Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen & Douane

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ires1992
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Overstappen & Douane

Bericht door Ires1992 »

Hallo allemaal!

Aankomende dinsdag vlieg ik voor het eerst naar Amerika, in mn eentje, spannend..

Ik vlieg met Delta via Minneapolis naar Spokane.
Heb nog nooit een stop gehad en vraag me af hoe ik dat met mijn koffers moet doen.
Worden deze vanzelf naar het nieuwe vliegtuig vervoerd of moet ik dit zelf doen?

Ook heb ik een vraag over de douane.
Ik zou graag wat Nederlands bier meenemen voor mijn amerikaanse vriend.
Nou ben ik 19 en weet dat dit dan niet mag, maar wat zijn de consequenties?
Wordt het slechts afgenomen of krijg je echt een boete?

Als het alleen wordt afgepakt vind ik het het risico namelijk wel waard ;)
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Overstappen & Douane

Bericht door DVDGuy »

Bij aankomst in de Usa, je koffer ophalen en weer afgeven; zelf door de douane.

Bier zou ik, als je het meeneemt (wat maakt trouwens dat je het mee wil nemen; er is daar ook erg veel te koop :wink: ), in elk geval in je koffer meenemen en niet in je handbagage.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hallo Ires,

Als ik mag beginnen om een hele belangrijke tip te geven: als je niet in problemen wilt komen, probeer dan niets te doen wat tegen de regels is, en al helemaal niet als je door immigrations moet. Ik zou het bier dus gewoon thuis laten als ik jou was.

Wat betreft je vraag: Als je landt in Minneapolis en je hebt een aansluitende binnenlandse vlucht, dan moeten zowel jij als je bagage op Minneapolis door immigrations. Je moet dus zelf je bagage van de band halen en later weer afleveren.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Welk merk neem je mee? Heineken, Bavaria, Grolsch etc verkopen ze daar ook. Maar waarschijnlijk is het een speciaalbier?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

hallo Ires, wees welkom hier. Aangezien je eerste aankomst in de VS Minneapolis is zal je daar door Immigrations en de douane moeten. Dat betekent eerst vliegtuig uit, aansluiten in de rij van Immigrations, vragen beantwoorden. Dan koffer(s) ophalen en deze door douane heen en dan weer afgeven voor je vervolgvlucht. Zie ook deze twee topics.

Alcohol mag je niet meenemen omdat je nog geen 21 bent. Zie hier de informatie van het consulaat. In het vliegtuig dien je een formulier in te vullen aangaande wat je allemaal bij je hebt. Je zal hierop dus al aan moeten geven dat je alcohol meeneemt. Je kan ervoor kiezen om dit niet aan te geven op het formulier en proberen te smokkelen, maar dat raad ik je af. Wat de consequenties zijn weet ik niet, maar innemen plus boete is het minste wat je mag verwachten.

Aangaande de VS geef ik je de volgende tip mee. Het is geen Nederland en men is daar veel strenger dan in Nederland. Echt veel strenger. Dus hou je aan de regels.

Edit: Had iets verkeerd onthouden, heb de fout aangepast.
Laatst gewijzigd door Hockey op 26 jul 2012, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hockey schreef:Aangezien je eerste aankomst in de VS Chicago is
Ze vliegt op Minneapolis, niet Chicago, maakt voor het verloop niets uit. :wink:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Bovendien is het maar de vraag of je verpakkingen bier de vliegreis overleeft. Lijkt me niet prettig als je spullen onder de bier zitten. 8)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik wilde nog even iets toevoegen aan mijn vorige post:

Nog even afgezien van dat douaneformuliertje dat je moet invullen, is de kans klein dat je het bier het land in krijgt zonder daar op een bepaald moment over te moeten liegen. De kans dat ze het bier ook echt gaan vinden, is dan misschien niet zo groot, maar de gevolgen van liegen tegen een immigration of customs officer zijn tamelijk onvoorspelbaar en kunnen er in het ergste geval voor zorgen dat je het land niet eens in komt.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Kan een customs officer dat ook doen? Ik dacht alleen boetes...nouja aan de andere kant als het drugs zijn...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het is in de VS (zoals je dus weet) illegaal om het onder de 21 in het bezit van alcohol te zijn en daar staan zware boetes en zelfs gevangenisstraf op. Ik zou je ten zeerste afraden dat voor een paar biertjes te riskeren, want zoals Dimona al schreef, de kans dat je geweigerd wordt de VS in te komen zit er ook zeer reeel in als je betrapt wordt. Er zijn genoeg andere leuke Nederlandse dingen, die je voor hem mee kunt nemen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ires1992
Amerika-newbie

Bericht door Ires1992 »

Bedankt voor jullie reacties!

Het bier is duidelijk, dat blijft in NL en ga ik lekker zelf opdrinken ;)

Ik heb voor de overstap op de heenweg 3 uur en 20 minuten, dat moet dan wel lukken toch?

Terugweg heb ik maar een uur voor de overstap, moet je dan weer door de douane heen met je koffer?
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Bij het verlaten van de VS moet je niet meer voorbij douane.
Ires1992
Amerika-newbie

Bericht door Ires1992 »

DejaVu schreef:Welk merk neem je mee? Heineken, Bavaria, Grolsch etc verkopen ze daar ook. Maar waarschijnlijk is het een speciaalbier?
Ik had in de planning;

Grolsch Kanon
Dommelsch
Hertog Jan
Heineken & Bavaria in oranje uitvoering voor het EK

Maar alles blijft dus lekker thuis.
:wink:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ires1992 schreef:Bedankt voor jullie reacties!

Het bier is duidelijk, dat blijft in NL en ga ik lekker zelf opdrinken ;)
Ik heb voor de overstap op de heenweg 3 uur en 20 minuten, dat moet dan wel lukken toch?
Terugweg heb ik maar een uur voor de overstap, moet je dan weer door de douane heen met je koffer?
Ik ben vorige maand via Minneapolis naar Las Vegas gereisd. We hadden 1u50min overstaptijd, maar we hadden nog geen 45min nodig. De norm is 2 uur dus met 3u20 heb je meer dan genoeg tijd om het hele vliegveld drie keer rond te lopen (de terminal ligt in een vierkant dus je kan inderdaad rond* lopen). *of vierkant...

Op de eerste luchthaven waar je in de VS landt, moet je door immigratie. Dus het vliegtuig uit, go-with-the-flow naar immigratie. Bij de immigratie-officier netjes de vragen beantwoorden, vingerafdrukken en foto laten nemen, niet bijdehand doen en je krijgt een stempel in je paspoort en mag het land in. Nu ben jij het land in maar je bagage nog niet. Dus bij de bagageband je bagage ophalen en doorlopen naar de Douane. Daar geef je je formuliertje af dat het in het vliegtuig hebt ingevuld (waar je dus naar waarheid declareert dat je geen alcohol bij je hebt) en met een beetje geluk mag je direct doorlopen. Dan zet je in e volgende hal je bagage weer op de band. Je koffer/tas is in Amsterdam al gelabeld voor de eindbestemming. Als het toch niet duidelijk is; er staat voldoende Delta personeel om je te helpen. lichten. Dan ga je met je handbagage weer door de security check. Áls je dus een grote fles eau de toilette hebt gekocht op Schiphol, moet je die dus voor het weer afgeven in je ruimbagage stoppen. Vervolgens kan je rechtstreeks naar de gate van je aansluitende vlucht.

Op de weg terug wordt je bagage doorgelabeld en zie je deze pas weer op Schiphol. Dus bij een overstap op de terugweg kan je rechtstreeks van gate naar gate lopen (zonder enige controle).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ires1992 schreef:Het bier is duidelijk, dat blijft in NL en ga ik lekker zelf opdrinken ;)
Heel verstandig. Wat het altijd goed doet in de VS is chocola (de Amerikaanse chocola smaakt anders), kaas en stroopwafels.
Ires1992
Amerika-newbie

Bericht door Ires1992 »

Chocola en kaas ga ik ivm het weer maar niet proberen denk ik.

Heb inmiddels een mooi setje met drop, thee (dutch blend), stroopwafels, pannekoekmix, stroop en hopjes.
Moet je al het eten op het formuliertje ook aangeven? Of alleen fruit ed?
Heb een kopie van het customs formulier gezien maar word er nog niet veel wijzer van.

Bedankt in ieder geval! :D
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Over het aangeven van dergelijke zaken bestaan er op het forum soms verschillende meningen. De mijne is de volgende: volgens mij staat er of je "food" hebt aangegeven. Aangezien volgens mij alle etenswaren onder deze noemer vallen hebben wij dit altijd al aangekruist, ook al ging het bijvoorbeeld over een paar koekjes. Elke keer werd er bij immigrations (ja, daar dus al) gevraagd wat we mee hadden van eten en werd dit er op de een of andere manier bijgezet. 3 keer zijn we zo mogen doorlopen. 1 keer werden we omgeleid naar de scanner, maar dat was volgens mij omdat het echt heel rustig was. :lol:

Wat het fruit betreft: ik weet eigenlijk niet of je dat zelfs mag binnen brengen ook al duidt je dat aan. Volgens mij zijn fruit en groenten dingen die niet mogen, maar ik kan hier verkeerd in zijn. ;-)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@ires, fruit mag absoluut niet. Zie nogmaals de link naar de ambassade site. Lees deze eens in zijn geheel goed door.Niet gehele site, maar wel de gehele pagina waar ik naar verwees. Het voorkomt nare verrassingen.
Ires1992
Amerika-newbie

Bericht door Ires1992 »

Ik was ook niet van plan fruit mee te nemen, maar zag op het voorbeeld van het customs formulier namelijk niet de vraag 'food' staan maar alleen fruit.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

En als je bloembollen (heel gewild in de VS) wilt meenemen: op Schiphol (of op de bloemenmarkt in Amsterdam) alleen pakjes kopen waaraan een officieel dingetje hangt van USDA (U.S. Department of Agriculture) dat ze goedgekeurd zijn voor invoer in de VS.

D'r lopen bij de douane in de VS vaak honden (vaak merk Snoopy) rond die alle bagage even besnuffelen ter controle.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer