available, provided you are using a traffic receiver with an active traffic subscription2
Ferries – The Ferries avoidance will avoid taking you on a route that requires a ferry crossing
Carpool Lanes or Car Share Lanes – The Carpool or Car Share Lanes avoidance will avoid routing you on lanes designated specifically for carpooling
Unpaved Roads – The Unpaved Roads avoidance will avoid taking you on unpaved roads
Maar inderdaad heb altijd een papieren kaart bij je helemaal als je beetje off the grid gaat touren!
Van de Garmin site:
Available avoidances:1
U-Turns – The U-Turns avoidance will avoid taking you on a route that requires a U-turn
Highways or Motorways – The Highways or Motorways avoidance will avoid highways, Interstates, freeways, motorways, and other major routes
Toll Roads or Tolls and Fees – The Toll Roads or Tolls and Fees avoidance will avoid toll roads and certain specified congestion zones
Traffic – The Traffic avoidance will route you around traffic problems if a quicker route is available, provided you are using a traffic receiver with an active traffic subscription2
Ferries – The Ferries avoidance will avoid taking you on a route that requires a ferry crossing
Carpool Lanes or Car Share Lanes – The Carpool or Car Share Lanes avoidance will avoid routing you on lanes designated specifically for carpooling
Unpaved Roads – The Unpaved Roads avoidance will avoid taking you on unpaved roads
Maar inderdaad heb altijd een papieren kaart bij je helemaal als je beetje off the grid gaat touren!
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Wij gebruiken hier Waze en dat kun je ook in Nederland gebruiken.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- Hawkery
- Amerika-ontdekker
maar daar heb je dan weer internet verbinding voor nodig...houstonwehaveaproblem schreef:Wij gebruiken hier Waze en dat kun je ook in Nederland gebruiken.
en uit de coverage mapjes blijkt dat je niet overal data verbinding hebt...
ik gebruik gewoon de tomtom app voor android:D ,werkt perfect
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij hebben de gratis Android-app Navfree zowel in Florida als in het Zuidwesten naar volle tevredenheid gebruikt. Altijd aangekomen op de ebstemming.
Slechts 2x een 'faal' gehad: in Florida 1x een tolweg opgestuurd terwijl we dat uitgezet hadden en bij Bryce Canyon wilde hij ons een dirt road opsturen.
Slechts 2x een 'faal' gehad: in Florida 1x een tolweg opgestuurd terwijl we dat uitgezet hadden en bij Bryce Canyon wilde hij ons een dirt road opsturen.
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
ik heb goede ervaringen met tomtom en sygic.
De route hoe ik wil rijden plan ik van te voren en kan tomtom of sygic inlezen. Dan rijd je altijd hoe je wilt rijden want hij volgt de geplande route en kom je niet op rare plekken terecht.
De route hoe ik wil rijden plan ik van te voren en kan tomtom of sygic inlezen. Dan rijd je altijd hoe je wilt rijden want hij volgt de geplande route en kom je niet op rare plekken terecht.
- Hawkery
- Amerika-ontdekker
Daar was ik dus ook over aan het denken, om op voorhand de route al op te slaan.xpsje schreef:ik heb goede ervaringen met tomtom en sygic.
Blij te horen dat het voor je gelukt is.
Nu hoop ik dat het voor mij ook gaat lukken op deze manier xD