Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Triple A locaties vinden
- Peterentruus
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Triple A locaties vinden
We hebben vaak gelezen dan je in de Amerikaanse AAA winkels gratis kaartmateriaal kunt krijgen.
Nu hebben vorig jaar zo'n AAA winkel in Las Vegas bezocht, maar de meeste zijn gewoon verzekeringskantoortjes.
We hadden e.e.a. toch via internet voorbereid maar toch was onze sessies mislukt.
Waar kan ik de locaties vinden waar ik wel terecht voor kaartmateriaal?
M.a.w. hoe doen jullie dat?
Alvast bedankt
Nu hebben vorig jaar zo'n AAA winkel in Las Vegas bezocht, maar de meeste zijn gewoon verzekeringskantoortjes.
We hadden e.e.a. toch via internet voorbereid maar toch was onze sessies mislukt.
Waar kan ik de locaties vinden waar ik wel terecht voor kaartmateriaal?
M.a.w. hoe doen jullie dat?
Alvast bedankt
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Triple A locaties vinden
Wij hebben van voorgaande reizen AAA-tourbooks meegenomen. Dat zijn gidsen per staat waarin ook alle kantoren vermeld staan. Loopt ook niet altijd vlekkeloos; de laatste keer in Denver bleek het kantoor niet meer op dat adres te zitten maar het nieuwe adres was gelukkig wel vermeld op de oude locatie. Is ons ook nog gelukt te vinden, zonder navigatie.
Je had natuurlijk bij een van die insurance kantoortjes ook kunnen informeren waar een travel office zat.
Wij hebben ook wel eens aanwijzingen gekregen van een hotelreceptionist. Of het telefoonbook of de yellowpages ter plekke raadplegen, hoewel dat natuurlijk wel een ouderwetse methode is. Maar werkt nog steeds.
De adressen zijn online wat lastiger te vinden, je moet lid zijn om in te kunnen loggen. Hier ook iemand die er moeite mee had.
Ik heb op het forum al verschillende keren een adres doorgegeven, dus als je weet in welke plaatsen je komt (buiten het weekend want dan zijn ze meestal gesloten) kan ik je wel een adres geven van een office in een plaats op de route.
Marianne
Je had natuurlijk bij een van die insurance kantoortjes ook kunnen informeren waar een travel office zat.
Wij hebben ook wel eens aanwijzingen gekregen van een hotelreceptionist. Of het telefoonbook of de yellowpages ter plekke raadplegen, hoewel dat natuurlijk wel een ouderwetse methode is. Maar werkt nog steeds.

De adressen zijn online wat lastiger te vinden, je moet lid zijn om in te kunnen loggen. Hier ook iemand die er moeite mee had.
Ik heb op het forum al verschillende keren een adres doorgegeven, dus als je weet in welke plaatsen je komt (buiten het weekend want dan zijn ze meestal gesloten) kan ik je wel een adres geven van een office in een plaats op de route.
Marianne
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dus extra kilometers en moeite om zo'n locatie vinden enkel om een gratis kaartje of is dit te kort door de bocht?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-expert
De meeste benzinestations verkopen vaak kaarten van hun staat en soms ook reisboeken. Of loop een boekhandel in (ja, die zijn er nog echt, grote en kleinere, persoonlijker winkels) en kijk bij de afdeling 'travel' naar kaarten en reisgidsen van de betreffende staat.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha ha, ja, dat is wel wat kort door de boct. Niemand heeft het over kilometers omrijden. Wij komen altijd met een hele tas vol kaarten en roadbooks terug van de AAA. Je moet er zeker niet voor omrijden, er zijn overal kaarten te koop, maar als je er toch in de buurt bent is het een handige stop.Ruud2004 schreef:Dus extra kilometers en moeite om zo'n locatie vinden enkel om een gratis kaartje of is dit te kort door de bocht?
Tegenwoordig is het niet meer nodig, maar toen wij de eerste keer in Amerika waren kregen we ook allerlei tips over onze route (die toen nog grotendeels open lag).
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Op mijn blog op de pagina : Links - nuttige info - tips
heb ik links naar de AAA sites van de staten aan de westkant gezet.
(Alaska, Montana, Wyoming - Northern California, Nevada, Utah - Southern California - Arizona - Colorado - Oregon, Idaho - South Dakota - Washington & Northern Idaho - New Mexico -
Illinois, Indiana, Iowa, Michigan, Minnesota, Nebraska, North Dakota & Wisconsin)
Op de sites per staat kan je de adressen van de kantoren terugvinden.
Groetjes,
Ingrid
heb ik links naar de AAA sites van de staten aan de westkant gezet.
(Alaska, Montana, Wyoming - Northern California, Nevada, Utah - Southern California - Arizona - Colorado - Oregon, Idaho - South Dakota - Washington & Northern Idaho - New Mexico -
Illinois, Indiana, Iowa, Michigan, Minnesota, Nebraska, North Dakota & Wisconsin)
Op de sites per staat kan je de adressen van de kantoren terugvinden.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Peterentruus
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dank voor de reacties!
@marianne: zuid las vegas of tucson zouden 2 plekken zijn waar we zijn en tijd willen nemen om even te gaan kijken.
Vorige keer in vegas was een zaterdag, dus het verzekingskantoor was gesloten.
We gebruiken tot nog toe altijd kaarten van Hallweg ANWB, maar deze zijn wat aan het verslijten.
Uiteraard doet de elektronica ook goed werk, maar helder kaartmateriaal is altijd welkom en een goede Back-up.
Ik hoop dat je een paar adressen voor me hebt.
Alvast bedank, Peter
@marianne: zuid las vegas of tucson zouden 2 plekken zijn waar we zijn en tijd willen nemen om even te gaan kijken.
Vorige keer in vegas was een zaterdag, dus het verzekingskantoor was gesloten.
We gebruiken tot nog toe altijd kaarten van Hallweg ANWB, maar deze zijn wat aan het verslijten.
Uiteraard doet de elektronica ook goed werk, maar helder kaartmateriaal is altijd welkom en een goede Back-up.
Ik hoop dat je een paar adressen voor me hebt.
Alvast bedank, Peter
Laatst gewijzigd door Peterentruus op 01 dec 2014, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peterentruus
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Sorry Ingrid, maar ik had de sites waar je naartoe verwijst al eerder gevonden, maar ik zie niet waar ik adressen vind.
Wel car repair enzo maar geen offices.
Wel car repair enzo maar geen offices.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Bv voor Southern California:
als je op hun site bent (niet de algemene site van AAA) zie je bovenaan rechts (in klein lettertype) 4 links staan, 1 ervan is AAA Locations.
Als je hier op klikt kom je in een ander scherm, daar vul je de stad en staat of postcode in.
Bv voor Arizona:
je moet eerst een postcode ingeven, neem bv Phoenix: 85020
dan weer bovenaan rechts staan 4 links, 1 ervan is Offices
Als je hier op klikt kom je in een ander scherm, daar vul je de postcode in.
Groetjes,
Ingrid
als je op hun site bent (niet de algemene site van AAA) zie je bovenaan rechts (in klein lettertype) 4 links staan, 1 ervan is AAA Locations.
Als je hier op klikt kom je in een ander scherm, daar vul je de stad en staat of postcode in.
Bv voor Arizona:
je moet eerst een postcode ingeven, neem bv Phoenix: 85020
dan weer bovenaan rechts staan 4 links, 1 ervan is Offices
Als je hier op klikt kom je in een ander scherm, daar vul je de postcode in.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
Ik vond de kaarten van AAA altijd geweldig. Ze hebben zo veel verschillende, je krijgt vaak een regionale kaart van een paar staten, dan een gedetailleerdere kaart van 1 of 2 staten, en daarnaast hebben ze vaak aparte kaarten van de stedelijke gebieden. En de tourbooks kunnen ook handig zijn. Ik weet niet of het overal is (en of het met een ANWB pas hetzelfde werkt), maar ons lokale kantoor was ook heel behulpzaam, die dachten echt mee wat ze allemaal hadden liggen waar je wat aan kon hebben. Natuulijk rijdt je er geen mijlenver voor om, maar een paar km extra is het denk ik zeker wel waard.
Terug in Texas!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, wij hebben zowel mooie overzichtskaarten van het hele westen (leuk om je route in te tekenen) alsheel gedetailleerde kaarten van de parken en steden. Wel 4 verschillende van LA bijvoorbeeld, met alleen de snelwegen, greater LA etc. De Indian Country kaart is ook erg mooi. Die kun je trouwens ook wel elders kopen.
Ingrid: handig lijstje!
Marianne
Ingrid: handig lijstje!
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
AAA in TucsonPeterentruus schreef:Dank voor de reacties!
@marianne: zuid las vegas of tucson zouden 2 plekken zijn waar we zijn en tijd willen nemen om even te gaan kijke
6950 N Oracle Rd, Tucson
Maandag t/m vrijdag 9 - 18.oo uur
Zat. 8-21.00 uur
Zo. 9 -20.00 uur
Groet,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry,
Ik had de vraag even gemist.
Voor Las Vegas heeft mijn Tour Book de volgende adressen:
3312 W Charleston Blvd
en
8840 W Lake Mead Ste 203
En via de link van Ingrid: