Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

routeplanner

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: routeplanner

Bericht door Gast »

Als je het al hebt, dan weet je het antwoord toch? :wink:

Maar in een topic over kaarten is het natuurlijk altijd leuk om "naar de bekende weg te vragen" :D
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik vroeg het omdat ik me dan weer afvroeg of ik iets over het hoofd gezien had, omdat jij de RandMcNally App noemde als alternatief voor Google Maps om een route met meer dan 10 punten te maken.
JimiW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door JimiW »

kalaman schreef: Kan je hiermee een route exporteren naar een KML- en/of GPX-file, zoals dit met Google het geval is?
Kan je hier ook GPS-coördinaten invoeren als routepunten, met daarna een omschrijving (zoals in Google)? Bvb: "Alamo @36.059958, -115.163584"
Het maakt volgens mij 100% gebruik van Google Maps als overlay. Dus coordinaten zouden moeten werken, maar zelf niet getest.
Als opslag methode zie ik GPX extensie staan, dus dat moet probleemloos werken.

Mijn oude tomtom heeft een limiet van 50WP's dus heb de reis aangemaakt als 1 groot bestand, heb dan een split in 2 stukken voor op de TomTom. Heb tevens TomTom routebestanden gemaakt per dag door simpel Ctrl C, Ctrl V. Denk dat dit in de prakijk beter werkt, maar voor de planning vond ik het comfortabel om met 1 heel groot bestand te werken zodat je de complete reis ineens hebt
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Ben een paar dagen met Tyre aan t werk en dat gaat prima.
Alternatief voor google maps wat mij betreft.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Toch eens kijken dan!
Javato
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Javato »

Ik gebruik al jaren http://www.myscenicdrives.com.
Wel aanmelden maar je kunt je route altijd opzoeken, ook meerdere routes aanmaken.
Ideaal.
Met de vriendelijke groeten, JAN
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wat een GEWELDIGE site!! Bedankt :thumbup:
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Ik gebruik Road Trip Planner op de mac. Werkt prima, Streets & Trips vond ik nog beter, maar dit is een zeer goed alternatief vind ik.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Javato schreef:Ik gebruik al jaren http://www.myscenicdrives.com.
Wel aanmelden maar je kunt je route altijd opzoeken, ook meerdere routes aanmaken.
Ideaal.
Dat ziet er voor mij, na jarenlang alles gepland te hebben met Google Maps, op het eerste zicht inderdaad een volwaardig alternatief uit.
Ga ik zeker eens van naderbij bekijken.
Bedankt voor de tip :thumbup: .
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Javato schreef:Ik gebruik al jaren http://www.myscenicdrives.com.
Ideaal.
Na aanvankelijk jarenlang met TripTik via ANWB gewerkt te hebben, is dit het laatste jaar vanwege aanpassingen op de site vrijwel niet meer mogelijk. Heb 'geknoeid' met van alles en nog wat, maar deze lijkt super! Na een eerste try-out, ben ik al helemaal enthousiast geworden. Bedankt!
avusa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door avusa »

Grappig om te zien hoe iedereen zijn eigen methode hanteert die voor hem/haar het beste werkt. Daarom voeg ik die van mij er ook aan toe waar mogelijk ook weer bruikbare tips uit te halen zijn. Zoals een aantal mede forumleden gebruik ik nog steeds Streets and Trips 2013 voor de route maar ook (zoals door javato aangegeven) http://www.myscenicdrives.com is een goede tweede. Verder gebruik ik Bing Maps om per dag alle! mogelijke plaatsen in een POI lijst te zetten en deze via een export in de TomTom te zetten. Hierbij inbegrepen parkeerplaatsen, supermarkten, lekkere restaurants (TripAdvisor), Parken, Monumenten, tussen/hulp plaatsten etc etc. Op deze manier is het voor ons heel relaxed rijden/vakantie vieren omdat de dag begint met het op de tomtom kiezen van de juiste reisdag en vervolgens het gewenste doel. Kaarten, kaartafdrukken, adressen (& adresloze plaatsen!) zijn zo primair niet meer nodig omdat de zoek/beslis tijd immers thuis al is gemaakt. Voor de volledigheid houden we er uiteraard nog wel een roadbook(je) op na met aantekeningen en adressen. Maar dit book is meer om per dag de keuzes te kunnen inzien, optioneel TomTom foutjes te kunnen herstellen en de dagplanning te kunnen overzien. Op deze manier heb ik b.v. afgelopen voorjaar, met mijn vader van 86!, 9600 Km probleemloos van Seattle naar Los Angeles gereden. Wel zo handig omdat mijn reisgenoot geen beste navigator :D meer was.

De bovenstaande methode heb ik opgenomen in een vrij uitgebreid overzicht met tips die ik in mijn weblog heb opgenomen. Deze lijst met (mijn) tips is eigenlijk een overzicht op welke wijze jezelf een USA reis in elkaar zou kunnen zetten. Inmiddels hebben we alweer een nieuwe reis op de planning gezet en de weblog en planning hiervoor is grotendeels klaar. Ook de lijst met tips is hierin opgenomen. Kijk maar even op: http://pgusa2016.wordpress.com en https://pgusa2016.wordpress.com/tips-2/

Veel leesplezier

AVusa
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Kan iemand me eens uitleggen hoe je je route vanuit myscenicdrives.com in de TomTom krijgt? Ik heb hier onlangs ergens gelezen dat bij de nieuwe TomTom dat niet mee kan? Wij hebben de TomTom 610.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21

Bericht door katrienenluc »

Pik hier even aan omdat ook wij Een route voor 4 weken hraag op een scherm willen krijgen
avusa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door avusa »

Kan iemand me eens uitleggen hoe je je route vanuit myscenicdrives.com in de TomTom krijgt? Ik heb hier onlangs ergens gelezen dat bij de nieuwe TomTom dat niet mee kan? Wij hebben de TomTom 610.
Het beste is de TomTom te vullen met POIs (Points of Interest) die vanuit het TomTom menu te kiezen zijn. De route vanuit je huidige locatie berekenen kan de TomTom daarna zelf wel :D Wil je een bepaalde route "verleggen" dan kan dit door simpelweg een extra POI in je lijst op te nemen. Voordat dat punt bijna bereikt is kan meestal het uiteindelijke POI al gekozen worden.

De planning van de route doe ik in Streets and Trips van Microsoft of MyScenicDrives.com. Deze tools gebruik ik voor het bepalen van de route, haalbaarheid per dag (rijtijden),afstanden en mooie kaartjes maken voor mijn weblog. Is de route eenmaal bedacht dan kan de route geëxporteerd worden vanuit MyScenicDrives (zelfs in ov2 formaat) naar de TomTom. Maar een TomTom kan vaak niet zo goed met routes omgaan en zoals hierboven gezegd, is het handiger om een eigen POI lijst te maken waarbij alle andere gewenste POIs (hotels,parken,restaurants etc) ook opgenomen kunnen worden. Deze lijst is eenvoudig zelf te maken in https://www.bing.com/maps/ waarbij er per dag een POI lijst gemaakt wordt. (Google maps heeft nog steeds maar een beperking van 10 lijsten/dagen). Zijn de lijsten/dagen eenmaal klaar dan kunnen ze geëxporteerd worden naar een kml bestand en via een tool omgezet worden naar het, door TomTom leesbare ov2 bestand . (de "how to" staat in mijn "Tips" sectie op mijn laatste web log https://pgusa2016.wordpress.com/tips-2/

Ik heb zelf nu nog een (oude) TomTom One XL met Navcore 9 firmware. Om POI (Points of Interest) erop te krijgen is het simpelweg genoeg om de gemaakte .ov2 bestanden in de kaartfolder van je TomTom te kopiëren.

Sinds de introductie van de nieuwe GO series (met nieuwe software) is het inderdaad ruim een jaar niet mogelijk geweest ov2 bestanden op deze modellen te plaatsten. Na de laatste firmware versies is deze beperking opgeheven en zou het weer mogelijk moeten zijn. TomTom heeft hier zelfs een artikel op hun website staan: http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... systeem%3F

Als laatste tip:

Vaak worden vragen gesteld over het meehuren van navigatie systemen bij de autohuur of het zelf kopen van een exemplaar in de USA. Vaak was dit ingegeven doordat de navigatie van "thuis" alleen Europa snapte en het duur/ingewikkeld was om een USA kaart erop te krijgen. Inmiddels heeft de 510/610 serie van TomTom werelddekking met gratis levenslange updates.

Grtz AVusa
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Daar ga ik eens mee aan de slag. Bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer