Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Navigatie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
ReJa
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Navigatie

Bericht door ReJa »

Hallo Allemaal,

Onze reis naar Amerika is ook geboekt. Ben nu even bezig met een goede navigatie te vinden.

Iemand een tip? Een navigatie app op de telefoon? Tomtom?

Hoor graag jullie ervaringen.

Mvg,
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Navigatie

Bericht door Njit »

Tip: zoek eerst op het Forum naar een bestaand onderwerp. Er staat voor dit doeleinde een apart invulvak met 'Google aangepast zoeken'.

Dan zie je topics als deze: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=50819
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ReJa
Amerika-newbie

Bericht door ReJa »

Bedankt voor de info. Zal dat in het vervolg doen.

Goede topic trouwens!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vergeet niet een goede kaart te kopen, de TomTom wil je nog wel eens verkeerd sturen.

Marianne
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Martin & Marianne schreef:Vergeet niet een goede kaart te kopen, de TomTom wil je nog wel eens verkeerd sturen.

Marianne
dat lukt ook wel met de garmin en de waze en noem nog maar een paar op....afgelopen zomer toen we onderweg waren met de 30 ft paarde trailer, toen werden we door een woonwijk heen gestuurd :evil:
Lisette__
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Lisette__ »

Ik heb destijds een extra kaart USA/Canada (50% korting) voor op de TomTom gekocht. Geen problemen mee gehad.
Daarnaast de McNally road atlas gebruikt.
fa341009
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door fa341009 »

Hey, ik weet niet wat voor GSM je hebt, maar moest je android hebben (mogelijk ook op iPhone, niet zeker..), dan moet je eens kijken naar: 'CoPilot Live'.
Dit is een GPS applicatie (die offline werkt, je download dus de maps waardoor je geen internet kosten hebt) die vaak gebruikt wordt door truckers. Het leuke er aan is, dat je je eerste kaart gratis kan downloaden. Wat heeft het voor mij gekost:
App gedownload up Play Store: 0 euro
Kaart van BeNeLux gedownload: 0 euro
Kaart van Florida (voor vakantie) gedownload: 8 dollar.

Je moet het maar eens bekijken!

Vriendelijke groeten,

Matthias
2014: Florida
2017: Florida
2018: Californië, Utah, Arizona, Nevada
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Wij hebben een al wat oudere Garmin en afgelopen jaar heeft mijn man via Marktplaats € 25 betaald voor 2 dvd’s: 1x USA en 1x de special edition voor Europa!
Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet, maar dat kan ik altijd navragen of opzoeken, indien gewenst.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

fa341009 schreef:Hey, ik weet niet wat voor GSM je hebt, maar moest je android hebben (mogelijk ook op iPhone, niet zeker..), dan moet je eens kijken naar: 'CoPilot Live'.
Dit is een GPS applicatie (die offline werkt, je download dus de maps waardoor je geen internet kosten hebt) die vaak gebruikt wordt door truckers. Het leuke er aan is, dat je je eerste kaart gratis kan downloaden. Wat heeft het voor mij gekost:

Vriendelijke groeten,

Matthias
Beetje :offtopic: Zat even naar de Playstore van Google te kijken, voor $8 kan je volledige versie kopen van CoPilot:
https://play.google.com/store/apps/deta ... .mapviewer
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Tomtom werkte perfect laatste keer in de USA op Iphone. Ook fijn de gratis updates iedere keer. Wij hebben hem toen in de Appstore gekocht toen hij in de aanbieding was.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
jmhr
Amerika-ontdekker

Bericht door jmhr »

WIj hebben in 2012 ook de TomTom gebruikt wat prima ging. We hadden als backup wel een (high level) papieren kaart. Deze hebben we 1x nodig gehad toen er van Joshua Tree naar Kingman, Arizona een hoofdweg was afgesloten. We hebben toen adhv de kaart de alternatieve route van TomTom gecontroleerd.
NenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door NenE »

Wij kochten gewoon de goedkoopste TomTom bij de BestBuy (80 dollar). We hebben deze heel de vakantie gebruikt en heeft ons altijd goed gestuurd. Echt een super ding. Het leukste komt nog: thuis hebben we hem op marktplaats voor 80 euro verkocht. We hebben er dus uiteindelijk nog winst op gemaakt, omdat er in Nederland heel veel mensen zijn die een TomTom willen met Amerikaanse kaarten. Dit zou ik dus zeker aanraden.
JK_USA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JK_USA »

Ik heb als test Navfree eens gedownload op mijn iphone... en moet zeggen dat dit super werkt én zonder mobiel datagebruik.
Natuurlijk kan ik enkel testen met een Belgische kaart, maar dit lijkt me zeker ok. ik ben dus zeker van plan om deze ook voor de States te gaan gebruiken (in combinatie met een roadbook van google maps). Nog iemand ervaring met Navfree of andere (gratis) alternatieven voor op een smartphone?
fa341009
Amerika-ontdekker

Bericht door fa341009 »

Big_Mo schreef:
fa341009 schreef:Hey, ik weet niet wat voor GSM je hebt, maar moest je android hebben (mogelijk ook op iPhone, niet zeker..), dan moet je eens kijken naar: 'CoPilot Live'.

Vriendelijke groeten,

Matthias
Beetje :offtopic: Zat even naar de Playstore van Google te kijken, voor $8 kan je volledige versie kopen van CoPilot:
https://play.google.com/store/apps/deta ... .mapviewer
Dat klopt, maar Copilot GPS en Copilot Live zijn 2 verschillende applicaties (wel van dezelfde makers..)
2014: Florida
2017: Florida
2018: Californië, Utah, Arizona, Nevada
RemcoUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door RemcoUSA »

Ik persoonlijk zou nooit een navigatie-app of wat dan ook op mijn Iphone gebruiken in het buitenland want ben echt als de dood dat er toch data gebruikt wordt en er thuis dus een horrorrekening in de brievenbus ligt na terugkomst van een heerlijke vakantie! Maar zoals eerder gezegd koop je bij een Bestbuy of Walmart oid een TomTom voor onder de 100 dollar. En inderdaad, als je niet vaker naar de states op vakantie gaat verkoop je hem easy weer voor een leuk bedrag in Nederland!
tuti
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door tuti »

JK_USA schreef:Ik heb als test Navfree eens gedownload op mijn iphone... en moet zeggen dat dit super werkt én zonder mobiel datagebruik.
Natuurlijk kan ik enkel testen met een Belgische kaart, maar dit lijkt me zeker ok. ik ben dus zeker van plan om deze ook voor de States te gaan gebruiken (in combinatie met een roadbook van google maps). Nog iemand ervaring met Navfree of andere (gratis) alternatieven voor op een smartphone?
Deze hebben wij vorig jaar in Florida en in 2012 in zuid-westen ook gebruikt; werkt prima. Wel voor Android.

Voordeel is dat hij bij het navigeren geen dataverbinding hoeft te hebben. Nadeel vond ik wel, dat hij een hoop adressen van bijv. campings of hotels in eerste instantie niet kent. Dit is echter heel makkelijk te omzeilen door de 'google functie' die in de app zit te gebruiken om het adres op te zoeken. Dit kan je dan als 'Favoriet' opslaan en dan kan je ernaartoe navigeren zonder internet.
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

RemcoUSA schreef:Ik persoonlijk zou nooit een navigatie-app of wat dan ook op mijn Iphone gebruiken in het buitenland want ben echt als de dood dat er toch data gebruikt wordt en er thuis dus een horrorrekening in de brievenbus ligt na terugkomst van een heerlijke vakantie! Maar zoals eerder gezegd koop je bij een Bestbuy of Walmart oid een TomTom voor onder de 100 dollar. En inderdaad, als je niet vaker naar de states op vakantie gaat verkoop je hem easy weer voor een leuk bedrag in Nederland!
Als je gewoon de roaming op je telefoon uitzet weet je zeker dat je geen problemen krijgt.
Nieka
Amerikafan

Bericht door Nieka »

Zo dacht ik het eerst ook: gewoon een goedkope gps kopen en nadien proberen terug te verkopen.
Maar ik denk nu toch navfree of een andere app te gebruiken, op de mini tablet, lijkt me handiger, en als het even vlot werkt... (voor de zekerheid nemen we ook nog een papieren versie mee :mrgreen: )
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

https://play.google.com/store/apps/deta ... .navigator

MapFactor Navigator, is een die ik gebruik. Je kan de maps van elke staat downloaden en in volledig gratis. Ik gebruik deze als ik op vakantie buiten de VS ga. Voor dat ik weg ga stel ik mijn persoonlijke POI's in zodat ik niets meer hoef te pielen terwijl ik op de weg ben. Zodra ik bij een hotel ben doe ik WiFi aan om via Google Maps weer andere locaties te vinden. Beetje omslachtig misschien maar het werkt perfect voor mij.

De kaarten zijn gratis te downloaden
frans_van_hooft
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door frans_van_hooft »

Ik zou zeggen een Garmin. Je gaat niet voor niets naar Amerika. Het land van Garmin de marktleider.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer