Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

GehandicaptenParkeerKaart geldig in Amerika?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
VioletPrue
Amerika-ontdekker

GehandicaptenParkeerKaart geldig in Amerika?

Bericht door VioletPrue »

Hoi allemaal,
Ik ben ben hier nieuw en heb meteen een vraag: is een Europese gehandicaptenparkeerkaart (GPK) geldig in heel Amerika?
Ik heb al rondgekeken op internet maar kom er niet uit.
Ik wil eind volgend jaar met mijn zus 3 weken roadtrippen van Wyoming door Utah en Nevada naar Californië.
Volgens de verschillende DMV's is in Nevada mijn GPK wel geldig, maar in Californië weer niet en uit de info van Wyoming en Utah word ik niet wijs. :banghead:
In sommige staten zijn disability placards (een GPK) uit andere staten wel geldig, in sommige anderen niet.
De site van de ambassade verwees http://www.seeamerica.nl naar voor info, maar da's ook waardeloos.
Ik zie nu door de bomen het bos niet meer en hoop dat jullie meer weten.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: GehandicaptenParkeerKaart geldig in Amerika?

Bericht door kastelke »

Ik herinner mij dat daar in het verleden al wel eens iets over gezegd geweest is, o.a. in deze topics:
viewtopic.php?f=7&t=21377&p=337048&hilit=parkeerkaart#p337048
viewtopic.php?f=7&t=16996&p=267663&hilit=parkeerkaart#p267663

Ik heb deze niet terug nagelezen (tijdsgebrek), maar misschien geraak je hier al wat verder mee?

Nog veel plezier met de voorbereiding van jullie reis! Je zal op dit forum nog veel info kunnen vinden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
VioletPrue
Amerika-ontdekker

Heel erg bedankt Kastelke!
Ik moet mijn NL kaart dus omruilen voor een Europese kaart and then I'm good to go!
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Misschien versta ik jouw verkeerd maar jou blauwe gehandicapte kaart vanuit Nederland kan je zo in Amerika gebruiken.Er is een verdrag gemaakt tussen Amerika en NL en BE , dat die landen elkaars kaarten erkennen en ook toestaan in gebruik .

Groetjes,
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Hier staat hoe je het voor Florida moet doen, misschien heb je d'r wat aan.
Klik
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Knabbeltje
Amerikakenner

Als je zeker wil zijn , kan je de governor van de staat die jij bezoekt aanschrijven,zij zorgen dat het op de betreffende dienst terecht komt .Dit heb ik ook gedaan en heb dat afgedrukt en neem het elk jaar mee .De staat waarvan ik het heb ,is West Virginia.

Groetjes,
Knabbeltje
Amerikakenner

En het was even zoeken want had de link niet meer bij mij favorieten staan maar dan toch weer gevonden :D .
Hier kan u lezen dat er een resolutie bestaat over de gehandicapten parkeert kaart tussen verschillende landen waaronder Amerika /NL/BE .
http://www.sath.org/index.php?sec=859&id=4552

Groetjes,
@nn@
Amerika-ontdekker

Bericht door @nn@ »

Wij zijn in 2006 en in 2008 in meerdere staten geweest. Oa. Ca, Utah, Nevada, Wyoming, Colorado, NY, NJ, Virginia, North Carolina en nog meer.

Overal heb ik mijn gehandicaptenparkeerkaart kunnen gebruiken. Nergens maar ook nergens een probleem ondervonden. Dus ik zou zeggen gewoon gaan. In Amerika is het een stuk gehandicapt vriendelijker dan Europa. Je zal je nog verbazen hoe makkelijk je ergens in een rolstoel kan komen.

Succes

@nn@
VioletPrue
Amerika-ontdekker

Te gek, bedankt allemaal!
Ik had al gehoord dat Amerika heel erg gehandicapten-vriendelijk is, daar kijk ik erg naar uit.
Ik ga normaal naar de Canarische Eilanden ( :ban: ??) en daar is het best slecht.
Nogmaals bedankt, ik ga verder snuffelen op het forum!
mariekeev
Amerikafan
Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!

Bericht door mariekeev »

Ik heb net weer getankt en eens goed op de bordjes gelet die er bij tankstations hangen dien normaal self-service zijn: indien je gehandicapt bent komen ze je helpen met tanken als je twee keer toetert. Echter, er staat ook bij dat dit alleen geldt indien je een staats- of lokale gehandicapten kaart zichtbaar hebt geplaatst. Er zijn natuurlijk ook voldoende service tankstations maar het is wellicht iets om mee te nemen.
Dit betreft trouwens de Bay-area (Californië).
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vandaag kwam ik ook nog deze info tegen, die misschien handig kan zijn:

In de meeste natuurreservaten liggen rolstoelvriendelijke plankenpaden, maar niet altijd in alle delen van het park.
Enkele verhuurbedrijven bieden aangepaste auto's.
Sommige bussen zijn toegankelijk voor rolstoelpatienten, let op de sticker op de ruit of de deur.
Amtrak en Greyhound bieden gereduceerde tarieven voor rolstoelgebruikers.
Mobility International en Access Wise geven algemene adviezen voor reizigers met een handicap.
De Florida Tourism Corporation verstrek een handig overzicht van diensten voor rolstoelgebruikers.

Ben even die websteks gaan zoeken: http://www.miusa.org/ (Mobility International)
Vreemd genoeg kom ik, als ik zoek op AccesWise, op deze website: http://www.yuub.com/ Ik zou zo denken dat die organisatie niet meer bestaat?
Over de werking van AccesWise: http://www.leefwijzer.nl/default.asp?la ... ichtid=135
en ook http://www.intermobiel.com/viewpage.asp?pag_id=375
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ferlammertsma
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ferlammertsma »

Ik zit niet in een rolstoel maar heb hartklachten en kan met heel warm weer niet ver lopen zonder buitenadem te raken. Bedank allemaal voor de snelle reacties. Ik neem hem maar mee je weet nooit waar het goed voor is, en aande reacties te zien zijn er overeenkomsten gesloten tussen de VS en Europa. Vriendelijke groeten fer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer