Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe bewaar jij alle tips?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Hoe bewaar jij alle tips?

Bericht door Nici »

Mijn topic past eigenlijk in geen enkel fora, dus plaats ik het maar hier :idea:

Ik ben benieuwd hoe jullie alle tips die je hier vindt opslaat en bewaart? Wij zijn nl. bezig om een nieuwe reis voor 2012 te plannen, maar hoe kan ik er nu zeker van zijn dat alle tips die ik zou kunnen gebruiken niet kwijtraak?
Gebruiken jullie hiervoor je favorieten, een blog, een word-document of iets anders?

Ik zie nl. soms door de bomen het bos niet meer, ik weet dan dat ik ergens iets over heb gelezen, maar in welk topic was dat ook al weer? Via de zoekfunctie kan ik het dan vaak toch niet meer terug vinden (kan aan mij liggen hoor :oops: ). Ik snap ook niet hoe de bladwijzer werkt. Heb er wel een aantal aangemaakt, maar zie niet hoe ik ze weer boven tafel kan krijgen :?:

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Clint
Amerika-expert

Re: Hoe bewaar jij alle tips?

Bericht door Clint »

Ik gebruik vaak een excelsheet. Maar die bookmarks van het forum kan je terugvinden in je gebruikerspaneel. Die van mij staat in het Engels, dus de precieze Nederlandse benaming weet ik niet maar het is:
User Control Panel -> Manage bookmarks.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Af en toe zie ik een tip die ik onthoud die schrijf ik niet op of zo iets. Maar voor de rest plan ik mijn eigen reizen slechts zeer grofen gebruik ik niet echt dit forum als leidraad, ik ontdekt liever zelf de wereld ter plekke. Ik houd wel een lijstje bij met "dingen om te doen" als mijn Amerikaanse vrienden in NL komen :D

Maar als ik alle tips bij zou willen houden en mijn vakantie minutieus zou willen plannen zou ik gewoon voor elke dag een tekst bestand (gewoon simpel een txt bestand aanmaken) en daar kort en bondig (slechts de steekwoorden) de belangrijkste tips plaatsen. Die text bestandjes zou ik dan gewoon uitprinten en meenemen.
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Ik maak vaak een programma voor de trip. Tipjes noteer ik een excell sheetje, ik vink af wat ik gedaan hebt (ja beetje dwangneurose komt er wel bij kijken... :oops: )... ook gebruik ik een kolom of ik deze tip nog eens ga doen.

Werkt goed, maar het meeste zit toch ook wel in mijn hoofd. Op rondreizen neem ik wel meer handouts mee als op een city tripje. Veel informatie, prints etc. persoonlijk werkt dat wel prettig.

Tips is in mijn ogen een essentiele voorbereiding op je trip. Dit forum kan natuurlijk heel goed dienen als basis.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Voor mijn laatste reis heb ik een account aangemaakt op Google Maps en daar een eigen kaart gemaakt. Door middel van plaatsmarkeringen sloeg ik daar de tips op die ik kreeg. In de verschillende tags sloeg ik dan de URL op, waar ik meer info kon vinden.

Heel overzichtelijk, en voordeel is dat je je kaart ook nog op vakantie op elke gewenste computer kan oproepen.

Afbeelding
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Dommel
Amerikakenner

Bericht door Dommel »

Ik heb een globale route gemaakt en de plaatsnamen in een Word document gezet.
Steeds als ik op het forum iets zie wat ik nuttig vind plak ik het in mijn documentje. Ik probeer het wel zoveel mogelijk in reis volgorde te houden.
Zo had ik bij mijn trip ± 16 pagina's met forum quotes.
De eerste pagina waren algemene opmerkingen en daarna echt op plaatsnaam.
Ik las dat meestal 's avonds even door voor de volgende dag en als we dan onderweg waren was ik redelijk goed voorbereid.

Voor volgend jaar ben ik alweer een nieuw documentje aan het maken, is mij goed bevallen.
Ik heb daar uiteraard ook diverse links in staan dus het document staat op mijn notebook.

Els
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

mack, hoe heb jij al die icoontjes erop gekrege. Ik heb namelijk ook pas een google maps acount aan gemaakt maar het enigste wat ik erop krijg zijn die blauwe "druppels" en een lijn die de route aangeeft. Maw , je kan wel begrijpen dat het nogal een warboel aan het worden is..
Als je wat meer uileg zou willen geven over de werking zou ik dat zeer fijn vinden :)
Afbeelding
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik heb het gedaan zoals Bramster zegt.

Ik heb voor elke dag 1 word bestand waarin ik tips, truuks etc zet. Bijv ook aanbeveling van hotels als we niet alles op voorhand boeken etc.

Vorig jaar heb ik er een heel boekwerk van gemaakt met ruimte voor aantekeningen tijdens de reis. Heb alles laten printen en inbinden. Handig naslagwerkje geworden :lol:
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Ik heb een ordner met van die plastic insteekmapjes. Voor elk park eentje. Hierin doe ik alles wat ik aan folders e.d. heb, een samenvatting van de site ontdek amerika en tips van dit forum (gewoon op een papiertje geschreven). Voor we weggaan maak ik in word een totaal verhaaltje met kaart van het park en neem de insteekmapjes mee. Die vul ik ter plekke weer met info van het park wat ik mee naar NL neem en ik gooi daar weg wat ik had geprint. Dat staat toch nog in de computer.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Rebekka1977
Amerikafan

Bericht door Rebekka1977 »

Wij maken ook altijd wel een lijstje met bezienswaardigheden en tips langs de route per dag. Vroeger deden we dat in word maar dat is lastig als je er met z'n 2-en in wil werken en vanaf verschillende computers. Daarom gebruiken we tegenwoordig Google Docs: gratis, je kan er met meerdere mensen tegelijk in werken & vanaf elke computer. Dit document printen we voor vertrek en gaat samen met alle andere omschrijvingen, per dag gerangschikt in een map Afbeelding. Verder maken wij net als Mack een kaartje met alles er op in Google Maps en dat zetten we vlak voor vertrek om naar een POI bestand voor TomTom.

Een AllesAmerika wiki zou trouwens ook wel heeeeeeel handig zijn, zo zouden alle tips van het forum mooi gerangschikt kunnen worden 8)
Laatst gewijzigd door Rebekka1977 op 19 okt 2010, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Clint schreef:Maar die bookmarks van het forum kan je terugvinden in je gebruikerspaneel. Die van mij staat in het Engels, dus de precieze Nederlandse benaming weet ik niet maar het is: User Control Panel -> Manage bookmarks.
Jeetje wat handig .. ik wist helemaal niet dat we deze optie hadden!!! :thumbup:
Sandy
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Wat ik heb gedaan is een mindmap maken. Mindmaps zijn echt superhandig voor alles wat je op wil schrihven cq onthouden.

Ook dat kan online en is dus overal oproepbaar. De reis zelf is de kern in het midden, met takken naar de vlucht, de camper, de hotels, to do thuis (bv dieren oppas regelen), budget, de parken en ... Tips. Onder iedere tak plaats ik dan weer takken met details. Bv mijn ticketnummers, vluchtnr, tijden etc bij de vlucht. Bij de parken staan een reeks takken met de parken. Onder een park hang je dan bv weer hikes, campgrounds, viewpoints etc.

Werkt echt reuze handig. Je kunt ook excel sheets opnemen of links.

Mocht je een voorbeeld willen zien, dan kan ik wel een plaatje plaatsen.

Gr.
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

De interessante topics hier op het forum sla ik op door onderaan op "Bladwijzer onderwerp" te klikken. Je vindt ze dan terug in je gebruikerspaneel.

De kleine tips die ik hier her en der tegenkom plak ik altijd in een word-document. Tussen de verschillende plaatsen waar we naartoe gaan zet ik dan een lijn zodat ik gemakkelijk alles bij het juiste onderwerp kan plakken. Dit is wel een klad-document, dus veel tips staan er waarschijnlijk meerdere keren in. Ik maak dan voor op reis zelf een document aan met hier voor elke dag een globale route, de dingen die we gaan bezoeken, de afstand/tijd, het hotel, en de meest interessante tips uit het klad-document. ;-)
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Evelien. schreef:mack, hoe heb jij al die icoontjes erop gekrege. Ik heb namelijk ook pas een google maps acount aan gemaakt maar het enigste wat ik erop krijg zijn die blauwe "druppels" en een lijn die de route aangeeft. Maw , je kan wel begrijpen dat het nogal een warboel aan het worden is..
Als je wat meer uileg zou willen geven over de werking zou ik dat zeer fijn vinden :)
Eigenlijk is het heel simpel. Als je zo'n markering aanmaakt, en je krijgt dat tekstvakje, dan staat rechtsboven in de hoek het icoontje. Standaard is dat die druppel (of de laatste die je hebt gebruikt).

Als je dan op het icoontje klikt, krijg je een dingetje waar je allerlei soorten icoontjes kunt kiezen.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wat een handig truukje voor Google Maps, die kende ik nog niet.

Als ik een reis ga plannen dan komt het eerst in een Word document. Daar zet ik alle links en tips in de me aanspreken en aan de hand daarvan ga ik de route bepalen. Als de route redelijk vastligt werk ik de tips van het forum uit met wat ik op Tripadvisor gevonden heb tot een documentje wat een beetje leest als een reisgids en die print ik uit.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

René, ik wil wel graag zo'n bestandje van je zien. Dat klinkt wel heel erg fijn dat programma. :thumbup:
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

Leuke tips allemaal!
Zelf bewaar ik ook een aantal links in een exceldocument, maar dat werkt voor mij toch niet helemaal lekker.
Ik heb hier leuke tips gezien en ga eens proberen met googlemaps en een voorbeeld van de mindmap lijkt me ook erg handig :thumbup:

Ik heb inmiddels mijn bladwijzers teruggevonden, bedankt!
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ik heb het eens geproberd mack, maar het lukt niet echt.. ik zie nerges dat icoontje in de boven hoek staan zoals je zei.. Zoals in de afbeelding die jij gepost hebt, krijg ik ook gewoon zo een tekstvakje, of is het niet dit vakje dat je bedoelt?
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ahja , en wat willen die "items met ster" zeggen, is dat gewoon hetzelfde als wanneer je op opslaan klikt?
Afbeelding
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

dimple schreef:René, ik wil wel graag zo'n bestandje van je zien. Dat klinkt wel heel erg fijn dat programma. :thumbup:
Ok, zal morgen even plaatje(s) maken. Lig nu in bed :yawn: nog even te "forummen" en heb daar mijn mindmaps niet bij de hand.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer