Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ouderwets om zonder laptop, TomTom en GSM te reizen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dude
Moderator

Re: Ouderwets om zonder laptop, TomTom en GSM te reizen?

Bericht door Dude »

jerbia schreef:Vooral de kinderen lezen graag 's morgens in de auto wat er allemaal op het programma staat voor die dag. Zij zijn veel minder intensief bezig geweest met de voorbereidingen en zijn dus zijn altijd erg nieuwsgierig wat we allemaal gaan doen.
Haha, dat is bij mij net zo, maar dan met de vriendin. Die keek 's morgens eens in die boek en vroeg dan: 'en wat staat er vandaag allemaal op het programma?'
Ik bereid onze reis volledig alleen voor maar vind dat ook helemaal niet erg. Enige wat zij doet is kijken in welke steden zij iets zou kunnen gaan shoppen :lol:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

jerbia schreef:Ik maak elke keer een dik draaiboek en die bind ik zelfs in ;) Alles wat ik in de loop der maanden heb verzameld aan info en foto's wordt in een Worddocument geplakt.
Voor onze afgelopen reis heb ik precies hetzelfde gedaan, alle informatie verzameld in een Worddocument en dat draaiboek uiteindelijk ingebonden.

Hier een paar foto's ter illustratie:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Ook ik
roadbooks.JPG
met daarin routebeschrijvingen, informatie over hotels en bezienswaardigheden

Ze worden elk jaar dikker, maar meer dan 100 pagina's gaat niet ivm met de inbindmethode.
A5 omdat dit beter hanteerbaar is.
Éénzijdig bedrukt, de lege zijden worden ter plekke beschreven en beplakt
Recent krijgen ze zelfs een titel en worden ze in grote (2½) oplagen afgedrukt, kostprijs ongeveer € 25,00 per stuk

Desondanks heb ik ook alle andere genoemde attributen bij me, kaarten, TT, laptop, telefoon.
Vooral de TT vind ik handig ivm de nog te rijden afstand, de snelheidswaarschuwingen en de verwachte aankomsttijd
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die zo'n knutselwerk in elkaar heeft gezet.
De kleurenversies zien er ook erg gaaf uit! Wellicht dat ik ná de vakantie een compleet boekwerk maak en dan wel in kleur doe. Ik heb nu gekozen voor zwart wit.

Afbeelding

Afbeelding

Overigens gaat er dan nóg een klapper mee met alle hotelreserveringen, vouchers, info en routeplanning.

Er ging hier al zoveel tijd in zitten dat het huishouden begon te versloffen :lol: Ik heb op een gegeven moment maat gezegd 'genoeg en klaar ermee' want je vindt altijd wel weer iets om toe te voegen en erbij te vermelden.

De eindversie wordt straks helemaal compleet! :wink: (zou het liefste even komen neuzen in jullie 'boekwerken' :wink: )
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Gaaf, zo'n draaiboek. Ik ben altijd meer van de online blogs. Nu we volgend jaar met drie campers gaan en ook onafhankelijk van elkaar routes zullen afleggen, is zo'n routeboek wel heel erg leuk. Ha, alweer een leuke winterklus!!
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Blog vind ik ook super handig, maar dat heb je niet altijd bij de hand om dingen na te slaan.

Daarbij ben ik op het moment zo vergeetachtig als de nete (zwangerschapsdementie?? :roll: ) dat ik van alles tijdens de reis kan op kan schrijven om vooral niet te vergeten. (en hopelijk evt AA-ers te helpen en informeren die nog op vakantie gaan)

En inderdaad, mooie klus voor de winter :lol:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Geïnspireerd door dit draadje heb ik voor onze komende reis ook een "roadbook" gemaakt.
Hiervoor heb ik een map aangeschaft met ringband en een aantal tabbladen. Achter ieder tabblad zit per dag een voorblad, met de route die we die dag gaan afleggen, het aantal miles, de temperatuur van die dag (op de dag zelf aan te geven), eventueel het adres van de camping (wanneer deze gereserveerd is) en wat we kunnen/willen gaan doen die dag.

Daarachter zit dan de eventuele reservering van die dag en eventueel vooraf bestelde tickets en wat we nog meer nodig hebben die dag.

Onderweg zal dit "roadbook" aangevuld worden met eventuele aantekening en toegangskaarten etc. Zodat het ook voor na de vakantie een leuk naslag werk is.

Hieronder een aantal foto's van dit "Roadbook".
De map
Afbeelding
Binnen in, het voorblad, en de tabbladen.
Afbeelding
De pagina per dag.
Afbeelding
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Dat ziet er ook leuk uit! Het voordeel van zo'n map is ook dat het netjes blijft. Ons draaiboek ziet er na de vakantie niet meer uit ;)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ko-Mar, handig die map. Waar heb je die gekocht?
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Inderdaad handig idee om zo alles netjes mee te nemen en bij de hand te hebben..
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Corry schreef:Ko-Mar, handig die map. Waar heb je die gekocht?
Bij ons in het dorp bij de boekhandel/postkantoor/speelgoed winkel :lol: Het dorp is niet zo groot :wink:

Maar ik denk dat andere boekhandels dit ook wel verkopen
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Achteraf heb ik er spijt van dat ik ook niet alles zo netjes heb laten inbinden..
Ik had mezelf ongeveer 45 x gemaild met tips, en had wel het een en ander uitgeprint, maar dit is natuurlijk vele malen mooier..

Voor de volgende keer dan maar! :D
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Wij hebben het zo gedaan:
Een map met een tabladen systeem van 1 t/m 31, wij vertrekken op 1 augustus dus precies goed.
Achter het nummer zitten de reserveringen voor die dag, de sees op de route enz.
Blij met dit systeem... :D
Willen jullie er graag een foto van, of is de beschrijving duidelijk genoeg?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

ik had het al begrepen, want ook aangschaft en gemaakt en ga nu stoppen met toevoegen, want naast huishouden is nu ook tuin ed verwaarloosd :lol:
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij laten het ook niet inbinden, maar het zit gewoon in een map. Ik heb elke dag in een appart tabbladje gestoken, en dan elke activiteit in een appart plastic fardje. Dus als we ergens op uitstap zijn, neem ik gewoon dat 1 fardje mee, en kan de rest in de auto blijven liggen. (Ik ben te lui om altijd alles mee te sleuren, en ik wil liefst altijd alle relevante informatie bij me hebben). Achteraf steken we ook gewoon alle brochures, toegangstickets en dergelijke gewoon bij in die fardjes zodat alles netjes bij elkaar blijft en hebben we voor achteraf gelijk een naslagwerk.

Ik moet wel zeggen dat het er niet zo netjes uitziet als ingebonden, maar voor ons werkt het wel heel praktisch.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

1250 schreef:Wij hebben het zo gedaan:
Een map met een tabladen systeem van 1 t/m 31, wij vertrekken op 1 augustus dus precies goed.
Achter het nummer zitten de reserveringen voor die dag, de sees op de route enz.
Blij met dit systeem... :D
Willen jullie er graag een foto van, of is de beschrijving duidelijk genoeg?

Wij hebben dit ook gedaan voor de route, reserveringen etc. Buiten dat dus ook nog een ingebonden boekwerk :lol: met info over de parken, steden etc.
Anders werd het wel één erg dik geheel. En ik weet van tevoren dat we inderdaad nog van alles meeslepen om er in te stoppen dus ik ben benieuwd hoe het er ná de vakantie uitziet! :wink:
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik neem alleen m'n mobiele telelfoon mee, en zet die alleen 's avonds even aan om te kijken of er alarmerende berichten van het thuisfront zijn of niet.

Laptop laten we thuis, heerlijk om ff 3 weken echt weg te zijn ipv elke avond toch maar weer in je email te duiken.
TomTom vind ik in amerika echt compleet overbodig: ja tenzij je in LA op zoek bent naar je hotel, dan kan het nog handig zijn maar verder?? Wij kijken vaak s morgens in de Rand McNally en dan zien we: oh we moeten daar en daar de I-15 op North. Nou en dan ben je vaak alweer klaar. Zo'n tomtom vind ik alleen maar irritant

Wij hebben altijd een mapje bij ons met alle hotelreserveringen en het E-ticket. Verder eigenlijk niks. We lezen wel van tevoren wat dingen over de bestemmingen maar hebben geen volledig dagprogramma. Dat stellen we vaak ter plekke wel samen, dan weten we ook waar we zin in hebben.
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Ik wou dit topic een schopje naar boven geven :)

Ik wil ook een roadbook maken en laten inbinden zoals velen hier deden.
Ben eig. gewoon nieuwsgierig naar nog voorbeeldjes van forummers.. Nog foto's, ideeën, tips om te starten, ... :)
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht