Wereldstekker?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
looydesign
Amerikafan
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 jan 2009, 09:04
Locatie: Sommelsdijk
Contacteer:

Wereldstekker?

Bericht door looydesign »

We zijn aan t kijken voor n wereldstekker maar ja... er zijn zoveel verschillende
Zijn er forumleden die ervaring hebben met zo'n stekker of gewoon de meest simpele nemen?
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
Gebruikersavatar
manja
Amerikakenner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 14 apr 2006, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Virginia
Contacteer:

Re: Wereldstekker?

Bericht door manja »

Wij gebruiken onderstaande simpele stekkers, je schuift ze over de Nederlandse stekker heen.
Ze kosten 2 jaar geleden € 1,50 per stuk, we hebben ze bij Ben van Dijk gekocht.
Afbeelding
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Re: Wereldstekker?

Bericht door Annie »

Je kan een heel simpele nemen, soms hebben ze die bij de Wibra voor een paar cent.
Je kan ook een stekkerdoos meenmen naar Amerika en daar een stekker kopen en die eraan zetten, kan je meteen meerdere apparaten opladen.
Gebruikersavatar
phillybilly
Amerika-expert
Berichten: 4659
Lid geworden op: 24 okt 2004, 15:13
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Arnhem

Re: Wereldstekker?

Bericht door phillybilly »

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1

Deze heb ik en ik ben er heel tevreden over.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Wereldstekker?

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben inderdaad altijd die hele simpele. Maar die zijn wel geschikt voor randaardestekkers. Die van Anja (Manja) kunnen alleen over platte stekkers heen.

Wij hebben dit soort:

Afbeelding

Ik vond ze net op deze site:

http://12webshop.nl/webshop/index.php?productID=1156
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Wereldstekker?

Bericht door SpaceAce »

Annie schreef:Je kan ook een stekkerdoos meenmen naar Amerika en daar een stekker kopen en die eraan zetten, kan je meteen meerdere apparaten opladen.
Daarvoor hoef je niet perse de stekker eraan vast te maken hoor. Kan natuurlijk wel, maar wij hebben een wereldstekker gekocht (welke dus ook in andere landen te gebruiken is). Deze is niet zo makkelijk vast te maken aan een stekkerdoos. Wij nemen dus gewoon altijd los een stekkerdoos mee en de stekker welke we op dat moment nodig hebben. Scheelt weer een apparaat waarmee je thuis niets meer mee kan doen (want eenmaal thuis, kunnen we de stekkerdoos immers weer gebruiken).
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Wereldstekker?

Bericht door nieuwenoord »

Wij doen het inderdaad ook zoals Martijn en Linda. Gewoon die stekkerdoos (vijf stekkers) aan de verloopstekker hangen.
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Wereldstekker?

Bericht door 1250 »

Let wel op dat je apparaat 110V aan kan.
De meeste apparaten kunnen dat tegenwoordig maar mijn Oral B electrische tandenborstel (wel een oude) bijvoorbeeld niet.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Wereldstekker?

Bericht door Bushmaster »

Ik gebruik ook de zelfbouw, van nederlandse stekkerdoos, en amerikaanse stekker:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 08 mar 2009, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Wereldstekker?

Bericht door markro »

SpaceAce schreef:... wij hebben een wereldstekker gekocht (welke dus ook in andere landen te gebruiken is). Deze is niet zo makkelijk vast te maken aan een stekkerdoos. Wij nemen dus gewoon altijd los een stekkerdoos mee en de stekker welke we op dat moment nodig hebben. Scheelt weer een apparaat waarmee je thuis niets meer mee kan doen (want eenmaal thuis, kunnen we de stekkerdoos immers weer gebruiken).
Voor diegene die dit voor het eerst doet, kijk thuis al of de Europese stekker aan het snoer van de verdeeldoos, past in de wereldstekker. Dit is namelijk niet altijd zomaar het geval.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wereldstekker?

Bericht door Coyote »

Dat is inderdaad wel verstandig. Mijn NL-stekker pas met moeite op het verloopstukje dat nu, nadat ik het een aantal jaren gebruikt heb, scheurtjes gaat vertonen. Gelukkig nog steeds wel gewoon bruikbaar.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Izognoeg
Amerikakenner
Berichten: 777
Lid geworden op: 31 jan 2007, 00:22
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wereldstekker?

Bericht door Izognoeg »

Dat hadden wij dus ook...
In 2007 heb ik een schroevendraaiertje in mijn koffer meegenomen, in de eerste de beste Wall*Mart een stekker gekocht en die avond het verlengblok aangepast.
Dat 'Amerikaanse' verlengblok hangt goed in zicht in onze garage, als een soort belofte dat we nog eens teruggaan...
En het heeft gewerkt, in juni gaan we weer die kant op... :dance: Natuurlijk in gezelschap van dat verlengblok.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Wereldstekker?

Bericht door RNA »

Ik gebruik een simpele van de ANWB in combinatie met een Nederlands verlengsnoer.
Heb ook een iets uitgebreidere (zat in mn kerstpakket :lol: ) met een zekering erin, deze is zowel geschikt om van Nederlandse stekker naar Amerikaans (of chinees, engels, australisch etc) te converten als andersom, je kan dus ook een Amerikaanse stekker erin pluggen en deze in een Nederlands stopcontact doen, altijd makkelijk als je elektronica hier koopt :)
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
sweatbox
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 okt 2005, 09:51
Contacteer:

Re: Wereldstekker?

Bericht door sweatbox »

Bij de Xenos verkopen ze wereldstekkers voor één of twee euro. Bij Walgreens in San Francisco heb ik ook wel eens een verloopstekkertje gekocht.
Gebruikersavatar
Iwan & Evelien
Amerikafan
Berichten: 264
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:47
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wereldstekker?

Bericht door Iwan & Evelien »

phillybilly schreef:Afbeelding
Deze heb ik en ik ben er heel tevreden over.
Yep, me too ! Te verkrijgen in de ANWB-winkels.

Voordeel van deze stekker is dat je hem bijna overal ter wereld kunt gebruiken.

Zelf heb ik het apparaat voorzichtig gemodificeerd door de twee plastic "schotjes" aan de binnenzijde van het insteekpunt weg te snijden. Deze twee schotjes maken nog wel eens dat een stekker niet past, maar je kunt ze straffeloos wegsnijden omdat ze helemaal van plastic zijn.

Wellicht ook nog een tip voor in de auto:

Bij de "Action" verkopen ze aansteker-220v omvormers voor in de auto, voor Euro 18,95 (kan er een euro naast zitten). Je kunt je hollandse stekker dan gewoon in de auto gebruiken. Erg handig voor bv je laptop, of een ander apparaat wat je onderweg wilt gebruiken maar waarvoor je geen aansteker-stekker hebt.

Afbeelding

Groetjes,
Iwan
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Re: Wereldstekker?

Bericht door Annie »

Zelf heb ik het apparaat voorzichtig gemodificeerd door de twee plastic "schotjes" aan de binnenzijde van het insteekpunt weg te snijden. Deze twee schotjes maken nog wel eens dat een stekker niet past, maar je kunt ze straffeloos wegsnijden omdat ze helemaal van plastic zijn.
Wij hebben deze ook en ik vond hem toen,10 jaar geleden, aan de dure kant.
Toch eigenlijk raar dat je er nog aan moet gaan zitten snijden, omdat anders de Nederlandse stekker niet past.
Gebruikersavatar
Iwan & Evelien
Amerikafan
Berichten: 264
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:47
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wereldstekker?

Bericht door Iwan & Evelien »

Yep, zeker gek voor een product van de ANWB. Maar goed, ik heb het ding al heel wat jaartjes, en hij heeft me nooit in de steek gelaten. En dat terwijl hij dienst heeft gedaan in landen als Libië, Japan, Brazilië, Oman, Wit-Rusland, USA, Bahrein en Argentinië. Het ding heeft geen losse onderdelen en zit standaard in mijn reistas, samen met zo'n handig stekkerblok waar je vijf Hollandse stekkers tegelijk in kunt stoppen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wereldstekker?

Bericht door Pete.Z »

Puur toeval,ik heb mijn vorige stekker in een stopcontact in (vermoedelijk) SF laten zitten,en heb gisteren bij Bol.com een hama stekker set besteld,5,94 euro met verzenden.
Gebruikersavatar
jaha
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 mar 2009, 16:59

Re: Wereldstekker?

Bericht door jaha »

Annie schreef:
Zelf heb ik het apparaat voorzichtig gemodificeerd door de twee plastic "schotjes" aan de binnenzijde van het insteekpunt weg te snijden. Deze twee schotjes maken nog wel eens dat een stekker niet past, maar je kunt ze straffeloos wegsnijden omdat ze helemaal van plastic zijn.
Wij hebben deze ook en ik vond hem toen,10 jaar geleden, aan de dure kant.
Toch eigenlijk raar dat je er nog aan moet gaan zitten snijden, omdat anders de Nederlandse stekker niet past.
Dit is niet verstandig. Dit houdt nl in dat randaarde producten wel aangesloten kunnen worden maar daarmee niet meer veilig zijn.
Gebruikersavatar
Izognoeg
Amerikakenner
Berichten: 777
Lid geworden op: 31 jan 2007, 00:22
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wereldstekker?

Bericht door Izognoeg »

Als die twee 'schotjes' nou van metaal waren geweest, dan had je gelijk.
Ze zijn echter van plastic en zijn van geen enkel nut voor onze randaarde.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer