Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camping voor tent makkelijk ter plekke te boeken?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Duikertje1990
Amerika-ontdekker

Camping voor tent makkelijk ter plekke te boeken?

Bericht door Duikertje1990 »

Hoi mede-Amerika fans,

Ik ben 21 jaar, en vorig jaar voor het eerst naar het prachtige land aan de andere kant van de oceaan geweest. Dit was een kampeerreis met een georganiseerde groepsreis (Intrepid). Dit was een fantastische ervaring, maar wel lekker makkelijk, je hoeft helemaal niks te regelen en hebt dus ook weinig vrijheid. Volgend jaar wil ik met een vriend een roadtrip maken van 2 maanden van Florida naar de westkust en mid-westen. Nu lijkt het mij het meest praktisch om aangezien we voornamelijk willen kamperen, gewoon in Amerika naar een camping te rijden en te kijken of ze daar plek hebben, aangezien we niet ver van te voren kunnen en willen zeggen wanneer we exact waar willen overnachten. Is dit een probleem? Ik zag onze tourleader wel enkele dagen van tevoren telkens de campings reserveren, maar dat kan ook een paar andere redenen hebben. Nu heb ik al wel gezien dat kamperen in Yosemite een beetje onmogelijk is i.v.m. half jaar van tevoren reserveren en dat soort gekkigheid, maar is het in de rest van Amerika mogelijk om gewoon op de dag zelf naar een camping te rijden en te kijken of ze daar plek hebben voor een tentje?

Alvast bedankt voor de reacties,
Martin
4 aug - 6 sep 2010: CA, NV, UT, AZ, OR, WA (+ NJ, NY)
14 juni - 11 aug 2012: Florida naar Californië naar Hawaii naar Denver
Hockey
Amerika-expert

Re: Camping voor tent makkelijk ter plekke te boeken?

Bericht door Hockey »

Dat zal sterk afhangen van zowel de locatie als de periode waarin je die kant op gaat.
Duikertje1990
Amerika-ontdekker

In steden als SF en Vegas pak ik sowieso al een motel/hotel, en tis wel redelijk in het hoogseizoen; begin-midden juni tot midden-eind juli.
Roadtrip zal van Miami naar het westen gaan, en vanaf LA noord richting Yellowstone, en dan terug naar Denver.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

In principe hoef je geen camping te reserveren. Wij doen dat ook niet tijdens al die reizen die we met een tentje al gemaakt hebben door het land. Er zijn enkele uitzonderingen wanneer je het beter wel kunt doen, nl: als het een holidayweekend betreft zoals 4 juli e.d. of op een erg toeristische plaats in het weekend (Moab bijv.) of in bepaalde Nationale Parken zoals Yosemite.

Voor de rest hoef je je geen zorgen te maken, er zijn campgrounds in overvloed en er is over het algemeen altijd wel een plekje voor een tent. Het is juist erg prettig als je flexibel kan reizen en niet alles van te voren hebt vastgelegd. Vrijheid blijheid zeg maar... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Duikertje1990
Amerika-ontdekker

Jaa dat vrijheid blijheid was sowieso het hele idee :) Weet niet of ik dit keer langs Moab ga, vind het wel een heel tof stadje, maar dacht niet dat het daar zo toeristisch was, hoewel met Monument Valley, Arches, Canyonlands en Dead Horse Point in de buurt is het natuurlijk wel een goede ligging. Maar oke gelukkig daar hoopte ik al op. :)
Laatst gewijzigd door hekkie op 23 sep 2011, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Wij hadden dit jaar (zes weken door noordwesten en canada) ook niets gereserveerd. We konden - op een doodenkele keer na - overal moeiteloos terecht. Zelfs in Yellowstone hadden we de plaatsen voor het uitkiezen. En we zaten nog wel in het hoogseizoen....dus gewoon op de bonnefooi gaan zou ik zeggen! Zie ook ons blog.

Saskia
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Uitzonderingen daargelaten (Yosemite, Big Sur, etc.) is het goed mogelijk om op de bonnefooi een campeerplek te zoeken. Wij zorgen wel altijd dat we niet tijdens het weekend verkassen in een toeristisch gebied. Dus donderdag of vrijdagochtend een plekje vinden, en daar een paar dagen blijven. Of doortrekken naar een minder toeristisch gebied. Dat is tot op heden altijd nog goedgegaan. Buiten het hoogseizoen is het nog makkelijker. Wij zaten net twee weken in de Canadian Rockies en Glacier NP, en daar waren al diverse campgrounds dicht, en sommige loops op de overige campings gesloten. Toch was er zat plek.
nine50
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door nine50 »

Ik kan geen antwoord geven op de vraag, maar ben wel benieuwd of er een boek is met een overzicht van alle campgrounds.
2012: Rondje zuidwesten
2014: Rondje Noordoosten
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Moon heeft kampeergidsen met overzichten van campgrounds.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Duikertje1990
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reacties! :thumbup: Ik ga er mee aan de slag :)
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

het blijft natuurlijk eige keus. Maar wij hadden ak onze overnachtingen al vast liggen en vonden dit echt super handig. Wij kwamen meestal ook pas savonds laat aan op de volgende bestemming en dan is het fijn te weten dat je ergens terecht kunt.

Het zal er ook vanaf hange waar je wil overnachten, in de parken of niet.. Wij sliepen erin en dit vonden we echt super. De campings buiten de parken vonden wij er altijd maar ongezellig uitzien en toch wel wat van het park afgelegen.. De campings in de parken werken ook met een first come first serve systeem maar vaak zitten deze in de voormiddag al vol, dus dan moet je echt gewoon vroeg op pad gaan als je er nog op tijd wilt geraken. Want toen wij er waren zat elke camping elke nacht goed vol!

Ik zou zeggen, pluis het gewoon eens uit en kies wat voor jullie het fijnste lijkt. Wat ook een optie kan zijn is misschien op reis zelf telkens een paar dagen vooruit plannen en dan via internet toch nog te boeken, zodat je niet moet vertrouwen op de first come first serve. Dan zit je niet aan een super strak schema maar heb je toch wat meer zekerheid dat je savonds ergens terecht kan.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer