Alles Amerika

Welkom op het AllesAmerika.com forum, het grootste en gezelligste forum over de Verenigde Staten van Amerika met meer dan 20.000 leden! Als je volledige toegang wilt hebben tot alle forumfuncties, moet je je hier aanmelden voor een gratis account. Als geregistreerde gebruiker:

- heb je toegang tot alle AllesAmerika.com forums;
- zie je minder reclamebanners op het forum;
- kun je actief deelnemen aan alle discussies en vragen stellen aan andere leden;
- kun je Amerika-gerelateerde items tweedehands kopen en verkopen;
- kun je hotelbeoordelingen lezen en plaatsen;
- kun je reisverhalen lezen en plaatsen.

Klik hier om je gratis AllesAmerika.com-account aan te vragen.

Je krijgt dan binnen 2-3 uur een activatiemail waarmee je je account direct kunt activeren. Vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

Wereldstekker?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.

Wereldstekker?

Berichtdoor looydesign » 08 maart 2009, 01:51

We zijn aan t kijken voor n wereldstekker maar ja... er zijn zoveel verschillende
Zijn er forumleden die ervaring hebben met zo'n stekker of gewoon de meest simpele nemen?
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
looydesign
Amerikafan

Advertisement

Re: Wereldstekker?

Berichtdoor manja » 08 maart 2009, 04:54

Wij gebruiken onderstaande simpele stekkers, je schuift ze over de Nederlandse stekker heen.
Ze kosten 2 jaar geleden € 1,50 per stuk, we hebben ze bij Ben van Dijk gekocht.
Afbeelding
manja
Amerikakenner

Aantal x V.S. bezocht: 8

Berichtdoor Annie » 08 maart 2009, 10:22

Je kan een heel simpele nemen, soms hebben ze die bij de Wibra voor een paar cent.
Je kan ook een stekkerdoos meenmen naar Amerika en daar een stekker kopen en die eraan zetten, kan je meteen meerdere apparaten opladen.
Annie
Amerika-expert

Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20

Berichtdoor phillybilly » 08 maart 2009, 10:54

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1

Deze heb ik en ik ben er heel tevreden over.
phillybilly
Amerika-expert

Aantal x V.S. bezocht: 5

Berichtdoor nieuwenoord » 08 maart 2009, 11:06

Wij hebben inderdaad altijd die hele simpele. Maar die zijn wel geschikt voor randaardestekkers. Die van Anja (Manja) kunnen alleen over platte stekkers heen.

Wij hebben dit soort:

Afbeelding

Ik vond ze net op deze site:

http://12webshop.nl/webshop/index.php?productID=1156
nieuwenoord
Amerika-expert

Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Berichtdoor SpaceAce » 08 maart 2009, 11:09

Annie schreef:Je kan ook een stekkerdoos meenmen naar Amerika en daar een stekker kopen en die eraan zetten, kan je meteen meerdere apparaten opladen.

Daarvoor hoef je niet perse de stekker eraan vast te maken hoor. Kan natuurlijk wel, maar wij hebben een wereldstekker gekocht (welke dus ook in andere landen te gebruiken is). Deze is niet zo makkelijk vast te maken aan een stekkerdoos. Wij nemen dus gewoon altijd los een stekkerdoos mee en de stekker welke we op dat moment nodig hebben. Scheelt weer een apparaat waarmee je thuis niets meer mee kan doen (want eenmaal thuis, kunnen we de stekkerdoos immers weer gebruiken).
SpaceAce
Amerika-expert

Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 8

Berichtdoor nieuwenoord » 08 maart 2009, 11:21

Wij doen het inderdaad ook zoals Martijn en Linda. Gewoon die stekkerdoos (vijf stekkers) aan de verloopstekker hangen.
nieuwenoord
Amerika-expert

Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Berichtdoor 1250 » 08 maart 2009, 11:45

Let wel op dat je apparaat 110V aan kan.
De meeste apparaten kunnen dat tegenwoordig maar mijn Oral B electrische tandenborstel (wel een oude) bijvoorbeeld niet.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
1250
Amerika-expert

Berichtdoor Bushmaster » 08 maart 2009, 13:19

Ik gebruik ook de zelfbouw, van nederlandse stekkerdoos, en amerikaanse stekker:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bushmaster op 08 maart 2009, 19:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Bushmaster
Amerika-expert

Berichtdoor markro » 08 maart 2009, 16:16

SpaceAce schreef:... wij hebben een wereldstekker gekocht (welke dus ook in andere landen te gebruiken is). Deze is niet zo makkelijk vast te maken aan een stekkerdoos. Wij nemen dus gewoon altijd los een stekkerdoos mee en de stekker welke we op dat moment nodig hebben. Scheelt weer een apparaat waarmee je thuis niets meer mee kan doen (want eenmaal thuis, kunnen we de stekkerdoos immers weer gebruiken).

Voor diegene die dit voor het eerst doet, kijk thuis al of de Europese stekker aan het snoer van de verdeeldoos, past in de wereldstekker. Dit is namelijk niet altijd zomaar het geval.
Marco

Onze reisverslagen en foto's: klik hier
markro
Moderator

Aantal x V.S. bezocht: 10

Berichtdoor Coyote » 08 maart 2009, 16:30

Dat is inderdaad wel verstandig. Mijn NL-stekker pas met moeite op het verloopstukje dat nu, nadat ik het een aantal jaren gebruikt heb, scheurtjes gaat vertonen. Gelukkig nog steeds wel gewoon bruikbaar.

Roland
Since 1982: 20 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com
Coyote
Amerika-expert

Berichtdoor Izognoeg » 09 maart 2009, 01:13

Dat hadden wij dus ook...
In 2007 heb ik een schroevendraaiertje in mijn koffer meegenomen, in de eerste de beste Wall*Mart een stekker gekocht en die avond het verlengblok aangepast.
Dat 'Amerikaanse' verlengblok hangt goed in zicht in onze garage, als een soort belofte dat we nog eens teruggaan...
En het heeft gewerkt, in juni gaan we weer die kant op... :dance: Natuurlijk in gezelschap van dat verlengblok.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl
Izognoeg
Amerikakenner

Aantal x V.S. bezocht: 6

Berichtdoor RNA » 09 maart 2009, 05:37

Ik gebruik een simpele van de ANWB in combinatie met een Nederlands verlengsnoer.
Heb ook een iets uitgebreidere (zat in mn kerstpakket :lol: ) met een zekering erin, deze is zowel geschikt om van Nederlandse stekker naar Amerikaans (of chinees, engels, australisch etc) te converten als andersom, je kan dus ook een Amerikaanse stekker erin pluggen en deze in een Nederlands stopcontact doen, altijd makkelijk als je elektronica hier koopt :)
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, FL - nog 45 te gaan

Afbeelding

europa-forum.nl
RNA
Amerika-expert

Aantal x V.S. bezocht: 5

Berichtdoor sweatbox » 09 maart 2009, 08:43

Bij de Xenos verkopen ze wereldstekkers voor één of twee euro. Bij Walgreens in San Francisco heb ik ook wel eens een verloopstekkertje gekocht.
sweatbox
Amerikakenner

Berichtdoor Iwan & Evelien » 09 maart 2009, 11:28

phillybilly schreef:Afbeelding
Deze heb ik en ik ben er heel tevreden over.

Yep, me too ! Te verkrijgen in de ANWB-winkels.

Voordeel van deze stekker is dat je hem bijna overal ter wereld kunt gebruiken.

Zelf heb ik het apparaat voorzichtig gemodificeerd door de twee plastic "schotjes" aan de binnenzijde van het insteekpunt weg te snijden. Deze twee schotjes maken nog wel eens dat een stekker niet past, maar je kunt ze straffeloos wegsnijden omdat ze helemaal van plastic zijn.

Wellicht ook nog een tip voor in de auto:

Bij de "Action" verkopen ze aansteker-220v omvormers voor in de auto, voor Euro 18,95 (kan er een euro naast zitten). Je kunt je hollandse stekker dan gewoon in de auto gebruiken. Erg handig voor bv je laptop, of een ander apparaat wat je onderweg wilt gebruiken maar waarvoor je geen aansteker-stekker hebt.

Afbeelding

Groetjes,
Iwan
Iwan & Evelien
Amerikafan

Berichtdoor Annie » 09 maart 2009, 12:40

Zelf heb ik het apparaat voorzichtig gemodificeerd door de twee plastic "schotjes" aan de binnenzijde van het insteekpunt weg te snijden. Deze twee schotjes maken nog wel eens dat een stekker niet past, maar je kunt ze straffeloos wegsnijden omdat ze helemaal van plastic zijn.

Wij hebben deze ook en ik vond hem toen,10 jaar geleden, aan de dure kant.
Toch eigenlijk raar dat je er nog aan moet gaan zitten snijden, omdat anders de Nederlandse stekker niet past.
Annie
Amerika-expert

Partner van: Rob

Berichtdoor Iwan & Evelien » 09 maart 2009, 14:32

Yep, zeker gek voor een product van de ANWB. Maar goed, ik heb het ding al heel wat jaartjes, en hij heeft me nooit in de steek gelaten. En dat terwijl hij dienst heeft gedaan in landen als Libië, Japan, Brazilië, Oman, Wit-Rusland, USA, Bahrein en Argentinië. Het ding heeft geen losse onderdelen en zit standaard in mijn reistas, samen met zo'n handig stekkerblok waar je vijf Hollandse stekkers tegelijk in kunt stoppen.
Iwan & Evelien
Amerikafan

Berichtdoor Pete.Z » 09 maart 2009, 14:47

Puur toeval,ik heb mijn vorige stekker in een stopcontact in (vermoedelijk) SF laten zitten,en heb gisteren bij Bol.com een hama stekker set besteld,5,94 euro met verzenden.
Pete.Z
Amerika-expert

Berichtdoor jaha » 09 maart 2009, 20:45

Annie schreef:

Wij hebben deze ook en ik vond hem toen,10 jaar geleden, aan de dure kant.
Toch eigenlijk raar dat je er nog aan moet gaan zitten snijden, omdat anders de Nederlandse stekker niet past.

Dit is niet verstandig. Dit houdt nl in dat randaarde producten wel aangesloten kunnen worden maar daarmee niet meer veilig zijn.
jaha
Amerikafan

Berichtdoor Izognoeg » 09 maart 2009, 21:21

Als die twee 'schotjes' nou van metaal waren geweest, dan had je gelijk.
Ze zijn echter van plastic en zijn van geen enkel nut voor onze randaarde.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl
Izognoeg
Amerikakenner

Aantal x V.S. bezocht: 6

Volgende

Keer terug naar Reizen algemeen