Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

6 maanden naar de States

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Dickstar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

6 maanden naar de States

Bericht door Dickstar »

Hey now,

Ik ben van plan om na mijn studie minstens een half jaar te gaan rondzwerven in de States en een road-trip boek te gaan schrijven.

Wat voor een visum zou ik hiervoor moeten hebben?

Thanks!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: 6 maanden naar de States

Bericht door Rob »

B2 a.k.a. een toeristen visum
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

B2 visum, maar hou er rekening mee dat je dan niet mag werken als je in de VS bent en je dient aan te tonen dat je genoeg geld hebt om in je onderhoud te voorzien en ook dat je weer terug zal gaan naar Nederland.
Dickstar
Amerika-ontdekker

Bericht door Dickstar »

Alright.

Kan het niet dat men dit als werk ziet? Ik ben namelijk van plan om via crowd funding een gedeelte hiervan te financieren. Het plan is om aan het einde van de rit een lading van deze boeken te laten drukken en aan degenen die een donatie hebben gedaan te schenken. Uiteraard hoop ik er ook een paar te verkopen. Het drukken, distribueren en verkopen gaat zich allemaal plaats vinden in de States.

Ik zat ook al zo te denken: als ik genoeg geld bij elkaar heb gespaard, kan ik eventueel een BV oprichten en als een medewerker dit gaan ondernemen. Ik vind het lastig om duidelijk op een rijtje te krijgen hoe ik dit het beste kan aanpakken.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je zal eens goed moeten nalezen waaraan je moet voldoen om een visum als 'werknemer die uitgezonden wordt' te voldoen. Dat gaat niet zomaar met een klein eenmanszaakje. Je moet bewijzen dat je ook in Nederland voldoende inkomsten uit die zaak hebt, dat je daar een manager hebt die een loon krijgt en de zaak waarneemt terwijl jij er niet bent, en je moet kunnen aantonen waarom het noodzakelijk is voor de uitbreiding van jouw bedrijf dat jij in Amerika zit...

Verder betwijfel ik of je dat boek vanuit de US mag aanbieden/verkopen/distribueren. Want dat is een winstgevende aktiviteit, en jij hebt geen visum om te mogen werken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dickstar
Amerika-ontdekker

Bericht door Dickstar »

Daar was ik dus ook al bang voor. Dan moet het dus vanuit Nederland, wat natuurlijk een stuk duurder is qua shipping & handling. Wat wel kan is vanuit Nederland de opdracht geven aan een drukkerij/distributiecentrum natuurlijk... hmmm.

Het is echt zoeken naar een weggetje binnen de wet.
Laatst gewijzigd door kastelke op 17 feb 2012, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote weggehaald. Het is niet nodig het ganse bovenstaande bericht te quoten.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het is niet alleen een mogelijkheid in de wet vinden. Je schreef dat je dit na je studie wil gaan doen. Hoe wil je na een studie aan gaan tonen dat jij genoeg geld hebt om 6 maanden in de VS te leven, zonder een baan?

Je zal dus 2 hordes moeten overwinnen:
1) Aantonen dat je het financieel gaat redden;
2) Aantonen dat wat jij gaat doen geen werk is.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Misschien dat je columns kunt gaan schrijven voor een Nederlandstalige krant/tijdschrift/website/radio-/tvstation. Je kunt dan mogelijk een journalistenvisum aanvragen en vanuit Nederland geld krijgen.

Je moet dan wel kunnen aantonen, dmv een brief van je opdrachtgever bijvoorbeeld, dat je echt een schrijver/journalist/publicist bent.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dickstar
Amerika-ontdekker

Bericht door Dickstar »

Bedankt voor de feedback, guys. Stof om na te denken.
Dickstar
Amerika-ontdekker

Bericht door Dickstar »

Waar een wil is, is een weg. Ik heb deze website maar alvast opgezet: http://www.americanroadstory.com/

Te zijner tijd, als het financiële plaatje wat completer is, ga ik het nog eens heel goed uitzoeken.

Start with the end-goal in mind. Wijze woorden waar ik de laatste tijd bij leef.
Sluis
Amerikafan

Bericht door Sluis »

Dag Dickstar,

Ik ben nieuwsgierig geworden door je verhaal en ik heb je website bekeken maar man wat schrijf jij gaaf Engels! Je hebt echt een gave schrijfstijl!

Complimenten :clap:
Dickstar
Amerika-ontdekker

Bericht door Dickstar »

Sluis schreef:Dag Dickstar,

Ik ben nieuwsgierig geworden door je verhaal en ik heb je website bekeken maar man wat schrijf jij gaaf Engels! Je hebt echt een gave schrijfstijl!

Complimenten :clap:
Dank je wel! Altijd tof om te horen! :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer