Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drive inn Bioscopen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
sifaka
Amerikafan

Drive inn Bioscopen?

Bericht door sifaka »

Hallo allen,

Zijn er in Amerika nog veel Drive Inn Bioscopen te vinden? Zo ja, waar? Als er nog veel te vinden zijn is het wellicht handig om alleen de bioscopen te noemen die in de toeristische gebieden liggen...? Wat zijn volgens jullie aanraders?

Ik ben zeer benieuwd, lijkt me hartstikke leuk om een keer een film te bekijken op deze manier!

Groet,

Dave
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Emenem
Amerikakenner

Re: Drive inn Bioscopen?

Bericht door Emenem »

Ik heb zelf geen idee maar wel een interessante vraag. drive-ins.com lijkt me voor deze vraag wel handig. Kies een staat (of kies voor United States), vervolgens "open" aanvinken en op GO klikken en je krijgt een lijst met Drive-in Movie Theaters die nog open zouden zijn. Er zijn er in de VS nog 370 volgens deze website.
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Hartstikke bedankt! Ga er meteen even goed voor zitten!

Wellicht wel leuk om ervaringen te horen van mensen hier?

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Geen echte ervaring maar de drive-in in Globe, AZ ziet er uit alsof hij ook al sinds de 60er jaren niet meer onderhouden is.
Je krijgt een heerlijk nostalgisch gevoel als je er lang rijdt maar geef mij maar een AMC of Harkins Theatre dus your mileage may vary.

Ik heb wel erg goede verhalen gehoord over de Scottsdale 6 Drive-In in Scottsdale, AZ. Ze draaien daar double features dus je ziet voor iets van $13 per auto 2 films.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Niet echt in een toeristische buurt (al is het maar zo'n 30 minuten rijden vanaf SLC, UT) maar een dorpje verderop hebben we een drive-in. Erg populaire plek voor tieners :lol:
Google maar eens op drive in Erda, UT.
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Hahah, dat lijkt me nou geniaal, een drive-inn bezoeken. We hebben er al een paar gevonden die in onze route liggen.
Zijn er mensen die all eens naar zo'n drive-inn zijn geweest? Ik ben namelijk heel erg benieuwd hoe het in zijn werk gaat :D
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
coralie1976
Amerika-ontdekker

Bericht door coralie1976 »

ik ben in 2009 in Coldwater, Michigan naar de Capri drive-inn geweest. Was een geweldige ervaring!
Er stond een uur of zo van te voren al een lange rij te wachten om naar binnen te kunnen rijden, langs de kant van de weg in de berm. Langzaamaan zag je de zon zakken.
Je betaalde hier inderdaad 1 prijs (8$) om 2 films te kunnen zien. In deze drive-in hadden ze 2 schermen, maar je kon dus niet bijvoorbeeld film 1 op scherm a bekijken en daarna film 2 op scherm b, waren wel van elkaar gescheiden. Er is ook een winkeltje waar je de typische bioscoopversnaperingen kunt krijgen.
Je kunt kiezen voor een speaker in de auto, maar dat is niet gebruikelijk. Als de film begint (en ook al voor de reclame), stem je af op een bepaalde radiofrequentie op je autoradio en daar haar je dan dus het geluid van de film op.
Het is echt een uitje voor veel mensen, ziet dus pick-ups die met de laadbak richting scherm gaan staan, mensen installeren zich daar echt in met dekens en zo. Ook mensen op het dak van hun auto.
Ik zou zeggen, doen als je de kans krijgt, vond het echt een typical American thing!
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Bedankt voor de aanvulling(en)!

Stomme vraag misschien maar mag je daar met een grote SUV naar binnen (ivm belemmering van het zicht voor anderen :P)??? :D

Coldwater... dat is leuk, daar maken we ook een tussenstop :)

Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ennis, Texas, 5 schermen dacht ik, pal langs de I45 zo'n 30 mile onder Dallas

mijn oude truck

Afbeelding
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Volgens mij zijn drive-ins wel een beetje uit de tijd, en apart hoe hardnekkig dat beeld in NL blijft bestaan. Ik weet van horen zeggen dat er in Atlanta een is, maar ik ken niemand die er geweest is.
"Keep Georgia On Your Mind"
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bandido schreef:apart hoe hardnekkig dat beeld in NL blijft bestaan
Blame John Travolta :roll:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

DejaVu schreef:Blame John Travolta :roll:

uuhhh,Crease, is ook alweer een paar decenia geleden, maar sommige mensen dat naast de drive-ins je overal diners hebt met bloedmooie meisjes op rolschaatsen, ze bedienen stoere mannen in klassieke auto's en de hamburgers zijn minimaal 2x zo groot als in Nederland, helaas de praktijk is minder :lol:
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Heb er a.d.h.v dit topic 1 gevonden in de buurt van ons hotel in Pittsburgh. Op basis van de website lijken ze nog relatief actief (lees: nieuwste films en ruime openingstijden). Ik ga uit nieuwsgierigheid toch even een kijkje nemen als ik er ben.

Over SUV's: volgens de website werken ze met gekleurde paaltjes, waarbij de SUV's achteraan moeten staan, zodat ze het zicht niet blokeren. Kan me voorstellen dat dit bij de meeste drive-inns zo is.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer