Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag over prepaid credit card

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
AnneP
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Vraag over prepaid credit card

Bericht door AnneP »

Voor in de VS zou ik graag een prepaid credit card willen hebben. Een normale creditcard wil ik nu zelf (nog) niet. In de toekomst wil ik hier wel een aanvraag voor doen, maar nu absoluut nog niet.

Over de prepaidcard heb ik echter wel een vraag. Ik kan hier geen duidelijk antwoord op vinden. De pas wil ik namelijk vooral gebruiken voor het tanken. Accepteren de meeste tankstations gewoon prepaidcards of moet ik dan absoluut een creditcard hebben (nogmaals, ik wil er nog niet aan).

Ik hoop dat iemand ervaring hiermee heeft en mij gerust kan stellen.

Alvast bedankt!
DejaVu
Amerika-expert

Re: Vraag over prepaid credit card

Bericht door DejaVu »

Als die het bij de pomp niet accepteert dan kan je gewoon naar binnen lopen en pre-paid benzine met je pre-paid kaart kopen ;) Oftewel naar binnenlopen "kan je 40 dollar op de pomp zetten" en dan kan je tanken tot 40 dollar.

Dus tanken gaat sowieso lukken.
AnneP
Amerika-newbie

Bericht door AnneP »

Bedankt! Dan hoef ik mij in elk geval geen zorgen hierover te maken. Al raden de meesten mij aan om toch een creditcard te pakken, dus ik ga er nog een nachtje over slapen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan die credit card ook gewoon opzeggen zodra je terug thuis bent van je reis en de rekening betaald is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Een prepaid cc is ook een credit card, je limiet is het bedrag wat je er op gestort hebt, goedkoper in gebruik..

aan de pomp tanken kan mits je naar binnen een bedrag met je cc betaald,
aan de pomp kan het niet omdat je namelijk ook je postcode (5cijfers) moet invoeren, en een NL CC werkt dan gewoon niet want wij hebben maar 4 cijfers... :wink:
Laatst gewijzigd door markgoestoamerica op 21 jul 2012, 06:59, 1 keer totaal gewijzigd.
If you can dream it...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat omzeil je door gewoon '90210' in te geven (als je nog vertrouwd bent met de serie Beverly Hills 90210, dan is dat een leuk geheugensteuntje). Of eender andere geldige postal code uit de US. Af en toe lukt het niet, meestal wel.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Wat is dat met die postcode? Dat heb ik echt nog nooit gezien hier.

Edit: Of is dat alleen bij prepaid credit cards ofzo?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Die truk van 90210 gaat waarschijnlijk niet meer op. Ik kreeg laatst een boodschap op het schermpje van een pomp dat dat postnummer (zip code) werd gevraagd om het adres waar de rekening van je kaart heengaat te controleren.

Ik dacht wel eens gehoord te hebben dat een Nederlandse postcode werkt als je er een 0 voor of achter zet. Anders inderdaad: naar binnen en handmatig laten doen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

0 voor onze eigen postcode werkt bij ons altijd wel, een willekeurige Amerikaanse postcode werkt al een aantal jaren niet meer.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

't Is inmiddels ook al even geleden dat ik heb moeten tanken in de US, dus bedankt voor de update!
Elke
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Merkte de laatste keer dat er een verschil is in het bedrag bij het betalen met contact en met cc, als in contact is het goedkoper. Nu zal het op de benzineprijzen van de VS niet veel zijn, maar je kan gewoon naar binnenlopen en $40 contact geven voor tanken. Het tanken houdt gewoon bij $40 op en zolang je niet te snel tankt (dus wel als de tank een beetje leeg is), past dat er prima in...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Per gallon kan het toch aanzienlijk schelen als je met cash betaalt ipv met creditcard. Op een volle tank al gauw enkele dollars. Als je denkt dat $ 40 niet genoeg is, gewoon meer geven. Als de tank vol is voordat jij aan het bedrag zit, kun je de rest gewoon terugkrijgen.

Betalen met een buitenlandse creditcard wordt naar mijn mening steeds lastiger in Amerika. De 'truc' met 90210 werkt dan ook vaak niet meer evenals je eigen postcode met een '0' ervoor of erachter. Wel kun je steeds vaker met je pinpas betalen bij de pomp en dat is natuurlijk ook handig.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

markgoestoamerica schreef: aan de pomp tanken kan mits je naar binnen een bedrag met je cc betaald,
aan de pomp kan het niet omdat je namelijk ook je postcode (5cijfers) moet invoeren, en een NL CC werkt dan gewoon niet want wij hebben maar 4 cijfers... :wink:
Bij sommige pompen werkt het wel zonder een postcode. Ik probeer altijd eerst of ik zonder postcode kan tanken, als dat niet lukt probeer ik 90210 of 30303 (Atlanta weet ik toevallig) en als dat niet lukt ga ik pas naar binnen ;-) Maar het lukt me nog vaak te tanken zonder postcode te hoeven invoeren.

Het is bij veel pompen inderdaad wel zo dat cash goedkoper is dan met je CC. Ook zijn de prijzen heel erg verschillend. Het goedkoopste wat ik per gallon heb betaald was 2,94 en het duurst 3,84. Zelfs tussen 2 pompen naast elkaar kan het zomaar 20ct per gallon schelen.

Maar je ziet bijna overal dat ze prepaid CC's aanbieden. Ik weet niet hoe het werkt met upgraden enzo maar het is aardig in opkomst heb ik het idee.

Ik weet alleen niet hoe het werkt bij een hotel boeking vanwege de claim die ze er op zetten. Zijn al je hotels al betaald of doe je dat ter plekke?

Ikzelf heb op mijn eigen CC een geldbedrag laten zetten en gebruik mijn krediet dus voor de claims zoals de autohuur en hotels. Dan loop ik niet het risico dat mijn kaart geblokkeerd wordt door de claims van de hotels en autohuur.

In de VS kan je bijna niet zonder CC. Ik zou nog even goed nakijken hoe het zit met hotel reserveringen e.d. zodat je straks niet voor verassingen komt te staan. Een gewone CC staat namelijk op naam en een hotel wil graag weten bij wie ze eventuele schades of andere dingen kunnen claimen. Daarom moet je bij je CC altijd je rijbewijs of paspoort tonen. En een prepaid CC is naamloos volgens mij. Dus of ze dat accepteren is nog maar de vraag.

Maar als alles al van te voren betaald is kan een prepaid CC een uitkomst zijn natuurlijk :thumbup:
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Je kan ook een prepaid credit card aanvragen bij bijvoorbeeld Moneybookers.com. Wij hebben zo'n kaart omdat hier vrij veel geskimmed wordt. Werkt prima en de kaart staat gewoon op naam.
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door thefreeze »

je hebt tegenwoordig ook 3vcard.nl

is een prepaid Visa, kan je bij de Primera kopen en er zit ook en app bij waarmee je altijd je saldo kan checken. Ik heb zo'n kaart voor mijn zoon gekocht omdat hij wel eens wat op internet koopt en vaak vergeet de virusscanner bij te werken. Dus mij teveel risico om mijn cc nummer aan hem te geven. Met prepaid is je risico beperkt tot je saldo op de kaart.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

thefreeze schreef:je hebt tegenwoordig ook 3vcard.nl
Een tip van mij; vergelijk de 3vcard eens met de hier genoemde Moneybookers Mastercard.
Qua directe ( jaarlijkse) kosten, de valutaomrekening en veiligheid.
Dan zul je zien dat je bij Moneybookers een stuk beter af bent.
Zelf gebruik ik de Moneybookers Mastercard in $ als spaarpotje waar gedurende het jaar wat op gestort wordt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
schorrie01
Amerika-newbie

Bericht door schorrie01 »

Heb eens een vraagje over de refund op de kaart indien het prepaid bedrag niet volledig is op gebruikt.

Kan het zijn dat het even duurt voor dit wordt terug gestort.

Want het is ondertussen toch al een weekje geleden dat ik eerste tankbeurt deed en heb nog geen refund zien verschijnen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer