Kosten.....

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
bluemoon
Amerikakenner
Berichten: 650
Lid geworden op: 21 aug 2007, 02:41
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Emmen, Drenthe

Re: Kosten.....

Bericht door bluemoon »

recidivist schreef: En met wat creatief rekenwerk: kleding koop ik vaak in Amerika i.p.v. in NL. Als je uitrekent wat je daarmee op je (lees: ik) jaarlijkse uitgave aan kleding bespaart heb je al heel snel je ticket eruit.
Dat lijkt wel een typische vrouwen opmerking, kleren kopen om geld te besparen (nu niet allemaal tegelijk gaan slaan) :violent1:
Crisis ? What Crisis ?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Kosten.....

Bericht door tosca »

Alessandro schreef:
c) De ticketkosten naar de westkust zijn voor 2 personen gauw EUR 1.500. Mijn God, wat moet je daar een hoop kleren (made in China, Mexico, Bangladesh, enz.) voor aanschaffen. Ook hier geldt: maak jezelf niets wijs. Een Levi jeans kost de helft van de NL prijs. Dat betekent, dat je 40 broeken moet kopen, om break-even te spelen.

De moraal; een VS vakantie kost gewoon een hoop geld. Zorg, dat je het geld beschikbaar hebt en geniet ervan.

CARPE DIEM !
Ik denk niet dat het doel van je vakantie break-even spelen is ;).. Maar ik ben het wel met recidivist eens! Als ik naar mijn laatste trip kijk, denk ik dat ik serieus mijn ticket eruit gehaald heb! ;)
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Kosten.....

Bericht door georgesken »

vorig jaar 2 weken rondgereisd met z'n vieren. Dit is toen heel goedkoop gebleken mede door de tickets en dollarkoers toen. We waren toen 800€ pp kwijt (vlucht+autohuur+alle hotels (en bv toch 3 nachten wynn gehad)(wel 4 gratis nachten via milesprogramma in holiday inn hotels).
En de besparingen die we toen op kleren gedaan hebben, hebben alles nog goedkoper gemaakt. We zijn met 2 extra koffers teruggekomen. (Ik heb het toen ongeveer uitgerekend, we hadden voor 1200$ kledij + koffers gekocht, en hetzelfde zou ons in Belgieë ongeveer 2500-3000€ gekost hebben)
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Kosten.....

Bericht door Souraia »

Ik heb een berekening gemaakt wat mijn as reis gaat kosten en ik kom uit op een bedrag van, schrik niet 11.000 euro. Dit is voor 2 volwassenen en 2 kids. We gaan 5 weken rondreizen met auto door de westkust.
EvdB
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 07 mei 2005, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Kosten.....

Bericht door EvdB »

Het is allemaal heel lastig met elkaar te vergelijken hoor wat een vakantie kost. Reizen naar Amerika kan echt binnen verschillende budgetten.Wat vind je belangrijk, wat ga je doen, welke periode en welke streek.
Wij zijn de laatste jaren voor 2 personen steeds 10.000 euro voor 4 weken hoogseizoen kwijt geweest. Dat is inclusief benzine, autohuur, motel, persoonlijke uitgaven, eten etc.
Maar wij reizen buisnessclass (5.000 euro) en we willen een royale auto die kost meestal aan huur zo'n 1000 euro, dus dat beinvloed het hele kostenplaatje enorm.
Erwintje
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 29 dec 2009, 21:11

Re: Kosten.....

Bericht door Erwintje »

Wij zijn zo'n 5000 euro kwijt voor 2 personen in 3 weken tijd. We hebben overigens niet bespaard op hotels of iets dergelijks.
Overigens wel in Juli oftewel hoogseizoen.
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer