Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kamperen met kleine tent. Ervaringen gevraagd/campings ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dibbes
Amerika-ontdekker

Kamperen met kleine tent. Ervaringen gevraagd/campings ?

Bericht door Dibbes »

Hallo

Wij willen in aug en sept drie weken in combinatie met tent/ hotels met een huurauto rondtrekken.
Nou ben ik flink aan het Google en zoek wat campings in zion,page,grand canyon,monument valley,en bryce canyon.
Wij gaan met een klein 2 persoons tentje,als ik op veel sites van gevonden campings kom zie ik op de foto's alleen maar campers en cabines.
Heeft iemand hier ervaring mee en/ of tips welke camping.
Kun je op koa campings met een klein tentje? En moet je death valley wel doen met een klein tentje vanwege de hitte? En moet je op de plaatsen die ik noem ook al 5 maanden van te voren boeken zoals in yosemite? :wink:
Alvast bedankt Gr. Rene.
Laatst gewijzigd door markro op 23 feb 2013, 00:47, 5 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 24

Re: Campings

Bericht door thebruins »

Foto's zeggen niet alles. Als een website vermeldt dat er ook tent sites zijn, hebben ze dus ook plek om een tentje neer te zetten. De door jou genoemde plekken zullen inderdaad druk/vol zijn in de genoemde periode, maar er zijn zoveel campgrounds in het zuidwesten dat je altijd wel ergens een plekje vindt om te camperen. Misschien kun je je vraag beter in het Zuidwesten forum plaatsen met specifieke campgrounds die je op het oog hebt, er is altijd wel iemand die iets over een campground af weet.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Op elke camping kun je een tent neerzetten.
Tentsite is handig als je kleine tent hebt.
Vergeet niet een stevige grondzeil te kopen. Want de meeste plekken hebben een gravel ondergrond.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dibbes
Amerika-ontdekker

Bericht door Dibbes »

Dank jullie wel ik zal hem daar plaatsen alleen moet ik hem dan hier verwijderen want dan staat hij dubbel op dat heb ik namelijk al eens gehad haha.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Voor campings kan je hier kijken: http://www.rvparkreviews.com of op de KOA site. Niet op elke camping kan je terecht met een tent. Wij kamperen ook altijd met een tent en zoeken van tevoren alvast uit waar we zouden kunnen overnachten. In de buurt van de grote parken zou ik wel reserveren.
Dibbes
Amerika-ontdekker

Bericht door Dibbes »

Dank je wel Lyan.
Ik zal inderdaad bij de parken gaan reseveren
Gr. Rene.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

yarrah schreef:Op elke camping kun je een tent neerzetten.
Wij hebben eens ergens ingecheckt en pas toen we de camping opreden zagen we dat de hele camping uit beton bestond. We voelden ons wel wat dom toen we weer langs de receptie kwamen. :wink:
Er zijn RV parks, daar zul je meestal geen tent kwijt kunnen, maar meestal zijn de campings in de parken voor zowel RV's als tenten geshikt. Voor de Grand Canyon moet je naar Mather CG kijken, en niet naar Trailer Village. Kijk op de NPS-sites voor meer informatie over campings in de nationale parken.

Marianne
Dibbes
Amerika-ontdekker

Bericht door Dibbes »

Ga ik doen Marianne dank je voor de tip.
Gr. Rene.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Zijn er eigenlijk veel mensen op zo'n camping met een tentje? Of ben je zo'n beetje de enige?
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

vaak zijn we de enigen op de campsite me een kleine tent , ( spannend midden in het bos tussen allemaal loeiers van r.v's !) soms staat ineens de hele campsite vol, vaak met moterweekenden enz. enz.
gymnastics; just do it !
Dibbes
Amerika-ontdekker

Bericht door Dibbes »

Is het niet veel te warm in een tentje rond september ????
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De meeste mensen vragen juist of het niet te koud is. :wink:
Het zal wel meevallen met de warmte, in Bryce zal het koud zijn, in Zion nog lekker, en in de andere parken zal het 's nachts wel aardig afkoelen.
Death Valley is wellicht te warm, maar het hangt er van af waar je gaat staan.
Ik zou voor Yosemite gaan reserveren voor de zekerheid.

Marianne
Dibbes
Amerika-ontdekker

Re: Kamperen met kleine tent. Ervaringen gevraagd/campings ?

Bericht door Dibbes »

Hoi Marianne

Bedankt weer voor je reactie.
Haha yosemite reseveren is inmiddels bekend bij mij 15 april 15.00 zit ik er klaar voor :lol:
Maar hoe zit het met grand canyon iemand vertelde mij dat het daar ook erg warm is???

Fijn weekend gr René
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Wij hebben ervaring met tentjes op zowel de KOA's als in de State en National parken. De KOA's zijn veel duurder en ze liggen niet in de parken. De voordelen van een KOA zijn, vaak een zwembadje, douches, gelegenheid om de was te doen. Zelf zijn wij fan van de campings in de parken. Je hebt dan echt het gevoel midden in de natuur te staan. Jullie gaan niet echt in het hoogseizoen dus boeken hoeft niet. zoals Marianne al zei via de NPS kan je de campings vinden en reserveren. In Bryce heb je Sunset en North. Voor wat meer luxe kan je naar Ruby's in. Wij stonden op Sunset, prachtige plekken ! Als je graag wil zien waar je terecht komt kan google afbeeldingen je ook een aardig beeld geven. Met een klein tentje tussen de RV's is niet altijd prettig. Er zijn Amerikanen die nogal dol op hun generatoren zijn :wink: . In de parken kom je een stuk minder RV's tegen. Op campings heb je trouwens vaak ook gedeeltes die alleen bedoeld zijn voor tenten.

groetjes,
Monique
Dibbes
Amerika-ontdekker

Bericht door Dibbes »

Hoi Monique

Dank je voor je reactie en info.
Ik ga zeker even googelen naar de campings in bryce.
We willen tot nu toe gaan reseveren yosemite / north pine.
En in zion/ watchman en in de grand canyon/ Mather campground.

Gr René
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dibbes schreef:Maar hoe zit het met grand canyon iemand vertelde mij dat het daar ook erg warm is???
In 2011 was ik in september bij de Grand Canyon. We overnachtten in de Maswik Lodge en daar hebben we de kachel aangedaan. :lol:

Beneden in de canyon is het natuurlijk een ander verhaal, daar is het erg warm. Willen jullie naar beneden lopen met de tent en daar overnachten? Dan zul je op tijd een permit aan moeten vragen, zie http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/b ... permit.htm voor meer informatie.

Marianne
Dibbes
Amerika-ontdekker

Bericht door Dibbes »

Hoi Marianne

Nee het is de bedoeling dat we daar gewoon een wandeling gaan maken en niet helemaal naar beneden gaan we zijn ook geen 18 meer haha.

Heel erg bedankt weer voor je info :thumbup:
gr René.
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MacN »

Wij hebben Mather campground (Grand Canyon) precies 6 maanden van te voren gereserveerd. Ik had gedacht dat de plaatsen heel snel weg zouden zijn, maar tot nu toe zijn er pas "enkele" plaatsen gereserveerd. Ik zou me over deze campground dus niet zo'n zorgen maken. Hoe anders was het reserveren in Yosemite haha

Succes met je planning!
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Dibbes
Amerika-ontdekker

Bericht door Dibbes »

Dank je wel Macn

Haha ik wist ook niet wat ik allemaal zag!!! Het moet wel heeeeeel bijzonder zijn in yosemite.
De rest van de campings in grand canyon en zion ga ik ook gewoon vroeg reseveren toch een beetje zekerheid :thumbup:

gr René
Dibbes
Amerika-ontdekker

Bericht door Dibbes »

Ik ben behoorlijk aan het twijfelen over een camping in yosemite voor 2 nachten.
North pines spreekt mij best wel aan alleen na het lezen van wat beoordelingen twijfel ik toch.
Daarom mijn vraag north pines,crane flat,of wawona campground ??

De laatste 2 spreken mij ook wel aan.
Alvast bedankt

Rene.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer